5.544 visninger
|
Oprettet:
MobilePay i Tyskland? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt det er et lidt mærkeligt spørgsmål.
Men er der tilfældigvis nogen der ved, hvad tyskernes modstykke til vores MobilePay hedder?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 522 Emner: 216 Svar: 1.059
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 304
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ja som jo også er blevet et totalt overvådnings samfund.
Der skal da også være plads til dem der gerne vil sy deres penge ind i madrassen, eller grave dem ned i haven.
Man får jo ikke meget andet end ingenting af at have sine penge i banken, end udgifter.
Men kontanter kontra bilgalleri, er vist lidt skudt ved siden af.??
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.293
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg har ondt af dem, der bilder sig ind, at digital betaling er noget skidt. Men jeg trøster mig med, at det er sidste generation af folk med sølvpapirhat, vi ser nu. Vores børn kommer stort set ikke til at kende kontanter som andet end et historisk objekt.
Nå, men i relation til emnet...
Tyskland er et særtilfælde, hvor de endnu ikke har fundet ud af, at det er smart at tilbyde alternativer til kontanter. Alle deres nabolande mod syd har da fattet det efterhånden. Men mon ikke man efterhånden mange steder kan bruge Apple Pay og Google Pay i Tyskland også?
aug 2008
Bare tænk på hvor lang tid skat var for at man kunne bruge andet end dankort ved betaling af omregistrering mm.
Jeg mener ikke at man skal starte på noget der ikke er til for alle.
Ikke alle kan få visa/dankort, og andre fine guldkort.
Og inden de lukkede alle deres motor kontorer, var mange nødsaget til at tage kontanter med, da deres udstyr IKKE kunne tage andet end dankort.
Ligeledes når nu mange bruger mobile pay og andet, så burde der jo ret hurtigt være styr på det med kort osv, således alle kan være med.
Selv bruger jeg mobilepay og har gjort det fra start af, men hvad betaling med diverse kort angår, så er rigtig mange langt fra det mål, så skulle man ikke få styr på at alle kan tage alle korttyper, for betaling på blandt andet på nettet og i mange butikker.
Ligesom at nem ide, og nets ikke har de udfald de har, for de problemer har de jo ikke rigtig fået løst.
Jeg har set rigtig mange og selv prøvet at stå på en tankstation og ikke kunne tanke, eller handlet varer i en butik og ikke kunne betale fordi nets ikke fungere 100% altid.
Man kan have 30.000 stående på bankkonto men ikke købe 6 øl fordi lortet er nede.
Ligesom må de jo strømline de kort bankerne udsteder, da der jo stadig bliver reserveret et beløb når man tanker på selvbetjenings standere.
ja ved godt at de skal sikre sig at der er penge nok på til en tankning.
Men har folk ikke reservations beløbet, ja så kan de ikke tanke for 200 kr, hvis der ikke er det dobbelte eller mere på deres kort.
og sølv papirshat eller ej, så er det bestemt ikke tidsvarende.
Så længe jeg stadig har kontanter i lommen, ja så har jeg det, så længe der er så stor forskel på folks pengebeholdning eller kredit værdighed.
Jeg har aldrig forstået mennesker der overtrækker deres betalingskort sidst på måneden eller til jul osv.
Det gør dem jo ikke bedre så de kan tanke en reservedunk på 5 liter uden at have minimum 500 eller 800 på kontoen til en reservation.
maj 2006
Men hvis dét er dit argument for at bruge kontanter, så anerkender jeg det som sagt. Det er et i mine øjne fornuftigt, rationelt argument. Ikke nok til, at jeg selv ville bruge kontanter, men dog rationelt. Begynder man derimod med sit pis omkring overvågning osv., så står jeg af...
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
Ta fx. Gammeldaws dankort, fler og fler butikskæder vil ik betale abonnement for at kunne modtage dankort - og jyske bank har direkte meldt ud de vil det i graven.. sjovt nok er der nemlig lovbestemt max gebyr på.
Hilsen en der har dankort, cash og Nobilepay "rart man kan købe når systemerne er nede"
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
maj 2006
Det er ikke kun Jyske Bank. Spar Nord er også i gang med at udfase Dankort. Bare til orientering. Jeg er dog ikke sikker på, det har noget med loft over gebyrer at gøre.
Endnu et rationelt argument. Dog ikke et argument, jeg personligt har ret meget sympati for. Og i min verden netop et udtryk for, at vi har BEHOV for større digitalisering og bedre opfølgningsmuligheder.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
apr 2004
Måske skulle vi til at handle i guldbarrer eller noget andet, moms, kvittering og registrering er ikke noget vi bruger her på egnen.
Er nu glad bundtet med 500 kr. sedler i sokkeskuffen, dem kender selv konen ikke til.
maj 2006
Nå, det er en anden diskussion.
mar 2008
apr 2004
mar 2008
maj 2006
Og det samme gælder Google Pay, bare med modsat fortegn.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Jeg kan sagtens forstå at nogle gerne vil overvåge alt hvad vi borgere vi laver, det fungere jo glimrende i lande som Kina og Nordkorea
(Ironi kan forekomme)
Det er nok ikke noget bankerne har opfundet de efterlever bare en mange vanvittige krav som er opstillet politisk
Men at afskaffe alt hver der hedder kontanter og for den sagsskyld “sorte”/“økologiske” penge det er sgu farligt tænk på hvor meget den slags penge holder igang ?
Du kan jo gå ned i din bank med 10.000 eller mere i kontanter og sætte på opsparingen uden de bliver mistænkelige og de skal indberette og alt muligt andet.
Har du kontanter som du måske har byttet med finde Alu-fælge eller fået for at male naboens stue ja så er du “tvunget” til at bruge dem på enten indkøb, restaurant besøg, eller andet som er med til at holde beskæftigelsen i gang
Før i tiden hvor du kunne gå på posthuset og betale en rejse eller dine normale udgifter kunne du også bruge de “sorte” til det men der var nogle kloge hoveder der opfandt PBS (hvilket er smart nok)
Ved godt alt de her tiltag er lavet for at stoppe kriminelle og deres store kontantbeholdninger men det går desværre ud over den almindelige lille tømrer, murer eller maler som ved hjælp af lidt kontanter fra weekenden kunne invitere lillemor ud at spise et par gange om ugen og måske købe nyt TV eller smartphone lidt oftere
Så hvis ALT hvad der hedder “sorte/økologiske/Uganda” penge forsvinder fra samfundet så er jeg desværre bange for at vi vil opleve en “krise” hvor vi måske ikke lige spiser ude så tit vi vil måske heller ikke lige skift TV eller telefon så tit og måske vi holder lidt igen med at lige få nye fælge eller andet til bilen
Kontanter og speciel de “farvede” kontanter er altså med at holde samfundet igang med forbrug og med tilhørende arbejdspladser uanset om man vil høre/tro på det eller ej. Og ja desværre også den kriminelle slags
Og tilbage til trådstarter - jag aner ikke om der findes en slags Mobile pay i Tyskland
maj 2006
feb 2020
maj 2006
Men under alle omstændigheder lige dele hysterisk morsomt!
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
prøv og køre til tysk syn det kan tage op til 3 timer eller mere.
alt foregår på papir og med gammeldags stempel
aug 2008
Er det længe siden.
Følger da nogle værksteder via youtube, og hvad udstyr og tekniske ting de har dernede, der halter DK da åbenbart langt bagefter.
Og de kommer jo også ud og syner bilerne på værkstedet, og der ser det da ud til at det foregår i samme hastighed som i dk, dog læser de jo bilenes computer ud.
Men vi er jo også bare medløbere og retter ind efter det tyske TUV som vi jo har gjort i mange år, der er ikke mange danske myndighedder der har opfundet den dybe tallerken...
aug 2008
Per B
Jeg kan nu ikke gå i min bank og indbetale kontanter, uden at skulle kunne forklare hvor de kommer fra.
Da de indførte de hvidvasknings regler, og da vores produkthandler stadig brugte cheks, måtte jeg også fortælle hvor de kom fra, på trods af at der stod produkthandler på chekken, og hvad beløbet på 2800 kr. dækkede over.
Men mobile pay vil jo ikke forhindre sort arbejde, for man kan jo stadig sælge sin bedstemor der er godt brugt, eller have lånt familie eller bekendte nogle mønter.
Sælger du noget brugt vil det jo heller aldrig blive mere værd end man har givet, og så er der ofte et tab, og det tvivler jeg da på at man er skattepligtig for.
maj 2006
Jeg er ret sikker på, han bare glemte et "ikke" i sætningen. I mener sikkert det samme.
Digitalisering vil næppe komme sort arbejde til livs. Men det vil gøre det sværere og mere risikabelt. Det kommer unægteligt hurtigt til at se mistænkeligt ud i SKATs øjne, hvis man har alt for mange af sådanne transaktioner.
I øvrigt er det lige meget, om man tjener eller taber på at købe brugt. Hvis du tjener penge på en sofa (eller en bil, for den sags skyld), er det ikke skattepligtigt for privatpersoner.
feb 2020
#28 Det er korrekt Bay hele digitaliseringen gør at det er nemmere at opspore sorte penge om det kan stoppes helt ved jeg ikke
Om det er godt eller skidt det vil jeg ikke gøre mig til dommer over
Men igen kontanter som skifter hænder ved eksempelvis håndværker opgaver imellem private de kontanter vil typisk ikke gå ind på en opsparing da det her skal dokumenteres hvor de kommer fra
Den slags penge vil typisk nok blive brugt på forbrug og dermed komme ud i samfundet igen
Ind imellem syntes jeg da det er snyd at andre kan lave sorte penge men jeg kan ikke
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 104
feb 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
Mange som er på plejehjem, botilbud, socialtilbud, hjemløse, dem som ikke kan få et kort af deres bank, dem som ikke har en smartphone (eller en som er så ny som så kan køre de apps).
Mobilpay og dankort er bare F.eks for dyrt for en forening, som eksempel.
maj 2006
Men det ændrer ikke på, at udbuddet af kontanter er stærkt nedadgående. Så pågældende grupper vil inden længe blive tvunget ud i andre løsninger.
apr 2004
maj 2006
Men under alle omstændigheder viser tråden her da, at det ikke er de eneste to grupper i befolkningen, der tror på det.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 30 Svar: 589
apr 2004
PayPal er jo så fyldt med gebyr at ens penge langsomt forsvinder.
MobilePay i Tyskland?