{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparationer
  • #1   12. okt 2019 Min Toyota Corolla er 29 år gammel og jeg kører ca 20000 km om året i den. Der er aldrig gået noget i stykker på den og den har aldrig holdt utilsigtet på værksted.

    Jeg kender flere som har nyere BMWer ... også dem som koster 1 mio kr i nypris. De er lækre at køre i men de holder OGSÅ på værksted af og til. De nye BMWere er IKKE som de var tidligere hvor de var bygget som kampvogne ... der er langt mere plastik overalt for at spare penge ... selv til 1 mio kr. Men en BMW kommer ikke til at holde på værksted 1 gang om måneden.


  • #2   12. okt 2019 Min clio har kørt 207.000 km og har i den til fået en gummipakning og 2 vakumslanger.
    Bremser pærerne osv er stadig de originale.


  • #3   12. okt 2019 Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft en bil på værksted for at blive repareret. Tror det var for 2 år siden hvor jeg fik renset indsugningen på Audi'en, og skiftet et dæk der mistede luft pga. et søm. Ellers er det vist 5-6 år siden jeg havde en bil på værksted for at få lavet noget, ud over alm. service.

    Jeg kører helst nye/nyere biler, så jeg undgår stort set problemer smiley

    Den BMW jeg havde var der ingen problemer med, den var kun til service, hvilket var gratis de første 4 år (havde den dog kun i ca. 2.5 år).


  • #4   12. okt 2019 Hver gang jeg får lavet noget på min Altea, så er der noget andet der går i stykker... Så jeg er ganske enkelt bare holdt op med at lave den. smiley smiley

  • #5   12. okt 2019 Generelt så er det svært og svare på hvor meget og hvor ofte en ældre bil går i stykker

    Det kommer dels an på tidligere service, vedligehold og hvordan bilen generelt er blevet kørt

    Du kan sagtens være heldig og have købt en e46 der kun skal have skiftet olie og sliddele. Du kan også være uheldig og have købt lærlingens racer der på ingen måde er vedligeholdt og kørt med mange omdrejninger på kold motor

    Hvis du vil have en bil der ikke er en masse usikkerheder omkring uforudsete udgifter, så skal du ud i ny bil og ikke en 15-20 år gammel bil smiley


  • #6   12. okt 2019 4#
    Det er så lækkert at gå i gang med en bil for blot at finde 3 fejl til... smiley


  • #7   12. okt 2019 syns det svinger meget ang hvad der går til. Da jeg hade min 307 syns jeg at jeg udskiftet et eller anden hver månede. hvor min passat jeg har haft i to år nu aldrig er noget med anden end alm service.Men gik den også total igennem da jeg købte den og lavet alt jeg kunne finde på den der bare var lidt slidt. Men det gør jeg nu hver gang jeg køber en gammel brugt bil. Har lige gået min nye brugte yaris igennem total. Men om den kommer til at køre med få fejl i fremtiden vil man aldrig kunne sige helt. da mange ting kan stå af man ikke kan se før det sker.

  • #8   12. okt 2019 Min 208 har været på værksted 5 gange på dens 4 år, alle gange for at få lavet service, dog fik den nye bremser den ene gang... Om et lille år skal den på værksted igen til service og for at få skiftet tandrem smiley

  • #10   12. okt 2019 helt enig med #9. Det altid en fordel at kunne lave dem selv eller man har en bekendt der kan lave den. ellers bliver det hurtig dyrt at have en gammel æske. ville nødig regne ud hvad mine biler ville have kostet vis jeg skulle have fået lavet alt på et værksted. Og kunne jeg ikke selv hade jeg helt sikkert købt en helt ny mindre bil.Men da jeg kan selv kan jeg ikke køre i noget billiger end en brugt bil.

  • #11   12. okt 2019 Jeg laver intet selv, jeg er typen der kører på værksted for at få skiftet en pære.

    Jeg har haft et par biler, hvor jeg har brugt flere penge på værksted, end jeg brugte på at købe dem. Så efter de oplevelser har jeg valgt kun at ville have nye eller nyere biler, det koster ikke mere i længden for mig.


  • #12   12. okt 2019 Er så typen der laver alt selv, har en Seat Toledo fra 98, der på et tidspunkt havde problemer med ABS'en, men ellers kun slid og service.
    Hvis jeg skulle have en ny bil, ville jeg købe en service forsikring/aftale


  • #13   12. okt 2019 eneste seriøse rep på min kia clarus fra 99.... revne i gearkassen så olie løb ud.. opdagede det først efter 250km der begyndte den at snakke lidt. har haft bilen i 10 år 361xxxkm

    ellers ikke andet end alm service / sliddele

    og en del rust arbejde ,men sådan er det jo med gamle biler der ikke er rustbehandlet fra start


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #14   12. okt 2019 Slippe for værksted med en BMW? Det er sku dagens joke.... smiley Sidste rigtig gode bmw var E30, bedste motor kom i E36 (m50) men selve bilen E36 er noget rustent skrammel....Som alle andre bilmærker, så passer det fint med at jo nyere bilen er, jo ringere er den...Jo nyere den er, jo mere er den designet til at SKAL gå istykker så værkstederne kan tjene penge....BMW er ikke et kvalitets stempel længere, samme med mercedes.
    de bygger bare ikke biler med samme kvalitet som i gamle dage.


  • #15   12. okt 2019 Tja, Knud, min BMW Z4 var kun på værksted når den skulle have skiftet olie...

    Jeg vil langt hellere have en af de nye BMW, end en af de gamle. Min næste bil kan sagtens være en fabriksny BMW, og jeg vil sove trygt om natten, uden bekymring for hvornår den vil få problemer.

    Jeg har haft masser af ældre biler, og de har sgu altid fejlet mere end mine nye biler, som stort set altid har kørt fejlfrit.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #16   12. okt 2019 Problemet er nok at folk glemmer at skifte olie....Og du kører jo selvfølgelig også i et andet klima end her i dk, men generelt er problemet i dk at folk glemmer alt om service når der ikke længere er garanti på bilen. Har en kammerat der troede at der kun skulle fyldes efter med olie, han kørte 140000km på det olie og kunne ikke forstå at motoren gik...

  • #17   12. okt 2019 Misvedligehold er vel næppe noget BMW som bilmærke kan gøre for. Det er vel op til den enkelte ejer at sørge for at bilen bliver passet efter fabrikkens foreskrifter, hvis den skal holde.

    Som skrevet har jeg ikke dårligere erfaring med BMW end andre mærker, og min kørte på ekstremt lange service intervaller, synes jeg. Den kørte bare, så jeg er ikke bange for at købe en ny.


  • #19   13. okt 2019 Min fabia fra 2003. Købte den i januar i år.

    Fik lavet:
    Toplejer
    Stabilisator arme
    Trækaksel
    Bærearme
    Bærekugle
    Styrekugle

    Nu:
    ene styrekugle skal skiftes igen.
    Trækaksel manchetter både hjulside og gearkasse side skal skiftes. De er allerede ødelagt smiley


  • #20   13. okt 2019 Hvad forstå du ved reparation og hvad forstå du ved istykker?
    Min ven har før iyiden brokket sig Ove rhan bil konstant gik i stykker men da jeg så rehni gerne så gav det mening. Han fik skiftet en bærekugle og 1 måned eller 2 efter skiftet den anden. Så var det en bagpotten og kort efter en mellem potte. alt han lavede var styk vis og mange af delene der gik efterfølgende var følge skader eks kødben der havde være afmonteret nå kuglerne skulle skiftes de fik jo bare med en papegøje tang så de kunne afmonteres og genmonteres.

    Peugeot kan være en fantastisk bil ligesom BMW og alle andre. Mærker men der er også dårlige eksemplare. Min vens første E36 kørte som hat og kartofler 90%af tiden hand efterfølgende 34 køre tantastsik men var desvære fusket sammen med ledningsnettet så da der kom fejl var de umulige at lave. Hans efterfølgende E36 havde støddæmpere og fjedre. Komplet bremser og da han var igang fik den skiftet en bøsninger så alt bare spillede ud over der var der aldrig noget med den bil.



  • #21   13. okt 2019 Octavia 1.9 TDI årgang 2000 og 2002, er aldrig i stykker, men har da knækket en trækaksel ved en stille og rolig start, kostede mindre end kr 1.000 for ny incl afhentning af bil.
    Olie skiftes når jeg synes den trænger, ikke noget fast interval, men skyller til gengæld igennem med Flush og diesel, så alle kanaler har en chance for at blive skyllet ordentligt igennem.
    Laver ikke rigtigt noget forebyggende, kigger lidt på bremser når jeg har hjul af sommer og vinter. En billig bil at holde kørende.


  • #22   13. okt 2019 Har ikke haft andet end alm. sliddele på min Corolla fra 2001, så det kommer helt an på hvilken mærke og model man køber, nogle biler har bare generelt flere fejl end andre

    Der er også forskel på hvor villige de forskellige mærker er for at rette på fejl gratis eller med kulance, så der er bestemt en masse faktorer man skal være opmærksom på ved valg af bil smiley


  • #23   13. okt 2019 Corolla har altid været en af de mest slidstærke japanere, Carina også.

  • #24   13. okt 2019 Deniz kulance og gratis udbedring uden for garanti er helt klart et plus ved nogle mærker

    Men en 15-20 år gammel bil er der ikke meget kulance og forvente på

    Har dog hørt Avensis t25 der kunne man få nye bærearme helt ind til bilerne blev 10 år gamle


  • #25   13. okt 2019 #24
    Det er airbag kampane på den første model af yaris bla flere modeller


  • #26   13. okt 2019 Der er selvfølglig undtagelser der bekræfter reglen, og de fleste udbedrer heldigvis "farlige" fejl i mange år

    Men ting som eksempelvis bærearme, rust i vanger, motor, drivlinje osv der kender jeg ikke ret mange som tilbyder kulance på en 15 år gammel model


  • #27   13. okt 2019 slå for sjov min gamle Toyota yaris stilnummer op jeg lige har lavet op kan se når jeg har synet og sat plader på den. den skal en tur forbi Toyota og have noget fixet.Så de går da langt tilbage med de yaris.

    profilbillede
  • #28   13. okt 2019 har set en gang hvor Toyota 12 år gennemtæring rust bliver benyttet på en yaris fra 2008 hvor panel var væk

  • #29   13. okt 2019 27# det de ny sprængladning til airbag passager der skal skiftes

  • #30   13. okt 2019 Det også fint kan se det er front airbag de vil udskiftet. så det får de da lov til. Så ved man da det er i orden.

  • #31   13. okt 2019 ligepræcist har lavet en del af dem da jeg var ved Toyota

  • #32   13. okt 2019 min den gamle tidliger Toyota avensis verso (02) den bliv også kaldt ind for et par år siden. der var det noget relæ/plastik ved airbag der skulle skiftes,da det kunne sende plastik op i hovedet på folk vis uheldet var ude.så det er nu fint sådan nogen ting bliver lavet kvit og frit så alt det sikkerhed fungere som det skal.

  • #33   13. okt 2019 Det er et krav fra motorstyrelsen og gælder alle bilmærker (derfor brevet kommer fra skat), hvis du ikke får det skiftet kan du i princippet ikke få synet bilen, men med de it systemer det offentlige bruger så er bilen nok rustet væk inden de opdager det ikke er blevet udbedret smiley

  • #34   18. okt 2019 Bare køb en bygget i Japan, skal være Japan ikke under leverandør fra Kroatien eller lign.
    Japan.


Kommentér på:
Reparationer

Annonce