2.210 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til Multimeter {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Som i et af mine tidligere indlæg, skal jeg have sat mit multimeter til mit batteri, og finde “strømtyven” med tricket at fjerne sikringer en efter en.
Men når jeg sætter det som vist på billedet, og selvfølgelig drejer den om på 10A, så viser den bare 0.00.
Sætter den ene målestang på - polen, og den anden målestang på - kablet.
Gør jeg noget forkert?
(Ps sikringerne er ikke sprunget)
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Den røde ledning flyttes til 10 Amp.
Så er resten af det du gør rigtigt
Minus kablet skal naturligvis afmonteres
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Ja, har fjernet kablet
Så det er sådan her?
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 345
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Tak for hjælpen alle sammen
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
Han skal da ikke afmontere stelkablet på batteriet, pluspolen skal afmonteres, så skal han indsætte multimeteret mellem pluspolen på batteriet og den løse batteriklemme.
Så når han hiver sikringen til "strømtyven" så vil amperene falde.
Hvis han tager stelkablet af er der jo ikke noget forbrug
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
sludder ???
Med minus kablet afmonteret og amp.meteret forbundet til akku minus og stelkablet hsr du jo stadig et krefsløb og kan derfor også måle et forbrig hvis der er et
Om amp.meteret er indskudt i minus siden eller i plus siden er uden betydning for målingen det et.bare dig der ikke forstår det læs nu det første indlæg og forstå hvad det er b134r skriver der
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
Men jeg havde ikke lige fået læst at han målte på stelsiden der var jeg for hurtig
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Nu har jeg været nede og starte fejlsøgningen, hvor jeg har sat den på 10A, med det ene kanel på -batteripolen, og den anden på -batterikablet.
Det blev således:
2.2 til at starte med.
Uden radio sikring, til 1.3 .
Fra 1.3 til 1,0 uden Ignition switch control module sikring.
Kan ikke få den længere ned, og når den står på 1,0, så er der vel stadig et ret højt forbrug?
Lyset i kabinen, og handskerummet er slukket.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Din fejl er med højst sandsynlighed ikke noget der kører over en sikring, det er det typisk ikke med mindre folk har købt nogen kineser udstyr eller radio.
Mit gratis gæt er generator.
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Dog har den fået installeret 2 originale sub under forsæderne.
Den har haft det i mange år uden problemer.
Mhs til ampere, står den på det som er vist på billedet
Nu siger du generator:
Kan den stå og æde batteriet da?
For kan lade batteriet helt op, og 3 dage efter er det tomt uden at køre i bilen.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
https://youtu.be/WgCL-pFPvJs
https://www.youtube.com/watch?v=qDqlG5bRq8k
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Men det er jo samme fremgangsmåde jeg har lavet. Dog uden det store resultat.
Har jo stadig 1 ampere i forbrug.
Og det er uden noget som helst er tændt.
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Der sidder kun et stik. Ingen lampe
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
17# Har prøvet alle sikringerne ved handskerummet, og dem ude i motorrummet. Skal den stå anderledes, eller skal den bare måle de 0.05, eller mindre?
18# Jamen hvis bilen bare står, så er det vel bare at begynde? Eller hvad? Forklar gerne
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Skal nok have skåret det ud i pap
Sorry
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Håber det så gør en forskel.
Hvis det så ikke har noget med sikringerne at gøre, så må jeg jo få kigget på generatoren.
Den lader godt med 14.7 volt. Men som Carlo Jensen siger, så kan den godt aflade grundet dioderne. Har ikke forstand på det
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
så kan du fjerne en sikring og se hvad der sker MEN når du sætter den sikring i igen skal du vente 15-20 minutter igen (desværre) før du er sikker på at alt er gået i "dvale" igen.
Lige så snart du betjener noget på bilen eller åbner døre/bagagerum går bilen UD af dvale og kræver ny ventetid før du kan være sikker på "dvale".
For at teste om det er generatoren så starter du med at afbryde al strøm ( fjern Amp.meter ) og derefter afmonterer du alle stik og den tykke ledning på generatoren og så genmonterer du amperemeteret og venter igen - hvis forbruget så er faldet er din generator defekt - hvis ikke fejler den intet og så genmonterer du bare alle stik og den tykke ledning ( HUSK at afbryde strømmen mens du genmonterer )
Har du prøvet at afmontere stik i din radio ????? og/eller Bluetooth ????
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Gik ned og fjernet nogle som jeg mistænkte.
(Uden at sætte dem tilbage)
2.2 til at starte med. Til 1.4 uden radio sikring. Fra 1.4 til 0.75 uden Ignition switch control module sikring.
Har ikke Bluetooth i den.
Og har ikke prøvet at tage stikket i selve radioen
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Du skal helt ind til radioen og afmontere ALLE stikkene.
SØRG FOR AT HAVE EN EVENTUEL KODE TIL DIN RADIO I N D E N DU
A F B R Y D E R
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Har kigget i alle sammen
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Amperemeteret er sat til, så nu venter jeg en halv times tid, og så kigger jeg.
Men lige nu står den på 0.8
jul 2018
Følger: 10 Følgere: 689 Emner: 130 Svar: 479
Så det ændrede ikke at den blev pillet ud
Hjælp til Multimeter