{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.979 visninger | Oprettet:

Hvordan har I fået råd til fede biler? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa,

Dette indlæg er nok hovedsageligt rettet mod folk, der har rigtigt dyre biler, eller i hvert fald biler som der er lagt mange penge i!

Vi ser flere og flere Supra'er, Skylines, toptunede standardvogne osv. Men når man taler med nogle af disse priviligerede ejere, så er det ofte helt unge gutter, eller folk med helt "almindelige" jobs.

Jeg drømmer inderligt om at have en Mk. IV holdende i indkørslen, men til trods for et ganske udmærket betalt job i IT-branchen, kan jeg da godt se at der kommer til at gå noget tid før det bliver en realitet. Men er det mig der prioriterer forkert, eller har I fundet en gylden mellemvej angående aspekter som import, forsikring osv osv?

Jeg er bare nysgerrig - det kunne jo være at jeg kunne lure nogle gode tips af smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan har I fået råd til fede biler?
  • #1   2. sep 2007 Det spørgsmål har jeg os tit spurgt mig selv om!

men det er noget med a spare på alt andet ind det der intresere dig! ik så mange betalte druk ture til vennerne ik så mange penge ud af vinduet til alt mulig pjat! nu er jeg sygemeldt og får ik fandens mange penge men har du stadig råd til en ok dyr bil!

altså nu koster den jo ik 400.000kr men den er dyr nok for mig!

• #2   2. sep 2007 Det er nok et spm om et prioriterer...

Vis du sætter 5000 kr af bil billån ca 1500 kr til forsikring og 2000-3000 kr til benzin om mdr, så har du en fed bil smiley

Måske har du så ikke en så ikke den store fede lejlighed osv osv.

Mange har købt eller fået en lejlighed da de var 18 år, den er steget helt vildt, og de har der ved kunne tage nolge billige lån og der for løbe store biler.

Nogle er født med en guldske i røven, de har den nemme vej.

Mine bud, men undre mig tit selv over hvordan der er så mange unge på omrking 22-27 år der har råd til biler til mellem 500.000-700.000 kr.

• #3   2. sep 2007 altså nu er min bil da heller ikk verdens dyreste... men 55000 for bilen og har brugt godt 18000 på den ind til videre... men som Jean siger... det er om at prioritere det man helst vil i første række... går ikk særlig meget i byen, al min indtjening går stort set til bilen.. såh.. smiley

• #4   2. sep 2007 hehe.. han spurgte altså hvad man skulle gøre for at få sig en supra eller andet godt... ik en 306 eller 206 og hvad i ellers har:D i sådan en bil burde der i hvert fald være råd til byture og jensens bøfhus

• #5   2. sep 2007 Bare igang med at arbejde smiley

• #6   2. sep 2007 undskyld smarte henrik... vi prøver bare at fortælle ham hvordan det fungere...

• #7   2. sep 2007 Nu siger I godt nok at man skal arbejde - jeg arbejder sgu røven ud af bukserne. Jeg arbejder med IT mindst 45 timer om ugen, og kører taxi i weekenderne. Men jeg kan da godt se at der skal en total omlægning af forbruget til, for at holde sådan et budget.

Jeg starter i dag smiley 3000 til husleje, 1000 kr til mad, 2000 til andre udgifter og 12000 til bil om måneden - Supra, here I come smiley

(ja, jeg drømmer nok stadig lidt)

• #8   2. sep 2007 Det kommer an på hvad man vil.. VIil man bruge alle sine penge på bilen og gå op i det.. Eller vil man købe dyre gucci sko og gå i byen hver weekden osv..

Brug dine penge de rigtige steder så går det ikk helt galt smiley Mens selv man kommer jo ikk langt for en lærling løn hehe smiley

• #9   2. sep 2007 nu har jeg den!

flyt hjem til mors kødgryde!

• #10   2. sep 2007 Spar op. Det Andy siger er ikke helt dumt smiley

• #11   2. sep 2007 Henrik H.. JAH SQ smiley bare hjem til lille mor smiley

• #12   2. sep 2007 Mike: Det vil du slet ikk vide..

• #13   2. sep 2007 Jeg er selv en inde fra scootergalleriet af og der er noget jeg vil gøre så snart jeg er over de 18 og får godt tjent løn osv.. (:

Jeg vil:

Bo hjemme

Betale en smule i løn hver måned for at bo hjemme.
    Jeg vil indbetale (det antal penge man nu skal ha) penge på en konto som min far opretter.

Låne farmands bil da han trodsalt altid tager scooteren på arbejde (skal selvfølgelig først lige ha kortet til bilen)

Ellers skulle der ikke være et problem der.
    Dog skal jeg bo hjemme indtil jeg er over de 20-22 år men skid da på det. Når jeg så rejser hjemmefra så ejer jeg måske en Honda NSX, Supra, Skyline eller anden fed japaner men det er da noget jeg er glad for så, det er noget jeg har været fast besluttet på længe.

• #14   2. sep 2007 Mike ;

Hvor er du egentlig dum at høre på :s

• #15   2. sep 2007 Mike ;

Der står jeg er 77 år nu?
    Tror du så også på det?

• #16   2. sep 2007 tja... jeg er 22 og har to biler... den ene kostede lige knapt 700.000 med udstyret og den anden har jeg givet 180.000 for.... ved siden af det har jeg et hus som jo også har kostet nogle mio. men det kan jeg side i da jeg er sous-chef i et familiefirma så jeg tror ikke jeg havde de ting hvis jeg ikke var født i den familie smiley

ps.. den anden bil jeg har er en passat 1.8t bare hvis nogen var nysgerrige...

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
    #17   2. sep 2007 tror godt lønnet job bære en mindre procentdel af det. Selvfølgelig har det meget at sige, hvor mange penge du har til rådighed, men tror ligeså meget det handler om priotering. Drop byturene, mobiltelefonen, du behøves ikke den nyeste computer og gps i bilen, køb kun hvad du har brug for osv osv.. der er flere i diverse bilblade som har helt almindelige jobs som tømmer eller taxakøre, der har fede biler fordi de bruger deres penge på bil istedet for på så meget andet

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

#18   2. sep 2007 Ham selv: Har du givet 700.000 for den der landcruiser, på gule plader og med lille motor? Må fandme have været noget dyrt udstyr.. du kunne da have købt en stor audi eller bmw istedet

• GF 4
    GF 4 Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 261 Svar: 1.649
    #19   2. sep 2007 Ingen der tænker på at man sagtens kan lease en bil til en mio?... Hvem siger folk har købt dem?...

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

#20   2. sep 2007 Claus ved godt landcruiser er en dyr bil, og næsten alle varianterne koster på hvide plader omkring en million.. men hans er på gule? Det var egentlig det der undrede mig

• #21   2. sep 2007 De fleste af de 18-24 årig der har rigtig dyre biler bor jo også hjemme hos mor og far, men fatter så ikke hvorfor de ik prioritere sit eget hjem først, i stedet for en meget dyr bil, det skal jo nok komme senere i livet med dyre biler, det da 100 gange mere lækkert at have sit eget sted, end at trille rundt i en dyr bil, for så at køre hjem til mor efter arbejde.

• #22   2. sep 2007 Jeg syns jeg har en rimelig fed bil.. Og jeg bor da i min egen lejlighed, er 21..
    Så det er ikke alle der har det sådan.. Og jeg har sku ik fået noget foræret af mor og far!!

• #23   2. sep 2007 en supra koster jo ikke mere end en sprit ny pug 307 sw, jeg forstår ikke helt hvad problem stillingen er en supra er sgu ikke en dyr bil i mine øjne, de fleste køber en bil opretter måske et bil lån, så kan alle jo have råd til såadn en bil?

• #24   2. sep 2007 Få en ordentlig uddannelse og et job der giver godt smiley

• #25   2. sep 2007 narko eller et par røverier... Nej det er ikke alle der har brugt deres penge i Thansen på deres knallerter.

Billig bolig, eller lidt penge med fra et boligsalg, og få udgifter. Men det er jo helt op til hver enkel hvor meget du vil bruge på en bil.

• #26   2. sep 2007 Ja og så er der jo flere og flere der de sidste par år har fået en masse forærende på grund af deres bolig(hus/Lejl) Mange bruger den friværdi de har til div.

• #27   2. sep 2007 ja. hvad skal man sige, hvis man skal ha de "fede" biler. skal der knokels for det. Og spares op.

Det kommer ik af sig selv. Men Med de timer du har, burde du os ha råd.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #28   2. sep 2007 prøv lige at se den dyre bil JEG kører i ^^

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #29   2. sep 2007 tja... nogen har jo velhavende forældre. andre har måske arvet(hvilket også betyder at man har mistet nogen)
    ellers er det som folk også har skrevet før en prioriteringsag.
    mange har alm bil og mc eller motorcykel tager på ferie 2 gange om året osv...

nøjes man med 1 fed bil og dropper rejserne og lader være med at gå på 1000kr druk flere gange om måneden.

gode jobs og ellers overarbejde, giver jo også flere penge

• #30   2. sep 2007 Du kan jo ikke låne uden en ordentlig indtægt så glem nu den med at alle kan låne til en fed bil.. Leasing er det samme som lån, igen noget du ikke kan hvis du ikke har en god løn.

Mine biler er betalt kontant og min nye bike ligeså, alt dette pga hårdt arbejde og et godt job...

• #31   2. sep 2007 Snoopy L: det undret os mig. har du trukket momsen fra?

• Snoopy

#33   2. sep 2007 Martin D

jeps er jeg nød til på sådan en dyr bil ^^

• #34   2. sep 2007 Snoopy L: tænk det nok:)

• Snoopy

#35   2. sep 2007 hehe den var en lyn løsning som har holdt godt ^^

meeen om 6-12mdr sku der gerne stå en anden bil hos mig, hvilken bil kommer an på hvor længe jeg kan vente hehe

• #36   2. sep 2007 Har pt 4 biler stående og har fået lidt erstatning, fra da jeg blev kørt ned og har købt hus og biler samt har investeret i nogle aktier, som har givet et okay afkast...

• #37   2. sep 2007 Nu kan det jo ikke koste mere end omkring de 250000-300000 kr og få en Mk4 og lad os nu sige at du er tømre( Som undertegnede) Ja så kan du snildt lave lidt orenge arbejde om året , som sagtens kan runde op omkring de 150-200 kilo. Man skal bare kende de rigtige mennesker smiley Har blandt andet en kammi som arbejder for guldfelt, Han lavede lige omkring de 200 rå kilo sidste år UDOVER hans normale løn. IT Branchen er nok hellere ikke det klogeste valg hvis du vil tjene penge.

PS: Har ikke læst noget af det overstående.

• #38   2. sep 2007 www.nordea.dk

• #39   2. sep 2007 Jobbes Bimmer G :

Har fat i det rigtige ! Du kan sku ikke bare gå ud og låne dig til alt !

Du skal også have indtægten ! Ellers, vil de ikke låne dig pengene !

Arbejd, arbejde og priotere.. Det er jo det, det hele handler om !

Ikke en skid andet !

• #40   2. sep 2007 Bor i en lejlighed til en mill, og kører i en bil til ca 250.000.. Og jeg er helt lam i weekenderne.

smiley

• #41   2. sep 2007 ganske simpelt NARKO-HANDEL hehe

• #42   2. sep 2007 De folk der har 100 kg til bil også låner 100 kg eller mere for at få en bil de drømmer om som 18 årig. Det syntes jeg er det dummeste man kan gøre. Så vil jeg heller bare købe den som man nu har penge til. Det vil man blive glad for når man skal skifte bil når man bliver noget ældre smiley

• #44   2. sep 2007 jeg er bare i lære så man behøver ikke og ha en fed løn, eller en stor gæld, man skal bare ikke løbe ned i byen og købe noget, sæt dig ind i hvad du vil ha og brug en masse tid på og finde der hvor det billigst

• #45   2. sep 2007 Mathias F - Sådan ender alle indlæg som det her...

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #46   2. sep 2007 hvis man er stiv 24/7 er der sq da ingen grund til at have bil.....problemet er løst.....

har du ik råd til en fed bil så drik dig i hegnet

• #47   5. sep 2007 Mathias F

sad og tænkte lige det samme...der er sku mange dygtige folk her inde...

Kommentér på:
Hvordan har I fået råd til fede biler?

Annonce