1.032 visninger
|
Oprettet:
22. aug 2003 Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Dødsfald, forsikring og udbetaling? {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens, sagen er den at min far døde den 30 december 2017 og der er noget forsikring og pension. Er der nogen der har erfaring med hvor længe behandlingstiderne er? Der er ATP pension og Forenede gruppeliv og muligvis noget ved SID, får de forskellige automatisk besked om dødsfald? Og hvordan og hvorledes foregår alt sådan noget, sker det automatisk? Tænker vi er blevet så digitale at alle automatisk får besked?
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Jeg vil sige det kommer an på, om der også er et bo der skal sælges/gøres op?
Et eksempel på min farmor der døde forrige år, der blev huset relativt hurtigt solgt. Hele opgørelsen tog et år, hvilket var gennensnitstiden for sådan en sag.
Hvis der ikke er bo, kan det sikkert gøres hurtigere, men jeg vil tro at det stadig tager lang tid.
Mvh Allan
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 8 Emner: 169 Svar: 1.742
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Da jeg mistede min far mener jeg der gik godt et halvt år.
Men det afhænger af mange ting, det kan gå hurtigere, men det kan også være langt mere tidskrævende.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Pensioner og forsikringer går i udgangspunktet ikke i dødsboet. Jeg vil derfor anbefale, at du i stedet kontakter dem, der er tegnet forsikringer og pensioner hos for at høre dem ad.
Jeg ville umiddelbart have troet, at pengene ville være blevet udbetalt nu, når det er så længe siden, men vi har lige været igennem en travl periode for forsikrings- og pensionsselskaber, så måske det er derfor. Det ved jeg ikke. Men det er i hvert fald absolut ingen skade til at give dem et kald her nogle måneder efter.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Derfor synes jeg stadigt ikke, der er noget i vejen for at ringe til dem og forhøre sig. Man behøver jo ikke være det mindste uforskammet for at høre til, hvordan det går
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jul 2017
Emner: 7 Svar: 44
Jeg kondolerer.
Jeg mistede min far i maj og havde fået alle summer inden for en måned. ATP ved jeg ikke med, da de ikke tilfaldt mig.
Dog var nogle af midlerne (min fars pension) begunstiget, så det kørte uden om boet. Uden at være inden i juraen, skal nogle af udbetalingerne vidst gå igennem boet, hvis der er ikke er lavet begunstigelser.
Og ja, alle får besked og kontakter dig, men der sker intet ved at tjekke op på det selv - hvis du har overskuddet.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Da jeg mistede mine forældre gik der 1½ måneds tid før alle forsikringer var udbetalt, ca 14 dage 3 uger efter skifteretten var færdig.
Kondolerer i øvrigt.
Dødsfald, forsikring og udbetaling?