Hakkende Acceleration på Chevy spark 1.2 2011 {{forumTopicSubject}}
Hej Forum,
Jeg har her på det seneste, ca. for en uges tid siden oplevet problemer med min bil, som hakker/giver ryk når jeg accelerere. Jeg har selv forsøgt at diagnosticere problemet, men desværre uden held...
Det startede med at bilen begyndte at hakke, hvor den derefter begyndte at blinke med motorlampen. Jeg var så heldig at have en tester til rådighed som gav fejlkoden P0300, som er en misfire fejl. Dog så stoppede motorlampe med at blinke og har ikke siden kunne få en tester til at forklare fejlen, selvom jeg stadig kan mærke at den er der.
Jeg har forsøgt indtil nu at skifte tændrør, fylde kaburatorvæske i tanken (i tilfælde af hvis der skulle være fugt/vand), og fyldt motorrens i, som burde rengøre dysser osv. Dog så alt sammen uden held.
Jeg er kommet frem til at problemet er værst når motoren er kold eller på vej til at blive varm, hvor dan hakker meget af og til. Dog så når motoren er varm kan jeg intet mærke og bilen virker derfor til at være uden fejl...
Jeg håber at der er en venlig sjæl, som måske har forstand eller forslag til hvad jeg bør gøre nu. Jeg har forhørt mig, og frygter at cylinderen er utæt, som ikke virker som et godt tegn, dog så ved jeg ikke om det er en mulighed.
Nr plade er: DV15610
Spørg endelig hvis der er flere oplysninger der skal til
og jeg håber endnu engang at der er nogle der kan give svar.
Mvh Albert
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.294
Sagde den hvilken cylinder det var, så kan du prøve at bytte rundt på tændkabler eller tændspoler og se om problemet flytter sig.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.294
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 936
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Så ved man om det er tændspoler det er galt med
Når du er i gang med fejlsøgning
Så få målt kompressionen på alle cylinder
Vi har oplevet flere gange på mindre motor at der mangler kompression på en eller flere cylinder
Pga brændte ventiler
Min teori er at fabrikkanten få motor til at køre magert, så de forurenere mindst mulig og køre længst muligt på en liter brændstof
Med det resultat at i sær udstødnings ventiler bliver varmere
Og brænder af
Vi har skifte en del ventiler
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Skift tændrør, tændspoler og tændkabler, koster ikke meget på autodoc og du kan selv skifte det.
Hakkende Acceleration på Chevy spark 1.2 2011