{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

Elias L
Elias L
Emner: 1 Svar: 3

Problemer med Migatronic Automig 200 XE {{forumTopicSubject}}

Hej, har mig en gammel Migatronic automig 200 XE, som pludselig er holdt op med at fungere.
Når jeg trykker på håndtaget kommer der gas, men ingen tråd. Har testet motor for sig, samt relæ og begge fungerer. Ydermere har jeg forsøgt at købe nyt print, men dette har heller ikke hjulpet.

Nogen der har prøvet lignende eller har nogle ideer?

Det skal siges at trykker jeg relæet ind manuelt, samtidig med håndtaget, så kører trådfremføringen. Har været ved at måle med multimeter og her undrer det mig også at der er spænding på begge sider af relæet??

Håber nogen kan hjælpe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med Migatronic Automig 200 XE
  • #1   25. nov 2023 Det er lang tid siden jeg har repareret på sådan et værk, men det er oftest håndtaget der svigter, det er min erfaring. (ombytter kunne købes før i tiden)
    Jeg ville prøve at sætte det eksisterende håndtag på en maskinen jeg ved virker, så nu skal du jo bare finde en som har har et værk der virker og som vil hjælpe dig med at få lov.

Det er en super maskine til både hobbymanden og den seriøse, og jo ældre det er jo bedre er intermitensen, op til midt 80erne er de mest strømstærke og så går det ellers baglæns, dvs 200 er ikke 200, fordi normen er ændret undervejs, der er mindre råstyrke i de nyere. (ampere)

• #2   25. nov 2023 Hvis du kører 400V, har du så alle faser?
    Ved ikke om dette diagram kan hjælpe dig?

profilbillede
  • Elias L
    Elias L Tilmeldt:
    dec 2020

#3   25. nov 2023 Må se om jeg kan finde en tilsvarende og prøve at overføre håndtaget. Det undrer mig bare at gassen virker, når der trykkes på håndtaget.

• Elias L
    Elias L Tilmeldt:
    dec 2020

#4   25. nov 2023 Den får alle 3 faser. Har benyttet mig af kredsløbsdiagram fra Migatronic til at fejlsøge.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
    #5   26. nov 2023 Tror også der må være en defekt i enten kablet eller i stik (brud) måske i kontakten i svejsehåndtaget. Måske sidder der et lille print indeni eller et dobbelt switch hhv til gas og trådføring motor.

• Elias L
    Elias L Tilmeldt:
    dec 2020

#6   15. dec 2023 Hej igen, jeg har nu forsøgt at sætte en anden svejseslange på svejseværket. Den laver helt samme nummer desværre..

Nogen der har erfaring med andet der kan være galt?

Kommentér på:
Problemer med Migatronic Automig 200 XE

Annonce