{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.281 visninger | Oprettet:

Uddannelse - Reklame tegner? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

håber nogle af jer måske kan hjælpe mig,
skal til at ha mig en uddannelse, men er fandeme i tvivl om hva det skal være,

har så overvejet reklame tegner, for har altid tegnet meget osv.

men nogle af jer som ved hva der kræver af skole og hvor man gør det osv?

Eller har i andre forslag som ikke er mekanikker eller autolakker? smiley

Mvh Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse - Reklame tegner?
  • #1   6. aug 2007 Jeg tror ikke der er noget som hedder reklame tegner idag. Jeg er selv uddannet som mediegrafiker, men uddannelsen er ikke ret meget værd hvis du ikke selv smide en kæmpe potion arbejde i det.

Men kan du lide at tegne og gerne vil udfordres med at løse nogle kreative opgaver så er et job på et reklame bureau eller ligende sikkert noget for dig. Så grafiker, mediegrafiker, multimedie designer og hvad de ellers hedder kan undersøges. Bare husk at indenfor disse uddannelser er det teoretiske langt fra det vigtigste... det er dit talent der sætter grænser for hvor langt du kan nå smiley

• #2   6. aug 2007 okay. smiley mange tak.
    men hvor kommer man i gang med det?

• #3   6. aug 2007 Er uddannet Teknisk Assistent "Teknisk bygnings tegner"
    Ganske fornuftigt valg hvis man kan lide den slags smiley

• #4   6. aug 2007 www.ug.dk

• #5   6. aug 2007 Ring rundt til de forskellige skoler og hør hvad de kan tilbyde indenfor dit interesse felt. Alle skoler har en vejleder tilknyttet som kan fortælle dig mere om de enkelte uddannelser.

• #6   6. aug 2007 Der er Mediegrafiker på de tekniske skoler, og det er det. Der findes en uddannelse kaldet multimediedesigner, men hold dig LANGT fra den.

@ Søren H - jeg er ligeledes mediegrafiker af uddannelse, og ja, man kan havne nogle nederen steder, men har man talent og er villig til at lægge noget arbejde i det, så er det nok at betragte som grunduddannelsen for producerende kreative i den branche.

Der findes nogle bureauer, fx her i Århus, som uddanner "art directorer" - men det er private uddannelser og titlen "Art Director" er ikke beskyttet og har som sådan ikke noget på sig. Så det afhænger af bureauets rygte indenfor branchen.

Jeg drømte om at blive "reklametegner" da jeg var yngre, og mit valg som mediegrafiker har endnu ikke skuffet mig. Men som sagt, det afhænger også meget af hvilket bureau man kommer i lære hos.

• #7   6. aug 2007 Jeg kender lidt til det... Er i lærer som trykker ... ! Og det er dem, som laver "forarbejdet" for mig .. ! Så ved lidt om det ..

Kommentér på:
Uddannelse - Reklame tegner?

Annonce