{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Kompressor Knud
Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892

Dødsfald, forsikring og udbetaling? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens, sagen er den at min far døde den 30 december 2017 og der er noget forsikring og pension. Er der nogen der har erfaring med hvor længe behandlingstiderne er? Der er ATP pension og Forenede gruppeliv og muligvis noget ved SID, får de forskellige automatisk besked om dødsfald? Og hvordan og hvorledes foregår alt sådan noget, sker det automatisk? Tænker vi er blevet så digitale at alle automatisk får besked?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødsfald, forsikring og udbetaling?
  • #2   9. jan 2018 Først om fremmest kondolance.

Jeg vil sige det kommer an på, om der også er et bo der skal sælges/gøres op?

Et eksempel på min farmor der døde forrige år, der blev huset relativt hurtigt solgt. Hele opgørelsen tog et år, hvilket var gennensnitstiden for sådan en sag.
    Hvis der ikke er bo, kan det sikkert gøres hurtigere, men jeg vil tro at det stadig tager lang tid.

Mvh Allan

• #3   9. jan 2018 Det bedste du kan gøre for at få svar på alle de spørgsmål er at tage kontakt til skifteretten. De er meget venlige og hjælper gerne. Du skal ikke forvente at det har noget som helst med en almindelig ret at gøre. Det er et serviceorgan fra det offentlige der virker i 99,999999 % af gangene.

• #4   9. jan 2018 Har noget familie der er igennem samme mølle. Der kan vidst gå op til 18 måneder afhængigt af bodelingen.

• #5   9. jan 2018 Kondolerer.

Da jeg mistede min far mener jeg der gik godt et halvt år.
    Men det afhænger af mange ting, det kan gå hurtigere, men det kan også være langt mere tidskrævende.

• #6   9. jan 2018 Jeg kondolerer for tabet af din far.

Pensioner og forsikringer går i udgangspunktet ikke i dødsboet. Jeg vil derfor anbefale, at du i stedet kontakter dem, der er tegnet forsikringer og pensioner hos for at høre dem ad.

Jeg ville umiddelbart have troet, at pengene ville være blevet udbetalt nu, når det er så længe siden, men vi har lige været igennem en travl periode for forsikrings- og pensionsselskaber, så måske det er derfor. Det ved jeg ikke. Men det er i hvert fald absolut ingen skade til at give dem et kald her nogle måneder efter.

• #8   9. jan 2018 Nå for fa'en, jeg læste det som 30. september af en eller anden grund, men du har da helt ret. Beklager.

Derfor synes jeg stadigt ikke, der er noget i vejen for at ringe til dem og forhøre sig. Man behøver jo ikke være det mindste uforskammet for at høre til, hvordan det går smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #9   10. jan 2018 Skifteretten skal vi selvfølgelig have fat i, de venter lige på de sidste papirer. Det er bare rart at vide lidt om hvad der skal ske, har ikke lige prøvet det før.

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

Emner: 7 Svar: 44
    #10   10. jan 2018 Hej

Jeg kondolerer.

Jeg mistede min far i maj og havde fået alle summer inden for en måned. ATP ved jeg ikke med, da de ikke tilfaldt mig.

Dog var nogle af midlerne (min fars pension) begunstiget, så det kørte uden om boet. Uden at være inden i juraen, skal nogle af udbetalingerne vidst gå igennem boet, hvis der er ikke er lavet begunstigelser.

Og ja, alle får besked og kontakter dig, men der sker intet ved at tjekke op på det selv - hvis du har overskuddet.

• #11   12. jan 2018 Efter skifteretten går det ret stærkt, herfra får forsikringsselskaberne besked m.m.

Da jeg mistede mine forældre gik der 1½ måneds tid før alle forsikringer var udbetalt, ca 14 dage 3 uger efter skifteretten var færdig.

Kondolerer i øvrigt.

Kommentér på:
Dødsfald, forsikring og udbetaling?

Annonce