{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Elektriker spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har udendørs lamper i forbindelse med mit hus, som går op langs huset. 3 STK som jeg skal tænde samlet på samme knap i baggangen.
Vil jeg kunne skifte en lampe ud, med en anden der har indbygget sensor, og så have "tændt" hele tiden, så sensoren tænder for lyset i stedet ?

Mvh
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elektriker spørgsmål
  • #1   9. jan 2018 ja det kan du godt. I lampen med sensor skal du skal du bare finde den ledning der giver strøm til lampen når sensoren aktiveres og til den skal du sætte den den ene ledning fra hver af de 2 andre lamper. Der ud over vil der være en ledning i sensorlampen der får konstant strøm. Og til den skal du sætte den anden ledning fra hver af de 2 andre lamper...

• #2   9. jan 2018 Med andre ord skal jeg ha fat i en elektriker smiley

Tak for hjælpen smiley

• #3   9. jan 2018 Ja. Du kan også købe en sensor og luse mellem tilgang og første lampe.

• #5   9. jan 2018 Husk at undersøge hvor mange watt sensor må trække.

• #6   9. jan 2018 hEJ
    Ikke noget for en DIY'er
    MVH KP

• #7   10. jan 2018 Vi har spot hele vejen rundt med slumringsrelæ, så det tænder når det bliver mørkt nok smiley Det er super rart, vores "gamle" hus fra 2008 havde et ur indbygget i eltavlen til at styre det og det skulle jo så justeres flere gange årligt smiley

Her har vi 20 spot + 2 i carporten på hver 3 watt, der er tændt fra det bliver mørkt til det bliver lyst, for det første er det god indbrudssikring da tyve ikke er glade for lys, og for det andet er der en del lys i huset så når man skal op om natten er det ikke nødvendigt at tænde lyset smiley
    De 66 watt i timen er ikke noget vi kan se på elregningen og var måske en endnu bedre løsning smiley 3 Wattspærer er ikke nødvendigt, vores lyser ret meget og man kunne sagtens have nøjes med mindre

Kommentér på:
Elektriker spørgsmål

Annonce