{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Politi svigt :( {{forumTopicSubject}}

Ja, så skete det også for mig, selvom jeg var af den opfattelse "at sådan noget skete kun for andre folk", men jeg har iaften måtte sande, at den ordenmagt der skal stå til rådighed for mig som borger atter har svigtet

Det drejer sig kort om at jeg skulle forbi mine forældre og hjælpe med installation af deres nye hifi anlæg, på vejen inde i selve villa kvarteret er der en gruppe unge mennesker i alderen af 12-14 år, som lader til at kede sig. Så da jeg kommer kørende tager dem der er på cykel og kører ind foran mig og blokere mig mens andre prøver at indhente mig, det lykkes mig at få bilen uden om i sidste øjeblik og køre væk, dette sker med flere billister har jeg fået afvide fra de gamle som også har mødt disse mennesker.

Så jeg ringer først 114 to gange uden svar, så ringer jeg til Vestegnes Politi, stadig intet svar, en time efter kommer jeg endelig igennem, for at få svaret at de har set jeg har prøvet og ringe, og at de stiller mig videre, kun for ingen ikke at få noget som helst svar.

At skrive fartbøder og synsindkaldelser for bagatel ting er de skide go til, men når det kommer til at sætte en stopper for denne opførsel som kan gøre mange andre folk utrygge, idet man ikke ved hvad disse unge kan finde på hvis man siger noget forkert til dem, ja så er jeg dybt dybt skuffet over politiets manglende tilstedeværelse.

Jeg har helt opgivet at ringe til politiet i fremtiden, så må bare klarer mig selv. Kan virkelig godt forstå at nogle bliver drevet til selvtægt, selvom det ikke er iorden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi svigt :(
  • #1   25. maj 2009 Som du selv siger, selvtægt (hvis det da er eneste udvej og du føler dig truet på anden vis)
    For sådan en situation er virkelig ubehagelig om hvad de kan finde på!
    Bare gør som Sean i Tokyo Drift da han fik bolden kastet i bagruden smiley

• #2   25. maj 2009 SMÆK DEM NOGEN..

• #3   25. maj 2009 jeg er helt enig med at de burde prioritere (staves?) på en helt anden måde og så have nogle flere ressurcer.

• #4   25. maj 2009 du skull bare have ringed og sagt du havde ramt en af dem,så var de der i løbet ef 2 minutter.desværre noget pis at man skal lyve for at få de knuder til at lette sig fra kaffen og kagen.

• #5   25. maj 2009 Oplevede det samme i lørdags da jeg ringede til politiet fordi der var nogle mc tosser der kørte race her ude så ville mig og naboen melde det så de kunne komme her op da de havde kørt i ca 2 timer. Vi fik afvide at vi kunne ringe på mandag og de havde tur her op forbi om nogle dage.

• #6   25. maj 2009 kender det godt...min retarderede underbo blev overfaldet...og da jeg ringede sagde de "hvad siger han selv til det?", altså som om anmeldelsen skulle komme fra ham...og manden har ikke telefon...han har heller ikke tv fordi de konstant bliver stjålet...nu har jeg formentlig fundet vedkommende som det er der render og stjæler fra ham, så næste gang må jeg lige have en lille snak med ham selv...

• #7   25. maj 2009 Istedet for at ringe 114 eller 112, så find nummeret direkte til din lokale vagtcentral. Altså deres "1448" nummer (alle politistationers telefonnumre slutter på 1448) så kommer du direkte igennem til vagthavende, så de kan rykke ud med det samme, istedet for at du bliver stillet om i et væk, jeg kender det godt.

• #8   25. maj 2009 Desværre oplever alt for mange stadig det samme selvom man kommer direkte igennem .... Men skal sku sige at en person næsten ligger død inden der sker noget, desværre ...

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #9   25. maj 2009 så længe der ikke sker noget bliver det bare vildere og vildere og det er jo sjovt for dem
    de skulle lige møde clint eastwood i "gran torino"

• #10   25. maj 2009 *SwedeSpeed*

Dette prøvede jeg skam også, ringede til næste alle numre fundet på www.politi.dk men ingen svarer telefonen.

Kan jo være at de har glemt og betale telefon regningen eller noget.

• #11   25. maj 2009 sig der render en udlænding rundt med en pistol så skal de nok komme smiley hvis man er heldig da ?

• #12   25. maj 2009 Swedespeed: det gjorde jeg i lørdags men de havde vigtigere ting end folk kørte 200 i en 80 zone på mc.

Jeg spurgte lidt vredt om at vi også først skulle ringe på mandag når naboernes børn er blevet kørt ihjel hvilket han så koldt svarer så skal du bare ringe 112.

• #13   25. maj 2009 skriv til EB , der stod i dag man skulle henvende sig hvis man ringede forgæves til policen..

• #14   25. maj 2009 Jamen selvtægt eller hvad man nu vælger og kalde det er vel også iorden i det omfang at du ved du bliver knaldet ned medmindre du slår først ? men du skal selvfølgelig ha en rimelig god grund til det..

• #15   25. maj 2009 kim L

Haha, det tror jeg nu ikke ændre noget, se bare på nørrebro..

• #16   25. maj 2009 vi havde lige den der diskussion om at spille smart bag en skærm...hehe....men uden at forsøge at lyde smartass vil jeg faktisk vove den påstand at det giver pote når man truer med at tage sagen i egen hånd...jeg havde bemærket nogen polakker rende i min indkørsel, to dage efter jeg havde haft indbrud...ringede derind og sagde at hvis de ikke kom måtte jeg jo selv tage fat i dem...der gik ikke 5min så kom den første patruljevogn...hehe

• #17   25. maj 2009 ja som sagt skriv til eb.

altså du var jo heldig du kunne komme forbi, det kan den næste måske ikke, og bliver personen bange nok, så er det kedeligt at stå foran bilen med sin str. 14 år cykkel.

• #18   25. maj 2009 STANGEN :

Har prøvet og finde det, men kan ikke rigtig :s

Brian O:

Problemet er at de slet ikke tager telefonen når man ringer.

• #19   25. maj 2009 synd jeg ikke lige har avisen herhjemme.. men der må være en på bg der har EB..

• #20   25. maj 2009 Der er nok ikke noget politi i hele landet der har tid til noget, der er jo topmøde i Kbh, så der er de nok alle sammen over og se aktive ud... Hehe..

• #21   25. maj 2009 Martin (28)

Det er der noget om, men jeg tror at hvis de tog 10% af staben fra Færselspolitiet og placeret dem ovre i den pulje der skal stå for borgernes sikkerhed har de fået en fordobling af deres bemanding i den sektion.

• #22   25. maj 2009 jeg havde fat i vestegnens politi igår da jeg spottede en 53`er ( spritter )
    så jeg fulgte efter personen og ringede 112 og bad om glostrup politi, kom forholdsvis hurtigt igennem og fortalte dem om situationen, de sendte en vogn afsted med det samme, men spritteren nåede hjem inden policen ankom, men de ville lige køre forbi og snakke med dem aligevel.

• #23   25. maj 2009 Ja Politiet kan jo ikke gøre for at de har et stort arbejdspres, så måske man skulle skrive politikker istadet for at skrive møgpoliti...;-)

• #24   25. maj 2009 http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1168928.ece

Selvtægt er første valg.

• #25   25. maj 2009 Dan .

Vi er delvis enige, derfor kan man stadig godt bemande telefonen så folk som minimum kunne få fat på nogle.

• #26   25. maj 2009 Ja men nu er det jo ikke betjentene der er arbejdsgivere, de er simple lønslaver......

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#27   25. maj 2009 ærlig talt så kunne de der vagtopgaver politiet har i forbindelse med topmøder osv, ligesågodt klares af forsvaret.
    ved godt at man i følge grundloven ikke må benytte militær mod civile men det gør man vel heller ikke ved at sætte dem på vagt

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#28   25. maj 2009 og det ligner sq ikke noget at alle de kriminelle i danmark har frit lejde hver gang der er topmøde

• #29   25. maj 2009 vi må da også have nogen soldater til overs, som vi kan pudse på fodboldbøller og demonstranter...

• #30   25. maj 2009 Hjemmeværnet kunne klare de opgaver eller militæret, ville jeg ikke have noget imod, giver lidt god praktisk erfaring, inden de bliver sendt ud i verden for at risikere at blive dræbt af fremmede folkefærd....

• #31   25. maj 2009 det er nemlig også det jeg tænker...:-)

• #32   25. maj 2009 kan godt være jeg har misforstået noget, men det var nogle 12-14 årige drenge der cyklede ind foran dig, da du kom i din bil.... wtf?

ville de stjæle eller banke dig eller? Med den alder kan du jo ikke engang melde / sigte dem for noget pga. den kriminelle lavalder, hvorfor du blot skulle have steget ud af bilen og spurgt hvad de havde gang i.

har selv oplevet noget lign. her for nylig. Min kusine ringede og sagde at der var en gruppe unge som spillede smarte i område, så jeg kørte lige forbi. Da jeg kom stod der da en gruppe på 4-5 knægte, parkerede foran dem, og allerede inden jeg var ude af bilen, var de første på vej væk, og jeg råbte så en af dem an, men han svarede aldrig, og er altså en kvapset papirnusser, så ingen faretruende figur i mig...

pointen er, at man ikke behøver at gå amok hver gang der er det mindste.

• #33   25. maj 2009 hehe...ham der kommer og stjæler fra min underbo falder også snart og slår sig...

• #34   25. maj 2009 kan ikke se problemt, du ku gennem tæske dem og køre dem over flere gange, ok der ville ikke være nogen der kunne mælde det smiley hehe

ej det er sku lidt skod, de fatter ikke så meget, ringede ind for at orintere dem om de havd glemt at låse for sådan en lastbil vægt, det tog en halv time at komme igennem, for at hjæpe dem, de stillede mig 3 gange rundt.. :S

men ja det er nok os på grund af alle de der autonome tosser der har brugt alt deres tid..

• #35   25. maj 2009 Syntes genrelt også bare at små børn går for vidt nu om dag som Jesper J beskriver

Jeg oplevede fx at jeg stod ved min kærestes skole og ventede på hende også kommer der nogle fra hendes klasse som er 2 år yngre end mig, Det første de så gør da de ser mig er at stå og råb mig ind i hovedet totalt respektløst men det trækker jeg bare bare på skylderen over. Men så går de så videre og jeg står med rygge til og lige pludselig får jeg tyret en tennis bold i bag hovedet og tænkte bare hvordan fanden kan sådan nogle små lorte unger tillade sig at være sådan men får da fat i en af dem og får ham revet af cyklen og han begyndte jo næsten at græde. Fatter bare ikke hvordan de kan være så respektløse da jeg var på deres alder turde jeg sku da ikke gå hen til en på atten og gøre sådan

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#36   25. maj 2009 ingen respekt... de kan jo også sige hvad der passer dem til skolelærerne og det eneste lærerne kan gøre er at sende dem over til inspektøren eller de kan få en eftersidning, men forældrene siger jo bare at det er lærerne der er dumme...
    hvis jeg skal være ærlig tror jeg at det er meget skidt at børn er så længe i skole.. de ser jo kun deres forældre fra ca kl 17 hver dag og hvis de så skal lave lekier eller lege med en kammerat hvornår skal forældrene så opdrage på dem??????????????

• #37   25. maj 2009 http://ekstrabladet.dk/112/article1172679.ece

hvad er der egentlig galt med børn nu om dage?

• #38   25. maj 2009 Tue P: "<i>Med den alder kan du jo ikke engang melde / sigte dem for noget pga. den kriminelle lavalder, hvorfor du blot skulle have steget ud af bilen og spurgt hvad de havde gang i.</i>"

Og så stiger man ud i bilen, og prøver at tale dem til "fornuft", hvor de så istedet begynder at vandalisere din bil med f.eks. spark, slag, ridser... Smide cyklen ind i bilen evt.?

Hvor står man så?
    "Nå ja, rører jeg dem, ryger jeg nok i spjældet. Bliver jeg, så smadrer de min bil... Jeg kører sgu hjem med med ridsede bil"

Det er <b>dét</b> der virkelig kan irritere mig!

• #39   25. maj 2009 hvis de smadre bilen, er det jo bare at fange en af dem, så bliver de / deres forældre holdt erstatningsansvarlige. Men okay, så lige at topicstarter triller rundt i en cayman, så havde sagen nok være anderledes grundet pris.

men stadigvæk, man ved IKKE hvad de ville. De kunne jo også bare ville se den fede bil.

• #40   25. maj 2009 jeg synes bare det er utroligt at man ikke engang kan stå og vente på en skole uden at skulle være udsat for sådan en behandling
    det bliver sku ikke sjovt for dem hvis det sker igen for ny er min tolerance altså brugt op

• #42   25. maj 2009 utroligt...

• #43   26. maj 2009 Var det ikke nemmere at gå ud af bilen og tage dem i et bademestergreb og be den pisse af... Det er da ikke en opgave for politiet at skælde dem ud, børn på 12-14 år kan man da selv sætte på plads..

• #44   26. maj 2009 Mikkel T: Nu er det ik alle 12-24 årige unger der er lige nemme at have med at gøre, nogen af dem går faktisk rundt med knive og alt muligt, man skal sgu ik taget fejl. Det er en syg verden vi lever i.

Kommentér på:
Politi svigt :(

Annonce