Dårlige trafikanter - atter engang... {{forumTopicSubject}}
Det er ved at blive en dårlig vane, at jeg brokker mig over trafikanterne på de danske motorveje, men vi kan vel blive enige om, at ikke alle klarer opgaven lige godt.
Således kørte vi i går i tåge med en sigtbarhed på under 50 meter, med tågelygter for og bag bilen tændt. På et tidspunkt kommer vi over tågen og dermed i klarere vejr i et par hundrede meter. Alle og enhver kan se tågen kommer igen indenfor kort tid, men en idiot, som vi overhaler i det klare blinker og blænder op for det lange lys for at signalere han vil have os til at tage tågelyset af. Men hvorfor skulle vi det?
10 sekunder senere er det tåget igen, med en sigtbarhed på endnu mindre, og vi sætter farten ned til omkring 100 for at kunne reagere. Nu bliver vi overhalet med mindst 140 af føromtalte, som stadig ikke finder det nødvendigt at sætte tågelys bag på hans bil.
Jeg sad og håbede han ville være kørt galt når jeg kom gennem tågen, for når man på een og samme tid vil have folk til at slukke deres tågelygter bagpå når nogen kører bag dem, samme tid med han kører 140 med en sigtbarhed på langt under 50, så må det gå galt.
Min holdning er, så længe det er tæt tåge som det kan være for tiden, så er tågelys (også bagpå) tændt så længe tågen er tæt, også selvom der kører nogen bagved. Har mange gange kørt bagved nogen uden tågelygter hvor de bludselig forsvinder i tågen, og det er fandme ikke ret behageligt, når man ved flere bilister har det med at bremse hårdt op når det bliver tåget.
Skal bare lige af med lidt galle.
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 88 Svar: 798
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
det er også mega tåget her i Svendborg området nu, og det er få tallet der tænder deres tågelys, og dem der så gør det, har det tændt 3 dage efter også... hehe
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
Kørte samme strækning og nåede du og se hvad bil det var?? =)
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
Dårlige trafikanter - atter engang...