{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  km tal
  • #1   11. nov 2018 det kan jeg, lån mig den et par timer så kan jeg lige handle lidt i Tyskland og køre det til sj.land
    det ændre da på km. status;);)
    Skriv pb ved interesse????


  • #3   11. nov 2018 #2: Hvorfor er det en god ide? Er der oplysningspligt på hvorfor man skal have hjælp til noget her på BG?


  • #6   11. nov 2018 Rimelig vigtig info havde nok været om det var analog eller digital.

  • #7   11. nov 2018 Jeg kan ændre den ca 100 km pr time jeg får den. Det kræver dog du lægger et tank-kort også, så bestemmer du selv hvor meget den skal ændres smiley

  • #8   11. nov 2018 Men Kim.. Hvorfor skal det være et mistroisk samfund af natur? Jeg har fået ændret KM to gange grundet udskift af fejl eller defekt i speedometer.

    Det svarer lidt til at gå ud fra at en voksen mand der tilfældigvis er i svømmehallen når der er børne svømning også pr. automatik må være pædofil. Eller at en der har mange sedler på sig har arbejdet sort.


  • #9   11. nov 2018 #8 -ja det er fuldstændig det samme smiley

  • #11   11. nov 2018 Thomas M
    er det ikke logisk når man tænker på hvor mange der rent faktisk ikke har rent mel i posen?


  • #13   11. nov 2018 Måske en god ide at nævne hvilken bil og årgang :-)?

  • #14   12. nov 2018 @RM: Hvor mange har ikke det da? Har du noget til at bakke din påstand op? Det utroligt med et samfund hvor bankdamen tror man er kriminel fordi man skal smide 50000 ind på en konto, hvor man ikke kan få hjælp til at justere et KM tal på en bil uden at det er med fusk at gøre eller hvor pøblen skal dømme andres levevej.

    Det er vammelt og vidner kun om egne mindreværdskomplekser.


  • #16   12. nov 2018 Thomas M
    spørg du ikke en smule dumt? min påstand er blevet bakket op utallige gange i medierne, det er jo ikke fisket op af en eller anden tilfældig hat..
    måden ts lagde spørgsmålet op ser sq da en smule underligt ud, om det så er helt legitimt er så en anden sag. tager kun mit udgangspunkt i hans oprindelige spørgsmål.
    desuden burde det ikke komme som en overraskelse at mistanken kommer eller ej, sådan er samfundet jo bare.


  • #17   12. nov 2018 Din påstand er bakket op af medier uden dokumentation på mændge - enig. Men derfor har du intet belæg for at sige hvor mange % af KM-ændringer der laves efter legale forhold, kontra de modsatte.

    Men er det ikke træls at leve udfra en tankegang om at andre ikke har rent mel i posen? Altså hvorfor bruge kræfter på det?

    Du dømmer ham simpelthen udfra måden han skriver på. Well - big news, vi formulerer os forskelligt alle sammen. Bevares, han har ikke brugt en smiley som man skal og han har ikke skrevet hvilken bil det er, hvorfor det skal ændres eller om det skal skrues frem eller tilbage. Lad os bare dømme ham. Sikke en svindler.


  • #18   12. nov 2018 dømte måden han skrev det på og so what? kan umuligt dømme manden når han intet har gjort vel? nej nemlig.

    stoler ikke blindt på nogen udover familie og nære venner, så ja er vel mistænkelig anlagt.. er mistænkelig indtil modsatte er bevist og nej betyder ikke at ts nu skal bevise noget for mig.
    det er ment ud fra hvis jeg får noget lavet eller får noget fortalt som vedkommer mig.


  • #20   12. nov 2018 @RM
    "stoler ikke blindt på nogen udover familie og nære venner, så ja er vel mistænkelig anlagt.. "

    Må være et trist liv at gå sådan med mistanke om andre menneskers handlinger man intet ved om. Kan hverken være rart eller sundt.


  • #22   12. nov 2018 Jeg bliver ramt af karma? Udover at det er svært at tro på karma ligesom at enhjørninger findes - så skal du nok sætte dig ind i hvad karma betyder i sin egen forstand.

    Men det fortæller meget godt om dit intelligensniveau at du bruger et ord du ikke selv forstår. En rigtig taber.. Tror jeg vil døbe dig "Kong Pøbel".


  • #25   12. nov 2018 HALLO det var et spørgsmål og hva fanden rager det jer/ dig hvorfor jeg skal skruet mit km tal tilbage ?????
    men ladet ligger så sådan jeg har købt tysk bil og skiftede motor over i min den danske
    derfor skal der skues er der en der kan det ja eller nej bilen er audi a4 b6 130 hk tdi årg 03


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
    #27   12. nov 2018 hvorfor skrue km tallet, fordi motor er skiftet.
    om det er frem eller tilbage giver ikke mening.

    bilen har kørt det den har.
    har motor kørt kortere, så skriv det i Servicebogen, at motor er skiftet ved det km bilen har kørt.
    og at motor har kørt eks antal km, da den blev lagt i.
    evt Tag billeder af dokumentation til sener brug.

    det andet er rigtigt.

    og hvor langt har bilen kørt. for har den kørt 3-400.000km er det næsten ligegyldigt og juster km


  • #28   12. nov 2018 Jeg ville nok også personligt gøre som Dennis skriver

    Hvis du en dag står og skal sælge, vil folk nok kigge synsrapporter og undre sig over km tallet

    Nogle sider vil endda "advare" om der kan være problem med km tallet

    Hvis du laver ordentligt dokumentation, kan du ved salg fremhæve km tal og skrive tal motor har kørt. Sælger du og har skruet, skal du til og forklare den anden vej rundt at speedo passer med motor, og karossen har gået mere

    Hvis ikke mange reelt vælger slet ikke og henvende sig efter og have set synsrapporterne

    Vil du bare have skruet, så tog det små 10 sekunder på google
    http://www.km-justering.dk


  • #30   12. nov 2018 Vi kører gerne ud til dig skriver de smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #39   12. nov 2018 Der er kun en god grund til at justere km. Det er hvis man skifter sit defekte speedometer ud, så man justerer km tælleren til at passe med det originale.

    Der er jo meget etik og moral blandet ind i det, for ingen vil snydes ved køb af en bil med ændret km tal. Det er nok derfor de "fjendske" kommentarer kommer frem.

    Når det er pga motorskifte, så ville det bedste være at skifte tandrem osv når motoren alligevel er ude, og så ellers skrive i bilens servicebog at ved xxx km er motoren udskiftet, nye motors km er xxx km. Præcis som en bruger allerede har skrevet. Udover det, burde det kunne klares på et mærkeværksted som en anden bruger skrev. Andre metoder vil der kunne såes tvivl om og det kan ende med en masse bøvl i en evt handel.


  • #40   12. nov 2018 #39
    der står i lovgivningen at det skal nævnes ved salg at der er lavet km justering. ville enhver nævne der er ærlig.


  • #41   12. nov 2018 Det kan godt være de har en lav moral, men de kan klare den opgave der spørges ind til smiley

  • #43   13. nov 2018 Jeg ville heller ikke oplyse hvorfor km tallet skal ændres, hvorfor skulle man dog oplyse det ?

    Man oplyser heller ikke hvorfor en dør skal males hvis det er den slags arbejde man efterspørger..

    HVIS man ikke havde rent mel i posen, så ville man jo ikke ligefrem reklamere med det, og skrive.

    Hej, jeg er er stor idiot der ønsker at snyde de potentielle købere til min bil, vil i hjælpe mig med at spole km tallet tilbage..

    Næ man ville nok bare lyve og påstå at det skal ændres af legitime årsager...

    Når det er sagt, så synes jeg det er ÅNDSVAGT at rette km til bare fordi man har skiftet motor, døren har jo ikke kørt mindre af den grund.. men det er jo lovligt nok, bare det bliver oplyst evt. ved servicebog og lignende...


Kommentér på:
km tal

Annonce