{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Afdøde personer og Facebook konto {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at mit indlæg er MEGET off-topic i forhold til en bilrelateret side, men jeg er ved at gå ud af mit gode skind vedr. nedenstående, så håber virkelig nogen kan hjælpe.

Sagen er den, at min mor desværre gik bort sidste år i august 2021.

Hun havde på daværende tidspunkt en Facebook-konto. Der var ikke noget egentligt indhold, hun havde dog "addet" nogle venner - primært i form af familie - men mest af alt var profilen oprettet, så mig og min søster kunne bruge den til bl.a. at chatte med hende, når vi var på ferie osv. - dvs. i Messenger.

Siden hendes død sidste år, da har vi egentlig bare "ladet kontoen stå".

Inden for de seneste par uger er der nu kommet mails om, at der har været en række login-forsøg på kontoen. Min far har stadig hendes logon og adgangskode til profilen, og de anvendte samme e-mail-adresse.

Profilen ser ud til at være låst. Hun står ikke længere i min "venneliste" og forsøger man at logge ind, så står der at kontoen er spærret, og at man skal indsende ID for at få den låst op.

Det ændrer dog ikke ved, at der nærmest dagligt kommer mails med oplysninger omkring login-forsøg fra andre. Der er IKKE andre i familien som har hendes login-info.

Det korte af det lange er, at jeg tænker, at det er bedst at anmode om at få kontoen slettet. Jeg har godt hørt, at man kan omdanne den til en mindeside osv. Men da der ikke er noget reelt indhold, så tænker jeg, at det bare er bedst at få slettet kontoen.

Easy-peasy tænkte jeg. Men NEJ. Det er stort set UMULIGT at komme i kontakt med Facebook. Jeg har fundet et sted, hvor man kan anmode om at få et familiemedlems konto lukket ved dødsfald ved at indsende en kopi af dødsattest. Men problemet er, at grundet "låsningen" af hendes profil pga. hacking, så kan jeg ikke finde webadressen for hendes profil - og det kræves for at kunne afsende en "sag". Jeg har prøvet at finde webadressen i de mails, der kommer fra Facebook omkring login-forsøg. Jeg kan IKKE tilgå hendes profil via min venneliste, da hun ikke figurerer heri.

Jeg har prøvet ALT - men kan ikke komme videre, da jeg pinedød ikke kan finde webadressen for hendes Facebook-profil, og det kræver Facebook for, at man kan oprette en sag hos dem.

Under min egen Facebook-profil kan jeg gå ind under support osv. - men det virker til, at det kun er til at sende feedback, og ikke et sted man kan anmelde problemer.

Hvad DÆLEN gør jeg? Jeg føler jeg har prøvet alt.
I og med at profilen er spærret, så tænker jeg, at jeg måske bare kan lade det stå som hidtil.
Men det bekymrer mig lidt, at der nærmest dagligt kommer mails om login-forsøg.

Beklager mit MEGET lange skriv, men håber måske andre har haft lignende problemer, som de har fået løst.

På forhånd mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afdøde personer og Facebook konto
  • #1   20. nov 2022 Hvis du ikke kan komme ind pga at der har været hacker forsøg, så er den nok låst for alle…. Inkl hackere.

    Så glem den side. Opret en ny hvis du vil lave en minde side for din mor.


  • #2   20. nov 2022 @Jake - Tak for kommentaren. Ja, jeg tror du har ret.
    Som nævnt bekymrer det mig bare lidt, at der nærmest dagligt kommer oplysninger omkring "login-forsøg". Men så længe de ikke kan misbruge kontoen, så er det vel okay. Og det tænker jeg ikke de kan, når den er spærret?


  • #3   20. nov 2022 Nu hvor du skriver at kontoen er låst når man forsøger at logge ind så har du sådan set web-adressen på kontoen som du skal indsende sammen med dødsattesten.
    Der er også et felt til at indtaste e-mailadressen der er brugt til at oprette kontoen med

    https://www.facebook.com/help/contact/228813257197480

    jeg ville i hvert fald give det et skud med den adresse i første omgang.

    du kender sikkert allerede disse sider men ellers får du dem her

    https://www.facebook.com/help/2053403608222571?rdrhc

    https://www.facebook.com/help/1518259735093203?helpref=faq_content



  • #4   20. nov 2022 Lige præcis der fejler Facebook
    Helt vildt

    Når der først er noget galt med en kontor
    Om den er hacker eller der sker andre fejl
    Så er Facebook slet ikke til nogen hjælp


  • #5   20. nov 2022 Jeg takker for kommentarerne.

    @Kim B - Jeg har prøvet at kopiere den webadresse, som kommer frem når man følger det link der er i mailen, hvor der står at man skal sikre sin konto og at der har været forsøg på login. Den webadresse godtages imidlertid desværre ikke af formularen, som afviser den. Nedenunder kan man angive den e-mail, hvormed profilen blev oprettet, hvilket jeg også har gjort, men desværre kan man som nævnt ikke anvende det link / den webadresse som kommer frem der, hvor der står at kontoen er spærret smiley


  • #6   20. nov 2022 @Dennis Gsi - Jeg er FULDSTÆNDIG enig. Det gælder stort set ALLE sociale medier. Men også teknisk support ved PC-monitorer osv. Jeg kan huske, at jeg hos Dell for ikke så mange år siden prøvede at oprette en sag. Det var nærmest umuligt.

  • #7   20. nov 2022 Dell er også kendt for at være umulig at danse med hvis man er privat, men firmaer har det vidst ok med dem.

  • #8   20. nov 2022 Da min mor gik bort i 2018 var hendes konto også spærret og der fik jeg uden de store problemer lukket hendes helt ned.

    Kan være de har ændret på tingene siden, men der indsendte jeg skifteretsattesten samt kopi af hendes pas og mit eget pas og så blev hendes konto lukket helt ned efter deres almindelige lukning af konto regler.

    Men ja alt peger tilbage på den side hvor du skal angive adressen.....
    Ellers skal du prøve at skrive til dem på deres egen facebook side på facebook
    https://www.facebook.com/facebook


Kommentér på:
Afdøde personer og Facebook konto

Annonce