{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Nabostrid!!!!!
  • #1   26. jun 2007 Det er vel hans indbosforsikring der skal dække det?

• #2   26. jun 2007 køb dig selv en hund. smiley (hunden må ikke kunne lide katte) smiley

• #3   26. jun 2007 Ja de har vel en forsikring på den?
    Det skal man da ha på en hund.

Ellers slår du bare dyret ihjel.

• #4   26. jun 2007 Man skal ikke have forsikring på en kat. men måske er det deres fritids ulykke forsikring der skal dække, jeg er faktisk i tvivl

• #5   26. jun 2007 Gå op og snak med naboen... Han vil nok hjælpe dig.. Ellers knalder du ham en, og ikke katten.

• #6   26. jun 2007 Heller ik sikkert han er registreret som ejer af katten overhovedet, og så har han ik en skid ansvar smiley

• #7   26. jun 2007 sig til ham stille og roligt, hvis han ikke dækker skaderne, dræber du katten og ridser hans bil.. problem løst!

• #8   26. jun 2007 christian B> sig til dem at den har ridset din bil og de skal dække skaderne så er der ikke meget mere i det, hvordan de så for pengene må være deres eget problem

• #9   26. jun 2007 Fandt lige denne tekst:

Katte og loven
    Ifølge loven og mark- og vejfred kan ejeren af katten straffes med bøde for ufred, hvis katten færdes på fremmed grund.

En grundejer har ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund og har ikke pligt til at yde erstatning, hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.

Aflivning må kun ske, når dyrets ejer inden for det sidste år er blevet advaret. Er ejeren ukendt, kan man sætte en advarsel med en kort beskrivelse af det pågældende dyr i den lokale presse. Advarsel er dog ikke nødvendig, når dyret angriber andre husdyr eller er til nærliggende fare for person eller ejendom.

Artiklen blev bragt i RusserBladet nr. 1, 2001

• #10   26. jun 2007 Skal også over at snakke med ham når han kommer hjem skulle bare lige hører....

HAR en hund...... Lukker den også ud næste gang jeg er den Latterlige Kat.

• #11   26. jun 2007 Katten er på vejen.. Man tager fejl af speeder / bremser.. Ups hva' smiley

• #13   26. jun 2007 I skal ikke være i tvivl om at næste gang jeg ser den kat så lever den ikke længe,,,, men det hjælper jo ikke på at min bil ligner et lig lige nu

• #14   26. jun 2007 Tak Rotn....

• #15   26. jun 2007 "Katten sætter sig på bilen
    Jager man en kat ned af bilens tag, sætter katten af med kløerne og kan derved ridse bilen. Hvis katten selv får lov til at bestemme tempoet, vil den ikke afsætte værre mærker, end at de bare kan tørres af. Hvis du kender kattens ejer, kan du evt. snakke med ham eller hende om at være med til at finansiere et dækken til bilen"

• #16   26. jun 2007 Kommer an på størrelsen på den kat.. saxo fik 2 stjerner i Ncap, så tror sgu det er føreren der kommer til skade smiley

• #17   26. jun 2007 Har efterhånden skudt 7 katte nu og aldrig hørt noget for det.. vil fandme ikke have det lort her.

Tag en snak med din nabo! Hvis det er fælles indkørsel ved jeg ikke lige hvad man gør men hvis den har været over på DIN grund så har de et ansvar skulle jeg mene..

• #18   26. jun 2007 Så må du skude lortete!!

• #19   26. jun 2007 Det siger loven
    Vær opmærksom på, at din kat kan være til gene for andre - f.eks. ved at grave og besørge i deres haver, jage havens fugle, sætte mærker på bilerne osv. Vær derfor lydhør og forstående, når folk kommer og klager deres nød, så I i fællesskab kan finde frem til den mest hensigtsmæssige løsning på problemerne. Hvis dine naboer siger, at du skal holde katten på dit eget område, har de retten på deres side.

Du skal derfor være klar over, at hvis din nabo inden for det seneste år har givet dig en advarsel, har han ret til at indfange en generende kat på sin grund og indlevere den til politiet. Selvom katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde, har du ikke krav på erstatning, hvis katten kommer til skade eller dør under indfangningen. <b>Du kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som din kat forvolder</b>

• #20   26. jun 2007 Christian G - Du er da lidt af et møgsvin var?

• #21   26. jun 2007 Det er på min grund det er sket...

Men hvis han nu siger det ikke er hans Kat,,, så har jeg da et problem ik

• #22   26. jun 2007 Min nabo kom engang ind til mig og sage at jeg skulle betale for nogle ridser min kat havde lavet i deres bil.

Så jeg ringede til mit forsikrings selvskab, de sage bare at hvis de kunne bevise at det var min kat der havde lavet de ridser så kunne vi godt finde ud af noget!!!

Da de ikke kunne bevise at det var min kat og ikke en anden kat eller grene/sten der havde lavet de ridser Ja så fik de ikke en rød øre.

• #23   26. jun 2007 Man kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som ens kat laver, for eksempel ved at ødelægge andres ting eller angribe husdyr. Har ens kat ødelagt noget, og bliver man dømt ansvarlig, har man økonomisk erstatningspligt.

Erstatningsansvar

Skader på andres grund
    Katte er omfattet af den objektive erstatningsregel § 3, stk. 1, i mark- og vejfredsloven.
    Det betyder at katteejeren skal erstatte skader, katten laver på andres grund ved at ødelægge afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, eller oprode eller sammentræde jordbunden. Det samme gælder de skader katten laver på et andet husdyr (jf. lovens § 3, stk. 1, 2. pkt).
    Det betyder, at den skade, som katten laver på andres grund skal erstattes, også selv om man ikke bebrejder ejeren, at det er sket.
    Det er sjældent at katte laver skader på andres grund af den type, der er nævnt ovenfor, men det er værd at være opmærksom på.

Skader udenfor andres grund
    For skader som ikke sker på en andens grund, gælder den almindelige erstatningsret. Dvs. at ejeren har erstatningsansvar, hvis han/hun er skyld i det, der er sket, og skaden kan bevises.

• #24   26. jun 2007 Hmm.. Jeg gad godt se de "ridser" katten har lavet.

For jeg må indrømme, at jeg selv har en kat der hopper op på bilerne hvor jeg bor, men jeg har ALDRIG set ham lave en ridse!

• #25   26. jun 2007 Skal lige siges at det skete for 5-6 år siden.

Ved ikke om reglerne er lavet om siden

• #26   26. jun 2007 Henrik H
    Hvad er din IQ med sådan en replik.. 2?
    Fordi jeg skyder udsultet skovkatte der er ramt af skab? Ih ja... kan da godt se det er lækkert at have dem til at rende og skide, miave og sætte sig på sine biler..

• #27   26. jun 2007 Se om du evt. kan tage et billede af katten på bilen ,så har du lidt at have det i, men ellers, så lad være med at skade katten, den ved ikke bedre!

• #28   26. jun 2007 Nå okay.. du nævnte ikke noget om at det var vildkatte, og her snakkes der så vidt jeg kan se om katte med ejere, så det var egentlig mere derfor jeg blev lidt sur over din kommentar.

Og kan sige min iq ligger ganske udemærket, formentlig højere end din, no offense smiley

• #29   26. jun 2007 Christian, det kunne du have startet med at sagt.. Du har vel ikke skudt katte der har haft en ejer?

• #30   26. jun 2007 Christoffer : Det må du gerne du kommer bare til Viborg så skal du se hvad sådan et DUMT dyr kan gøre.... Jeg skriver altså ikke dette emne FOR SJOVT.

• #31   26. jun 2007 Har jeg sagt det?

Jeg kan bare ikke forestille mig ridserne, da jeg ikke har set "katte-ridser" før.

Er katten blevet skræmt, eller skubbet ned at bilen?

Desuden var min kommentar før til Christian G.

• #32   26. jun 2007 Overhovedet ikke.. Det er sket i aftes eller i nat... Den er fuldt med kattepoter.... Overalt og der kommet nogen slemme ridser.... Især når den har spruget op på bilen.

• #33   26. jun 2007 Henrik H
    Din "høje" iq betragtet kunne du vel ligeså godt have spurgt ind til dette smiley Formentlig ville det nok være for meget at forlange fra din side ;D

Christoffer D
    Skal jeg ikke kunne sige, har de halsbånd er der jo nogen der ejer dem ikke, så får de lov at gå..
    Men en kat der halter rundt og ser utrolig tynd ud og har en mindre pæn pels ulejliger jeg mig godt nok ikke til at køre hen til dyreinternattet med må jeg sige. De er så skadet sådan nogen sølle dyr at der ikke er noget at gøre.

• #34   26. jun 2007 Skyder sku da os de lortekatte, hvis de kommer ind på min grund og begynder at spille smarte..

• #35   26. jun 2007 Xander L
    Vi kunne ikke være mere enige! Men har de et halsbånd bliver de nu smidt hen på dyreinternatet, dem skyder jeg sq ikke! Ville da være ked af at min hund blev skudt. Et kæledyr jo som man sætter pris på! Og skulle da mene at folk kan "tænke" sig lidt om og både mærke deres dyr OG give dem et halsbånd på.

• #36   26. jun 2007 ring til skadedyrs bekæmpelsen ;o)

• #37   26. jun 2007 Hader katte!!
    De laver ikk andet end problemer næsten..

• #38   26. jun 2007 Skal så siges at jeg har skudt en "normal" kat også.. men der var intet halsbånd og den var alt for nysgerrig efter at komme op i to fuglereder... Og efter at have jaget den væk 4 gange blev jeg bare træt af den. Vil hellere høre på fuglesang end sådan et sultent kræ godt nok!

• #39   26. jun 2007 Christian G

Hvad skyder du dem med??

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #40   26. jun 2007 Kattens ejer har IKKE en forsikring på katten - det kan man nemlig ikke tegne. Reglerne for hunde er anderledes, idet der er forsikringspligt. Mht vej- og markfredsloven gælder denne ikke for biler. Du kan heller ikke bare proklamere at du vil skyde samtlige katte der kommer ind på din grund. Dine muligheder er at tage en snak med ejerne men i sidste ende er der nok nærmere tale om en kaskoforsikringsskade - hvis du altså har kasko på bilen. Tror dog at du kan polere ridserne væk - det burde ikke være det store problem. Tal evt. med dit forsikringsselskab om skaden. Skal lige siges at jeg selv arbejder i branchen så jeg mener at vide, hvad jeg taler om - modsat et par andre i denne debat.......

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #41   26. jun 2007 giv ham en advarsel om at hvis det sker igen får du den aflivet det har du ret til efter en advarsel

• #42   26. jun 2007 Christian G:

Du er da slukket på første etage

• #43   26. jun 2007 Okay.. ja sur røv..

Jeg kan vel bare være glad for at min kat ikke laver nogen form for ridser, selvom han hopper op på biler (Og JA jeg gør da alt hvad jeg kan for at afvænne ham med det).

For nogen betyder biler måske alt, godt det ikke er mig.

-- Jeg er ude af den her "diskussion". --

• #44   26. jun 2007 Katte er ikek forsikret

• #45   26. jun 2007 Thomas.: Enig.. Ham Christian G, er ikke for kvik.!

• #46   26. jun 2007 T N T
    Skifter lidt.. Kommer an på om jeg står i mit stuehus eller i udhuset når jeg ser dem..
    I stuehuset har jeg en tysk registeret mauser snigskytrifel fra anden verdenskrig, den "ødelægger" en kat ret grundigt kan jeg hilse og sige.
    I udhuset har jeg en salonriffel der også lægger en kat ned i første skud såmænd.
    Har også et haglgevær men det bruger man sq ikke mod så små dyr!

• #47   26. jun 2007 Xander L
    Netop

• #48   26. jun 2007 Christian G: har du brugt et luftgevær..?

• #49   26. jun 2007 Christian G, du er ******* latterlig og hører på!

Jeg kunne skrive en roman nu, om din dumhed. Men jeg undlader at lade vær.

• #50   26. jun 2007 Thomas H
    Skulle man lade dem gå og pines? Vist dig der er "slukket" smiley

• #51   26. jun 2007 Peter S
    Hehe nej... synes jeg ville være synd... Selv en mink kan jo overleve med 2-3 skud fra sådan et. Så skal du godt nok ramme PLET hvis du kan slå en kat ihjel med sådan et på et skud.. Synd da

• #52   26. jun 2007 Kan sku godt forstå han skyder de katte.. de er da pisse irriterende!!
    Og folk har ikk en skid styr på hva de laver..

• #53   26. jun 2007 Christian G går ud fra at du har jagttegn så?

Hvor tæt på beboelse må man skyde med sådan en salonriffel?

• #54   26. jun 2007 Det er helt ude i hampen, selv fugle der flyver efter insekter kan lave ridser på bilen når de lander der.
    Jeg har sågar set et skade rende rundt på en parkeringsplads og hakke i insekter der sad fast på bilers kofangere...den tog simpelthen bilerne fra a-z!

• #55   26. jun 2007 Der har jeg vist et markant anderledes forhold til dyr end mange herinde. For det første er det slet ikke iorden at nedskyde et kæledyr, som betyder noget for ejerne. hvis det endelig skulle nå så langt, så bør man først kontakte ejerne og fortælle dem om situationen.

Tror også jeg melder mig ud af diskussionen her, for nogle mennesker er sgu bare lidt for kolde om hjertet!

Pas på min kat ikke kommer og ridser jeres biler mens i sover

• #56   26. jun 2007 Christoffer D
    Bla bla.. tag du dig et jagttegn min ven så kan vi snakkes ved... Har gået på jagt siden jeg var yngre end dig så tror godt jeg ved hvad jeg laver. Har endnu ikke ksmaskudt et dyr 7-9-13
    Men skriv da løs... kunne være spændende at høre hvad en "mester" skytte kunne fortælle mig om katte smiley

• #57   26. jun 2007 Christian G: kommer da helt an på hva for et luftgevær, man bruger... smiley

• #58   26. jun 2007 Nu står man jo ikke inde i byen i tæt bebyggelse og skyder om sig!! Og man skyder IKKE mærket dyr, altså kæledyr da.. har jeg aldrig gjort og kommer heller aldrig til det! Er det en pæn, småfed kat fanger jeg den som regl og smider den på det lokale dyreinternat. De kender som regl alle de registeret katte heromkring og får dem hjem til ejerne

• #59   26. jun 2007 Henrik H: hvis din kat kommer og prøver at ridse min bil.. så blæser jeg sku også hovedet at den..
    Kan jeg godt love dig for..
    Så tag lige afsked med den inden..

• #60   26. jun 2007 Christian G:

Når du ikke engang kan tage telefonen og ringe til nogle som gider hjælpe dyret i stedet for at skyde den ,så er du slukket på første etage, det beviser du jo glimrende selv ved bare at tage et gevær og skyde dem.

• #61   26. jun 2007 Peter S
    Altså ville jeg ikke mene, ligemeget hvordan du har modificeret det.. der er en grund til det ligger i den klasse og kaldes et luftgevær.. ville jeg godt nok ikke skyde noget som helst med sådan et.

• #62   26. jun 2007 Xander L

Ok så ved jeg det

• #63   26. jun 2007 Christian G: Hmm.. så kan man da godt høre du ikke har haft så meget med luftgevær at gøre.. Du kan nemt få luftgeværer idag, som skyder ligeså meget hvis ikke mere end en salonriffel.. som skyder hagl i hagl på over 50 meter. og som har en anslagsenergi på mere end 60 joule.. som er mere end rigeligt for at slå sådan et dyr ihjel..
    Og desuden er nye luftgevær også godkendt til jagt, hvis de opfylder en række krav..

• #64   26. jun 2007 Xander L: Du kunen jo prøve med kattens værn, der er faktisk folk der betaler penge til dem for at støtte deres arbejde

• #65   26. jun 2007 Thomas H
    Du er godt nok naiv hvis du tror man kan få en vildkat til at blive et kæledyr makker. Som så oven i købet måske har en gammel skade hvis den f.eks er blevet ramt af en bil eller hvad ved jeg. Og hvis pelsen er ramt af skab. Læs nogen bøger og vid hvad du snakker om før du kommer ind i kampen. Ville være mere dyreplageri at stresse sådan et dyr ved at prøve at fange det, hvilket du får meget svært ved, for så derfor at sætte det ned til et dyreinternat. DE afliver dem når de får dem ind.. hvorfor skulle jeg så ikke gøre det først og UNDGÅ at stresse dyret... du er godt nok et fjols.

• #66   26. jun 2007 Peter S
    Hehe okay da smiley Nej luftgeværer er ikke min stærke side hehe. Men kunne da være man skulle kigge lidt på det.. lyder sq spændende må jeg sige. Og vidste ikke man kunne få dem godkendt til jagt :S

• #67   26. jun 2007 Indfang katten sæt den på bilen tag et billede så har du beviser på den har været på din bil og det er nok så kan du få det lavet er jeg sikker på

• #68   26. jun 2007 Thomas H: Det er nok mere humant at skyde en kat selv, før den overhovedet når at opdage noget. End at det er at stresse den, med at fange den og sku smide den i en kasse for at køre ind på et internat, hvor de alligevel afliver den. Og skal være 4 om at holde den nede fordi den er så bange..
    Så det sku da mere humant at skyde kræet, og blæse hovedet af den, før den når at opfange noget..

• #69   26. jun 2007 Thomas H
    Kattens værn vil slet ikke have sådan nogen dyr i pleje. De får dem aflivet også.. Ring og hør dem ad hvis du ikke tror på mig..

• #70   26. jun 2007 Christan G: Det er en helt ny verden inden for jagt.. Prøv Luftskytten.dk + tilhørende forum.. står en masse spændende.. Men det er sku meget sjovt.. Og jeg kan love dig for de skyder hårdt..

• #71   26. jun 2007 Kristoffer H
    Hehe ja rigtigt... herude kommer naboens kat vist ikke lige med det samme da der er 1km til næste beboelse.
    Gad godt have en nabo der gav en en carport pga et kæledyr smiley

• #72   26. jun 2007 Xander L
    Hehehe nååååårh har du også prøvet at ville fange en kat? smiley Det er satme umuligt medmindre den er i et lukket rum hehe. Og man skal berede sig på kradsemærker fra top til tå hvis det er en vild kat.

• #73   26. jun 2007 Peter S
    Nice - lyder sq fedt, tager lige en kigger på det smiley

• #74   26. jun 2007 Det er ikke til at fange en kat, der er bange..

• #75   26. jun 2007 Kristoffer H
    Se det ville jeg så kalde dyreplageri smiley
    Og nej, heller ikke en dame jeg ville træde over tæerne haha

• #76   26. jun 2007 de med at dræbe dyr, synes jeg er for kasteligt. Den har laver ridser, og hva så. ejeren betaler nok, det er ikke katten skyld.

Kristoffer H-det der er forkert gjort, og jeg vil personligt ikke finde mig i det, det er helt klart

• #77   26. jun 2007 er der overhovedet nogen tilbage i denne tråd der er over 12 år?? mudderkastning og latterlige kommentarer hører da kun bunden af scootergalleri til. troede jeg

• #78   26. jun 2007 har også fået mærker efter en kat der valgte at gå på min corrado klokken 5 om morgen, hvor jeg så kom løbende ud med alubat fordi alarmen var gået igang. skide utaknemlige dyr.

• #79   26. jun 2007 Kristoffer - kan godt forstå man ikke skal sige din mor imod, hehe smiley

• #80   26. jun 2007 Jeg jeg kan godt se det er som at få ulven til at vogte får.
    Du er tydeligvis en skydegal idiot. "Kommer an på om jeg står i mit stuehus eller i udhuset når jeg ser dem."
    Hvad nu hvis katten renr faktisk havde tabt mit halsbånd?

Som du ligger det ud i dine indlæg, så skyder du bare lortet når det er på din grund.

Hvis kattene er så hurtige i ikke kan fange dem, så kan de nok godt klare sig selv. Det er sq'da klart en sulten kat søger efter mad på en beboet grund!

Nå jeg gider ikke denne tråd længere...den er vidst hoppet af... kontakt ejer og bed dem erstatte det, hvis du først skyder katten, så dækker de helt sikkert ikke en skid.

• #81   26. jun 2007 Kristoffer H: Kan da godt se du ikk fatter noget om jagt og geværer.. De katte der bliver skudt, mærker ikke noget.. ikk engang i et "splitsekund".. så det noget vrøvl.. Og du burde ikke åbne munden når du, åbenbart ikke har en skid forstand på det..
    Magen til pylren omkring et dyr, har jeg da aldrig hørt.. Måske du skulle gå ind til Greenpeace. Og redde alle verdens dyr.. Stop dit klynken.. Og sæt dig ind i tingene før du overhovedet overvejer at skrive..

• #82   26. jun 2007 altså jeg synes det er lige så fair at skyde en syg vild kat som det er at slå en mulvarp eller en mus ihjel. og man kan ikke sammenligne hunde med vildkatte.

• #83   26. jun 2007 Meeeeen, jeg ville nok også lige kontakte naboen, først.. Og jeg ville nok også lige først prøve at skræmme den væk.. og få den erstatning..
    Men virkede det ikke.. jamen så skal jeg da være ærlig, og sige, at jeg ville nok skyde den til sidst..

• #84   26. jun 2007 Kristoffer H.. Nåh, ja.. så må jeg lige ha misforstået dig..
    Så tar jeg det sku i mig igen.. Undskyld m8..

• #85   26. jun 2007 ha. fortsætter. al jagt skulle forbydes. alle våben indrages. jagt er ikke en skid andet end børn der synes det er sjovt at slå ihjel for sjov. en lovlig men latterlig undskyldning for at afreagere på uskyldige dyr....

• #86   26. jun 2007
    skyd lortet!!(totalt hade dyr)

evt. snak med din nabo er han en nar meld det til politiet så må de tage sig af det!!

• #87   26. jun 2007 Jens C: har da ingenting at gøre med at skyde dem for sjov.. eller at afreagere.. Og de fleste dyr der bliver skudt.. over 95% bliver også brugt.. til mad osv.. Så den må du længere ud på landet med.. smiley
    Jagt er åbernbart et totalt misforstået emne herinde..
    Lyder næsten til du er vegetar.. Så må alle slagterhuse, heller ikke slagte grise og køer??

• #88   26. jun 2007 Thomas H
    Forklare jo også at dem jeg skyder ser udsultet ud, halter eller har en meget dårlig pels = tegn på sygdom for det meste.
    Og de katte jeg beskriver jeg "fanger" kan du også se jeg beskriver som pæne katte og som er halvfede, altså tamme kat, også derfor jeg kan fange dem - og siger også at dem aflevere jeg på det lokale internat? Læs og forstå smiley

• #89   26. jun 2007 Alexander (23) C
    Har slet ikke tal på alle de muldvarper jeg har slået ihjel. Og mus, tja dem klarer truntens kat såmænd smiley dejligt værn mod mus!

• #90   26. jun 2007 Hvorfor forstår folk ikke at det er mere humant at skyde en syg kat, end det er at skulle til at fange den, proppe den i en kasse, køre til internattet og stå 3-4 personer om at holde det stakkels dyr nede, for at gi den en aflivende sprøjte..??

• #91   26. jun 2007 Den når slet ikk at reagere før den er død..

• #92   26. jun 2007 Peter S
    Hvis det er i byen skal det tages på en anden måde indrømmet. Og ja de dyr med ejere jeg fanger her ryger på internatet og så siger jeg de skal sige til deres ejer de skal passe på deres dyr så de ikke bliver kørt over osv.. Men skyde den fordi den kommer igen vil jeg ikke, så må jeg bare tage køreturen en gang til. Kæledyr slår man ikke ihjel..

jens C
    Godt mennesker har forskellige opfattelser i verden vi lever i idag smiley Men fair nok holdning da som jeg respektere folk har... Men er det sjovt at "myrde" en gris for at du kan få mad så. Ikke et spørgsmål, kom bare til at tænke på det og kunne ikke lade være med at grine.. det er jo bare uskyldig "jagt" på en måde også.. smiley

• #93   26. jun 2007 Kristoffer H
    Rigtig god pointe smiley

• #94   26. jun 2007 tja kristoffer. og andre. det lyder så sødt og flinkt med vildtbestand etc. naturen er bestemt ikke human. men den har sq altid reguleret sig selv på den ene eller anden måde. ja nok er det synd for dyr der er syge. men de dør og nogle andre lever.
    95% bliver spist? ja af det der dør. sjovt nok er jagere så skide moralske (ja ja nogle er) men når sæsonen sætter ind kan man se klapjagt på næsten alle marker. virkeligt også et spørgsmål om justering af bestand.
    derudover er det ikke ligefrem sjældent at høre om diverse jagter der lige bliver startet med et par øl og en bitter. og så lige til frokost. etc.
    virkeligt smart

• #95   26. jun 2007 Christian G: Selvfølgelig skyder man ikke et kæledyr.. Men du må gi mig ret i, at det er mere humant at skyde en syg kat, end det er at sku til og fange den osv.
    Og selvfølgelig ville jeg heller ikke skyde inde i byen..

• #96   26. jun 2007 Peter S
    Tror det er fordi de fleste udtaler sig om noget de:
    1. Ikke har prøvet.
    2. ikke ved en fløjtende fis om.

• #97   26. jun 2007 men bortset fra det. jeg havde sat en lille smiley på første indlæg. ikke at jeg ikke mener at jagt burde stoppes. eller ihvertfald begrænses betragteligt så det kun er ædru seriøse mennesker der må. men ville lige se om jeg også kunne piske stemningen lidt op.. det lykkedes. jeg er ude. fortsat god dag

• #98   26. jun 2007 Jens C: Jeg giver dig ret i at al jagt skal foregå under ordenlige omstændigheder.. og ikke jages når der drikkes.. men klapjagt eller andre former for jagt, gør man kun for at få mad, måske jægeren ikke selv spiser fuglen eller hvilket dyr det er, men så bliver det i hvert fald solgt.. tit og ofte er det mere humant at skyde et dyr end det er at slagte en ko eller gris..

• #99   26. jun 2007 Christian G: lige præcis.. Folk aner ikke hvad de snakker om.. og en kat der bliver skudt med en riffel f.eks. når ikke at mærke noget som helst..

• #100   26. jun 2007 Peter S
    Hehe vil ikke bare give dig ret, men.. læs... det er det JEG gør smiley

jens C
    Nu generalisere du vist hva? Meget forkert at gøre... Alle jægere er ikke folk med alt for store våben de ikke kan kontrollere og så en flaske snaps i baghånden og en gammel loppe befængt jagthanhund der vil bolle alles ben.. ;D
    Det vil sige det ville være DYBT umoralskt at slå en flue ihjel, på bare det grundlag at den irritere dig? Fordi naturen regulere jo sig selv, det kan vi roligt vente på.. imens er stuen altså sort af fluer? Bare rolig... de forsvinder igen... *Kigger på uret* Hey moder natur du er sent på den.. kom igang der er sprt om 5min!!!! - overdrivelse fremmer forståelsen, håber du forstår sarkasme, ellers undskylder jeg gerne på forhånd.

• #101   26. jun 2007 HAHAHAHAHA

• #102   26. jun 2007 Kristoffer H: Du finder ingen steder idag, hvor en stor flok skyder alt der rør sig..
    Ville bar lige sige det..

• #103   26. jun 2007 Christian: Nu skriver du følgende:

"Det er sket i aftes eller i nat... Den er fuldt med kattepoter.... Overalt og der kommet nogen slemme ridser.... Især når den har spruget op på bilen."

Altså ved du ikke om det er naboens kat. Du går bare ud fra det. Det kan lige så godt være en anden kat fra nabolaget der har været forbi og ridse bilen, så jeg tvivler på at du kan gøre andet end at ærge dig over ridserne, med mindre du har en meget meget flink nabo.

Kommentér på:
Hjælp til Nabostrid!!!!!

Annonce