{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

Elektriker uddannelsen {{forumTopicSubject}}

Lige blevet løsladt fra fængsel for en 2 måneders tid siden. Så går meget for tiden og tænker på og uddanne mig som elektriker.

Men der en lille bagside min matematik er ikke alt for god. Så håber det går.

Er bare bange for det er for svært.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriker uddannelsen
  • #1   19. apr 2018 Det kan jo kun gøre det bedre at klø på og komme igang med udd..
    Der er vel også VUC /amu hvis matematik niveauet er helt fucked...dette kunne forberede dig på hvad der venter..
    Når du gpr med tanken så se at komme igang... der er fremtid og mangel på dem
    Og der er masser af muligheder bagefter


  • #3   19. apr 2018 Min evne bliver overhalet af min 3 årige møgunge og jeg fungere sku helt fint man skal bare ha en del selvdiciplin for at gennemføre den udd smiley man får masser af hjælp hvis man spørger de rigtige smiley

  • #5   19. apr 2018 Man skal vist være rimelig skarp for at bliver elektriker i forholdt til andre "almindelige" fag, de fleste falder fra..

  • #7   19. apr 2018 Min lige guld klump af en møgunge smiley han er ikke fars dreng lige i øjeblikket smiley har jeg ellers været i et godt stykke tid smiley

  • #8   19. apr 2018 Intet er for svært
    Bare afsted
    Du kan lære alt


  • #10   19. apr 2018 Nyd dit liv udenfor mens du har chancen og friheden. Godt du tog dig sammen. Synes du skal komme i gang. Da jeg tog bygningsmaler uddannelsen var jeg også virkelig bange for matematik timerne men helt ærligt jeg bestod matematik med 7 tal. Hvis man vil så kan man alt

  • #12   19. apr 2018 Jeg vil ikke sige at matematikken på elektriker er så svær igen. Men hvis du har svært ved det, så kan du jo få noget ekstra hjælp, så skal du nok komme gennem det. Og selvom du ikke lige får 12 taller, så kommer du jo gennem det alligevel smiley

    Og fedt at du rent faktisk gør noget ved det, kæmpe respekt!


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.822
    #13   20. apr 2018 da jeg startede på teknisk skole som elektrikke i 1996,

    der var der 80% matematik man laver næsten ikke noget, uden man skulle regne eller veregne et eller andet.

    jeg var skoletræt, på det tidspunkt, lige efter folkeskolen, og prøvede såmat finde en læreplads

    men de ville kun tage lærlinge, ser havde være på første skoleophold

    jeg blev så smed i stedet for, da jeg fik en læreplads som klein smed.


  • #14   20. apr 2018 Super fedt du vælger at tage en uddannelse... men du skal bare vide at det med læreplads er et regulært helvede at få som voksenlærling... Du er dyrere end en ung lærling, og jeg kan se du endda også kommer med lige "Bagage" som mester skal acceptere...

    Jeg har selv forsøgt at få en læreplads, og det lykkedes ikke, og det endda til trods for at jeg har flere års erfaring som el-montør hos Kemp og Lauritzen, Eltel Networks og NCC... Endda som Sjakbajs... Så det er desværre ustyrligt få der ønsker en voksenlærling... Eller det var det ihvertfald for 3-4 år siden...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #15   20. apr 2018 Jeg tog halvdelen af grundforløbet, i forbindelse med min uddannelse og det er ikke for sjov, hvis man i forvejen halter på det matematiske.

  • #17   20. apr 2018 Arh det matematiske er altså kun på 10 klasse niveau... har du gennemført folkeskolen bør du godt kunne bestå matematik delen... man skal også huske på at det kan være lettere at lære når man faktisk skal bruge det til hverdag... Selv på grundforløbet er der jo praktiske opgaver hvor netop matematikken skal bruges... Dette syntes jeg gjorde uendeligt meget nemmere at lære... (i mit tilfælde var det mere forklare det til mine klasse kammerater, da jeg i forvejen har en IT uddannelse... )

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #18   20. apr 2018 16#

    Går ud fra det var ts du mente og ikke mig. ?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #19   20. apr 2018 17#

    Et er at bestå, noget andet er en god karakter og rent faktisk forstå og huske det du lærer.
    Det vi lærer på skolen, bruger vi ikke ude i praktikken, så jeg synes det er lidt som at starte forfra, når vi kommer ind på hovedforløb.


  • #20   20. apr 2018 Rasmus H

    Arh.. nu har jeg gået som El-montør og jeg har arbejdet som "arbejdsmand" for en elektriker... (jeg lavede el arbejde, ikke bare det man forventer som arbejdsmand)
    Og jo man bruger matematikken i jobbet... man lægger bare ikke mærke til det på samme måde fordi det ikke er opgaver på papir men bare kommer naturligt via arbejdet...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #21   21. apr 2018 Cody Det vi bl.a. lærer på skolen, er spændingsfald beregning, beregning på strømforbrug på diverse ting, trekantsberegning på transformere og det er ikke noget jeg bruger i det daglige.
    Montage af et kabelskab, eller lave en højspændingsmuffe, eller endeafslutninger på en transformer, er nogen af de ting jeg laver. Nødvendige udregninger, står vores projektledere for.


Kommentér på:
Elektriker uddannelsen

Annonce