{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg blive til? {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg taget grundforløb som auto mekaniker og har søgt forgæves over 15 gange efter læreplads og har droppet det nu vil igang med noget andet!

Jeg har tænkt på vvs men ved i om det er til at få læreplads? Jeg nægter at gå i gang med et grundforløb igen og så ikke vide at jeg kan få en læreplads når jeg har gennemført grundforløbet eller lign?

Har i andre forslag til hvad jeg kan blive det skal ikke være noget speicelt krævede da jeg intet fatter af matematik fysik osv!
Har tænkt lidt på noget maskin arbejder eller smed også men bliver det ikke meget det samme? Tømmer ved jeg det er svært at få læreplads som.
Murer det tror jeg ik min ryg kan holde til.

Vis folk har råd så sig endelig til!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg blive til?
  • #1   22. nov 2005 Bdog okay ja det nedtur vis det er kedeligt jo smiley Hmm det er også det jeg helst vil gider ikke gå igang med et grundforløb og så efter det står jeg bare uden nogen ting og så ved jeg ikke hvad jeg skal lave igen..

  • #2   22. nov 2005 Tømrer uden at kunne regne, kan blive svært ;o)
    Er selv udlært tømrer, for mange år siden, men har ikke arbejdet som tømrer de sidste 7 år ;o)

    Smede er der også mangel på.......


  • #3   22. nov 2005 jeg blev også uddannet automekaniker for ca 1 år siden, og hvis der var noget jeg ikke ville så var det være mekaniker, så jeg søgte ind som lokomotivføre, de har nemlig som krav at man skal være mekaniker eller andet teknisk, så om ca 3 uger køre jeg selv tog, og det giver endda en go løn

  • #4   22. nov 2005 ahh, troede du var mekaniker, min fejl

  • #5   22. nov 2005 men 15 gange er da heller ik meget?

  • #6   22. nov 2005 havde nøjagtigt samme problem, så jeg gik i arbejde.. Og nu efter halvandet år har jeg fået en læreplads som chaufførelev, Så det skal jeg til at igang med..

    Så får man jo hele kørekortet fyldt ud, og man får diverse certefikater..

    Og der er stor mangel på chauffører i transportbranchen




    /Kim S


  • #7   22. nov 2005 Alt det mekaniker fis har jeg droppet!

    Vil starte på noget nyt ved bare ikke hvad? Overvejer smed men er det ik bare meget det samme hele tiden? Vis der er noget jeg ikke gider have for at få en uddanelse så er det fysik/naturfag jeg kan virkelig ikke huske alle de formler osv. Jeg har meget svært ved at huske sådan nogle ting og det kælder også matmatik jeg kan få det sagt 100 gange men 5 min efter har jeg glemt det og sådan er det bare lige meget hvor meget jeg prøver at huske det smiley


  • #8   22. nov 2005 Kim giver det gode penge at være chauffør? Jeg vil ikke være sådan noget langtids chauffør hvor jeg kommer hjem hver anden uge eller lign. Hvad køre du med osv?

  • #9   22. nov 2005 den dag jeg fik mit svendebrev som mekannikker skred jeg far min læreplads og har ikke skruet siden. hvis din ryg ikke kan holde til mure er det nok meget godt du ikke er mekanniker. en tømrer udd. er kamp sværd jeg har læst de først 3 skoleperioder, og fuck hvor skal man tegne, jeg følte mig som en anden arkitekt. personligt er jeg helt fjollet med klegne smed det er lige mig, dog vil jeg lige sige at nogen søger 50 lærepladser uden held så jeg syntes du giver lige lovligt tidligt op.

    mvh
    Friis


  • #10   22. nov 2005 Michael okay ja der er vel meget tegne arbejde ved tømmer. Klegn smed er der mangel på lærepladser der? Jeg har droppet det mekaniker fis vil prøve noget andet så lad være med at skrive mere om det folkens.

  • #11   22. nov 2005 Det kommer meget an på hvor du får job når du er udlært..

    Jeg kender et sted hvor grundlønnen er 140kr i timen..
    Men det handler jo meget om hvor man kommer hen og arbejde..

    Hvis man gider at lægge en del tid i det, så tjener man vist fint..




    /Kim S


  • #12   22. nov 2005 kim okay men nu har jeg lige ringet rundt til 2 vvs og spurgt om de manglede nogle og det ene sted sagde de at det kunne faktis godt være og jeg måtte meget gerne kigge ud med en ansøgning smiley Så det vil jeg gøre i morgen og håbe på det bedste smiley

  • #13   22. nov 2005 15 ansøgninger det er hvad jeg sendte ud om ugen indtil jeg fik min læreplads som tømrer, i øjeblikket er det sku dejligt at være tømrer vi kan sku vælge og vrage som det passer os.
    Mit sjak har skiftet plads 3 gange inden for de sidste 8 mdr fordi vi bliver tilbudt en bedre løn.
    Mvh
    Sommer


  • #14   22. nov 2005 Held og lykke da..




    /Kim S


Kommentér på:
Hvad skal jeg blive til?

Annonce