{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Bil ryster {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har for ikke længe siden byttet min tidligere Audi A3 1.8t til en VW golf 4 1.9 GTI TDI

Men jeg oplever at bilen ryster ( er klar over en diesel ryster lidt mere end benzin) men mærker tydeligt at bilen ryster mere end den skal lige inden turbotrækket kommer, efter det er der ingenting så trækker den helt som den skal.

Jeg oplever ikke at den ryster i 1-2 gear men i 3-4-5-6 gear

Nogle som har en tanke om hvad det kan skyldes eller har oplevet det samme??

-Tak på forhånd
-Oliver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil ryster
  • #1   2. maj 2019 Lyder til dit svinghjul er dårligt evt vis du køre med dmf svinghjul. Det kan gøre at motoren ryster lige som den skal til at trække.

  • #2   2. maj 2019 Slidt svinghjul eller slidte trækaksler er mit bud.

    EDIT: Hvis den stopper med at ryste, så er det nok ikke trækakslerne smiley


  • #3   2. maj 2019 Havde også en mistanke om det kunne være sving hjul, håbede bare lidt mere på en trækaksel smiley
    Men tak for svar ihvertfald:)


  • #4   2. maj 2019 Jeg fik afvide af tidligere ejer at den er blevet lavet om fra dobbeltpladesvinghjul til enplade
    Men om det er sandt eller ej kan jeg ikke besvare.


  • #6   2. maj 2019 Kan også være en mulighed, må snart lige have den op på lift og se om jeg kan finde ud af det, ville bare prøve at høre herinde, da jeg ikke er specielt erfaren med diesel biler, og hvilke muligheder jeg evt skal tjekke for at forhåbenligt finde problemet.
    Mange Tak for svar smiley


  • #7   2. maj 2019 Hvad type tdi lægger der i den ? er det en 90/110 hk eller er det en 1.9 pd tdi motor ?. vis det er en pd så sæt lige tester på og tjek dyser. har set fejl som der kan gøre det du beskriver. hvor en dyse har været dårlig eller dyse ledningnettet. Det kan også være et motor ophæng. plus det kan være det inderst led på trækaksle der er slidt. Det kan nemlig også gøre den ryster når den skal til at trække. for køre din bil med smf svinghjul så burde fejlen ikke være der medmindre koblingen har ødlagt en fjedre eller der er fejl i trykplade. Men ang at finde ud af hvad din køre med. Så sæt en sonde ind via kobling hullet. eller proppen oven i gearkassen. Så kan I se med video hvad kobling/svinghjul den køre med. Du kan købe sådan et kamera til at sætte til en computer eller tablet/fon til en 300 kr ca,i Biltema. vis du ikke har sådan en eller i nu billigere på eBay. tjek også der ikke er slør i styrkugler eller bærekugler plus gummi bøsninger da det også kan få bilen til at ryste.

  • #8   2. maj 2019 Hej freeway
    Det er modellen der hedder 1.9 TDI GTI det er en 140-150hk 320 NM 103kw

    Som du skriver med dyse, kan det faktisk være en mulighed (nu skal jeg ikke gøre mig for klog) men nå bilen holder natten over og jeg så skal starte den (tager godt nok lige nogle gange med starteren da gløderørne også er trætte.
    Men når den starter så laver den noget af en røgsky som om der er en dyse der ikke lukke til eller lignende og har en stank af diesel olie, det stopper så når bilen bliver varm så er der ingenting. Kan det være en mulighed?
    Og med alle tingene i undervognen må jeg lige få tjekke når jeg for den op på lift, har ingen mærkelige lyder ved drejning eller bump eller drejer mod højre eller venstre.
    Muligvis det kan gøre dig lidt klogere på problemet? smiley
    Jeg takker ihvertfald mange gange for dit svar.


  • #9   2. maj 2019 Forleden blinkede glødelampen også da jeg startede bilen. ved ikke om det kan have noget med egr ventil at gøre også, eftersom den også ryger i starten, Eller om det er for langt ude? smiley

  • #10   2. maj 2019 Har lige haft samme problem med min passat 3bg 1.9 pd tdi. den rysten også inden den skulle trække. det var så fordi den haltet på en dyse. plus når jeg startet kold så røg den meget. Så har udskiftet alle dyse da jeg købte et helt sæt dog brugte men i perfekt stand. Så var det problem løst så det kan nemt være dit problem også. Og ang gløderør så har den ikke noget af bruge dem til når temperaturen er over 5 grader som nu. Så den har teknisk ikke brug for dem når den skal starte ved de temperatur. min er så i orden da jeg udskiftet dem da jeg lavet min motor op sidst. Og vis din er en 150 hk så er det en 1.9 pd tdi motor lige som i min passat.

  • #11   2. maj 2019 nej den blinker fordi der lægger en eller flere fejlkoder på din ecu. Så få tester på og udlæs det. Så kan du også se om der lægger fejl på dyser og tjekke live værdier for dem.

  • #12   2. maj 2019 Hej igen
    Ja det lyder som det minder meget om samme problem hvis det er så har jeg en video af opstart af bilen.
    Mht lampen så vil jeg få det tjekket med tester, prøvet godt nok at smide en tester på men der vil den ikke læse bilen, skal på værksted og sænk den tirsdag, der sagde Lin mekaniker at han har en ting som kan læse alle oplysninger om den så man kan få bilen til at samarbejde.
    Skulle det være dyser, ved du så om det kan skade at køre i den da jeg køre til og fra arbejde med en afstand på 65km hver vej dagligt? smiley


  • #13   2. maj 2019 Nummerpladen er ZZ56352 hvis det er
    Tidligere ejer mente den skulle være importeret fra Tyskland
    Når man slår den op nogle steder går den ind til en 115hk 85kw
    Men på reg attest står den til 103kw
    Syntes den er meget mystisk den bil her smiley smiley


  • #14   2. maj 2019 Jeg kørte 3 måneder inden jeg fik udskiftet de dyser. så du burde også kunne køre lidt tid med det.

  • #15   2. maj 2019 Okay, er godt nok ikke klar over hvor længe det har været sådan med den, da jeg fik den sådan, men det er noget jeg snarest vil få tjekket op på!

  • #16   3. maj 2019 Det kan skyldes forkert olie, og sker typisk ved koldstart.

Kommentér på:
Bil ryster

Annonce