{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

hvor er hvors skatte penge??? {{forumTopicSubject}}

hvert år ska da spares mere og mere vi ska betale mere bilafgift her og grøn afgift der og nu ska vi til og betale roadpricing også på sygehuset er da snart ingen hjælp at hente akkut desto mindre man er ved og dø. de ældre de går rundt med lort i bukserne fordi da ik er nok folk til og tage sig af dem skolerne hvors børn går i falder fra hinanden fx den folkeskole jeg selv gik på for 11 år siden har er da ik blevet lavet noget som hellst ved siden jeg stoppede asfalten på de danske landeveje bliver ringer og ringer men jeg spørger så HVA BRUGER DE HVORS SKATTE PENGE PÅ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor er hvors skatte penge???
  • #1   2. dec 2008 hvad?

• #2   2. dec 2008 Gad ikke engang bruge tid på at læse den tekst

• #3   2. dec 2008 De bliver brugt til kongehuset så de kan køre i store masaratier og mary og hende den nye kan gå i kjoler som koster 100 tusind og dyre minister middage og de skal også har store biler og gode løninger og resten af pengene forsvinder bare..

• #4   3. dec 2008 Staten har opbygget et godt og solidt overskud. Deres begrundelse var at det ikke kunne blive ved med at gå så godt som det gjorde, og hovs, en finanskrise kom. Danmark er et af de lande der har klaret sig suverænt bedst i denne tid, og det kan vi takke regeringen for.
    Det er bare en enkelt af de ting regeringen har gjort fremragende.

• #6   3. dec 2008 det nok en af de få ting da fremragende!! også overbevist om vi propper for mange penge afghanistan og irak krig ting min mening om det er at vi burde slet ik blande os lad dem dog skyde hinaden derned de regner jo ik hvores hjælp ti noget alligevel tvætimod de brander vores ambasade af pga en latterlig tetning i en avis godt vær det krænkede deres religion men erdet ik og overeager jeg kværker jo heller ikke naboens kat fordi den skider i min forhave!!

• #7   3. dec 2008 falko N -
    Vi er i et samarbejde. Vi kan ikke bare kigge på hvad der sker omkring os, og lukke vores øjne for disse ting.
    Vi bliver hjulpet, og vi hjælper også.

• #8   3. dec 2008 falko N - Hvem ville du stemme på så?

• #9   3. dec 2008 Jo, dronningen skal godkende.

• #10   3. dec 2008 Allan B jeg kan se på dine biler at du er en af dem da har lidt flere penge på lommen så du er jo ligeglad med hvordan vi fattige her i landet har det med alle vores skide agifter på alting fordi du har jo penge nok jeg har lige knap råd til og betale min husleje og få føde på bodet til mig min kone og mine unger og kører i en gammel astra fra 92 som snart fylder 17 år og er slev nød til og køre på scooter da vi ik har råd til to biler og både mig og min kone tjener penge da noget galt i staten danmark det jeg ligegladmed

• #12   3. dec 2008 Jeg er da ikke ligeglad med hvordan de fattige har det. Hvorfor skulle jeg være det?
    Men du vil mene man skal lege Robin Hood, stjæle fra de rige, som arbejder røven ud af bukserne (og ja, har været heldige at få fat i det rigtige), og så give til de fattige? Siger ikke at du ikke arbejder meget, kan jeg godt forstå på dig at du gør.
    Men hvis alle skal være lige i landet, så er der ikke mange der vil starte nyt firma, da pengene alligevel bare blive taget fra én, så kan man ligeså godt blive skraldemand, for de bliver ikke beskattet som en selvstændig gut der tjener en masse. Så går det da først helt i stå.

• #13   3. dec 2008 Burning - Det er sgu ikke Fogh der har bestemt at hun skal gøre det, sådan har det altid været.

• #14   3. dec 2008 Burning - Selvfølgelig kan rige da også mærke der ryger 3000 om måneden, bare fordi man har pengene bruger man dem jo ikke.
    Jeg har da heller ikke bare mine penge til at stå i banken, jeg tror ikke jeg har flere penge på min konto end gennemsnittet. Pengene bliver investeret i forskellige ting. Så dem kan jeg da heller ikke 'bare' bruge af.

• #15   3. dec 2008 Hun kan godt nægte at skrive under, det er set før. Men det hører virkelig til sjældenhederne. Hun går vel udfra at lovforslaget er bearbejdet godt nok, og derfor er klar til underskrift.

• martin s
    martin s Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 79 Svar: 113
    #17   3. dec 2008 vil gi burning ret.. komunerene og staten tar penge fra dem er virkelig har brug for dem og giver dem der har nok penge endnu flere.

• martin s
    martin s Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 79 Svar: 113
    #18   3. dec 2008 mente jeg ville give falko n ret.

• #19   3. dec 2008 fx min kone gik på kontanthjælp 14 før hendes barsel så da var ingen da ville ansatte hende og efter vi så blev gift hedder lovgivning at jeg som arbejdende led i familen ska forsørge familen så hun røg ned fra 8000 kr ned til 3000 om mdr så edt faktisk de 4000 kr vi mangler hver md nu til at betale af på lån i banken osv. er det fair bare fordi man elsker hinanden og bliver gift ska man straffes økonomisk ka jeg ikke se meget retfærdighed i så fuck staten danmarkl

• #21   3. dec 2008 er i helt ude og skide eller hvad?

det er klart der bliver brug for flere indtægter til statskassen som systemet er skruet sammen nu, de ældre bliver flere og ældre, og der er en del årgange der nu og de næste par år ikke er så mange som der ellers har været.
    Hvis man ikke har penge nok må man prioritere, sådan har det alle dage været

• #22   3. dec 2008 TASS!!! hva snakker du om du tror måske jeg er perker eller hva?? er skam pære dansk du! dvs. jeg sku ha tæmkt mi om vilket land jeg sku blive født i helt klart tror jeg prøver hawai næste gang tak for tippet

• #23   3. dec 2008 og undskylder lige i en vending "er i helt ude og skide eller hvad" det er total irrelevant for diskussionen

• #24   3. dec 2008 mikkel v hva snakker du om da vil jo altiod være ældre og fordi da måske er lidt flere ældre end årene før er jo stsadig ingen undskyldning for den behandling de får for de må da ifølge cpr registeret sådan ca ku regne ud hvilket år da er så og så mange ældre da har behov for pleje det fungere da både i tyskland og sverige og de betaler da mindre i skat end os

• #25   3. dec 2008 du kan ikke se logikken i at jo flere der er på pension, desto flere penge skal der punges ud?
    og det er ligesom alle arbejdsdygtige folk der betaler det. jeg siger ikke de skal behandles dårligt, men man kan ikke være imod at betale diverse skatter, og samtidig håbe på det andet bliver bedre af sig selv

• #27   3. dec 2008 mikkel v ved ik m du har tænkt over det med arbejdsløsheden er så faldet sammentidlig med de sidstepar oår vi har faktisk kun ca 40000 arbejdsløse i dk lige pt ifølge 24timer i fredags og det det laveste tal nogensinde i dk så da jo skate yder nok så da burde være penge nok men vores syge system bliver da ringer og ringer så i tysk tv avis forleden at dk ligger på 3 pladsen i flest lægesjusk og dødsfald i hele europa pga underbem,andede sygehuse og overtrætte læger med for mange ovrtimer det et skræmmende news og få!! og hva med skolerne gang på gang er det i nyhederne hvor dårlige de er og forleden læste jeg på forsiden bt/ekstra bladet spare politiker fyrede 300,000 af på fest farver fed nyhed og få!! da er noget galt så jeg ligeglad

• #28   3. dec 2008 tak for i aften havde ik regned med så mange indslag men da rart at vide det ik kun ig da føler sig snyt af staten!! men i må sove godt allesammen selv om vi måske ik blev enig har vi nok allesammen hver især fået lidt og tænke på

• #29   3. dec 2008 Det bliver ihvertfald mere og mere belastet i kraft af flere ældre og færre yngre smiley

• #30   3. dec 2008 plus at pengen bliver brugt forkert også for i sverige har de det ik så slemt med ældre pleje og skoler og sygesystem og de betaler mindre i skat og har ik afgift på biler prøv og regne ud hvor mange pegne stats kassen får lommen bare på bil afgift ved købsprisen fx ny vectra ca 300000kr de 20000 går tilstaten og regn lige den ud på smtælige biler da er solgt bare i år det mange milliarder kr somkun danmark tjener og vi er kuinca 9mille indbygger i tysland er de 90 mille og har det stadig bedre end os og var det ik for min dame var jeg også flyttet for er mega træt af dk

• #31   3. dec 2008 Tjah vi kunne jo begynde at se på alle de milliarder vi har betalt af på vores gæld ude i omverdenen... Så kan vi begynde at se på de penge vi har brugt på EU/Krig osv for at vedholde vores gode samarbejde ude i verden, som er uvurdeligt, specielt i de her krise tider...

Det er klart, servicen bliver forringet og vi kommer til at betale mere for den, når nu årgangene som kommer på arbejdsmarkedet er halv størrelse af, hvor mange som går af... Vis vi har de tal jeg lige kan huske i hovedet som bestod årgang 1943 af 83000 mennesker som nu efterhånden er blevet 65 år og går på pension, mens årgang 1983 kun består af 38000 mennesker, altså dem på 25 år som nu for alvor skal til at ligge deres slid på arbejdsmarkedet efter endte uddannelser osv, rent faktisk næsten kun er halv så mange som dem som går af, kan du se hvor mange penge der bliver mindre i statskassen eller skal man tegne dig et billed? <- Og de tal har også en forfærdelig står indvirkning på vores arbejdsløsheds tal, det burde jo også sige sig selv...

Konklussionen er vi bliver færre på arbejdsmarkedet jo mindre årgangene er, og penge strømmen til statskassen til service osv bliver mindre og mindre...

Og tro de har det bedre i tyskland er en kæmpe skrøne, folk herhjemme kan kun se de kører i store biler men de glemmer fuldstændig at kigge på hvor mange der lever langt under hvad vi vil kalde fattigdoms grænse, samt hvor stor deres arbejdsløshed og gæld i det offentlige er...
    Spændet mellem rig og fattig i tyskland er mega stort, men man ser selvfølgelig kun det man selv vil se...

• #32   3. dec 2008 Jeg har løsningen på vores problem!

Smid alle der er over 80 år ud fra et fly over irak smiley

• #33   3. dec 2008 Sammen med alle som har en indtægt fra staten/kommunerne uden at lave et stykke arbejde for pengene... Det vil sige folk på kontant hjælp, overførsels indkomst, sygepenge osv... god rejse...

• #34   3. dec 2008 who am i !! nu har jeg tilfældigvis familie i tyskland så nej det ikke nogen skrøne!! ved iik om du ik ka se på mit navn at det ik er helt dansk

• #35   3. dec 2008 falko N - Om du har familie i tyskland eller ej, ændre ikke på deres arbejdsløsheds procent er dobbelt så stor som herhjemme, de selv skal betale for deres sygesikring, som faktisk en hel del af befolkningen ikke har råd til... At få kontant hjælp i tyskland er lige så svært som at blive million arving ved Lars Larsen osv... Kender udemærket det tyske system, ret godt endda...

Det er og vil altid være en kæmpe skrøne de har det bedre dernede, når man som du siger ligger i den fattige ende af skalaen som er det du klager over herhjemme...

• #36   3. dec 2008 Kan godt lide din måde at argumentere på Falko smiley

Først kommer denne: "er skam pære dansk du"
    Bagefter denne: "ved iik om du ik ka se på mit navn at det ik er helt dansk"

Med hensyn til den begrænsede bistand efter I blev gift kunne i have valgt at sætte jer ind i reglerne inden i blev gift. At lige den regel er sær er en anden ting. I kunne have undgået at blive ramt af den.

Mange ting kunne være anderledes, men alt i alt går det jo faktisk rimelig godt.

Kommentér på:
hvor er hvors skatte penge???

Annonce