{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værnepligt
  • #1   5. dec 2008 Beredskabstyrelsen har hørt er kedeligt. Det de laver på et halvt år, laver man som falckredder på 4 uger og der er det også kedeligt.
    Løn og en masse andet info får du på dagen eller tjek deres hjemmeside

• #2   5. dec 2008 Var så heldig at blive kasseret.
    Men de viser info om alle steder du kan vælge som værnepligtig til forsvarets dag

• #4   5. dec 2008 Ja du får brandmands uddanelsen sjovt nok. er lige startet i næstved for en uge siden. man får lige omkring 7k og 4k i kost penge. Det er fint nok dernede.
    Du skal bare gide være brandmand når du kommer ud igen. Ellers vælg militæret, det ville jeg gøre.

Men det er jo forskelligt med lønnen hvis du vælger militæret.

• #5   5. dec 2008 Martin ja nu har falck redder og brandmand også meget med hinanden og gøre og nej det falck laver på 14 dage er ikke det samme som det beredskabsstyrrelsen laver.
    Sæt dig evt. ind i tingene før du udtaler dig.

• #6   5. dec 2008 Det falck laver på 14 dage er en funktions udd. det beredskabs styrelsen laver/giver dig er:
    Du blir røgdykker.
    du får en redder udd.
    Du får stort kørerkort hvis du har til personbil.
    plus du får 2-3 uddanelser udover ovenstående.

DET KAN FALCK IKKE GIVE DIG PÅ 14 DAGE.

• #7   5. dec 2008 Nogge -> Altså man for gyldigt røgdykker udd.?? og redder? troede det tog flere år at tage sådan noget.

Er man ikke kun inde i 6 måneder eller sådan noget?
    Gad egentlig godt have stort kort. det for man ikke i militæret gør man?

Men på den anden side, det kunne også være fedt at komme ud og skyde lidt! hehe...

• #8   5. dec 2008 Du får svar på alle dine spørgsmål til forsvarets dag. Du kommer til at se en film med alle de ting du kan vælge.

• #9   5. dec 2008 Lol, vi så da hverken film eller info da jeg var igennem turen, og det er da "kun" ti år siden...

• #10   5. dec 2008 Et godt råd er, at trækker du et nummer så du er sikker på at komme ind, så meld dig frivilligt, så kan du helt selv bestemme hvor og hvornår su vil ind, ellers kan du kun ønske, og så er det altså ikke sikkert man kommer det sted hen!

Jeg blev færdig med min værnepligt i sommers, og det er nok de 4 fedeste månede længe, tog dem i søværnet, og det har resulteret i at jeg idag er konstabel og igang med nu udd inden for forsvaret, skifter nok tilbage til mit gamle erhverv og rykker så over i hæren istedet...

Men jeg havde glædeligt taget mine 4mdr igen..!

• #11   5. dec 2008 Crone -> Søværnet? hvad laver man der som værnepligtig? ved godt i sejler rundt...

Men hvad laver de værnepligtige i søværnet egentlig? hehe bare lige nysgerrig. skal da også selv ind på et tidspunkt når udd. er færdig

• #12   5. dec 2008 Vi har mange ting tilfælles med hæren, alle de grundlæggende ting som man får alle steder, førstehjælp m.m, så er der self også lidt skydning, og øvelser hvor man er grønne i skallen m.m..

Derudover ryger man 14 dage på skibsrøgdykkerkursus, og får certifikat hvis man består, har haveri-øvelser, (simulatoren fra bubber og b.s) så får man speedbåds-certifikat, man har re/sø, hvor man lære at bruge redningsveste, redningdragter, og ligge i redningsflåde.. værnepligten sluttes så af med mellem 4 og 6 ugers sejllads med inspektionsskibene på entet færøerne eller grønland...

• #13   5. dec 2008 kunne godt lyde som om man skulle i søværnet.

Kommentér på:
Værnepligt

Annonce