{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Bmw e39 2,8L 1996 dør pludselig ved kørsel {{forumTopicSubject}}

Min bmw døde her til morgen
Den kørte 100% som den altid gør ud a landevejen men pludselig døde den bare, alt lys virker på den men den vil ikke starte igen, den reager slet ikke på jeg drejer nøglen, den vil ikke dreje stater rundt.

Kan det være krumtaps sensoren ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 2,8L 1996 dør pludselig ved kørsel
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #1   1. feb 2022 Krumtaps sensor har intet at gøre med at den ikke vil dreje starter rundt.

  • #3   1. feb 2022 Den klikket ikke eller noget.

    Den døde bare fuldstændig.
    Der er lys på bilen men der sker intet når jeg drejer nøglen over for og køre på starteren.



  • #4   1. feb 2022 Et stelkabel fra starter der er flået over ?

  • #5   1. feb 2022 Trolle
    Når bilen er igang og køre hvis så stelkablet til starteren ville blive revet over ville bilen så gå ud?

    Blive motor stoppede bare med 80km/t som og rive et stik ud a en stikkontakt


  • #6   1. feb 2022 "Bilens"

  • #7   1. feb 2022 mål spænding på batteriet.
    mål der er strøm til starter
    mål der kommer strømmi ledning til at aktivere starter.

    kontroller alle stel forbindelse


  • #8   1. feb 2022 Vi er enige om at motoren ikke tørner eller reagere på nogen anden måde ?

    Jeg tænker at du er kommet op og slås med startspærren. Er det tilfældet så prøv lige med en anden nøgle.
    Der sidder en ring rundt om nøglehullet, som vidst er "antennne" samt induktionslader til nøglen og derfra går der en ledning ned til imobilizeren.

    Tjek sikringer, for at se om du kan have tabt strøm til imobilizeren.

    Ellers er en tester nok et godt sted at starte, der vil du nok kunne få en ide om du har "tabt" et modul eller ej.


  • #9   3. feb 2022 host host b.m W smiley

  • #10   3. feb 2022 Fik ikke svaret på dit spørgsmål. Hvis motoren ikke kan/vil tørne, har det ikke noget med kranksensoren at gøre.
    Starteren sidder på et relativt simpelt ledningsflow, eneste specielle er at det kommer forbi imobilizeren.
    Starteren har to indkomne spændinger, den som styrer relæet og den meget kraftigere forsynings strøm. Du kan måle på det på starteren, men mener at huske at du skal til nedefra på e39. Du bør måle på forsynings strømmen, men også gerne måle på styrestrømmen, mens en anden drejer nøglen over til tænding. Bilens baghjul må IKKE have kontakt med jorden.


Kommentér på:
Bmw e39 2,8L 1996 dør pludselig ved kørsel

Annonce