{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Fjols {{forumTopicSubject}}

http://www.koldingugeavis.dk/article/20090701/KOLDING01/707010133&SearchID=73358979672557

"Det chokerer mig, og jeg føler mig uretfærdigt behandlet. Jeg synes, det er lidt ærgerligt, at det er drejet over på røveri. Jeg er dømt for mange gange, så jeg ved godt, hvor langt jeg kan gå, sagde han"...

selv hvis det er rigtigt han bare er blevet gennembanket er det da fortjent....og at han så bagefter skal sidde og gøre sig til dommer over hvad der er retfærdigt, fordi han er dybt kriminel, det er da bare for komisk...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjols
  • #1   1. jul 2009 det er da også synd for manden sådan at blive tilbage holdt lille stakkels pus

• #2   1. jul 2009 sån spade spær ham ind og smid nøglen væk

• #3   1. jul 2009 Kæmpe fjols ;/

• #4   1. jul 2009 utroligt nok er det ikke det dummeste jeg har hørt idag

• #5   1. jul 2009 TicTac> det må du uddybe...hehe...

• #6   1. jul 2009 syntes stadig dommeren er uretfærdig

• #7   1. jul 2009 Tænk at der er en risiko ved at være tyv - det er da synd...

• #8   1. jul 2009 endelig en der er enig GG sådan en gæmpe idiot

• #9   1. jul 2009 hehe...sad lige og læste en anden artikel om en tyv der var brudt ind hos en pensioneret bokser og var blevet opdaget...damn han var kvæstet...

• #10   1. jul 2009 Selvtægt er stadigvæk ikke basis i et civiliseret samfund..

Manden har jo ret i hvad han påstår hvis det holder vand. Dog må tyven jo bevise sin påstand og det tror jeg han får svært ved..
    Loven er vel lige for alle, til tider kan man her tilknytte et "desværre" på den sætning..

Tænker f.eks. på afgørelsen den anden dag med spritbillisten der kun fik 1½år for at slå en mor og hendes to børn ihjel i en bilulykke. Kedelig dom..

Men uden retfærdighed og lov for alle ville vi ende ud i noget så grumt og barbarisk som f.eks. stenning af kvinder osv. Det jo ikke optimalt i et retssamfund.. Men derfor synes jeg godt nok stadigvæk der kan forekomme domsafsigelser der er totalt blottet for tankevirksomhed efter min egen mening..

• #11   1. jul 2009 Brian ja har læst den også det er bare i orden så kan han bare lære det

• #12   1. jul 2009 Skyd ham

• #13   1. jul 2009 Christian> altså vi er næsten enige...for det er klart man ik bare kan rende rundt og pande folk ned fordi de parkerer ulovligt osv. men omvendt så ville jeg nu stadig tæve en tyv hvis jeg fangede ham...

det som jeg synes er komisk, er at han udtaler sig som han gør, for hvis jeg var blevet taget for at rende med en pung ville jeg sgu være flov og bare tage min straf uanset hvad det var...og havde jeg fået tæsk for det ville jeg også holde mund, for det er fuldt fortjent...

• #14   1. jul 2009 Brian-Admin-BMW syndicate O
    Ja som sagt vi er *næsten* enige.. Jeg går stadigvæk ikke ind for at tæske og kvæste tyve, og specielt ikke for en simpel tegnebog. Tyven er ikke engang et slag værd.. Men selv affaldet i vores samfund får en ordentlig behandling istedet for folk bare brænder det af i baghaven hvis du forstår..
    Jeg har sikkert terpet for meget "objektivitet" i mit fag, men jeg er egentlig mere interesseret i hvad der har bragt ham ud i tyveri som en levevej.. Og ud af udfaldet af dette kan grunden til at tæske løs på manden måske bare virke totalt meningsløs eller virkelig ynkelig.. For hvad skulle han lærer af tæsk..
    Men man kan også sagtens forstå ejermanden af tegnebogen, hans frustration, håbløshed og chok.
    Måske han ikke tror på vores retssamfund er det klart ham og hans kollegaer lige vil lade ham "få sin straf" så de er sikre på den er blevet eksekveret..
    Måske har det at tyven ber om lov til at gå igen, sammen med chokket over at få taget noget så personligt som en tegnebog, fornærmet ham yderligere personligt og deraf hans reaktion og de tørre tæsk til tyven..

Der er så mange ting man skal tage op til overvejelse før man smider et skævt smil på og bare blabre "Det har han sq fortjent" som en anden "neandertaler" ligende skabning. Det er trods alt mennesker det drejer sig om her - Vi skulle helst have udviklet os som mennesker fra monty pyhton sketchen med kvinden der skal brændes som heks blot for at hun har en vorte på næsen, ikke sandt..

• #15   1. jul 2009 Jeg har lige haft indbrud to gange, så det kan da være det også bidrager til mit had til tyve...for når nogen har stået og rodet mine personlige ting igennem osv. er jeg ret ligeglad med om han ellers skulle gå i seng uden mad eller sit fix...måden man bliver krænket på, og når man så ringer på stationen og får at vide at de har ladet tyven gå, fordi han ik vil sige hvor tingene er, så bliver man mere frustreret...

Der er jo ingen straf til den slags mennesker og derfor tyr mange nok til selvtægt...uanset grunden til tyveriet...i håb om at det i det mindste vil afholde dem en anden gang...

Uanset hvad kan man jo altid få en kontanthjælp, så må man tage den derfra og ikke lade det gå ud over andre at man ikke gider eller kan arbejde pga. sygdom eller misbrug...

• #16   1. jul 2009 Brian-Admin-BMW syndicate O
    Også nok derfor du ikke ser objektivt på sagen, og fuld forståelse herfra også på det. Vores retssamfund er ikke perfekt, visse forbrydelser bliver nedprioriteret for andre pga mangel på mandskab ved politiet. Plus det at der skal en del beviser til for at manden kan forfølges for indbrudet og er de ikke til stede bliver sagen droppet istedet for at bruge flere uger på at efterforske.

Og ja vi har en slags sikkerhedslinie i vores samfund der hedder kontakthjælp men det er nu også helt til grin at fører et eksistensgrundlag på efter min mening. Det driver så enten folk ud i arbejde, misbrug og/eller kriminalitet.

Hvis jeg sad som dommer i sådan en sag tror jeg nu også at ham der fik stjålet sin tegnebog skulle dømmes utrolig mildt hvis det blev bevist han havde begået selvtægt, og dog så sender det blot et signal ude i samfundet at det er okay hvis du forstår.. Så det er ikke altid lige nemt smiley

Kommentér på:
Fjols

Annonce