{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Nemmeste sted at låne {{forumTopicSubject}}

Min kæreste vil rigtig gerne have en ny bil fordi barnevogn har svært ved at være i bilen, vi har fundet en bil til 92000, men hun har prøvet at låne mange steder nu, men kan ikke gå i gennem. Hun har en indtægt på 25k før skat ca. Og er ikke i rki.
Nogen idé om hvorfor hun bliver afvist og kan i forslå et sted med høj godkendelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nemmeste sted at låne
  • #1   18. jul 2021 Banken?

  • #2   18. jul 2021 Hvor prøver i at låne.?

    Hvis indtægt og udgifter ikke hænger sammen, så kan man tjene nok så mange penge, men stadigvæk ikke låne nogle.


  • #3   18. jul 2021 #2
    Jamen der er nærmest ingen udgifter fordi vi bor i et hus min far har købt så hun har nok udgifter for 5000 selv. Så hun har nok 12.000 tilbage når regninger er betalt

    Vi har prøvet Santander, leasy, resurse bank, basis bank.


  • #4   18. jul 2021 prøv jeres egen bank, det er ofte billigst.

  • #5   18. jul 2021 #4
    Det er prøvet, men det kan ikke lade sig gøre


  • #6   18. jul 2021 Så var det nok en god ide at spørge i banken om hvorfor, deres svar kan i så bruge som svar på afslaget fra de andre udlånere.

  • #7   19. jul 2021 Hvis i ikke kan låne i banken, så skal i nok heller ikke forsøge andre steder.

    Hvorfor kan i ikke låne i banken?


  • #8   19. jul 2021 Spørg banken hvad i max. kan låne, og så køb ud fra det! -alt andet er en rigtig dårlig ide..

  • #9   19. jul 2021 En passat. Mondeo eller Volvo V70 kan fås til 10-20.000kr. hvis hun har 12000kr til rådighed efter faste udgifter så vi op det tage hende 2-3måneder at spare sammen til en stationcar.
    Alternativt så kunne hun købe en anden barnevogn


  • #10   19. jul 2021 Vi er jo lidt ude i noget gætværk mht. hvorfor hun ikke bliver godkendt, men hvis ikke hun er registreret i RKI, og ellers har sund økonomi, burde det være muligt at få finansieret bilen - det er trods alt et overkommeligt beløb.

    Et bud kunne være at bilen er for gammel, og den ønskede låneperiode er for lang. Et andet bud kunne være at hun ikke kan/vil betale en stor nok udbetaling. Som andre har nævnt, så bør banken kunne give en forklaring på hvorfor hun bliver afvist.

    Hvis hun er selvstændig kan det være en udfordring. I de år jeg var selvstændig i DK var det svært at blive godkendt til billån før jeg kunne vise en lang historik over faste lønindbetalinger.


  • #11   19. jul 2021 Bor der andre på adressen der er registreret i RKI , eller har hun en historik som er registreret i RKI ? Begge dele kan få de fleste til at tøve med at låne penge ud .

    25.000 før skat i dagens Danmark er jo ikke nogen høj indtægt, og hvis hun først er begyndt at tjene disse penge inden for en kort periode og feks nærmest ingen indtægt har haft de foregående år så varer det lidt inden de forskellige selskaber er villige til at låne hende penge .

    Hvis man køber er en brugt bil ( typisk 5 år eller ældre ) så vil de fleste selskaber kræve at hun selv kan lægge minimum 20 % af bilens pris i udbetaling , hvilket i dette tilfælde er 18.400 kroner . Det er yderst vanskeligt, eller sagt på en anden måde umuligt at låne så mange penge til en ældre bil uden selv at have noget til udbetalingen.


  • #12   19. jul 2021 Hvis end ikke kviklånsselskaber vil låne hende pengene, så er der en information, vi ikke har fået. Det behøver vi for det første heller ikke at få, og for det andet er det ikke engang sikkert, det er noget, I selv er klar over. Men hvis ens egen bank - og selv risikovillige finansieringsselskaber - ikke vil låne én penge på en tilsyneladende OK økonomi, så kender vi ikke den fulde historie.

    Du kan jo evt. stå med hende på lånet, hvis du "tør", så det ikke er hende selv. Det vil måske hjælpe jer, hvis ellers din økonomi er OK - det vil jeg da gætte på, hvis du har råd til at køre Mustang. Hvis det ikke lader sig gøre, vil jeg anbefale at lade være, for så bliver det sikkert så dyrt, så renterne slår hende ihjel økonomisk.


  • #13   19. jul 2021 Det må jo være en begrundelse for afslag.
    Enten med indkomst eller nogle andre forhold du ikke oplyser.
    Skyldes der måske til skat eller andet?
    Normalt kan man nærmest låne sig fra hus og hjem disse steder.
    Hvad var egen banks begrundelse? De kender jo trods alt økonomien på hendes konto.
    Er der brugt rup og stup i en årrække med samme indkomst, så forstår jeg dem måske godt. En bil koster jo andet end afdrag, der skal være til forsikring, vedligehold, brændstof osv. osv.


  • #14   19. jul 2021 Mon ikke der findes nogle rockertyper som er villige til at låne hende penge.

  • #15   19. jul 2021 Bay

    Det er farens Mustang. smiley


  • #16   19. jul 2021 Umiddelbart så lyt til hvad Bay siger jeg mener han er rimelig inde i bankforretninger smiley

    Men der kan som sagt være mange ting der spiller ind
    Dels indtægt holdt op imod faste udgifter
    Bilens årgang eller ønsket løbetid

    Nu ved jeg ikke hvilken bil og hvad årgang det drejer sig om

    Men jeg mener banker og finansieringsselskaber siger at bilen Max må være 7 eller 10 år når den er færdigbetalt og hvis hun samtidig “kun” vil betale 1500 om måneden så kan det være svært at få regnestykket til at gå op hvis bilen samtidig er 5-6 år gammel

    Derudover så regner banker og den slags med et minimumsbeløb i husstanden når løn minus faste omkostninger og opfylder hun ikke kravet der så bliver svaret mange gange nej tak

    Men som andre foreslår så kan det hjælpe hvis man er to indkomster og to om lånet hvis det er en mulighed

    Derudover så kan det også spille ind hvis der er anden gæld end hus og bil eksempelvis forbrugslån eller su lån eller andet det er jo som regel derfor at der tjekkes årsopgørelser hos de forskellige lånefirmaer

    Men kender som sagt ikke til hendes økonomi men typisk er det sådan at hvis egen bank eller finansieringsselskab siger pænt nej
    Så gør andre i branchen nok også og er der endelig nogen som siger ja tak så er renterne nok også derefter og dermed er det ikke den bedste og billigste løsning for hende

    Men god jagt og held og Lykke


  • #18   20. jul 2021 Bilens alder og hvor meget hun kan lægge i udbetaling betyder også en del.
    Nogle af dem vil nok også kigge på hvilken bil der købes.


  • #19   20. jul 2021 Er der noget nyt i sagen eller har i brugt pengene på en tur til syden smiley

    Ellers kan i købe en Octavia til kr 12.000 ved mig.


  • #20   23. jul 2021 Eller min nyere Octavia 1.4 TSI til kr 99.900,-
    Den kan der nok godt ordnes noget finansiering på.


Kommentér på:
Nemmeste sted at låne

Annonce