{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.580 visninger | Oprettet:

Hjælp hvad kan bruge som undskyldning? {{forumTopicSubject}}

Har næsten fået lige fået arbejde...men jeg har fået en vagt om søndagen, men kan ik,for skal til hundetræf...som jeg vil så gerne med til, da det sker meget sjældent og er så skide skægt...har i ik en hvid løgn som jeg kan stikke bossen for ikke at komme på arbejde?? Håber i kan hjælpe mig folkens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp hvad kan bruge som undskyldning?
  • #1   8. jun 2007 Ærlighed... Mon ikk chefen vil forstå det.?

• #2   8. jun 2007 Ja... Sandheden...!

• #3   8. jun 2007 ej det tror j sku ik lige går...for de er meget strænge ang. det med at ta fri fra arbejde.

• #4   8. jun 2007 Sig sandheden?
    Ville sætte pris på ærlige medarbejdere hvis jeg var arbejdsgiver. Normalt ingen skade hvis man har det fint med chefen og er en god medarbejder at få fri jo?
    Ellers så sæt dig til at hører lidt "chris og chokolade fabrikken" han har en ny verden af undskyldninger smiley

Good luck

Mvh Chris

• #5   8. jun 2007 Sig at hunden er blevet syg og du ikke kan efterlade den..Den hopper han på..Og hvis han ser dig gå en tur med hunden så går straks i gang med at søge nyt job...
    Held og lykke

• #6   8. jun 2007 Christian G HAHA vidste den med '' Cris og chokoladefabrikken'' ville komme...

• #7   8. jun 2007 Michael R Jamen jeg er jo lige startet næsten derude i søndags....så har det vild skidt med allerede at sku ha en fridag...de andre ansatte har nok kun haft 2 fridage på et år...

• #8   8. jun 2007 simona C
    Sorry... også det jeg tænkte på først da jeg læste indlægget! Et must jo når man snakker dårlige undskyldninger.
    Men mhs til din situation er grunden jo legal nok.. det er mere din timeing der er dårlig, du giver ham kun 2 dages notice.. det er kort varsel! Kan umiddelbart være noget de vil brokke sig over, hvilket også ville være forståeligt..

• #9   8. jun 2007 Christian G jamen har først fundet ud af det her idag at der er hundetræf...

• #10   8. jun 2007 THOR P
    Tænker dine bedsteforældre nok også om din bil hobby? smiley Det handler om interesser og prioritering?

simona C
    Som sagt.. dårlig timeing! Men vil stadigvæk foreslå dig at sige sandheden igen! Det andet giver bare problemer på lang sigt..

• #11   8. jun 2007 sig din mor er syg og i er nød til at tage til vagt lægen, da du er den eneste der lige kan hjælpe hende.. har jeg brugt et PAR gange efter hånden smiley

• #12   8. jun 2007 THOR P der er sku ik noget federe en muskelhunde træf...hvis du havde en hund...ville du nok se anderledes på det...

• #13   8. jun 2007 Michael R hvad sagde bossen til det?

• #14   8. jun 2007 -D -
    Haha.. den virker også fint med et andet familie medlem.. meeen ingen grund til at friste skæbnen smiley i quit while i was still ahead! smiley

• #15   8. jun 2007 Christian G jamen problemet er her at selv hvis man er syg vil de ha en skal komme...det er mest i virkelig nødstilfælde at man kan få fri...

• #16   8. jun 2007 -D - hehe nu er det lige min søster også arbejder der, så han skal nok komme med den at min søster kan kører min mor..

• #17   8. jun 2007 simona C
    Nu skulle jeg nu nok selv bestemme om jeg skulle arbejde eller ikke hvis jeg var syg.. heldigvis ikke haft en sygedag i knap 2år 7-9-13 men er man syg er man syg! Ikke for sjov man melder sig det.. medmindre der er hundeudstilling selvfølgelig... hvis det var ens interesse..

Du må gøre op med dig selv hva du vil så.. men en hvid løgn ville jeg ikke anbefale dig! Og sørg for din søster ikke kommer med en nr.2 historie hvis han spørger hende.. planning means everything! Så kan man slippe fra et meste....

• #18   8. jun 2007 Det lyder da som et træls sted at arbejde, håber da at du i det mindste for en god løn;-)

• #19   8. jun 2007 Michael R hvad arbejder du med?

jamen problemet er at j skal ha så meget oplæring (timer) så muligt intil på torsdag, hvor j kommer til at stå selv med det hele...men i det hele taget gider j ik engang arbejde der...der er herre sygt, og var tæt på at komme op at toppes med en af de ansatte

• #20   8. jun 2007 Simona: Hvad arbejder du med/som?

• #21   8. jun 2007 Hans K J Det er mega røvsygt derude...lige før j dør af stress...og lønnen er ekstrem lille...90kr/timen...uanset hvilken dage det er, så er der ingen tillæg...

• #22   8. jun 2007 BG's Smed . øh ja i en grill...smiler flovt

• #23   8. jun 2007 90kr.. av.. gad jeg ikke engang tage en telefon for :S
    Mhs til tillæg skal der jo være det når vi snakker søndag? Ellers melder du dig bare ind i en fagforening.. de er gode at være medlem af smiley Så skal de nok kaste sig frådende over den sag..

Men hvis du ikke kan lide at være der så tag en sygedag? Og se hvad tiden bringer.. lyder godt nok ikke som det værste sted at blive fyret fra.. start med at lede efter noget andet ved siden af også evt..

• #24   8. jun 2007 Christian G heldigt med dig man...tror j plejer at være mere en 20% syg om året...

• #25   8. jun 2007 20% syg :S Kronisk sygdom eller? Rager ikke mig men det er sq en del... nogen der har svært ved at stå op om morgenen? Så må du sq til at passe noget bedre på dig selv hvis det ER sygdom og ikke *host* dovenskab/hundeudstilling hehe smiley

• #26   8. jun 2007 Christian G det er fandme lidt sys jeg også...syntes der burde være aften tillæg, for arbejder hverdag fra kl.12-21.....
    søger faktisk også pt. arbejde ved siden af...for kan mærke på mig selv at det er for stresset arbejde...og når j bliver stresset går j i ring, eller glemmer alt og alle...ik så fedt når man har 1000kunder som kommer med bestillinger og kollegear som nedgøre en foran kunderne...

• #27   8. jun 2007 Christian G Nej har problemer med min arm...når j laver noget hårdt fysik arbejde...så får j vild mange smerter, så j skal dopes med piller.... eller plejer j ha' maveinfektion/ kulik, ik så fedt når man ik går i kramper og vender der hvide ud af øjnene og ik kan få luft eller i mere sjældent tilfælde besvimer af smerter...også er der jo også den med at man får kraftige menstruations smerter og bar ik kan komme ud af sengen...haha

fejler mange ting

• #28   8. jun 2007 Michael R Ok fedt...der må være gode penge i det...

• #29   8. jun 2007 simona C
    Mobning på arbejdspladsen kan være en alvorlig ting, sidder selv med sådan noget som koordinator ved en større virksomhed.. hmm og at blive nedgjort skulle jeg mene kan kategoriseres under det..
    Mhs til dine arbejdstider træder dit tillæg i kraft fra kl 18:00 af uanset dine arbejdstimer. Aftentillæg skal du have fra kl 18:00, nu godt nok ikke bekendt med den branche men skulle undre mig hvis de sorte fag skiller sig ud fra service faget når vi taler aftentillæg :S

Garanteret et sted i heller ingen tillidsmand har, og/eller sikkerhedsrepræsentant.. du er vel ikke engang i en fagforening?

Se efter at komme væk fra den arbejdsplads da.. Ikke noget at spilde tid og tåre på hvis du kun har været der i kort tid. Medmindre du ønsker at gøre det bedre og tænke på dem der evt. skal arbejde der efter dig! For så tag det op med din fagforening, evt 3F eller hvad der nu ligger i dit lokal område. Hvis ikke så kom væk og glem hele episoden.. ikke et sted at spilde sit liv/karriere..

• #30   8. jun 2007 K J det skifter... for nogle gange kan j være rask i flere måneder af gangen hvor j dukker op hver dag, men så bliver man lige pludselig syg i en uge éller nogle dage...på den måde...det er ik sårn rutine for mig at ha en sygdag i ugen..

• #31   8. jun 2007 Christian G jamen kan j godt bar sige sårn op, fra den ene dag til den anden?? Har arbejdet tidligere i en anden grill, men der fik vi aften ti, weekend og helligdage tillæg....
    Det er sku ik så fedt at blive mobbet.
    Idag sagde en af de ansatte kællinger til mig at hvis j ik snart tog mig sammen ville hun smække mig sådan en..men der var heldigvis nogle kunder ''fyrer'' som hørte hende...så de råbte til hende at hun bar ku våge at røre mig, så ville hun få en skalde af dem ...så blev hun ellers mut...

• #32   8. jun 2007 simona C
    Nærlæs din ansættelses kontrakt. Der står i den hvor lang opsigelses frist du har. Hvis du ikke overholder den kommer du i "karantæne" og må derved ikke modtage understøttelse fra din fagforening i et X antal uger, hvis du da er medlem af sådan en.
    Hvis du derimod ingen kontrakt har kan du gå når det passer dig ligemeget hvad din arbejdsgiver siger. Kontrakten skal foreligge med din og virksomhedens underskrift fra første arbejdsdag ellers modtager virksomheden en bøde på kr.10.000-, da det er en overtrædelse af arbejdslovgivningen osv.

Igen.. lyder til det er et dårligt sted at være.. se efter at komme videre! Der er kun dig selv til at passe på dig selv når det kommer til stykket!

• #33   8. jun 2007 Du er desuden heller ikke dækket af en arbejdsskade forsikring hvis du kommer til skade under dit arbejde hvis du ingen kontrakt har.. Jo din arbejdsgiver har måske en mindre ansvarsforsikring, men i tilfælde af en arbejdsskade der involvere mén osv vil du ikke være istand til at gå gennem arbejdsskade styrelsen osv og få en større sum udbetalt af den virksomhed du kom til skade ved.. derfor.. kan kun anbefale medlemskab af en fagforening Simona.. for din egen sikkerheds skyld, og økonomi.. ellers kan du risikere at blive røvrendt.

Men mhs. til lønnen er 90kr/t nok minimumsløn så den kan du ikke gøre så meget ved.. kan jeg ikke svare dig på for er ikke i den branche..

• #34   8. jun 2007 Broen var oppe, og der var modvind på cykelstien! Den virker hver gang smiley
    Bare sig du er syg. De MÅ ikke spørge om hvad du fejler. Hvis du siger du er syg, skal de sige OK og evt. god bedring. De må ikke brokke sig, eller spørge ind til hvad du fejler.

Kommentér på:
Hjælp hvad kan bruge som undskyldning?

Annonce