{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Hvilken 7 personers benzin bil max 160.000 kr {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vi vil gerne have vores opel zafira fra 2007 udskiftet i den nærmeste fremtid.

Vores kørselsmønster er mange småture, handle ind, samt køre børnene til sport osv.

Derudover kører jeg Ca 28 km hver anden uge til og fra arbejde , (den ene uge kører en kollega)

Hvad tænker I?

Max budget 160.000

Gerne en der kan køre over 16 km literen.


Kommentarer på:  Hvilken 7 personers benzin bil max 160.000 kr
  • #1   20. maj 2023 Ford S-max de andre biler i den klasse kører som en pakke pølser.
    Touran er også en mulighed, men er ikke så anvendelig som 7 personers som S-max er.


  • #2   20. maj 2023 Jeg synes bare ikke 15,4 er så fanden økonomisk?

  • #3   20. maj 2023 15.5 er gennemsnitsligt, regn med mindre i den virkelige verden, den når jo sjældent at blive rigtig varm.

  • #4   20. maj 2023 En 7 personers benzin bus der kører over 15 literen, det findes ikke.
    Har du lade mulighed så findes Max’en også som plug-in, den findes nok bare ikke inden for dit budget.
    En Touran 1,4 er opgivet til meget mere literen, men man skal være meget øko spelt morfar for at klemme den over 14 literen på den lange bane.


  • #5   20. maj 2023 Tak for de fine svar. Havde faktisk kigget på en Citroën c4 grand picasso 2.0 hdi, men det er bare om den kan holde til det, med små korte ture, nogle som har erfaringer med den?

    Og har hørt jeg skal holde mig fra renualt grand scenic serien...


  • #6   20. maj 2023 Renault i den serie er skrækkelig, har måtte døje med en i et år som firma bil.
    Skulle bare lige have den til min Volvo V60 kom, så aflyste de alt diesel på programmet.
    Den kører kører virkeligt dårligt, og har haft meget bøvl med ad blue systemet.
    Men en Picasso kører dæleme også ringere end en Ford Transit. Diesel til de få kilometer ville jeg ikke engang overveje.


  • #7   20. maj 2023 Jamen så er det måske noget s max i benzin jeg er ude i. Er det en pålidelig vogn sådan en?

  • #8   20. maj 2023 Grand Scenic IV er ikke en køredynamisk oplevelse. Men vi valgte selv en 1,5dci af denne, fordi den går 19 km/l og kan trække 1850 kg
    Vi har haft is i intercooler, det er noget lort men håber det nu er løst
    Grand Scenic IV i benzin er umiddelbart udenfor budget

    S-max er også et godt bud, og findes i en 1,5 scti. Dem er der nogle stykker til salg af indenfor budget

    Touran er dem der er klart flest benzin af til salg.
    DSG dq200 er der solgt i massevis af, nogle har ingen problemer og andre oplever massive problemer
    Om den 1,4 tsi de sælges med er den som kan give problemer med kæden, er jeg ikke vw kyndig nok til helt at gennemskue

    Zafira findes også indenfor budget med 1,4T benzin. Den kunne også være et bud

    Toyota verso findes også til budget, den er helt sikkert mere kedelig end de andre, men måske også mere driftsikker


  • #9   22. maj 2023 7 personers biler der er nyere end den i har til 160k maks er nok generelt lidt presset.
    Som en lidt off ting, så hvis i kan finde flere penge og økonomien kan tåle lidt puff, så er nogle af tesla model s 7 personers. Mener også nogle af de store volvoer vidst stadig kan klare de 7.
    Personligt ville jeg nok vælge Ford s-max benzin. Men hvor gamle de er/hvor meget de skal have kørt for at komme inden for din rækkevide er jeg lidt bekymret for.


  • #11   22. maj 2023 #9
    Du kan sagtens finde en 7 personers der er 6-7 år nyere end den Zafira, og med et kilometer tal i den fornuftige ende

    Tesla model s som er 10 år gammel og med små 300.000 km på klokken ville jeg personligt aldrig gå med. Det er vist også de færreste der er med 7 sæder

    Volvo så er vi oppe i XC90, og dem er der få benzin til salg af, med mindre man 3 eller 4 dobler budgettet.
    Man kan dog få en 12-15 år gammel diesel til budget, men det kan gå hen og blive et dyrt bekendtskab

    Jeg ville gå med en af de mere kendte MPV modeller, men ser man udelukkende på driftsøkonomi og beholder bilen i mange år så er Dacia måske også en mulighed


Kommentér på:
Hvilken 7 personers benzin bil max 160.000 kr

Annonce