{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

IT spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Da mit IT-kendskab på ingen måder overstiger almindeligt brugerniveau har jeg brug for lidt hjælp.

Hjemme skal jeg bruge et USB-forlængerkabel for at flytte antennen til det trådløse netværk så den får bedre kontakt med routeren osv. Men hvilket kabel skal jeg købe? Har kig på et Hama til 169kr og et fra T.Hansen til 49kr (begge 3m lange). Har en 4MB internet forbindelse - vil jeg få mindre udbytte af det med det billige kabel, eller er der andet der taler imod at vælge det til 49kr?

(alle dem der bare skal rakke T.Hansen bedes undlade at kommentere - jeres holdning til dem hjælper mig ikke noget!! Skal bare vide om der er forskel på udbyttet af de to produkter!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IT spørgsmål
  • #1   7. aug 2009 Der er sandsynligvis ikke forskel på kablernes performance når du kigget på sølle 4mbit

Men jeg tvivler KRAFTIGT på at du skal bruge et USB-kabel.
    Tror du ikke at der er blevet sagt UTP-kabel?
    UTP står for "Unshielded Twisted Pair" og er et netværkskabel...

• #2   7. aug 2009 Det er jo nok til at forlænge hans USB Trådløs adapter smiley

• #3   7. aug 2009 Men de er lige gode vil jeg umiddelbart gætte på smiley

• #4   7. aug 2009 Åh nej, hvis du, som Tim antyder, bruger et trådløst netværkskort til USB, så er det underordnet hvilket USB-kabel du bruger - for din performance er i forvejen af helvede til...
    Det bliver næppe kablet som sætter begrænsningen!

• #5   7. aug 2009 Der er ingen forskel på om du vælger T-hansens, eller du vælger det dyre kabel, Men vil nok anbefale du overvejer at finde et bedre sted til din Router da det tyder på denne ligger / står i et lukket lokale / rum og ikke har en god nok dækning, tvivler på det vil hjælpe at flytte din antende.

• #6   7. aug 2009 Smølfen:
    Det er ikke et UTP-kabel men et ganske almindeligt USB-kabel med henholdsvis USB han- og hun-stik, da det, som Tim siger, er til at forlænge min trådløse USB antenne med.

• #7   7. aug 2009 hvis du alligevel skal have et kabel på 3 meter liggende, ville det så ikke være bedre med et net kabel i stedet ? så ved du da idet mindste at du får bedre signal! ? =)

• #8   7. aug 2009 whoa!? Hvad sker der lige... Ingen der sviner kablet til at fra Thansen!?

Det er jo lavet af pap og træ de kabler fra Thansen...... fnis

• #9   7. aug 2009 Troels H:
    De overvejelser er gjort, routeren står fint nok. Begge husets computere er placeret etagen over routeren, og den bærbare med trådløst netværkskort har fin signalstyrke på dens plads. Den stationære er derimod elendig da den står placeret så signalet skal igennem et gulv, en trappe, en dør og en væg. Men hvis jeg flytter den stationæres USB-antenne 2,5m via det nævnte USB-forlængerkabel skal signalet blot igennem en trædør, hvilket jeg formodet vil hjælpe væsentligt på signalstyrken! smiley

• #10   7. aug 2009 Routeren min bærbar er "sat til", står ovenpå i en anden lejlighed.. Der er ingen problemer. Og det er bare en alm. NetGear.

Men kan selvfølgelig være ting i huset som gør at dit signal bliver forstyrret.

• #11   7. aug 2009 Dalsgaard:
    Du har ret - men husets indretning gør at det skal være trådløst! Vil ikke trække synlige kabler.

Martin:
    Bare det virker - så må det for min skyld være lavet af genbrugsmaterialer fra en Ford... smiley

• #12   7. aug 2009 Bare det ikke er genbrugsmaterialer fra karossen smiley

Hov... Der er jo de dersens "nye" fancy Sæt-i-stikkontakten-og-før-dit-netværk-igennem-der stik smiley

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=homeplug&sp=
    sådan noget...

• #13   7. aug 2009 Men mange tak for hjælpen - det blev vist bare det billige... smiley

• #14   7. aug 2009 smiley

• #15   7. aug 2009 Ja, vælg du bare det billige, hastigheden i USB kablet er langt, langt højere end de 4mbit dit net kører med, og det uanset hvilket du vælger.

Smølfen !: Om så signalstyrken ligger på måske en 30-40% af maximum, vil han jo stadig have optimal hastighed, da trådløse netkort som regel kører med op til 54mbit, hvilket betyder at det så stadig med 30% hastighed ligger betydeligt over de 4mbit

• #16   7. aug 2009 Anders N - yes... Det ved vi jo alle...
    USB1.1 = 12mbit
    USB2 = 240mbit
    Trådløst netværk = 11mbit hvis det er gammelt, 54mbit hvis det er nogenlunde nyt, 108mbit hvis det er nyere (ren fusk) og er det ikke 300mbit hvis det er et DRAFT (801.11n) - en klient og kun den ene vej og så videre...

Nej, USB er ikke hans trådløst netværk, men ja - hurtigere end hans internetforbindelse...

• #17   7. aug 2009 ...og nu behøves I ikke mobbe min 4mbit-forbindelse mere! smiley Den er fin til mit brug... smiley

• #18   7. aug 2009 Blot en indskudt bemærkning mht rækkeevne på trådløse netkort.

En bærbar har typisk en fantastisk god "rækkeevne" idet antennen typisk er ført op i skærmen og det giver rigtig god modtagelse.
    En Trådløs usb stick, har i sagens natur slet ikke sådan "rækkeevne" da antennen er betydeligt mindre, og der skal man gerne sørge for at der er så lidt mellem antennen og routeren.

Så jeg er ret sikker på at det usb-forlængerkabel vil løse problemet.

Har selv løst samme problem hos en nabo, også med et usb-forlængerkabel.

• #19   8. aug 2009 Kablet er nu monteret, hvilket har forbedret signalstyrken kraftigt! Så det hjalp, som forventet, at flytte antennen et par meter... smiley

Kommentér på:
IT spørgsmål

Annonce