{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Vagt...! {{forumTopicSubject}}

Hej...!

Jeg er tømrer, og skal ind til politiet om et par år. Nu kunne jeg så godt tænke mig at arbejde lidt som vagt ved siden af mit tømrerjob.
Dog har jeg ikke mulighed/råd for at tage et vagt kursus. Nogle der ved om det overhovedet så er muligt...?
Nogle der vil betale..? Og løn...?

-POPP-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagt...!
  • #1   12. jan 2008 mener faktisk ikke at du overhovedet må medmindre du har det vagt kursus..
    men er det ikke noget med 800 kr. på uge i tre uger på AMU eller sådan noget?

• #2   12. jan 2008 http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=240050

Der står lidt om det ... Og dyrt er det jo ikke ...

• #3   12. jan 2008 Ved godt hvad det koster.
    Men det var mest fordi at kurserne foregår i hverdagen (i arbejdstiden), derfor skal jeg have fri fra mit 'normale' job hvilket jeg bestemt ikke har råd til. Men der står noget om at man kan søge om støtte.

Men hvor meget er den støtte så på...?

-POPP-

• #4   12. jan 2008 Mike J ---> Hmmm...! Tror jeg ikke, men det giver erhvervserfaring...! Og det kan de godt lide hos politiet.

• #5   12. jan 2008 Mike J ---> Det betaler de vel ikke...?

-POPP-

• #6   12. jan 2008 Mike J ---> Nu skal kæresten lige være færdig med sin uddannelse, og så søger jeg ind, efter at have taget noget aftenskole i dansk, engelsk, og matematik. Bare for at få det frisket op.

-POPP-

• #7   12. jan 2008 jeg starter den 3/2 der køre aften kursus i Århus fra kl 1630 til 2236 og man skal have vagt kursus for og stå i dør der er nogle få politi kredse hvor du kun behøver dørmands kursus men langt de fleste kræver du har et vagt kursus det tager 4 uger på vagt kursus og koster 500kr pr uge smiley

• #8   12. jan 2008 Lars og Michelle S ---> Ringer til valby på mandag. Vil også gerne på aftenholdet.

-POPP-

• #9   12. jan 2008 lyder som en plan så lige du var fra kbh så hjælper nummeret på hende i jylland nok ikke det vilde smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #10   12. jan 2008 POPP

Prøv lige at tjekke op, om ikke din erhvervsuddannelse er mere eftertragtet end vagt-tjansen, angående erhvervserfaring i forbindelse med Policen.

Nu har jeg været rundt på lidt forskellige virksomheder i kraft af mit tidligere job som Servicetekniker.
    Ærligt talt, nogle af de Vagter der sad der om aftenen/natten var 100% sikkert dropouts fra Politiskolen. Adskillige var direkte magtliderlige.
    Ofte kunne man næsten se at de kom i bukserne, når vi bad om lov til at blive lukket ud til fyraften.

Min pointe er, at måske ser Politiskolen fra starten lidt skævt til dig når du nævner at du er Vagt.
    Jeg ved det ikke, men kunne levende forestille mig det.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #11   12. jan 2008 Og jeg dømte ikke Vagt-folket, misforstå mig nu ikke smiley

• #12   12. jan 2008 Det er sjovt der er den forskel på jylland og sjælland? Jeg er vagt og jeg har ikke været på vagt kursus, på sjælland har de godt nok tvistet den regel, for det eneste det kræver er at du kan godkendes til vagt af rigspolitiet og så har man så taget den skridtet videre på sjælland og sige at man skal være vagt. Det er tjekket op på min chef og politiet og nu gik advance security bagover, da de fandt ud af at man bare skal kunne godkendes af rigspolitiet, men det er UTROLIGT svært at komme ind på den måde, så ta beviset..

• #13   12. jan 2008 Du SKAL ha det AMU vagt kursus før du må arbejde som vagt i DK, det er os i kraft a det kursus man får godkendelsen fra Rigspolitiet.
    POPP: Tror ik politiet ser det direkte som en fordel at man har det vagt kursus men det gir jo ballast i rygsækken og lidt viden om nødværge og nødret paragaefferne i straffeloven. Du ska bare være opmærksom på at hvis du kommer ind som politie,r er det slut med at arbejde som vagt, det må man ikke når man har det job!

M.

• #14   12. jan 2008 Jeg har været vagt i 2½ år efterhånden og er godkendt af rigspolitiet, har mit vagt ID og jeg har ikke været på noget kursus, du skal kunne godkendes af politiet, så er egentlig op til den lokale station. Den eneste gang jeg havde problemer, var da jeg søgte noget i kbh for sjov. Der vil de ikke ansætte nogen uden vagtbevis.

• #15   12. jan 2008 Lidt svært at modsige dig hvis du har fået beviset uden kursus men det burde ikk lade sig gøre, for uden det har politiet jo ik noget grundlag for at udstede det, her mener jeg i forhold til førstehjælps kursus, kenskab til de førnævnte nødværge paragraffer osv.

M.

• #16   12. jan 2008 Skal heller ikke kun arbejde som vagt. Det var også lige for at prøve lidt mere at jeg ville have det vagtkursus. Politiet de ser sku ikke ned på en hvis man har sådan et kursus. Tror nu mere at de tænker at han må vide hvad han vil med sit liv. Tager jo ikke bare det kursus for sjov.

Thoms J ---> Det der sker er jo helt klart ulovligt. Det burde slet ikke kunne finde sted. Forstår slet ikke du kan få de papirer fra politiet.

-POPP-

• #17   12. jan 2008 Det er ikke ulovligt, jeg ved at falc securitas (som det hed dengang) forsøgte at stille regler og tjekkede andre vagter, men det endte med en sussing til dem, så det opgav de hurtigt! Men det er stadig væk en forholdsvis ny uddannelse, så der må være noget uenighed i det stadig?, for det virker mærkeligt at man ikke kan på fyn/sjælland, men godt jylland, jeg kunne få job i herning, hirtshals og en lang række andre byer, Jeg skal have vagtbeviset, men da jeg startede ud var der lange ventelister og er så desværre kommet væk fra det igen..

Kommentér på:
Vagt...!

Annonce