{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Murer & Vvs løn??
  • #1   9. jan Det oprettede du alligevel en bruger, på et bilforum, for at spørge om???

• #2   9. jan Lol , gad vide om det ik kan Googles

• #4   9. jan Kan ikke bare komme med et svar istedet for det pis?

• #5   9. jan Det kommer vel an på om man er mega dårlig til at forhandle løn og der ingen overenskomst er, eller om man er på mindsteløn eller er megagod til at forhandle løn og så har en kæmpe timeløn.

Det kan jo i realiteten være alt mellem 100 og 750 i timen alt efter forholdene. Og er man ansat på 160,33 timer i måneden eller 200 timer?

PS: hvad siger Google?

• #6   9. jan Det kan din fag forening nok fortælle dig

• #7   9. jan Det kommer an på hvor gammel du er, hvor mange timer du arbejder, om du er uddannet, om der er pensionsordning, og ja om du har nogen ekstra kurser eller færdigheder for faget, om du arbejder som begge dele deltid, eller begge dele fuldtid, eller deltid som det ene og fuldtid som det andet og ja... Google er din ven.
    Iøvrigt, hvad har emnet med generel bildiskussion at gøre?

• #8   9. jan Folk er fandme hjælpeløse i dagens Danmark. Ring da til et par vvs butikker og hør eller snak med fagforeningen

• #10   9. jan 200

• #11   9. jan Tak martin

• #12   9. jan Jeg får 175kr i timen så ca 25.000 før skat hver måned

• #13   9. jan I Nordjylland får de 150 i timen og arbejder 240 timer om måneden
    I resten af landet får 240 og arbejder 150 timer om måneden
    Hvor var det du kom fra ??
    Nårh ja øv for dig smiley smiley men flyt til den anden af landet der er lønnen højere
    Flyt evt herned til mig der er trækprocenten NUL tilgengæld får du ikke så høj en timeløn

God jagt
    Måske du bare skulle ringe til et par firmaer og spørge det er nok mere seriøst end at kaste bolden op herinde
    Når det så er sagt har jeg ingen anelse hvergang jeg snakker med en dansk håndværker siger de allesammen de har aldrig tjent flere penge end de gør nu så de må tjene meget godt eller også laver de en hel del efter arbejdstid det er der jo også nogle der regner som indtægt i dagligdagen

• #14   9. jan Ja også koster et villa hus også 4mil istedet for 1 mil

• #15   9. jan Højst sandsynlig

• #16   9. jan Tror sku jeg bliver i nordjylland ;D

• #17   9. jan Ja dovenskab betaler sig af og til, frem for at undersøge virkeligheden selv. Held og lykke fremover.

• #18   9. jan Claus er hun gået fra dig, hvis du har et så stort problem med mit emne hvorfor så kommentere

• #19   9. jan Dit emne er både fejlplaceret og så er det din curlingdovnskab der formentligt er det største problem. Google er simpelthen bare svært, det forstår jeg godt.

• #20   10. jan Jeg er murer og keg får 200kr i timen. På akkord får vi ca 350kr i timen og jeg er osse fra nordjylland

• #21   10. jan Stefan k< Det tror jeg er meget normalt niveau i den branche. De murere jeg kender ligger vidst også der omkring.

Vvs'er har en relativt høj standard timeløn fordi, der efterhånden er mangel på dem. Jeg kender en vvs'er, som har lagt på omkring 600kr i timen siden sommerferien sidste år, og hvis han f.eks. skal arbejde en lørdag, så hedder det 900.

• #22   10. jan #21 Daniel er du helt sikker på 600 i timen ??
    Med 600 i timen og de almindelige 160 timer om måneden så er vi på ca 96 kilo ?? Det er sgu meget godt som VVSer dog vil jeg nødig vide hvad mester han fakturere ud til fru Jensen hvis svenden skal have 600 i timen ???

Er det ikke mester der udfakturere de 600 så passer det vel meget godt med en svendetime til 200 ??

Det andet lyder godt nok vildt smiley

• #23   10. jan Jeg tror ihvertfald ikke tråd starter skal regne med at få 600kr i timen smiley
    Men 600kr i timen er ikke urealistisk, nogen byggeprojekter giver gigantiske dagsbøder, og der kan 600kr i timen være en fin pris for bygherren, men det er altså ikke standarden, og 200kr er nok også højt sat for en ny udlært.

Akkorder ville jeg holde mig fra, både fordi man som ny, vil trække de andre ned.
    Men også fordi der er en grund til at man kan nå en højere løn på akkord, Mester giver ikke noget uden at få igen.
    Og en høj løn i 20år er sjovt, problemet er at du gerne skulle holde mere end 20år på arbejdsmarkedet...

• #24   10. jan Ok troede vvs fik mindre end en murer

• #25   10. jan Stefan hvor tit er du på akkord og er det et stort firma du er i?

• #26   10. jan Du rammer forkert allerede nu, hvis du vælger branche efter løn.

• #28   10. jan Som Martin P skriver i #26
    Du skal ikke vælge job og uddannelse ud fra løn
    Husk det skal være sjovt at stå op om morgen og gå på arbejde og man skal vel også helst arbejde med noget syntes er spændende og som har ens interesse

Ved godt at nogen herinde i en tidligere tråd havde en anden holdning til at det var lige meget om det var et lortejob bare lønnen var god

Og der er vi mennesker heldigvis så forskellige, jeg ved bare hvis det var mig ville jeg have svært ved at tage på job hvis ikke det var fordi jeg brændte for det og syntes det var fedt at være på job
    Vi bruger trods alt mange timer af vores liv på jobbet så syntes jeg ikke det gør noget at det og har lidt indhold.

Men Arbejde, Ansvar, Arbejdsforhold og Løn skal naturligvis følges ad og det gør det vel i de fleste job smiley

• #30   10. jan Han lå oprindelig på ca 400 pr time, og det er selvfølgelig akkord, og så mente de at projekterne godt kunne give noget mere i alt i forhold til tidligere, når der nu var flere ting i projekterne i forhold til det de havde lavet tidligere.

Deres mester havde så sagt, at de bare kunne ringe til fagforeningen, for at få lavet en beregning, hvis de var utilfredse... han havde nok håbet på at de ville falde i løn, men det blev målt op til givent beløb, og de ved hvor lang tid de plejer at tage om det, og de landede så på de 600kr pr time. Som jeg har hørt det så var mester selvfølgelig sur, men han havde jo selv sagt de bare kunne få de målt op. ??

Deres arbejdsmand ligger på godt 300 i timen fast. ??

• #31   10. jan Belastende at den her møgside laver smiley om til spørgsmålstegn!!

• #32   10. jan Ja Akkord kan jo gå op og ned
    Men 600 i timen er en god løn, men hvor længe kan du holde til at arbejde på akkord som håndværker
    Tænker det må være lidt hårdt, men klart nogle syntes det er fedt

• #33   10. jan Han er ikke den eneste jeg har hørt om, der har omkring 1mil hvert år.

• #34   10. jan Nej håndværkere i Danmark tjener godt når man spørger dem selv
    Det er egentlig utrolig at der ikke er flere der vil håndværkere
    Alle virksomheder skriger på de ikke kan få lærlinge men med udsigt til 1mill i løn (på hvidt papir) efter læretiden burde da være attraktiv
    Utrolig de ikke slår mere på det, og så er der ikke engang studiegæld bagefter
    Så utrolig så mange vil være ingeniører og finansfolk eller IT folk når man tjener 1mill som VVSer
    smiley smiley smiley
    Uden at betvivle du kender nogle som tjener 1mill om året så tror jeg desværre det er et få tal at håndværkerne der gør det.
    Tænk hele tiden på mester skal drive en forretning som han også kan tjene på og regningen skal videre til forbrugeren.
    Hvad vil du evt selv betale hvis du ringer og bestiller en håndværker til et stykke arbejde derhjemme på fakturaen
    Derudover tvivler jeg på fortjenesten på de store projekter er kæmpe stor da det som regel er vundet i udbud hvor pris helt sikkert er en faktor

• #35   10. jan Det kunne ikke siges bedre... man hører jo også kun solstrålehistorier på baren.

Ingen gider indrømme at de arbejder for 90kr/timen.

• #36   10. jan Det svinger meget. Vi har ikke rigtigt haft noget akkord i 19. Nej vi er 14 med dem på kontoret

• #37   10. jan Jeg lægger rør ind. Tjener Ca 2.500 kr pr scene.

• mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #38   11. jan Får i løn for at arbejde?

Så skal jeg da vidst lige have fat på min chef.

• #39   11. jan er selv tidligere vvs montør og har lige snakket med en gammel kollega han sagde cirka 180 kr i Haderslev og 215 kr i Kolding så det er nok det du skal regne med. stoppede da mine knå og skuldre ikke mente jeg kunne fortsætte.

er nu mejerist i stedet for det er meget bedre især for ens helbred

Kommentér på:
Murer & Vvs løn??

x