{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Værkstedsregning - "overraskelse" {{forumTopicSubject}}

Høhøhøhøhøhøhø

I mandags var jeg så uheldig at mit baghjulsleje måtte give op... den gik så meget til, at hjulet var ved at falde af... Der stod jeg, på en vis mands mark og kunne ikke komme videre..

Heldigvis havde jeg vejhjælp på bilen... jeg må desværre ikke hænge firmaet ud her, så jeg nævner dem ikke med navn... Nå.. de kom og hentede passat'en og jeg fik en lun lånebil... den var gratis... wuhuuu...

Nå.. de kører den på deres eget værksted og værkføren ringer dagen efter... Ja - der skulle skiftes en del for der var mere der havde taget skade... det ville koste 3800 sagde han.. nå.. ja.. ok... det måtte det jo så koste..

Indtil nu havde jeg absolut intet at klage over...

nå... Så ringer de her til morgen.. nu er bilen færdig.. det bliver så lige 6500 kr

WHAT!?!?!?!?!? det var da ikke det jeg have fået at vide da jeg snakkede med Jer sidst..

Jooeeee, men der var jo gået en ABS føler til.. og den var dyr... de gik i 9 ud af 10 tilfælde til ved sådan en skade...

Jeg fortalte manden at jeg synes det var mega ringe, at man ikke havde taget den med i det oprindelige tilbud når det var noget der gik så nemt til under af og på montering.. men det kunne han jo ikke gøre noget ved.. spasser!

Derudover mente han også at mit batteri var dødt... en celle var faldet sammen... den skulle også skiftes.. det ville koste 1800 inkl. montering.. ja atten-hundrede-danske kroner... men så var det jo også monteret.

"ja, vi kan jo godt sætte dit gamle batteri på, men så kan du jo ikke starte når du har slukket bilen" ... "naaaaaajj... det er så sandelig ikke afpræsning... jeg siger bare at hvis du vil have en bil der kan starte når vi kommer med den, så koster det 1800 oveni...

Og JA - jeg bad om at få det gamle batteri med.. for det var kun 4 mdr. gammelt og købt hos merconomen... netop fordi jeg ville have et ordentligt batteri!!! og JA dette egern går amok, hvis det viser sig at batteriet intet fejler når det skal retur til merconomen!!!


Så JA - det er sq sidste gang dette egern benytter dette vejhjælpsfirmas eget værksted i bytte for en gratis men lun lånebil..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værkstedsregning - "overraskelse"
  • #1   19. dec 2008 Kris H>>> nej da.. det er inkl. montering høhøhøhøhøhøhøhø...



  • #2   19. dec 2008 Du kan nægte at betale, hvis de først har afgivet et tilbud skal de kontake dig før de kan lave ændringer i den pris.

    Batteriet kan du også nægte at betale for, de kan bare montere det gamle igen.

    Det er en typisk sag den der!


  • #3   19. dec 2008 Jeg var gået total amok, og fortalt dem de var kommet i ekstra bladet.

  • #4   19. dec 2008 må man gætte på firmanavn ?

  • #5   19. dec 2008 du kunne bare have valgt at få leveret bilen på et værksted du kender ..det skal de respectere

  • #6   19. dec 2008 det starter med T

  • #7   19. dec 2008 Altid godt med en lille gætte leg. Jeg gætter på piv ringe totempo.
    kender nogle der har haft næsten samme oplevelse. Men her er da endnu en god grund til at vælge et andet værksted end deres eget!!

    Syntes til gebgæld deres service med hensyn til at hente bilen der er intet at klage over fra min side i hvert fald.


  • #8   19. dec 2008 T.em.. eller er jeg helt på galt spor??????? Det er så nok hverken første eller sidste gang vi hører om sådan en oplevelse........... Suk.

    Men måske de en dag finder ud af at man ikke kan leve af engangs-kunder.........!


  • #9   19. dec 2008 Når man underbyder på vejhjælpen, skal man jo tjene på noget andet - det er gynger og karuseller smiley

    Men du kunne jo også lade være med at køre rundt ude på en eller andens mark, så ville dine lejer nok holde længere...


  • #10   19. dec 2008 Hmm.. Tror godt jeg kender det firma, du har haft problemer med.. En bekends søn fik skiftet en kølerslange hos dem.. 3000kr.. Men den var vidst "svær" at komme til.. smiley

  • #11   19. dec 2008 Totempo ?

  • #12   19. dec 2008 tja - ind på goodle og søg på "lun lånebil" så siger jeg ikke mere.

  • #13   19. dec 2008 Kan man ikke nægte at betale og få dem til at lave bilen om til den oprindelige stand og få dem til at levere bilen til et ønsket værksted, der må være en fortrydelses ret, da det i bund og grund er et "fjernkøb" altså 14 dages fuld returret.

    Jeg ville ikke finde mig i sådan en behandling.


  • #14   19. dec 2008 Lyder som om at der er en der ikke har set Kontanten her i efteråret ... I hvert fald såfremt diverse gæt på firmanavnet er korrekte ...

    Er lige præcist tilfælde som disse, som er blevet nævnt i Kontanten:
    http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/12/16192503.htm


  • #15   19. dec 2008 haha giver ikk meget for det firma hvis det er dem der har lavet din bil...
    De var næsten 8 uger om at lave en skade, som de sagde ville tag en uge, men hver uge når man skulle hente bilen, kom de med 117 undskyldninger for, hvorfor den ikk var færdig. og de sagde der havde været taksator på bilen den første uge de havde den, men da vi snakkede med vores forsikring, havde der ingen været og kigge på bilen efter 7 uge. Så de får sku aldrig lov og røre min bil igen. total fusker firma. smiley


  • #16   19. dec 2008 da min blå supra skulle laves fik jeg et overslag (max pris) på 10.000
    regningen var 23.500... smiley


  • #17   19. dec 2008 HAHA =P Det lyder fandme son de idioter til Totempo, De fusker ALTID !!!!

  • #18   19. dec 2008 En nokia tlf kan optage samtalen, måske en idé hvis man gerne vil benytte dem smiley

  • #19   19. dec 2008 F-S .

    Det mener jeg også der er noget med. de SKAL ringe og oplyse kunden om der er noget ekstra der skal laves inden de går igang.
    Man må ikke bare lave det uden kundes godkendelse.


  • #20   19. dec 2008 nu afventer jeg i første omgang regningen.. så får de en skriftlig sag på halsen... dette egern er personlig ven med en landsretsadvokat.. og hun synes sådan en sag vil være hyggelig... så... bare kom an "unavngivne vejhjælpsfirma" ... denne sag bliver ikke glemt!!!

  • #21   19. dec 2008 Det er 100 % i orden... den har de selv bedt om !

  • #22   19. dec 2008 ... men.. bare lige for at gøre det endnu mere festligere:

    jeg bad dem samtidig om et tilbud på syn af passaten.. der skulle skiftes: nummerpaldelys.. nye bremser ( på trods af de kun er 4 mdr gamle lige som batteriet), en støddæmpermanchet... et ventldækselspakning, en motorrens (pga for tynd olie som har svinet motorrummet - ja .. jeg ved godt det var forkeret af mig at bruge 5W40 på sådan en gammel dieselbil.. .men den var på tilbud, hehe).. samt der skulle et nyt hjulleje i for (på tods af det ikke larmede da jeg indleverede bilen) + et par andre småting... INGEN svejsning eller noget omfattende..... at betale: 13.000 og nej.. det var ikke 1500 men fentem-tusinde danske kroner..

    "jaaaaa... hvis det var mig, ville jeg nok vælge at skifte nu... det kan slet ikke betale sig at ofre det på den... vi sælger jo også brugte biler"


  • #23   19. dec 2008 åhh ja.. to bremseslanger skulle også skiftes og to nye dæk i for ( på trods af at de kun er 3 mdr gammel) .. skummelt nok havde det slet ikke lagt mærke til det faktum, at hornet ikke virker-

  • #24   19. dec 2008 Uheldigt egern alligevel. først vennen der satte loft op? hvordan er den sag gået? og nu dette

  • #25   19. dec 2008 Ja der kan man da sig du er blevet TAGET I RØVEN

  • #26   19. dec 2008 FUCK jeg er glad jeg lige har læst det her, skal sku aldrig over til dem nogensinde, det kna da heller ikke være lovligt at de gir en pris, for så og komme med en endelig pris der er så meget over det man fik og vide...

  • #27   19. dec 2008 det lyder som noget vores kære venner fra Lune Lånebiler har misforstået..

    man har frit værksteds valg lige meget om de har andre ting i ærmet med lettere lys'sky midler..


  • #28   19. dec 2008 har selv ahft sådanne en oplevelse.. skulle have en ny gearkasse og kobling.. 10,000,- dam.. jeg så lidt underligt ud.. men hov de havde kommet til at købe en defekt først og den mente de også jeg skulle betale for..

  • #29   19. dec 2008 I guder hvor var jeg "flegnet" totalt af hvis jeg blev udsat for dette!!

    Jeg håber så sandelig ikke at egernet har betalt beløbet endnu, for det er ikke god etik at opkræve det dobbelte af hvad man er lovet.



  • #30   19. dec 2008 Viul da næsten håbe der er en fra det unavngivne vejhjælpsfirma læser det og tager det til eftertanke det her smiley
    Det er jo tydeligvis noget de skal tage fat i.

    F-S .

    LOL ja så kunne man hurtigt få ryttet ud i alt det gamle ting man havde liggende hvis det var sådan man drev værksted smiley


  • #31   19. dec 2008 tja - for at gøre det hele mere hyggeligt, blev jeg fyret fra mit arbejde i tirsdags.. så... fest hos egernet, NOT!

  • #32   19. dec 2008 os dig egernet?

  • #33   19. dec 2008 Egernet:

    Blev du fyret pga. finanskrise?


  • #34   19. dec 2008 jeps - det firma jeg arbejdede for (forsikringsselskab) satsede alt for meget på EBH-aktier og får den giniale ide at fyre 10% af alle assurandørene og nedlægge ALT der hedder markedsføring = mig

    Så.. efter 5 års tro tjeneste som selskabets marketingafdeling er jeg nu sat på porten


  • #35   19. dec 2008 så.. hvis der er nogen der har brug for markedsføring, så giv mig et kald, hehe

  • #36   19. dec 2008 du er ikk den eneste der fik juleferie før tid... smiley
    jeg fik tirsdag i sidste uge.

    og det totempo lorte firma sku bar brændes ned til grunden.. de er kun ude på at tage røven på folk..


  • #37   19. dec 2008 Ring til Totempo, og fortæl, at du føler dig dårligt behandlet, fordi de har valgt at udskifte et nyt batteri, der stadig er garanti på. Fortæl dem, at du ikke vil betale mere, end den mundtligt aftale reperationspris, og hvis de ikke vil gå med til dét, så indklager du dem for forbrugerklagenævnet, og sender en mail til DR-Kontant og/eller TV2-Basta og/eller EB.

    Den form for afpresning skal du ikke finde dig i!


  • #39   19. dec 2008 Det er derfor man er medlem af FDM...

  • #40   19. dec 2008 Det skulle vel ikke være det firma der rimer på totempæl?

    Har nemlig selv en sag igang mod dem. Kæresten kunne ikke starte sin bil engang, og der fik hun også en lun lånebil.
    Vi fik at vide at det var da tændingslåsen det var galt med, og fair nok.. De lavede det så, og vi fik en regning på små 12.000 kroner, Der var nemlig pludselig blevet lavet håndbremse, nyt batteri, ny starter, noget ledningsnet, og en helveds masse tid på det åbenbart.
    Utroligt som de tror de bare kan lave en Amerikaner på bilen, og skifte hvad de lige har lyst til..
    En uge efter ville jeg så skifte olie på bilen, og der kunne jeg se at starteren ihvertfald aldrig var blevet skiftet, og batteriet var blevet byttet ud med et andet brugt batteri. Sådan nogen svindlere.


  • #41   19. dec 2008 Mht Hjullejet.

    Mine første tanker er: "Det er derfor jeg aldrig selv går til mekaniker - netop pga en sådan oplevelse". -Men det hjælper ikke hvis man ikke selv kan og vil skifte et sådant leje.
    Min anden tanke er: "Det er synd at folk smider navnet på firmaet ind i et så fint og seriøst indlæg idet det så risikerer at blive slettet". Firmaet der "hænges ud" har jo ikke mulighed for at træde til nødværge.

    Hvis det er gået så vidt på en sådan Passat som så vidt jeg husker har koniske lejer i bag så har man kørt meget meget længe hvor det har larmet, hvor baghjulet "synger", det er første fejl i denne sag. Men idet sagen udarter sig som den har gjort - så tør jeg ikke stole på at der skulle skiftes mere en selve lejet som koster et par hundrede kr og tager MAX en halv time at skifte. En ABS føler koster ved Mekonomen osv heller ikke alverden.
    Dertil kommer hvad de sikkert har smidt på. Fejlkodeudlæsning og sletning for at slette evt ABS føler fejl. Det tager de måske kr 399 for - hvor det andetsteds koster en kr100.
    Dertil kommer hjulnav.
    En normal udskiftning af et hjulleje til en så gængs bil med adgang til uorig. stumper ville på et uaut. seriøst værksted koste kr. 1000.

    Det er et tagselvbord. Batteri til min den store Supra ligger oppe i den store ende og selv uorig. koster et nyt omkring kr 1500. Det er over 90AmH, derfor. Men det skal du selvfølgelig ikke betale for især når det gamle var/er funktionelt, det lugter af fusk.


    Jeg er glad for at du har fået bilen, uden endnu at have betalt regningen, ellers ville du nok ikke have fået bilen.
    Jeg ville selv begynde at varme FDM, Forbrugerrådet og privat advokat op. Men stadig med tanken in mende - om det var besværet værd idet det "kun" drejer sig om kr3000. Det største problem ligger sgu nok i at man føler sig krænket - og pænt sagt taget ved røven. En forfærdelig følelse.

    Ligger selv vandret med Helvedesild. Troede det var mest for folk på 80 år!
    Sååehhh - god jul til dig Egern! -Og hold kæft hvor er det svineri! smiley



  • #42   19. dec 2008 Firmaet sku have heddet totumper istedet...

  • #43   19. dec 2008 Stakkels Egern... det lyder som om en har løftet halen på dig, og så bare hygget sig!

  • #44   19. dec 2008 FUCK en flok ludere! Sorry, to say that.. Men hold kæft det kan få mit pis i kog, at høre sådan nogle historier..

    Trist at vide at det er dét firma mit forsikringsselskab tilbyder smiley


  • #45   19. dec 2008 tak for alle de gode ord... nu får vi se hvad der sker... med alt ting... har lige været nede og fyre i fyret.. brændte min hånd... da jeg kom ind igen ringede mine forældre.. de havde haft indbrud.. og hvad er der stjålet: MIN JULEGAVE blandt andet... og nej.. det er ikke pis...

    tror sq snart jeg går i seng og afholder mig for at save brænde som jeg først have planlagt - mit held taget i betragtning.


  • #46   19. dec 2008 Er fandme ked af det på dine vegne egern..!
    Du heller ikke den eneste der fik en fyring i julebonus smiley

    Men nayways så ville jeg tage en snak med tv2, fyens stifttidende, og andre forbrugerprogrammer og større afviser, samt forbrugerklagenævnet..
    Og hvis du har fdm eller andre lign. så få en til at se på sagen sammen med ham din ven..

    Jeg ved min gamle chef havde problem med DELL hvor hans computer skulle ha skiftet strømforsyning..
    Der var en aftalt pris og accepterede han, han fik så trukket over det dobbelte hvilket han brokkede sig over, men der var ingen forklaring eller undskyldning for sådan var det bare..
    Han henviste så til tilbudet han havde fået, og manden kunne også godt se prisen de havde trukket var noget større end det aftalte men han kunne intet gøre..
    Han modtog sin computer hvor den var skiftet fint, og han tog fat i Fyens Stifttidende.. Spurgte om det var noget de havde interesse i at skrive om..
    Sagde de jah til og min gamle chef ringede derind for at få en højere i systemet.. Der var medhør på så jounalisten ku høre det, og han fik samme melding med han kunne bare ikke få de penge tilbage..
    Journalisten sagde han blot sku ta hjem så sku han nok ta affære, og 2,5 time efter blev han ringet op af manden højere i systemet og sagde pengene ville blive overført nu, han beklagede fejlen..
    15 min efter fik han opringning fra jounalisten der sagde han havde snakket med ham og sagt de kunne få en fin lille artikel ud af den sag og specielt med stort firma som DELL..
    Så der blev der hurtigt sat noget igang..
    2 uger efter modtog han 2 flasker vin (som ingen havde nævnt) fra DELL med en skriftlig undskyldning for problemerne..

    Så få en til at se på sagen og tage den op og vende med dem.. Det kraftigt..


  • #47   19. dec 2008 Hehe gør som Maude fra Matador - "Jeg tror lige jeg går op og lægger mig"

    Det tager ingen tid at skifte lejet i bag på din model, så tidsmæssigt burde det ikke have været dyrt.


  • #48   19. dec 2008 Egern.

    vil lige sige dig tak for historien! Så blir vi andre også det klogere!

    Og lad nu være med at save brænde. Du ender jo med at save benet af med hoften med dit held. -Fantastisk tidspunkt at fyre folk på her i juletiden. Tsk tsk.


  • #49   19. dec 2008 Ang den ekstra ting der var gået til dover hjullejet, det er vel selve akslen?
    Den tager sådan cirka 5 minutter at skifte, og føleren kan sagtens flyttes over når akslen/navet skal skiftes. Det er bare skære en slids i beslaget til akslen hvor føleren sidder, så kan den tages ud uden problemer.

    Det er et kendt problem på dem at de tager akslen med når lejet er blevet for dårlig. Sidste gang jeg skiftede leje og aksel for en kunde rendte det i alt fald ikke i 1000 kr alt i alt.


  • #50   19. dec 2008 jeg har lige fået regnignen.. der er skiftet spindeltap, leje, abs-sensor og dviserne nye møtrikker og bolte - totalt: 6539 kr hvoraf de 2500 er arbejdsløn alene

  • #51   19. dec 2008 Jesper - det kan være jeg skal til at benytte dig som nyt værksted... kan se du holder til i Lemvig ved Vestjysk auto... det er heldigvis ikke så langt væk.. hvordan har I det med at skrue i gamle passat'er? hehe

  • #52   19. dec 2008 .. valg af værksted er jo en tillidssag og en der kan holde en celica i sådan en extrem god stand har sq automatisk min tillid og ikke mindst respekt!

    og nej - jeg er ikke ude efter en "special price" - kun en fair behandlig og ærlige svar fra folk der ved hvad de har med at gøre.


Kommentér på:
Værkstedsregning - "overraskelse"

Annonce