{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Ringet op af politiet {{forumTopicSubject}}

Ja så blev man da lige ringet op af politiet på en dejlig søndag som fortæller, at den fucking knaldhætte som købte min vinterbil har kørt vanvidskørsel i mit navn..

Det er fint nok, at man finder bilen til salg på Facebook en uge efter til en fuldstændig sindssyg fantasipris og hvor der står han har fået den i "bytte", men noget andet er når de står og lyver en direkte op i ansigtet ved handlen og beder pænt om et afslag fordi de skal bruge en hurtig bil pga. deres egen er på værksted og de skal på arbejde næste dag.

Kæft hvor er jeg træt af, at man ikke kan stole på folk mere også selvom det er en af de lavbenede perker drenge der har et dårligt ry i forvejen.. For satan jeg er vred!

Moralen af historien er: Lad være med at gøre som mig, omregistrér det lort med det samme, så i kan slippe for de fucking problemer uærlige personer slæber med sig.
Tak fordi i læste med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringet op af politiet
  • #1   10. maj 2020 ja nogen lære det på den hårde måde

• #2   10. maj 2020 True smiley

• #3   10. maj 2020 Hårde og hårde, så længe man kan forklare at bilen er solgt og kan vise beskeder/salgs papir osv. Så kommer det ikke til at røre en selv, udover nogle hygge snakke med diverse ordensmagter i ny og næ.. smiley

• #5   10. maj 2020 hvorfor overhovedet stille dig selv i den her situation? Der findes ikke noget godt argument for ikke at omregistrer med det samme, og så skal du ikke tænke mere på det.

• #6   10. maj 2020 Ja det var det Morten

Bjørn, jeg har altid haft det med, at stole rigtigt meget på folk og den har da gået de andre gange.. Men ja det gør den så ikke længere, for du har da helt klart ret smiley

• #7   10. maj 2020 Alle advarselslamperne burde have lyst i den handel der....

• #8   11. maj 2020 Det gør man kun en gang. Vil folk ikke være med til at omreg. På stedet finder man en anden køber.

• #9   11. maj 2020 Jeg er efterhånden blevet vant til, at når de begynder med noget der minder om søforklaringer eller underbud, så hæver jeg bare prisen, eller kommer med en ligeså underlig søforklaring.
    Sjovt nok så er det som om de fanger det med det samme.

Bortset fra det, så er jeg ligeglad med farve/nationalitet, men højst sandsynlig kommer etniske danskere til at betale mest i sidste ende, da de altid laver mest bøvl, eller prøver at lege store professionelle handelsmænd, og det virker ikke, når de skal handle med mig. smiley

Dem jeg har bedst erfaring med er litauere, og det gælder også i arbejdssammenhæng.

• #10   11. maj 2020 Yes, penge straks overføres og omregistrering fortages ligeledes imens man er sammen og laver handlen.

• #11   11. maj 2020 De er da nogle klaphatte at de har kørt vanvidskørsel.. men hvad har i egentlig aftalt ifb. med omregistrering, hvor lang tid gav du dem ?

Men jeg kan ikke lige se hvad problemet er i at de forsøger at sælge bilen videre til en højere pris, hvis du synes den var mere værd skulle du jo bare have gjort det samme.

• #12   11. maj 2020 Danske ungdom så fat da at en ærlig perker findes ikk og har du en bedste ven der er perker er det spørgsmål om tid åhhhhh gid breivik havde været dansker

• #13   11. maj 2020 hahahaha, gal en klaphat... smiley

• #14   11. maj 2020 #12 Claus H
    Sidste statement står vist for egen regning.
    Når det så er sagt har du ret indvandere kan ikke være ærlige og vil ikke være ærlige det ligger simpelhen ikke i deres natur og deres opdragelse.
    De kan kun platte og svindle sig igennem tilværelsen de er jo opvokset på krejler og kræmmermarkeder hvor man “butter” en ged med en hest og er du rigtig heldig får du kusinen med i handlen.
    Så at de lige pludselig skal til at drive handel og forretning på ærligvis det syntes jeg også virker helt urimeligt af os at forvente smiley
    Når alt dette så er sagt og skrevet så findes der måske en enkelt ærlig fætter eller to derude, og oplevelsen med at møde ham har jeg stadig til gode.

• #15   11. maj 2020 Det fanme pudsigt, jeg har fuldstændig samme oplevelse, dog blot med folk i 40erne fra Amager, man kan simpelthen ikke stole på dem, de svindler sig igennem deres tilværelsen, måske findes der en enkelt god derude, men jeg tvivler.

• #16   11. maj 2020 #15 Mirza
    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #18   11. maj 2020 Selvfølgelig er der en risiko ved at sælge til en Dansker, men faktum er bare at den risiko stiger til extreme proportioner hvis det er en indvandrer især af araber typen.
    Det er også de eneste mennesker der tror at de kan få en bil til 100.000kr for 10.000kr, og at du lige kan få pengene til den 1. hvis de lige henter bilen nu...
    Det er så også de eneste jeg har oplevet der truer dig på livet hvis du siger pænt nej tak til et totalt skambud,

Og det er ikke fordi man skal være racist osv. det er altså bare faktum at der er en meget stor risiko for den slags, og så er man nødt til at tage det i betragtning når man skal sælge noget

• #19   11. maj 2020 Carsten T
    Det er såmænd heller ikke for at være racist jeg skrev det jeg skrev men du forklarede det bare bedre end mig - Tak

• #20   11. maj 2020 Og Mirza ja vi er nogle underlige nogle os fra “lorteøen” jeg og min kone er dog oprindelig fra Midtjylland og Østjylland så vi har været nødt til at tilegne os de dårlige vaner herovre i København.
    Men nogle skal jo bo på Amager og det blev så bl.a os, indrømmer jeg gerne ville bo i Hellerup eller Gentofte men det er der sgu ikke råd til med 3 unger i alderen 3-7 år og når huspriserne i Københavns området er som de er så det blev en lille villa på 160 kvm i postnr 2300 og min kone arbejder på Sydsjælland så placeringen er egentlig ok det havde helt sikkert ikke været nemmere oppe nordfra pga myldretiden på motorring 3

• #21   11. maj 2020 Jeg synes da eller ikke der er noget racistisk i at "screene" en køber/sælger, for jeg gider sgu heller ikke at spilde min tid, og kommer der 3-4 "smarte" gutter der vil prøve min bil, og skambyder, ikke vil omregistrere så bliver der sgu ikke nogen handel.. og så er jeg ligeglad om de hedder morten eller mustafa..

Men at afvise udlændinge per automatik det synes jeg bare er underligt, men jeg har hørt før at nogen (påstår) de gør det, men nu har jeg igennem hele mit liv handlet en del aldrig oplevet det selv på trods af at man sagtens kan se at min navn ikke er dansk, og har stadig til gode at lave en dårlig handel, både for mit og modpartens vedkommende, eller dvs. har da tit købt noget af en etnisk dansker der ikke lever op til forventninger, eller hvor man ikke lige har fået hele historien med, men det er jo nok bare den almindelige risiko man kan løbe...

• #22   11. maj 2020 Mirza
    Jeg kan faktisk forstå vi er enige smiley
    Syntes også attituden med de 3-4 smarte gutter som du selv nævner er for meget og kan faktisk slet ikke forstå de gider møde 3-4 gutter op og skambyde, det er vel ikke noget der gavner det generelle billede af folks opfattelse af dem.
    Når det så er sagt så syntes jeg heller ikke man skal afvise bare pga et navn, men ved da godt nogle gør det og det er måske de selvsamme 3-4 smarte gutters tidligere optræden der er med til det, desværre.
    Og godt du stadig har til gode at opleve en dårlig handel.
    En handel er vel altid god når begge parter har sagt ok så er der vel ingen der føler at de er blevet tørret i røveren smiley
    At der så måske kan komme et lig ud af skabet senere det kan jo også ske hos en forhandler der har man så måske bare en garanti
    Som regel er privathandel vel også billigere end hos forhandleren
    Jeg har aldrig selv købt bil af en privat ( tror ikke jeg tør ) smiley men har solgt til andre private og jeg fortæller virkelig alt og nogle gange også for meget men jeg vil hellere være ærlig end at snyde nogen du ved aldrig om du evt møder personen igen på et senere tidspunkt

• #23   11. maj 2020 Jamen det der er jo bare sund fornuft.. men at sige at du vil afvise mig hvis jeg ringede og ville købe på din bil, det tror jeg simpelthen ikke på du ville. Men det er jo det du indikerer i dit først indlæg når du siger at ALLE udlændinge snyder.

• #24   11. maj 2020 #11
    Han lovede højt og helligt, at han ville omregistrere lige så snart han kom hjem fordi "Jeg havde jo hans nummer og så kunne han bare sende et billede"
    At han så bagefter ikke gjorde det og, at hans nummer var fra et taletidskort det er så en anden sag smiley

Og det du siger med, at sælge den videre det har jeg sgu heller ikke noget imod, som jeg også skriver.. Gider bare ikke noget pis med, at skulle stå og lyve mig op i ansigtet og give en falsk historie om, at skulle bruge den på arbejde næste dag. Der skulle alligevel laves ting på den inden syn så det er helt fair, hvis han ville fixe den og sælge den videre.. Meeeen det lader ikke til, at være tilfældet fordi han har ikke skiftet/fixet forlygterne som jeg påpegede smiley

• #25   11. maj 2020 #23 Mirza smiley Tillader mig at smile lidt smiley
    Jeg har solgt meget forskelligt i den blå avis ikke biler der bruger jeg Bilbasen de par gange det er sket men har solgt bl.a båd og plæneklippere og andet
    Og der hvor jeg har det stramt er når en ringer hvad enten det er en dansker eller en udlænding (dog er det mest udlændinge af en eller anden grund) og starter med at sige - hvad er min Pris eller hvad er sidste pris uden overhovedet at have spurgt ind til genstanden eller gider komme og kigge
    Jeg syntes det er ubehøvlet at starte med at prrutte om prisen inden man har set varen og eller endnu værre hvad er min pris, jeg er din ven som de siger uden vi nogensinde har set hinanden
    Det er sgu useriøst og fatter ikke det der krejler gen.
    Havde engang en plæneklipper til salg for 2500 og der var en der ringede og kom med den der sang
    Jeg er din ven - hvad er sidste pris - og kom nu jeg skal ha rabat - jeg betaler 1000 nu så du får resten om en måned ???? Helt seriøst hvordan kommer sådanne ideer frem
    Det endte med at hver gang han forsøgte at prutte den ned så steg prisen 100 kr og da jeg så sagde nu koster den 2900 hvis du skal købe den og det var i telefonen inden der var snak om at han ville komme og kigge på den Han kom dig aldrig smiley og solgte den dagen efter til 2200 efter en som gad komme og kigge og lidt almindelig handel

Sådanne oplevelser gør bare at man bliver mere obs på navne når man sælger noget og dejligt at du ikke har haft udfordringer og håber jeg heller ikke du får.

Men der er jo altid en idiot der ødelægger det for alle andre.

Så jeg kan godt forstå hvis nogle afviser i telefonen og jeg skal da også sige, starter en samtale med krejler snak så er min interesse for salget absolut også aftagende, så vil jeg hellere sælge til en anden omend det er til en lavere pris.

Hvis jeg henter pizzaer nede på hjørnet så starter jeg altså heller ikke med at prutte om prisen smiley

Dog vil jeg helst have pizzaer fra den italienske vi har i nærheden da jeg personligt syntes italienerne laver bedre pizzaer end tyrkerne som er i vores område men det kan jo variere andre steder

• #27   11. maj 2020 Hvad tænker du på Martin P ??
    Må man ikke komme med sin holdninger og erfaringer
    Og ellers syntes jeg da man kan læse i min profil hvem jeg er
    Modsat andre herinde - så hvem “gemmer” sig bag Martin P “For nu at bruge dit eget udtryk”

• #28   11. maj 2020 Per B
    Allerførste besked jeg fik var også "hvad er sidste pris"
    Der var endda også en anden indvandrer der bød halvdelen af prisen på bilen med det argument, at "det var jo en gammel bil"

Skambud er jeg også træt af smiley

• #29   11. maj 2020 Jeg vil give ret i at indvandrene er stærkt repræsenteret i de skambud man får. Meeen... Jeg vil så også sige at jyderne kommer ind på en flot andenplads. smiley

Det lader til at prisen på benzin og broafgift er uendeligt mange gange højere for personer bosat vest for storebælt. I hvert fald når der skal forhandles om prisen på en vare de skal købe på sjælland?
    Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange en jyde har brugt "der er jo langt at køre" og "jeg skal jo over broen" som argumenter for at prutte en pris ned.
    Jeg havde engang en bil til salg for 30.000kr. Der var en jyde som i telefonen krævede minimum 10.000 i afslag for overhovedet at komme og se den, fordi han skulle over broen. Sjovt nok mente han ikke det var fair, hvis han betalte 10.000 for at jeg tog til jylland og viste bilen frem, hvilket jo i min optik ville være det samme?
    Eller dengang en jyde kun ville give 3/4 af prisen, for som han sagde i ramme alvor: "Jyder betaler ikke moms..."

Og jo bevares, der er da bestemt også sjællandske købere som er en flok snotskovle og pikaber. Jeg tror bare moralen er, at man skal lære at være en benhård sælger som sorterer de folk fra der ikke er værd at handle med.

• #30   13. maj 2020 Det har mere med attitude og indstilling a gøre end race, en almindelig familiefar er oftere en mere pålidelig type, en smart ass typen uanset hudfarve.

Så det er mere det med at være fornuftig og vurdere hvilken type man har med at gøre, men husk altid, at tillidt er godt men kontrol er nu engang bedst uanset hvad. Selv en Brian/Mustafa type kan kommer i jakkesæt og lege familiefar for en stund.

• #31   14. maj 2020 Per b nu ved jeg ikke hvad du har skrevet i dine annoncener i den blå avis. Men det er altså meget normalt, at man starter med at spørge om pris. Det er jo for dumt at bruge tid, hvis man er kilometervæk fra hinanden.

Jeg bruger eks. Ofte dba til at købe og går efter annoncer, hvor sælger reklamer med at varen er i god/perfekt stand, så derfor ingen grund til at checke ( måske naivt af mig, ja. Har brændt fingerne et par gange). Men det udbredt at sælgere sætter deres pris højere end forventet, så sælger sætter en buffer og køber føler at have fået rabat. Derfor er der endda en auto funktion i dba. Hvor man kan spørge om prisen er til forhandling.
    Kig eks. På pawnstar, amerikansk show hvor folk forventer 40.000 og går så med til 5.000? De hedder typiske amerikanske navne.

Min kammerat købte engang en varebil sammen med mig, da han ikke havde styr på det mekaniske. Vi blev enige om prisen men sælgeren ville have kontanter. Beløbet var meget stort, men det endte med at han var ok med at få en overførsel til hans private konto. Han påstod at han var bange for at vi ville annullere overførslen, men det var nok rettere at han var mekanikker og havde værksted, så det skulle nok være udenom skattefar. Han hed faktisk Brian.

Men undskyldninger til lavere pris og det generelt med at stole på folk, gå efter mavefornemmelse. Hvilket burde være, følg købmandsskab og lovgivning. Omreg. På stedet og følgeseddel, slut.

• #32   14. maj 2020 Og per B med hensyn til at udlændinge ikke kan drive ærlig forretning, så tager du fejl. Jeg er ikke selv araber, men arabere er kendt for deres handelsevner helt tilbage til stenalderen. Hvad mener du om bankerne som bliver drevet af etniske danskere, de tager røven på alt og alle. De smører bare deres lort pænt ind i fornemme kontrakter som de selv ingen gang fatter.

• #33   14. maj 2020 Og for lige at runde af. Jeg er per definition nok udlændling. Se det her screenshoot af min annonce fra dba. Løbehjulet jeg købte kostede 5.000 kr, så tænkte 3.500 var fair når det nu stadig lå i indpakningen. Stark startede med at køre et tilbud 2 dage efter jeg satte min annonce op.
    Der er rådne kar blandt alle racer, ligesom der er hudærlige blandt alle racer.

profilbillede
  • #34   14. maj 2020 Tjaa om det er hans buisness om din annonce er for dyrt prissat kan man da diskutere, men jeg kan ikke se noget problem i det der?
    Og det er i hvert fald ikke den slags hendvendelser som jeg hentyder til

Her er et eksempel.
    Jeg sætter noget til salg til 3500.-

Jeg får en besked:
    Ham: HVAD ER SIDSTE PRIS!!!

Mig: Jeg vil have 3500.-

Ham: Du kan få 1000.-

Mig: Jeg vil have 3500.- som annoncen siger

Ham: Du kan få 500.- nu og så 500.- til den 1.

Mig: Jeg vil have 3500.- ellers får du ingenting

Ham: Så fuck din mor din luder mand!

Ham: Luder mand!

Ham: Jeg knepper dig!

Her behøver man ikke en PHD for at give et ret godt bud på etniciteten på køberen

• #35   14. maj 2020 Det er træls med sådan nogle beskeder.. men bare lige for at være nysgerrig, hvor mange gange har du oplevet sådan nogle henvendelser ud af xxx gange du har sat noget til salg..?

For jeg har aldrig oplevet noget der overhovedet ligner det der, og har da nok oprettet et par hundrede annoncer på diverse ting og er da blevet skambudt men så stopper den også der...

• #36   14. maj 2020 Det er oftest hvis jeg har haft biler til salg i den billige ende 15.000 og ned af.
    Fra 80k og op af har jeg faktisk ikke oplevet det.
    Men grunden til at det sætter sig lidt i en, er at mine dårlige oplevelser stort set kun har været med indvandrer, jeg har oplevet en enkelt Dansker som bakkede ud af en handel da det hele stort set var på plads, hvilket der var træls, men han var flink at snakke med hele vejen igennem.
    Hvor indvandrer typerne hurtigt mister hovedet og går helt bersærk på en over noget helt latterligt.

Jeg tror også det kommer meget an på hvad man sælger, jeg tænker dem der sælger BMW'er er noget hårde ramt end mig

• #37   14. maj 2020 jamen har du oplevet det 2 ud af 40 gange, eller 30 ud af 40...

Jeg prøver bare at forstå hvor stort et problem det er, da det som sagt er helt nyt for mig. Ikke at jeg ikke kan forestille mig at det finder sted.

• #38   14. maj 2020 Min kollega havde en BMW til salg, og han blev kontaktet af en "indvandrer type" og jeg sagde til ham at jeg syntes han skulle træde lidt varsomt..

Men ligesom trådstarter så solgte han bilen og køberen skulle nok omregistrerer
    Han bliver så kontaktet af politiet at hans bil havde været brugt til at stjæle benzin på 5 forskellige tankstationer, samt brugt til et rambuktyveri....

Det er ikke særligt tillids inspirerende

• #39   14. maj 2020 Jeg har ikke tal på det, et skud vil vel være 10-12 gange

Men efter jeg kategorisk er stoppet med at handle med de typer så kommer det slet ikke så langt længere

• #40   14. maj 2020 #36 Jeg har personligt gennem mit arbejde haft mange dårlige oplevelser med indvandrer, men det betyder ikke at jeg er uopmærksom på at problemer ikke er race eller hudfarve, men adfærd, opdragelse, kultur.

At man i Danmark som i mange andre vestlige lande ikke har, bedre selektions kriterier for hvem vi vil have ind i landet er problem, men det er folketingen som skal løse det. Og selvom en disproportional del af en etnisk grupper har en forkert adfærd/attitude, så gør det stadig ikke resten af den sammen etniske gruppe er kollektivt ansvarlig.

På samme måde som alle hvide heller ikke er ansvarlige for slavehandel, kolonisering og holocaust. Vi er kun ansvarlige for os selv og vores egen adfærd, ikke andre mennesker som tilfældigvis har nogle fysiske egenskaber som liger os.

• #41   14. maj 2020 Homer

Som jeg siger, så er det altså ikke for at være racist.. men når man oplever problemer i størstedelen af tilfældene, så er det da ærgerligt for den éne der er go nok, men jeg må erkende at jeg ikke vil tage den risiko. og risikoen er meget høj.

Jeg køre selvfølgeligt ikke med skyklapper når jeg handler med en Dansker, og der kan også opstå problemer, men det er en anden slags problemer, som er mere "normale" om man vil

• #42   14. maj 2020 Jeg har oplevet udfordringer med både indvandre og danske købere/sælgere, men langt den overvejende andel er desværre den første gruppe. Manglende omregistrering, forsøgt at sælge en bil som ikke var indregistreret, biler der på ingen måde er som beskrevet, ikke overholdt aftaler, og stort set hver gang har først nævnte gruppe ikke modtaget mine input særlig pænt.

Men flabede bud og kommentare kommer altså i lige store mængder fra begge grupper, der er en general manglende evne til at forstå hvad der bliver skrevet.

• #43   15. maj 2020 #41
    Klart, det er det man kalder erfaring. Men min erfaring er også at det er type af person, og ikke herkomst som er afgørende. Er det en gangster type, så vedkommende højst sandsynlig uærlig.

Så vi er sådan set meget enige, jeg bruger bare ikke hudfarven som en af min vurdering fordi jeg ved den del er uden betydning, men jeg bruger tøj, gangart, udsmykninger, taleform og dialekt osv til at vurderer vedkommende.

Kommentér på:
Ringet op af politiet

Annonce