{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.124 visninger | Oprettet:

vil starte til gokart HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

hey gutter og gutinder

jeg er en dreng der har en ide om at jeg vil til at begynde på noget gokart. . lidt fakta om mig?!:

1,97m høj
88kg
16½ år
/> tjener ca 20000kr om året

nu vil jeg så spørge om lidt vejledning om hva jeg evt kan kigge på da der jo er 100000000 klasser og kører så vidt jeg har forstået

jeg vil gerne starte med noget som der ikke er med gear men dog stadig sparker R**

ved godt i vil sige at det er nemmest at tage ud i den lokale kpub og tage en snak men de har jo ikk åben her kl 21:30 søndag aften! så kom med evt hjemmesider lignene disse (altså bilgalleri, scootergalleri osv) bare med gokart hvis det altså findes?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil starte til gokart HJÆLP!!!
  • #1   16. aug 2009 Kan sku ikke huske om de har lukket det i Grindsted. Der har ihvertfald været meget aktivitet. Prøv evt. at søg efter noget i Grindsted.

• #2   16. aug 2009 Du er vist ikke rigtig bygget til gokart, og med 20klik om året bliver det vist kun til for sjov i leje karts 10 gange om året..

• #3   16. aug 2009 okay. . . det er faktisk også den klub jeg skal til at kører i =)

• #4   16. aug 2009 hva F**** mener du jimmi? =)

• #5   16. aug 2009 Du er da alt for stor til at køre gokart!? Knap 2 meter og en vægt på knap 90kg - du finder aldrig sponsorer, der vil hjælpe dig frem. Har du overvejet rallye eller cross i stedet for? Der betyder din størrelse ikke så meget nemli'...

• #6   16. aug 2009 Du får ikke en rigtig prof kart, speciel bygget og det skal den være til dig, for under 30K alene til en start.

Så er der for min 10K kluns hjelm og tidstagnings udstyr.

Så skal du fragtes frem og tilbage flere gange i ugen, og der er selvfølgelig brændstoffet til omkring 80-100 kr/l

Et sæt dæk pr. løb mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm

Det er en af de dyreste sportsgrene overhovedet du vil blandes ind i :o)

• #7   16. aug 2009 Tror du skal ha dig en postrute eller 2 mere hvis du virkelig vil det der :o)

• #8   16. aug 2009 hmm altså jeg har li været ude og se på det der folkerace men det er ikk li mig da det er lidt for volsomt sys jeg men jeg har kørt en del gange i fun world i esbjerg og de der kontrolere banen har stået med kæben mellem kæene da de så mig kører fordi jeg kørte så godt :S så jeg må have et eller andet talent for det. . så vil gerne køre noget race men jeg skal jo også starte et sted ikk?

• #9   16. aug 2009 hmm vil bare gerne i gang med noget race da jeg har talent (mener jeg og har fået det at vide) men har ikk nogle moneter til det?! vil gerne i gang så billigt så muligt

• #10   16. aug 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg satse på noget klubrally i første omgang. Start med at købe en fornuftig bil til formålet, sæt dig ind i alle regler og betingelser for disse køretøjer, og byg dig selv en bil op så den er klar når du bliver 18. Og nej, det behøver ikke være en BMW M3 Evo3 med 325HK. Noget så simpelt som en Peugeot 106 1600Rallye kan gøre det. Og så kan du tage den derfra. Jeg kender en der startede mere eller mindre på den måde, og han tuller altså rundt i en Impreza i DM-serien nu.

• #11   16. aug 2009 alt motorsport koster kassen. så enten skal du være et stort nok talent til og få sponsere ellers skal du selv have kassen smiley og det er lidt mere end 20000

• #12   16. aug 2009 hmm det er også det jeg er bange for men alt skal jo starte et sted. . og VIL APSELUT IKK KØRER RALLY! ved godt det er en go måde at starte på men det er ikk li mig

• #13   16. aug 2009 hvis du har så meget talent, så find da en sponsor

• #14   16. aug 2009 Hvis ikke du er indstillet på at få lidt knubs af og til, så skal du nok se på en sport som golf eller sårn'. I en gokart vil styrtbøjlen jo ikke engang være høj nok til at beskytte dig, og det er (så godt som) umuligt at køre gokart, uden at få en flyvetur på et tidspunkt.

Hvorfor melder du dig ikke ind i en gokart klub, eller tager ud til en klub, og kigger lidt med? Du kan jo altid få et par "prøveture" (mod betaling), og så lade de kyndige råde dig...

Jeg holder altså på, at du fysisk er alt for stor til gokart og formel-løb. Alle de "store" indenfor den genre er omkring 170cm og vejer omkring 55-60kg. Du skal huske, at det du vejer mere end de andre kørere skal "slæbes" med rundt på banen, og det er en gevaldig ulempe, når det er 10ende-dele der tæller. 30kg kropsvægt ekstra svarer jo til ca. 31 liter brændstof, og det er jo næsten en halv tankfuld - og det betyder en evighed!

• #15   16. aug 2009 ja okay det kan du have ret i. . men var til folkerace idag og det er sku for sygt der var nok 5-6 biler der var på taget i løbet af 33 heat. . . og jeg tror at gokart er liså dyrt som folkerace tror du ikk?

• #16   16. aug 2009 tror sku at der er mange som lige pludselig vil køre go-kart fordi de tror, eller har fået at vide at de har talent, men så når de kommer ud og køre med dem som kan noget, (ikke kun til polterabend osv) så bliver de pillet ned igen. Og med din højde og vægt, så skal du virkelig have et STORT talent, for at kunne følge med de små racerkører.

• #17   16. aug 2009 altså ved ikk hva standarten er i esbjerg men de var altså begejstret for da jeg kørte

• #18   16. aug 2009 Ikke for at være lyseslukker, men kan du ikke klare at tage en rulle tur, så er motorsporten ikke noget for dig, og måske du ville kunne klare dig okay, men det nytter ikke noget, hvis du ikke kan klare at blive skubbet til osv...

Det ser slemt ud når de ruller rundt, men der er sæder, seler og bur i de biler, så de er "bygget" til at kunne klare det... find det afsnit af Top Gear på Youtube hvor de har Hamilton på besøg, så får du et hurtigt indblik i, hvad det kræver af ricisic...

• #19   16. aug 2009 Der findes ikke en billig motorsport, for den slags koster, hvis ikke man har sponsorer. Folkerace er billigere end gokart, da du køber gamle udtjente bilvrag, der er afgiftsfrie, og kører dem til smadder. Dele til gokarts (specielt dæk, aksler og kæder) er relativt dyre. Den rigtige beklædning koster også et mindre svineri.

Jeg vil ikke fraråde dig, at prøve gokart - jeg gik selv til gokart da jeg var omkring 12 år, og det var pisse skægt! Prøv at finde en klub i din nærhed, og ring til dem og spørg, hvornår de er på banen. Smut ud forbi og kig på og få en snak med dem - de kan råde dig videre, om det er noget for dig.

• #20   16. aug 2009 20.000 OM ÅRET !?

hvis du skal til cart skal du nok vente 5-10 år til du har et bedre budget, for du komemr ingen steder for det beløb

købte selv og startede for 2 år siden, her er blot de ting jeg husker i overskrifter:

kart 35000
    reservemotor 17500
    8x dæk + magnesiumfælge 5000
    værktøj + køretej/sko hjelm: 3500
    medlem af bane + klub + DASU: 4-5000 årligt
    brændstof, olie og diverse kemikalier: 2-300 pr køredag

• #21   16. aug 2009 ved godt det der men det er jo det folkerace går ud på. . at møvre(staves) sig frem i feltet og det er sku ikk motorsport efter min mening

• #23   16. aug 2009 det er til salg iøvrigt smiley

• #24   16. aug 2009 hmm jamen det er jo det jeg vil have hjælp med. . at finde det rigtige sted at starte

• #25   16. aug 2009 Jonas L: Hehe... Alt motorsport går ud på at møvre (jysk for manøvrere) sig frem i feltet! smiley

• #26   16. aug 2009 hmm altså det kan du måske have ret i men det er lisom det at folkerace går ud på som det spechelle(er altså ikk så god til at stave) ved den gren af sporten

• #27   16. aug 2009 SkylineGTR det er sgu en dyr klub, hvis det koster 5000 om året. smiley En licens koster under en tusse, så klubben må have et heftigt gebyr, haha.

Jonas L -

Folkerace er sgu ikke så slemt som det ser ud til. Og du er bedre sikret i en folkeracer, end i en lille gocart.
    Og nej, folkerace går ikke ud på at smadre hinandens biler. Hvis man læser reglerne, står der faktisk at man ikke må skubbe til hinanden. At det så sker er en anden sag, men det er ikke direkte stock car.

Har selv kørt folkerace fra jeg var 14, og kan kun anbefale det. Er dog ved at "rykke" op til noget rallycross i stedet for, da begrænsningerne i folkerace er lidt for store, med den måde det fungerer på. smiley

20.000 passer bedre til folkerace budget, end til noget andet inden for motorsport. Memindre vi snakker om en RC bil. smiley En folkeracer kan du få for 5 - 8000, og så skal du have lidt sikkerhedsudstyr ud over, men det kan findes brugt til få penge da det ikke behøver være FIA godkendt til folkerace.

• #28   16. aug 2009 Pokkers, har ikke været ude i funworld endnu..
    Er det blevet godt derude Jonas?
    Nu har jeg kun kørt nede i den ved svømmestadion, den er satme sjov. Der kan man rigtig glide og masser af gode sving..
    Min personlige rekord er på lige under 20sek for en omgang hos dem og vil da også betegne mig som dygtig i forhold til så mange andre, men der er sku lang vej til at nå de der kører det jævnligt på klub basis og sådan.
    Hvad økonomien angår, så skal du nok regne med at skulle punge ud med 100-150k det første år. Du skal jo have karten, en trailer til den samt reservedelene, så skal du have køredragter og alt det der..
    Du skal påregne vedligeholdelse som jeg ikke aner hvad er, men det er jo heller ikke helt billig..

• #29   16. aug 2009 haha rc har jeg prøvet men folkerace er sku lidt for volsomt. . . og så er der det der med at transportere bilen .. det har jeg ikke muglighed for

• #30   16. aug 2009 Du skal jo også transportere i Go-Kart... du kommer ingen vejne hvis du kun køre i din klub.

• #31   16. aug 2009 jamen en gokart behøber man ikke en autotrailer til jeg har en trailer som en gokart kan være i =)

• #32   16. aug 2009 Så er der da en mindre ting at tænke på smiley

• #33   16. aug 2009 hva mener du?

• #34   16. aug 2009 ja, at du har traileren smiley Så skal du ikke ud og have fat i sådan en..

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #35   27. sep 2009 Hvis du synes at folkeræs er for voldsomt så er gokart nok heller ikk noget for dig. Igår så jeg en der røg rundt på hovdet flere gange, han fik bukket rygsøjlen og trykket 2 ribben.
    Prøv at se denne video og tænk om du stadig har lyst til at køre gokart http://www.youtube.com/watch?v=jh6y_UTp5wI
    For 20000 kan du godt få en brugt kart og udstyr til at komme igang med, men det vil være på rent hobby niveau.
    Jeg vil klart anbefale dig at begynde og køre gokart og du kan læse mere og stille spørgsmål på www.karting.dk

Kommentér på:
vil starte til gokart HJÆLP!!!

Annonce