{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naturgas
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   24. feb 2022 Gas er det absolut dyreste man overhovedet kan fyre med.....Jeg har haft det 1 gang før, og aldrig igen.....Men de priser de skriver skal nu nok passe, indtil de bliver ændret overalt igen

• #2   24. feb 2022 Er pt på naturgas, og vi har kun mulighed for varmepumpe som jeg ikke er stor fan af.

• #3   24. feb 2022 Jeg tror nu ikke de tager røven på en, men måske er forskellen ikke så stor som man tror. Det er uden distribution og afgifter og det er en stor del af prisen.
    Gas er blevet meget dyrt. Jeg gav tidligere ca. 4000,- pr. kvartal og giver nu 7000,-. Ret meget i betragtning af at jeg også har gang i brændeovnen hver dag.
    Mvh. Gert

• #4   24. feb 2022 Ja og det er steget igen idag pga Putin den fede nar.

Ville tage en varmepumpe som suplement, giver også et godt indeklima pga de gode filtre der er i dem, men køb Daikin, Fujitsu, Toshiba, Mitsubishi og Panasonic, muligvis Bosch, alle de billige er noget skrammel.

• #6   24. feb 2022 Hvad har du imod varmepumpe? Vi har i store træk varmepumpe (Jordvarme) og det spiller bare, i sammen arbejde med vores genveks og solfangere med buffertank smiley

• #7   25. feb 2022 #3
    Wooow det lyder det dyrt .
    Så elsker jeg min fjernvarme smiley

• #9   25. feb 2022 Godt man bruger træpiller smiley

• #10   25. feb 2022 Affaldstræ ftw

Billigere bliver et ikke smiley

• #11   25. feb 2022 Elsker dit spørgsmål smiley Tager de røven på en smiley

Det ved man jo ikke før man har prøvet det og ja abonnementsforretninger kan være svære at komme ud af med dyre bindingsperioder.

Nogle tager røven på dig andre gør ikke men du opdager det som regel først når det er for sent

Gas er steget meget og vil sikkert stige mere efter urolighederne i Ukraine
    Vi fyrer selv med gas og ja det stiger men hvad er prisen for at lave det om lige pt.

Vi fik nyt gasfyr for 3 år siden da det gamle var 15 år gammel så hvis jeg skulle over på luft/vand eller jordvarme lige nu ville udgiften være ca 100.000,-

Og jeg bruger pt for ca 8.000 om året på gas den udgift kunne måske blive 4-5.000 ved at skifte
    Men den besparelse på 4.000 om året skal lige holdes op imod etableringen.

Så fordi vi i et par år eller tre skulle give 12 eller 14.000 for gas så går det nok smiley

Det vil stadig være billigere end at skifte alt nu

Men klart står fyret til udskiftning så skal man klart overveje de forskellige muligheder og det kommer vi også til når vores næsten nye fyr på et tidspunkt trænger til udskiftning

• #12   25. feb 2022 #11
    Hvis du med de nuværende priser kan klare dig med 8000 kr om året så er det umiddelbart en fornuftig pris

vi har de foregående år brugt 10.000-11.000 kr om året på lige knap 200kvm hus

a conto beløb denne vinter for november-februar hedder 11.000 kr ??

så jeg tror da at vi rammer mere end fordobling af prisen denne sæson, og den nok ender på 25.000 kr eller noget i den stil

jeg er dog også enig i, at luft til vand måske ikke er et billigere alternativ, for der er en del omkostninger ved etableringen som man også skal tage højde for

• #13   25. feb 2022 Ok er fine.
    Har heldigvis fastpris på 1.90kr 2 år endnu hos Seas nve. Tegnede i januar sidste år.

• #14   25. feb 2022 nu har alle selskaber fjernet muligheden for fast pris på el og gas .. det på grund af Ukraine

• #15   26. feb 2022 Nogen der er sprunget på En af ok s ordninger ?

OK leasing af varmepumpe
    Ok nærvarme varmepumpe på abonn.

• #16   4. mar 2022 det billigste vil da være træ pillefyr. men det er de færreste der vil rense fyr og putte piller i. men hvis man vil spare penge og ikke blive snydt så er det her muligheden smiley jeg har det selv og koster meget billigt om året. forældre har haft det så længe jeg kan huske tilbage. kan lige opdatere hvad vi gav for 8 tons piller (det er 1500kr pr tons) som vi får fra Tyskland. det er tæt på 300kvm der er opvarmet konstant. og der er ikke sparet på varmen... det holder 1 år med piller.
    men selv efter danske priser pr tons træpiller så det stadig fine priser det koster vare 2200+ pr tons. men stadig billig vel. har en sol varme beholder. vi køre begge dele.
    men fjernvarme vil vel koste 40.000+ totalt plat. klart det dyreste. men gas. og olie er ved at være dyre løsninger også.
    varmepumper og pillefyr i en samlet pakke så man køre varmepumpe i det lette vinter. og til hård vinter tænder man pillefyr. det kan spare en masse penge. nu hvor alt skal til at stige i pris. og lønnen ikke stiger smiley
    men jo jo jordvarme kan vel også noget. men dyreste. og føler ikke lige til at grave hele haven op. det er da noget bøvl. haha. pillefyr det virker. så det er bedst her.

• #17   4. mar 2022 Men skal heller ikke glemme at der findes rigtig mange huse hvor varmepumper / jordvarme vil være en meget dyr opvarmningsform, kender da et par stykker der troede de ville spare en masse men efterfølgende opdager at el partronen skal arbejde på højtryk for at varme huset op og så er det pludselig en meget dyr fornøjelse at eje varmepumpe.
    Der ud over er systemet dyrt.

• #18   4. mar 2022 #17 ja man skal have en god strøm aftale hvis det kun er de el drevet man vil have. men så skal man jo heller aldrig røre en finger smiley jeg forstår heller ikke dem der bare blind tror på alt nyt er bedre og billigere. de kan jo selv undersøge det inden de anskaffer sig et nyt system. men det er hørt mange gange det du siger smiley og hvis man har gamle utætte vinduer så vil det være en god ide at skifte dem også. og lige efter isolere diverse steder det er åbenbart ikke logisk for "nogle" smiley

• #19   4. mar 2022 Ok har historisk travlt smiley

Ikke til at komme igennem til.

• #20   5. mar 2022 Vi opvarmer 181 m2 for 6700 kWh i 2021
    Det er så alt forbrug med varme, varmt vand, genvekst, vask/tør, opvask, lys, tv osv
    Da vi har el varme er afgiften pr kWh over 4000 kWh 1 øre pr kWh smiley

Jeg har svært ved at se hvordan det skal gøres ret meget billigere, men det har da sikkert været dyrt i etablering for bygherren smiley
    Vi har desuden 300L buffertank, solfangere og så har jeg bygget automatik på, så mellem 17 og 20 kører varmen ikke smiley

• #21   5. mar 2022 Hvis ens hus køre sådan at der er varmt vand (+60 grader) i kedlen hele tiden så kan det ikke gå at få solvarme det vil aldrig tjene sig selv hjem.
    Har selv haft solvarme installeret siden 2009

Har man et helt nyt energi hus så er det nok ikke opvarmningsudgifterne man skal tænke på, men nu er hovedparten af huse her i landet jo ikke nye og har man et hus af lidt ældre dato så kan varmepumper blive en dyr fornøjelse

• #22   6. mar 2022 Vores fremløb på centralvarmen (gulvvarme) er 31 og det varme brugs vand er 55 smiley

Pt her på en søndag kl 10 hvor det er 2 grader udenfor er temperaturen på væsken der kommer ned fra solfangerne 44,8, forsætter det hele dagen kommer vores varmepumpe kun til at starte for at lave varmt brugsvand smiley

• #23   6. mar 2022 #22 hvor nyt er dit hus da?
    Jeg har selv 60 rørs solfanger anlæg som er godt opsat stik syd uden nogen forhindringer.
    Kan ikke lige huske prisen tilbage i 2009 men 30-35000kr kostede det vel og har skiftet styring siden +3500kr samt et par rør eller 3 undervejs + 2-3 gange solvarme væske så det er vel en tusse oven i der ud over kommer der strøm som også beløber sig til en del over 13år så alt i alt har vi nok sat penge til i det lange løb.
    Sagen havde nok været en anden hvis anlægget havde opvarmet gulvvarme da effektiviteten er en helt anden hvis arbejdes temperaturen ligger på 30grader frem for 60+ og dog, der hvor solvarmen giver noget er også der hvor der er mindst brug for det.
    Så efter min opfattelse er det spild af penge at invester i solvarme.

• #24   6. mar 2022 Bygget som udstillingshus i 2014 smiley

• #25   6. mar 2022 Ok det forklar jo så lidt den billige opvarmning, jeg ombygge en udbygning i 2012 til beboelse de 110Kvm koster ikke meget at varme op og har endda isoleret mere en reglerne for 2012 forskrev.

• #26   7. mar 2022 Hvad med en el vandvarmer

• #27   7. mar 2022 #26 jo det er vel den dyreste måde at få varmt vand på.

• #28   7. mar 2022 Tror i kke snart MF gør noget ang. de Benz og gas priser, tænker der kommer virksomheder der knækker nakken på det, og hvor er vi så, flere arbejdsløse....

Drop afgiften på brændstof 7,7 milliarder tager statskassen årligt. Sygt!!!!

• #30   7. mar 2022 ALT dette lort kunne have været undgået, hvis de skide folkevalgte kunne lave en seddel med følgende sætning: "Ukraine skal have neutral status og kommer ikke ind i NATO".

De er så f***** dumme, at det er ubegribeligt...

Og ja, denne gasregning har jeg lige betalt...

profilbillede
  • #31   8. mar 2022 Hejsa..
    En gang pillefyr aldrig mere pillefyr. Jeg bruger bosch jordvarme det virker bare..

God aften til alle

• #32   9. mar 2022 #30 jeg vil da håbe det er en regning for en mindre virksomhed det der, hvis det er for en almindelig bolig så ville jeg da skynde mig at skifte til noget andet hvis det da er muligt.
    Jeg bruger for ca 3000kr træpiller om måneden her i den koldeste tid og opvarmer 2 boliger 200+160kvm samt en gildesal på ca.85kvm og i skrivende stund er der 25 grader indenfor så må lige overveje om der skal skrues ned.

#31 hvad var problemet med pillefyr ?

• #33   9. mar 2022 #32

Det er for en udlejningsejendom med 6 lejligheder. Sidste år lød regningen på knap 7000,-

Bliver sgu nødt til at sætte lejen op asap...

• #34   9. mar 2022 #32 Rense køre aske ud køre piller ind og alt det gøgl, Fungere sikkert for nogen men ikke for mig når der er for få timer pr døgn

• #35   12. mar 2022 Men det er nu ikke kun gas, el og brændstof der stiger...
    Har givet 30-32 kr. pr. 16kg. sæk piller og nu ser det ud til de er steget til 50-58kr. pr sæk så det er jo lige 55% stigning på de sidste 14dage.

• #36   12. mar 2022 #35 Jaja, det er jo energi generelt der stiger, ud over at nogle folk har mulighed for at skifte mellem træpiller og gas f.eks. så efterspørgslen stiger, så vil dem med som laver/sælger træpillerne også spinde guld på det

• #37   14. mar 2022 Nogen der ved og man skal være hurtige ved tasterne på onsdag ang. tilskud til energiforbedring ?

Det første gang vi skal søge...

Og mht. varmepumper hvilke modeller skal man gå efter ?

• #38   14. mar 2022 #37
    Tror du skal være mere end heldig for at få del i puljen på onsdag smiley

der er mange som i panik er på vej væk fra naturgas, fordi det på papiret ser ud til at varmepumpe er tjent hjem på 6-10 år

• #39   14. mar 2022 Har en kollega som lige fået tilbud på fjernvarme i stedet for gas, 42.500,- for 27 meter stikledning ind til huset og tilslutningsafgift og derfra skal en VVSer så lave resten.
    Noget dyrere end han troede.

• #40   14. mar 2022 Jeg løber nok lige med en halv vind, men jeg mener jeg læste at det nye tilskud gælder luft til vand og ikke luft til luft. Bare tjek det inden der investeres.
    Mvh. Gert

Kommentér på:
Naturgas

Annonce