{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

R34
R34
Tilmeldt:
7. maj 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Knækkede bolte mellem downpipe/forrør til turbo. {{forumTopicSubject}}

Hej. Der er sket det at jeg var ved at løsne boltene som sidder hvor turbo går ud til katten/forrør. Og de knækkede så. Så nu sidder forrøret løst, og har bare hold den sammen med nogle skruetvinger. Har prøvet at bore i dem, men der sker ikke en skid, der kommer kun en lille rids. Jeg tror også at genvindet er skadet, så der skal nok laves nogle nye tråde eller hvad man kalder det.
Så mit spørgsmål er, hvor kan få lavet sådan noget henne? Er der et specielt sted man skal hen, eller er det bare ned til mekanikeren?
Tak på forhånd smiley
P.S billedet har jeg bare lånt fra nettet. Det er ikke min bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækkede bolte mellem downpipe/forrør til turbo.
  • #1   22. dec 2019 Hej
    Svejs en passende møtrik på bolte stumpen.
    Evt suppleret med gasbrænder og stumpen gives et vrid.
    Mvh kp


  • #2   23. dec 2019 enten et cylinder service eller en mekaniker, burde kunne klare det

  • #3   23. dec 2019 I stedet for ligegyldige billeder fra nettet kunne du jo have taget egne.. hvis der er plads til det.. men selve opgaven
    Det burde de fleste værksteder kunne klare .. men som sagt svejs en bolt/ top på.. og prøv at få dem ud.. hvis du ikke kan komme til at varme og bruge feks svejsetang eller andet.


  • #4   23. dec 2019 For en anden gangs skyld, så sørg for at varme boltene før der tages så hårdt fat, at de knækker. smiley

    Nu bliver der dobbelt arbejde ud ad det hele. smiley


  • #5   23. dec 2019 som der bliver sagt enten svejse en møtrik på den knækket bolt/gevind,og se om den ikke kommer med ud derefter. det kan tage flere forsøg at få den ud, ellers få et godt bor og så bore det ud. Det ikke noget problem når det er et godt hss bor og så enten sætte en 8 mm møtrik på bagsiden vis der er plads. eller lave det om til et 10 mm gevind og bore hullet op i forrøret til en 10 mm bolt. eller sæt en gevind bøsning i fra 10 til 8 mm så der er muligheder nok at gøre. du kan også bore et 6 mm hul i den 8mm og forsøge at skrue den ud med en bolt udtrækker.

  • #6   23. dec 2019 #4: "Nu bliver der dobbelt arbejde ud ad det hele."

    Der tager du ganske fejl. Det bliver 10x-100x mere arb. Dét der skulle tage 1 minut pr bolt kan nu tage timer.


  • #7   23. dec 2019 boltene bliver skøre af den varmepåvirkning de får, spar dig selv de hss bor og så skal der svejses en møtrik på

  • R34
    R34 Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   23. dec 2019 Hej. Tak for svar. Okay jeg må nok på værkstedet med det så, da jeg hverken kan svejse eller har en svejsemaskine. Har prøvet at hive dem ud med en vandpumpetang, men de sidder virkelig fast.

Kommentér på:
Knækkede bolte mellem downpipe/forrør til turbo.

Annonce