{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Forsvarets Dag d. 13/01-09 {{forumTopicSubject}}

hey gutter og gutinder...

er der andre der skal møde i slagelse den dag?

jeg har lige meldt mig frivilligt til og sku i mili, da jeg gerne vil ha den oplevelse med og nok kan overleve 4 måneder, nok om det..
(Ved der er delte meninger, så har ikke brug for svinere smiley )

MEN MEn Men:
jeg der HAR været der, er der nogle praktiske prøver til forsvarets dag, jeg tænker nu man gerne vil, er det så en fiks idé og være i kondi og veltrænet osv osv.. eller om det bar er teoritiske prøver og test...

og ja, jeg har søgt og læst om alt hva jeg kan finde..

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvarets Dag d. 13/01-09
  • #1   12. dec 2008 Du får tilsendt et skema, med øvelser du kan lave..
    Det er en god ide at lave dem hvis du ikke er i god form i forvejen.

smiley

• #2   12. dec 2008 er 21, og slap skam også første gang, men har bar fået lysten, og vil nu prøve det, men
    Niki F--> har ikke modtaget nået med nogle øvelser.?

mvh

• #3   12. dec 2008 Til Forsvarets Dag er det kun teoretisk hvor du får et par tests med nogle figurer og sådan, samt ser en film.

Du skal tilses af en læge, men det er underordnet om du kan løbe langt eller bænkpresse 100kg. Lægen tilser blot at du ikke har en skæv ryg, dårligt knæ eller lignende.

• #4   12. dec 2008 har været i forsvaret siden 97 og fortryder intet. 6-8 arbejdsdage pr måned, kan man få det meget bedre...

• #5   12. dec 2008 Jeg var inde igår, hvor jeg blev kasseret (forventede jeg også, så fint nok)

Du kommer ind, og bliver lige undersøgt med højde, vægt, syn (farveblind og syn på afstand), og til sidst hørelse.

Derefter ser du et par film om Forsvaret, og derefter er der teoretiske prøver (matematik præget). Herefter var der frokost, hvorefter du blev kaldt ind til lægeundersøgelse (hvor de har kigge på prøven + eksamensbeviser og lægeerklæringer osv). Her får du så at vide om du er egnet eller ikke egnet. Til sidst kommer du ind til en anden hvor du evt skal trække nummer

Sådan var det i fredericia.

• #6   12. dec 2008 Kan man da ikke komme ind hvis man er lidt overvægtig ? smiley

• #8   12. dec 2008 spild afd tid og resurser

• #9   12. dec 2008 Okay, nu er matematik godt nok ik min stærke side, det da nået skidt.. Men det måske nemt nok..

til jer der sys det er spild af tid, tja. man har vel hver sine lyster. smiley heldighvis, jeg har ikke hørt andet end godt om det og kender mange der er der og er blevet det, og jeg har en plan længere ud i livet så vil også gerne danne mig en fremtid i militæret. smiley

• #10   12. dec 2008
    Martin J
    det er måske din holdning, at ansatte i forsvaret nasser på systemet. Men hvor var vi henne i dag som danskere uden forsvaret,?

Men det er sikkert meget bedre at rende rundt og lave sort arbejde, som du praler med...

• #11   12. dec 2008 Martin J:

Egentlig, utroligt at du kan udtale dig om noget du ikke har forstand på.
    Især når du har den form for attitude som du fremviser, ved at skrive dette:
    "Mili....puhaaa godt jeg slap for det...hehe"

Det viser jo bare at du ikke har en skid interesse eller nogen form for indsigt i - hvad VI går og laver og ikke laver.
    Men jeg er enig, der er helt sikkert nogle (mange) steder der kunne spares penge.... men så sandelig oxo andre steder hvor de kunne bruges, op til flere gange endda.

Der er nogen som tør stå frem, når Danmark, EU, FN, NATO.... VERDEN kalder. Og andre som bliver hjemme og bruger for mange penge på det ene og det andet... snyder i skat osv osv... Sådan kan vi blive ved !!!!!
    Når du alligevel har den umiddelbare - negative holdning som du har, så lad være med at udtale dig om noget du ikke har kendskab, indsigt, forstand eller foreståelse for.

=SiGnO= BMW Tilsalg =

Held og lykke - Håber du får en god dag, samt at du bliver erklæret egent.
    Du vil formodeligt og forhåbeligt for en fed tid. Og som måske åbner noget i dig, og som giver dig mulighed for at prøve en masse nyt og spændende. Samt mulighederne for at få et ufatteligt godt og sjovt kammeratskab...

Iøvrigt, så er det test, teori, spørgsmål og lignende den første dag eller den dag der hedder "Forsvarets Dag".
    Men det er da altid en god ting og en fordel at være i form, især - hvis og når en evt. aftjening af værnepligten kommer.
    Det vil hjælpere dig lidt nemmere igennem de prøver osv osv... du skal igennem. Men nu er den nye HBU - Hærens Basis Uddannelse oxo blevet noget anerledes set ifh. til da jeg aftjente min værnepligtig i 2003.
    Og nu, ja der er jeg fast ansat på Aalborg Kaserner... !!!!

• #12   12. dec 2008 Kim H ---> Jeg sir tak for dit indlæg samt opbakning.. jeg løbetræner osv. skam også, jeg ville bare høre hva der ku forventes af den dag.. jeg satser på som frivillig at ku starte på flyvestation karup og er det nået videruddanner jeg mig som MP´er, det hvertfald planen. smiley

Martin J --> Din mening har ik lig relevans til mit spg. så søger du en diskution må du tag det op et andet sted.

• #13   12. dec 2008 Martin.
    Nu arbejder jeg 24 timer på gang jeg er på job, så jeg har vidst nok arbejdet det jeg skal pr måned.. Men hvis du mener at nogle af os kan spares væk der hvor jeg er, så er der vidst nogle der ikke lige får en rednings helikopter ud hvis de er i nød.

MHT sort arbejde, så har du i flere indlæg fortalt lidt om hvor meget sort arbejde du laver..

• #14   12. dec 2008 Martin J:

Det tror jeg gerne... Jeg skrev jo oxo, at der uden tvivl er steder hvor der kunne spares penge... Mange steder endda. Men der er så sandelig oxo steder hvor de kunne bruges igen - op til flere gange.
    Sådan, nu har jeg skrevet det igen smiley

Især nu når vi - lille Danmark, tager os den opgave at skabe lidt frihed hist og pist rundt omkring i verden.
    JA - det koster menneskeliv. Men man er altså nød til at tage nogle konsekvenser og risko engang imellem først !! For derefter at få styr på det hele og få det til at falde til ro !!!

Apropro - Sikring... Som jeg netop lige har beskerevet. Så er vi jo nogen der er nød til at sikre verden, sådan at vi kan leve frit og trygt herhjemme i Danmark. Uden at skal være bange for det ene og det andet.... ISÆR efter alt den ufattelig, ynkelige dumme Mohammed-krise. Som jeg egentlig syntes er en meget stor fejl fra diverse danskeres side, selvom det dog ikke gør at diverse andre mennesker kan tillade sig det ene og andet... osv osv...

=SiGnO= BMW Tilsalg =

Velbekommme... Alle skal jo have et velkommen og god førnøjelse. Så må tiden jo visse om denne person og Forsvaret kan finde ud af at samarbejde og overhovedet passer sammen.

Hehe... MP'er siger du smiley
    Nååå, så kan det være vi måske skal se mere til hinanden... Måske, måske ikke smiley
    Er selv Transport mand = Kører lastbil og alt det der smiley

Have fun and good luck... private smiley

Kommentér på:
Forsvarets Dag d. 13/01-09

Annonce