{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Skovlen under en betjent! {{forumTopicSubject}}

De må godt råbe ad os for at forklarer hastigheds reglerne men de bliver skide sure når VI oplyser dem om det??

Kommer kørende på motorvej E45 på vej til frederikshavn igår. Ligger ude i ydresporet og pludselig ligger der en patrulje vogn i nakken af mig uden blink osv.. Er midt i overhaling af 5 biler på række med 130km/t. Det er dog ikke hurtigt nok for betjenten så han tænder lige blinket. Umiddelbart burde man jo holde farten ikke sandt men da de tændes signalere det jo han SKAL forbi hurtigt ikke sandt?
Klemmer mig hurtigt ind mellem to biler og lader ham komme forbi. Da han så er forbi slukker han bare blinket, der bliver jeg satme sur >:/ Hvad skulle det til for så?

Beslutter mig for dumdristigt at følge efter ham for nu vil jeg lige opleve færdselspolitiets hastigheds politik. Jeg må helt op omkring topfarten i Tucsonen på 170 for at kunne følge efter ham!!! Men selv med en skod mobil med cam kan den nu stadigvæk optage min fart på speedometeret og synet af ham der ligger foran mig!

Kører i det inderste spor mens han i det yderste. Pludselig svinger han ind i det inderste, i øvrigt uden at blinke først, derefter bremser han op så jeg er nødt til at overhale ham for ikke at kollidere med ham! Derefter ryger hele balladen på på patrulje vognen, blink og sirene! Så kører han op på siden af mig og signalere mig ind i nødsporet, det er jeg jo selvfølgelig nødt til. Her er farten 120km/t.

Da jeg så holder stille stiger han ud af bilen og smækker sin dør pænt hårdt, går over mod mig, kan godt se han er pænt hidsig, Over og river min dør op istedet for faktisk at banke pænt på ruden! Og så ellers på godt jysk "Hvad helvede tror du at du foretager dig knægt!"

Han begynder at oplyse mig om reglerne for hastighed osv og svinger ud med "trussler" (For mig at se jo) om både fratagelse af kørekort nu, klip og bøde osv! Synes virkelig det er en dårlig og utrolig flabet behandling at få når det egentlig er ham der har ligget og leget... Protestere jo kraftigt og han hiver blokken frem og står med mit kørekort allerede. Han er egentlig begyndt at skrive da jeg så nævner min lille optagelse på mobilen.. Det var et syn jeg stadigvæk fryder mig over. PUHA slem betjent! Du er SÅ lille nu!
Så spurgte han mig først om jeg var journalist hvilket jeg svarede nej til.. hvorefter jeg blev kaldt en hyklerisk idiot smiley
Altså bare fordi jeg på egen hånd har set hvordan politiet overholder landets færdselslov? Det er IKKE tilladt for dem at overskride hastigheds begrænsningerne hvis IKKE de enten kører med blink eller udrykning. Det var fedt til forskel at oplyse en betjent om dette!

Så gik han bare.. Steg ind i sin bil og kørte videre. Ingen undskyldning eller noget.

Jeg kørte fandme straks ned på stationen og indgav en muntlig klage over den idiot. Idag modtog jeg så allerede en telefonisk undskyldning først af politimesteren og derefter af selve betjenten.
Hvor vi derefter blev enige om at glemme det hele.

Undskyldningen var stress... Hmmm. Tager de højde for det når de giver OS bøder om jeg må spørge?

Kan godt være han følte sig forulempet over mine optagelser, men hvad med at han kører op i røven ad mig og tænder sit blink for at komme hurtigt forbi? Og hvis ikke han i det mindste kan tale ordentlig til folk så må de fandme give vores betjente noget ferie!
Seriøst dårligste oplevelse jeg nogensinde har haft med vores ordensmagt! Har altid sat pris på deres arbejde og venlighed osv.. Men næsten lige før det her ændre mit syn!
Dog tror jeg på stress forklaringen.. Der må ligge et leder ansvar et eller andet sted. Så må de sq ansætte flere folk ved politiet!

Men Tilfredsstillelse fik jeg da!!!

Skulle lige af med noget damp...

Mvh Chris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skovlen under en betjent!
Kommentér på:
Skovlen under en betjent!

Annonce