4.281 visninger
|
Oprettet:
Uddannelse - Reklame tegner? {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
håber nogle af jer måske kan hjælpe mig,
skal til at ha mig en uddannelse, men er fandeme i tvivl om hva det skal være,
har så overvejet reklame tegner, for har altid tegnet meget osv.
men nogle af jer som ved hva der kræver af skole og hvor man gør det osv?
Eller har i andre forslag som ikke er mekanikker eller autolakker?
Mvh Christian
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 32
Men kan du lide at tegne og gerne vil udfordres med at løse nogle kreative opgaver så er et job på et reklame bureau eller ligende sikkert noget for dig. Så grafiker, mediegrafiker, multimedie designer og hvad de ellers hedder kan undersøges. Bare husk at indenfor disse uddannelser er det teoretiske langt fra det vigtigste... det er dit talent der sætter grænser for hvor langt du kan nå
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 686
men hvor kommer man i gang med det?
jun 2006
Følger: 86 Følgere: 63 Biler: 14 Emner: 570 Svar: 4.464
Ganske fornuftigt valg hvis man kan lide den slags
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 219
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 32
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.159
@ Søren H - jeg er ligeledes mediegrafiker af uddannelse, og ja, man kan havne nogle nederen steder, men har man talent og er villig til at lægge noget arbejde i det, så er det nok at betragte som grunduddannelsen for producerende kreative i den branche.
Der findes nogle bureauer, fx her i Århus, som uddanner "art directorer" - men det er private uddannelser og titlen "Art Director" er ikke beskyttet og har som sådan ikke noget på sig. Så det afhænger af bureauets rygte indenfor branchen.
Jeg drømte om at blive "reklametegner" da jeg var yngre, og mit valg som mediegrafiker har endnu ikke skuffet mig. Men som sagt, det afhænger også meget af hvilket bureau man kommer i lære hos.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 161 Svar: 1.180
Uddannelse - Reklame tegner?