{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Køretøj Står i mit navn, ejer det ikke mere.. {{forumTopicSubject}}

Hej folket!
Har en forspørgsel.
Dengang jeg blev 16, fik jeg en scooter. Da jeg blev 18, solgte jeg den.. er snart 22 nu.
Kan så se at den STADIG står i mit navn.
Hvordan får jeg den fjernet? Har intet med den at gøre, og har ingen idé om hvem der har den..
skal jeg ringe ind til SKAT og fortælle at jeg ikke ejer den mere, så de ordner det?
For kan ikke selv ændre det, da det kræver de 2 koder fra registreringsattesten, hvilket jeg heller ikke har..

Tak på forhånd..

(Ved det er omkring en scooter, men det er vel samme princip)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køretøj Står i mit navn, ejer det ikke mere..
  • #2   14. dec 2018 Jojo, der var plader på knallerten.
    Og jeg blev opmærksom på det i dag, fordi til efter nytår, får man et gebyr pr dag, på 250kr hvis der ikke er ansvar på køretøjer. Og pladerne er åbentbart stadig på den.
    Og nægter at betale de 250kr pr dag når jeg ikke har noget med den at gøre. smiley

• #3   14. dec 2018 Fik et brev, det fik jeg ikke skrevet

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   14. dec 2018 Du tvangsafmelder den bare, hvis man kan det med biler, så kan man også på scootere.. Og hvis du sender anmodningen afsted idag, så går der 3uger for at den er afmeldt, men tror godt at du kan få fjernet bøderne, da du jo aktivt har skrevet at den er solgt, og ikke længere er din.
    Medmindre du stadig har salgs papir på den, så afmelder de den med det samme, da idioten som har købt den, jo har haft tid til at omregistere den..

• #6   14. dec 2018 Jeg her fået dette brev.
    Hvis jeg ringer ind og tvangsafmelder den, så burde jeg vel ikke have noget at bekymre mig om, selvom vi går ind i det nye år inden for 3 uger?

profilbillede
  • Bjerggaards

#7   14. dec 2018 Nej kan jeg ikke forestille mig.. Så har du jo gjort opmærksom på at den er afmeldt, men at du bare ikke har haft salgspapir på det smiley

• #8   14. dec 2018 Håber jeg, ellers er det godt nok svineri...
    Men ringer ind og tvangsafmelder og hører hvordan og hvorledes.
    Det kan ikke passe jeg skal betale de dag gebyr der, selvom jeg får den tvangsafmeldt inden 1 januar

• #9   15. dec 2018 skat motoregister. nem id. erklærer plader bortkommet så er den ude af verden. hvis du kontakter skat skal du fremvise en slut seddel med dato for salget før de kan hjælpe..

• #10   15. dec 2018 Det er bare at ringe til skat og fortæl at du ikke er ejer mere og så er den ude af verden om 3 uger.

• #11   15. dec 2018 #9 ikke helt rigtig.

har du ikke en slutseddel med dato, så går der 3 uger fra den dag du kontakter skat,

har selv prøvet det med en bil, som blev solgt til en kammerat, men som ikke omregisrede bilen.

kørte forbi skat og de tvansafmeldte bilen, efter 3 uger

• #12   15. dec 2018 Jeg har lige afmeldt min gamle scooter som også stadig efter 8 år stod i mit navn.. Jeg gik ind på skat og meldte pladerne bortkommet og tvangafmeldte den på den måde.. Jeg blev også opmærksom på det da jeg fik brevet..

• #13   17. dec 2018 Ringede til skat og fik ingenting ud af det. De sagde bare jeg skulle skrive ind til dem og at de først svare indenfor 10 hverdage. Hvilket betyder at det bliver mindst 5 dage inde i januar før jeg får en kvittering jeg kan aflevere til DFIM. Så ja, noget svineri. Så det er lige over 1000 kroner ud af vinduet for en knallert jeg ikke har haft i over 4 år.

• Bjerggaards

#14   17. dec 2018 Det lyder som en sur krukke du havde fat i, jeg skulle bare sige hvilket køretøj der var tale om, og så satte personen i røret det hele igang..

• #15   17. dec 2018 Som nr. 9 og 12 siger.. meld plader bortkommet på dmr, så er den afmeldt pr. omgående.

• #16   18. dec 2018 Du skal sende en ansøgning digitalt og sålænge du har handlet hurtigt efter brevet, så kan du påvise du aktivt har gjort noget for det og få nok ikke en afgift for det...

Kommentér på:
Køretøj Står i mit navn, ejer det ikke mere..

Annonce