{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Hjælp til Multimeter {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Som i et af mine tidligere indlæg, skal jeg have sat mit multimeter til mit batteri, og finde “strømtyven” med tricket at fjerne sikringer en efter en.

Men når jeg sætter det som vist på billedet, og selvfølgelig drejer den om på 10A, så viser den bare 0.00.
Sætter den ene målestang på - polen, og den anden målestang på - kablet.

Gør jeg noget forkert?
(Ps sikringerne er ikke sprunget)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Multimeter
  • #1   12. mar 2021 flyt den røde ledning i midten..

• #2   12. mar 2021 Den sorte ledning flyttes til COM
    Den røde ledning flyttes til 10 Amp.
    Så er resten af det du gør rigtigt
    Minus kablet skal naturligvis afmonteres

• #3   12. mar 2021 Så har jeg gjort det helt forkert.

Ja, har fjernet kablet smiley

Så det er sådan her?

profilbillede
  • #4   12. mar 2021 Yeps

• #5   12. mar 2021 Super.
    Tak for hjælpen alle sammen

• #6   12. mar 2021 #2 Polobjørn
    Han skal da ikke afmontere stelkablet på batteriet, pluspolen skal afmonteres, så skal han indsætte multimeteret mellem pluspolen på batteriet og den løse batteriklemme.

Så når han hiver sikringen til "strømtyven" så vil amperene falde.

Hvis han tager stelkablet af er der jo ikke noget forbrug

• #7   12. mar 2021 Hvis du ved hvordan et amp.meter hvordan kan du så skrive sådan noget
    sludder ???
    Med minus kablet afmonteret og amp.meteret forbundet til akku minus og stelkablet hsr du jo stadig et krefsløb og kan derfor også måle et forbrig hvis der er et smiley
    Om amp.meteret er indskudt i minus siden eller i plus siden er uden betydning for målingen det et.bare dig der ikke forstår det læs nu det første indlæg og forstå hvad det er b134r skriver der

• #8   12. mar 2021 Sorry, havde ikke lige læst at han havde målt på stelsiden, for hvis han prøvede at indsætte multimeteret på plus siden med afmonteret stelkabel ville han jo ikke få nogen måling.
    Men jeg havde ikke lige fået læst at han målte på stelsiden der var jeg for hurtig

• #9   13. mar 2021 Lige en Update.

Nu har jeg været nede og starte fejlsøgningen, hvor jeg har sat den på 10A, med det ene kanel på -batteripolen, og den anden på -batterikablet.

Det blev således:
    2.2 til at starte med.
    Uden radio sikring, til 1.3 .
    Fra 1.3 til 1,0 uden Ignition switch control module sikring.
    Kan ikke få den længere ned, og når den står på 1,0, så er der vel stadig et ret højt forbrug?

Lyset i kabinen, og handskerummet er slukket.

• #10   13. mar 2021 1,3 ampere eller milliampe?
    Din fejl er med højst sandsynlighed ikke noget der kører over en sikring, det er det typisk ikke med mindre folk har købt nogen kineser udstyr eller radio.
    Mit gratis gæt er generator.

• #11   13. mar 2021 Den er fuldstændig som fra fabrikken.

Dog har den fået installeret 2 originale sub under forsæderne.

Den har haft det i mange år uden problemer.
    Mhs til ampere, står den på det som er vist på billedet

Nu siger du generator:
    Kan den stå og æde batteriet da?
    For kan lade batteriet helt op, og 3 dage efter er det tomt uden at køre i bilen.

profilbillede
  • #12   13. mar 2021 Ham her på Youtube har nogle gode videoer med at finde strømforbrug:

https://youtu.be/WgCL-pFPvJs
    https://www.youtube.com/watch?v=qDqlG5bRq8k

• #14   13. mar 2021 Fine videoer.
    Men det er jo samme fremgangsmåde jeg har lavet. Dog uden det store resultat.
    Har jo stadig 1 ampere i forbrug.
    Og det er uden noget som helst er tændt.

• #15   13. mar 2021 KT:
    Der sidder kun et stik. Ingen lampe

• #16   13. mar 2021 Hvis din generator har en eller flere defekte dioder, så kan den snildt aflade den vej.

• #17   13. mar 2021 Prøv og find hovedsikringsboksen i stedet, og tag dem enkeltvis, såved du hvilken retning du skal gå... tomme,fingerregel siger MAX 50mA. Men jeg vil gerne lavere ned. Altså dit biltemamultimeter skal på den indstilling ned og vise 0,05

• #18   13. mar 2021 nu har du husket at vente 20 min ca inden du hiver skiringer ud? bilen går først i dvale efter et stykke tid smiley

• #19   13. mar 2021 16# Er det noget jeg kan måle mig frem til?

17# Har prøvet alle sikringerne ved handskerummet, og dem ude i motorrummet. Skal den stå anderledes, eller skal den bare måle de 0.05, eller mindre?

18# Jamen hvis bilen bare står, så er det vel bare at begynde? Eller hvad? Forklar gerne smiley

• #20   13. mar 2021 Alle bokse i sådan en bil lukker først ned efter omkring 20 min, så du kan ikke bruge målingen til noget hvis ikke man venter smiley

• #21   13. mar 2021 Altså vente 20 min fra jeg sætter mit multimeter til? Forstår ikke helt.
    Skal nok have skåret det ud i pap smiley
    Sorry

• #22   13. mar 2021 Ja lige præcis, sæt multimeter til, vent 20-30 min. Og så kan du regne med målingen.

• #23   13. mar 2021 Jamen så vil jeg gå ned og sætte det på nu, vente en halv time, prøve det med sikringerne, og så aflæse det på ny.

Håber det så gør en forskel.

Hvis det så ikke har noget med sikringerne at gøre, så må jeg jo få kigget på generatoren.

Den lader godt med 14.7 volt. Men som Carlo Jensen siger, så kan den godt aflade grundet dioderne. Har ikke forstand på det

• #24   13. mar 2021 Når du bruger metoden med at fjerne en sikring af gangen skal du starte med at afbryde tænding (åben et vindue) og hjælmen - vent derefter ca. 15 til 20 minutter.
    så kan du fjerne en sikring og se hvad der sker MEN når du sætter den sikring i igen skal du vente 15-20 minutter igen (desværre) før du er sikker på at alt er gået i "dvale" igen.
    Lige så snart du betjener noget på bilen eller åbner døre/bagagerum går bilen UD af dvale og kræver ny ventetid før du kan være sikker på "dvale".
    For at teste om det er generatoren så starter du med at afbryde al strøm ( fjern Amp.meter ) og derefter afmonterer du alle stik og den tykke ledning på generatoren og så genmonterer du amperemeteret og venter igen - hvis forbruget så er faldet er din generator defekt - hvis ikke fejler den intet og så genmonterer du bare alle stik og den tykke ledning ( HUSK at afbryde strømmen mens du genmonterer )
    Har du prøvet at afmontere stik i din radio ????? og/eller Bluetooth ????

• #25   13. mar 2021 Nu har den stået 45 min.
    Gik ned og fjernet nogle som jeg mistænkte.
    (Uden at sætte dem tilbage)

2.2 til at starte med. Til 1.4 uden radio sikring. Fra 1.4 til 0.75 uden Ignition switch control module sikring.

Har ikke Bluetooth i den.
    Og har ikke prøvet at tage stikket i selve radioen

• #26   13. mar 2021 Kunne man prøve at tage + stikket af generatoren, og så måle ampere igen? Og se om forbruget bliver væsenligt mindre?

• #27   14. mar 2021 Det forklarede jeg i slutningen af mit svar hvordan du kan gøre det - så bare sæt i gang.
    Du skal helt ind til radioen og afmontere ALLE stikkene.

SØRG FOR AT HAVE EN EVENTUEL KODE TIL DIN RADIO I N D E N DU
    A F B R Y D E R

• #28   14. mar 2021 Kan ikke finde den kode.
    Har kigget i alle sammen

profilbillede
  • #29   14. mar 2021 Nu er radioen pillet helt ud, og ligger på gulvet.
    Amperemeteret er sat til, så nu venter jeg en halv times tid, og så kigger jeg.
    Men lige nu står den på 0.8

• #30   14. mar 2021 Den er på det samme.
    Så det ændrede ikke at den blev pillet ud

Kommentér på:
Hjælp til Multimeter

Annonce