{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Tunet Golf Syn {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en Golf 2 som skal synes.
Den står til at skal have 70 HK men den har 105 - d.v.s den faktisk har en god sjat over de 20% man egentlig må have.
Er det noget der bliver opdaget, og hvordan og hvorledes fungere det? ;s

Har ikke det vilde forstand på det, så det er derfor jeg spørger jer om hjælp.
Har søgt på nettet hele natten, uden held.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tunet Golf Syn
  • #1   19. sep 2009 hvis det std motoren du bare har tunet. ja så opdager de det ikk. så skal de sku være sindsyge. det self kun hvis den forurener for meget osv.

• #2   19. sep 2009 Kommer an på hvad der er lavet ved den. Du skriver den har 105hk nu, sikker på det ik er 107hk og der er smidt en PF gti motor i? Så bliver det højst sandsynligt opdaget hvis synsmanden er vågen. Lidt motoroptimering med anden knast, banan, portet top, måske boret lidt op osv. opdager de ikke, med mindre du selv fortæller det.

• #3   19. sep 2009 Det er en std motor der er i, som er blevet kælet lidt med ;p

Er bare bange for at han kan mærke det når han er ude at køre en tur...
    At den altså trækker bedre end en Golf 2 egentlig burde... ;s
    Men det skulle ikke være noget problem, eller? ;s
    Den har også en skarpere knast i - plejer de at kunne tyde den? ;s

• #4   19. sep 2009 Det er en std motor med tilføjelser... Gearkassen er en GTI gearkasse, men det opdager de sku ikke.

• #5   19. sep 2009 det ligger de ikke mærke til men den kan forurene for meget skal du lige være obs på ..

• #6   19. sep 2009 Gearkassen er ligegyldig så længe den ikke drypper olie.

Hvis den har anden knast og andre "sjove" ting er du så sikker på den ikke forurener en tand for meget? Meget ændret motorgang kan osse få en vågen synsmand ud af stolen. Sørg for at ALT det basale er i orden - Lygter, ingen oliespild osv osv. Får han først færten af at her kan der skrives 12 A4 sider med fejl, ja så går han den jo lige en tand ekstra igennem smiley

Har en kammerat der var til syn med en G2... Synsmanden hev en skolelineal ud af skuffen og målte bremseslangernes afstand fra kørebanen....... Så jo der findes fjolser imellem smiley

• #7   19. sep 2009 Nu vi lige er ved syn af biler, så er her lige lidt OT.

Er det normalt at de tager en køretur i ens bil, når den er til syn? Efter min havde været på den lift der, tog han en køretur på en 2-3min.. Er det normalt - evt. for at tjekke om om de kan mærke, om der er gjort noget ved motoren?

• #8   19. sep 2009 Okay...
    Skal jeg nok lige få gået iggennem så.
    Men det er en sindsyg vedligehold G2'er så der burde ikke rigtig være noget der skulle falde ham i øjnene.
    Det eneste jeg er nervøs for er det med de ekstra heste.

• #9   19. sep 2009 Amar L>> Jamen det er alt jeg mener, er det E-mærkede lygter, ingen ekstra (ulovligt) lys osv osv. Ikke ¨åbent filter alt det de kan sætte fingre på - Hvis den altså skal gå lige igennem.

Christopher>> Ja de tager ind imellem en tur - Da min Firebird blev synet kunne jeg høre han skød den af på den anden side af bygningen og min bremsekontakt var knækket - Så ja de er i deres fulde ret - Dog lidt belastende at mande smadrer min bremsekontakt, da han katastrofeopbremser på asfalt, vel vidende om at hn lige har godkendt den på bremsefeltet smiley

• #10   19. sep 2009 Det er vist en model der hedder 19 E... ;s
    Dem har jeg sku ikke set meget af.

• #11   19. sep 2009 Eller er det bare mig der sjusker i noget dum? ;p

• #12   19. sep 2009 Der sker sgu ikk en skid hvis det er den org. motor...Fin Fire & Ice kørte gennem syn med 142 hk...no problemo..

• #13   19. sep 2009 De kører bla. en tur for at tjekke om sikkerhedsseler og støddæmpere og bilen generelt opfører sig normalt, der har intet med bremsevirkning at gøre fra bremsestanden, bla. sikkerhedsselen den kan de kun tjekke ved en hård opbremsning det er ikke nok bare at rykke i den, da sikkerhedsseler ikke virker på en del biler.

Hvis man tager en linial frem og måler bremseslangerne så han man enten en bil der er voldsænket eller man har spillet klogere end synsmanden og så beder man sku selv om det.

Men til start spørgsmålet, så bliver det din golf sikkkert ikke kaseret på motoren pga. at den har flere HK, de har jo ikke mulighed for at måle det på en synshal, da de jo ikke har et rullefeldt eller andet..
    Men dit eneste problem hvis det er en sdt. motor er forurening, og det burde du måske få tjekket istedet for at spørge herinde, der er jo ikke skrevet noget info om hvor gammel bilen er og derfor kan vi jo ikke uddtale os om hvor meget den må forurene og om hvad den forurener.
    En synsmand kan jo sagtens have ejet tusindvis af g2 ér selv men han behøver jo heller ikke havet ejet en selv, og om man "lige" kan mærke forskel på din kan ingen gøre for de kan jo lige have været ude i en der er slidt op, eller en mellemting, og det er jo ikke de vilde heste vi taler om her ifølge dine oplysninger.....

Kør evt. bare til syn, du kan sgu ikke gøre så meget ved det alligevel, for du risikerer jo at spilde penge på det hvis den ikke forurener for meget alligevel, og du har brugt en masse tid på at undgå det, og et synsgebyr kan jo ikke vælte nogen bilejers økkonomi...... ;-))

• #14   19. sep 2009 Dan - Mange tak smiley
    Der har du sku sikkert fat i noget smiley

I andre skal også have tak for hjælpen!

• #15   19. sep 2009 Men det er en Golf 2 fra 1990.
    70 HK std...

• #16   19. sep 2009 Hvis den er fra før 10 måned 90 så har du et tal på 3,5 i forurening, og er den efter så er tallet meget meget lavere....
    Men pøj pøj med det....

Kommentér på:
Tunet Golf Syn

Annonce