{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Albert P
Albert P
Emner: 1

Hakkende Acceleration på Chevy spark 1.2 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,

Jeg har her på det seneste, ca. for en uges tid siden oplevet problemer med min bil, som hakker/giver ryk når jeg accelerere. Jeg har selv forsøgt at diagnosticere problemet, men desværre uden held...
Det startede med at bilen begyndte at hakke, hvor den derefter begyndte at blinke med motorlampen. Jeg var så heldig at have en tester til rådighed som gav fejlkoden P0300, som er en misfire fejl. Dog så stoppede motorlampe med at blinke og har ikke siden kunne få en tester til at forklare fejlen, selvom jeg stadig kan mærke at den er der.
Jeg har forsøgt indtil nu at skifte tændrør, fylde kaburatorvæske i tanken (i tilfælde af hvis der skulle være fugt/vand), og fyldt motorrens i, som burde rengøre dysser osv. Dog så alt sammen uden held.
Jeg er kommet frem til at problemet er værst når motoren er kold eller på vej til at blive varm, hvor dan hakker meget af og til. Dog så når motoren er varm kan jeg intet mærke og bilen virker derfor til at være uden fejl...
Jeg håber at der er en venlig sjæl, som måske har forstand eller forslag til hvad jeg bør gøre nu. Jeg har forhørt mig, og frygter at cylinderen er utæt, som ikke virker som et godt tegn, dog så ved jeg ikke om det er en mulighed.

Nr plade er: DV15610
Spørg endelig hvis der er flere oplysninger der skal til smiley og jeg håber endnu engang at der er nogle der kan give svar.
Mvh Albert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakkende Acceleration på Chevy spark 1.2 2011
  • #1   26. jan 2024 Tændkabler eller tændspole?
    Sagde den hvilken cylinder det var, så kan du prøve at bytte rundt på tændkabler eller tændspoler og se om problemet flytter sig.

• #2   26. jan 2024 https://www.obd-codes.com/p0300

• #3   26. jan 2024 Tænker også tændspole..

• #4   27. jan 2024 Som de andre er inde på byt rundt på tænddpoler og se om fejlen flytter sig

Så ved man om det er tændspoler det er galt med

Når du er i gang med fejlsøgning
    Så få målt kompressionen på alle cylinder

Vi har oplevet flere gange på mindre motor at der mangler kompression på en eller flere cylinder
    Pga brændte ventiler

Min teori er at fabrikkanten få motor til at køre magert, så de forurenere mindst mulig og køre længst muligt på en liter brændstof

Med det resultat at i sær udstødnings ventiler bliver varmere
    Og brænder af

Vi har skifte en del ventiler

• #5   27. jan 2024 Har haft de fejl hvor det har været enten tændrør, tændspole eller tændkabler, så
    Skift tændrør, tændspoler og tændkabler, koster ikke meget på autodoc og du kan selv skifte det.

Kommentér på:
Hakkende Acceleration på Chevy spark 1.2 2011

Annonce