{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

så blev jeg påkørt :( dækker forsikr.? {{forumTopicSubject}}

hey bg.

blev påkørt af en dame der ikke så sig for på en P plads i tirsdags, så hun gik i panik og trådte på speederen i stedet for bremsen. så nu skal venstre fordør, forskærm, lygte, skærmforøger, kofanger og måske motorhjelmen skiftes.. så kom jeg til at tænke på at kofangeren jo er blevet forlænget mm af mig selv, hvad gør forsikringen ved det? bilen skal laves hos SH bilcenter (peugeot) i aabenraa. hvis de nu ikke kan bruge glasfibermåtter mm kan jeg så bare sende kofangeren afsted til f.eks pladebixen og få den lavet uden omkostninger for mig selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så blev jeg påkørt :( dækker forsikr.?
  • #1   18. jan 2008 skal lige siges at damen der påkørte mig har skrevet under, der er lavet politirapport og forsikringen blev underrettet med det samme, samt at hun har skrevet under på at hun tager skylden for påkørslen. men hvorvidt dækker forsikringen den hjemmelavede kofanger?

• #2   18. jan 2008 du sender den bare til mekanikeren som skal lave det andet!!

Så skal han skaffe alle stumperne og bygge det som det var før
    om han så må kontakte hans autolakerer så gør han det...
    de kan finde ud af at spartle!

men ellers ærgerligt! den var ellers blevet rigtig fed...

• #3   18. jan 2008 Som udgangspunkt SKAL hendes forsikring dække dine skader så din bil kommer tilbage til samme stand. MEN du bør få forsikringens godkendelse inden du sender noget afsted på deres regning....men ja, det bør de godkende forudsat at hun bliver tilkendt 100% skyld, hvilket lyder sådan

/A

• #4   18. jan 2008 jamen var det ikke en stylings kofanger til en 2-3 tusind som var bygget lidt ekstra på?

så kommer forsikringen da til at dække for en ny kofanger + en maler som bygger den om ligesom den gamle var!

sådan fungerer det ved mit selskab, men det er nok forskelligt...

• #5   18. jan 2008 ja nu bliver det lidt spændende at se hvor slemme skaderne er under det som man kan se, bilen trækker nemlig meget over til højre og det ser ud som om at det er værre nedenunder smiley

• #6   18. jan 2008 ved faktisk ikke hvad den koster :s købte den fra brugt da den var ødelagt, og har derefter repareret og ombygget den

• #7   18. jan 2008 det skal du ikke sige til forsikringen!!

bare sig at dit styrtøj muligvis er banket skævt og at kofangeren var HELT ny og du efterfølgende havde bygget mere på den.

så betaler de for en ny kofanger magen til + ombygning + lakering

• #8   18. jan 2008 hmm ja men skal jeg så ikke have kvittering på den?

• #9   18. jan 2008 husk du skal have noget for din forsikrings præmie!!! når så skaden sker, så skal de fandme ikke være nærige!

• #10   18. jan 2008 nej du henviser bare til et sted hvor man kan købe den samme kofanger, så kan de se prisen der! i tilfælde af at de kræver dokumentation, men det gør de bestemt ikke!

Stylings kofangere kender de skam godt! det er ALTID dyrt! tit 3-4 gange dyrere end std. kofangere. så bare rolig det overrasker dem nok ikke hvis den koster 3-4 tusind

• #11   18. jan 2008 hmm okay lyder da fornuftigt smiley men kofangeren kan kun købes i tyskland :s

• #12   18. jan 2008 ved ikke om det har nogen betydning?

• #13   18. jan 2008 ja men så skaffer værkstedet den bare hjem fra tyskland...

bilen skal stå i samme stand som inden du blev påkørt!

men den var ikke lakeret eller hvad? den kofanger...

så betaler de nok ikke for en lakering. kun for ombygning

• #14   18. jan 2008 ja lakeringen er ikke så vigtig, ville lige have at spartlingerne kunne synke lidt ind hvis de nu ikke var 100% i orden, desuden skal bilen omlakeres til sommer, så jeg gav bare sprøjtespartel så den ikke sugede fugt smiley men mon ikke maleren kan give en god pris smiley

• #15   18. jan 2008 de bil skal nok bil lavet som den var før skaden.. bare rolig... jeg blev påkørt ef en HT bus sidste sommer bagfra... der fik jeg smadret mit bagskørt, bagrude(med 100% solfilm i) udstødning (remus) bagagerumsklap(udspartlet)

og fik alt mit styling dækket så den stod 100% som før skaden...

så det behøver du ikk være bange for,,,

• #16   18. jan 2008 okay smiley lyder sku dejligt smiley jeg siger da mange tak for hjælpen gutter smiley

• #17   18. jan 2008 så lidt:)

men har lige været inde og kigge på din profil.... du havde ikk nået og få malet din kofanger inden det skete vel?

for så er jeg rimelig sikker på du for den igen med en ny kofanger, men ularkeret.,...

• #18   18. jan 2008 det er jo så op til maleren om han vil give den sprøjtespartel inden eller om han vil male den, det koster nok ca det samme. ellers betaler jeg selv lidt ekstra og får den lakeret smiley

• #19   18. jan 2008 du kan jo altid snakke med dem i hvert fald...

jeg havde en masse bilka bulller i min fordør... dem jeg lavet for 500 jyske dollars.. og de fik jo bare pengene a forsikringen for det... så hvis du er heldig smiley

• #20   18. jan 2008 kan man få kontakt til maleren gennem værkstedet? altså må de udlevere navn og nummer til maleren som de bruger i den sammenhæng? for det kan jo ikke koste meget mere at få den malet med lak end at male den med sprøjtespartel

• #21   18. jan 2008 Hvis du har ekstra forsikret din bil så får du det lavet som det var inden ulykken ellers skal de bare bruge originale dele som bilen blev født med.

• #22   18. jan 2008 EpMaTs ™
    Du vælger bare et sted hvor skaden skal repereres og så bliver regningen sendt til hendes selskab så bilesn står ligesådan som før påkørslen. Hendes ansvarsforsikring sørger for det så du skal egentlig bare finde et værksted og så ringe til hendes selskab og sikre dig de ingen problemer har med dette, tvivler dog på de selv vil vælge selskab.
    Og pladebixen har også reperatør nummer og tager sig af forsikringsskader smiley
    Det bedste valg du kan tage ville jeg mene.. Kanon kundeservice.

• #23   18. jan 2008 jeg har den forsikret med 60.000 kr i ekstraudstyr. men det er sådanset ligemeget, da det kun dækker hvis det er min skyld, selv om jeg kun havde ansvar på min så skulle hendes forsikring stadig dække udstyret smiley

• #24   18. jan 2008 jah jeg vil nemlig osse gerne have at det blev lavet ved pladebixen, for tror ikke der er mange andre der kan lave det ligesågodt som de kan

Kommentér på:
så blev jeg påkørt :( dækker forsikr.?

Annonce