{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

afvisninger pga egen uskrevne regler ? {{forumTopicSubject}}

hej

Er noget i tvivl om hvilke regler der gælder for at en bil skal kunne komme ind ???

De regler som BG har eller dem som folk selv finder på

Min bil er afvist pga. jeg ikke selv har taget de billeder af min bil hvilket IKKE fremgård af BG´s regler som værende ulovligt

Hvorfor mener folk så de kan afvise den pga det ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afvisninger pga egen uskrevne regler ?
  • #1   20. feb 2010 jeg siger ind med den igen så får du en stemme af mig

• #2   20. feb 2010 Sådan er det bare..

• #3   20. feb 2010 hvis du har taget billederne her inde fra bg så går du jo imod reglerne..

Billederne skal være dine egne og de skal være tydelige, og det er kopi billeder absolut ikke.. smiley

• #4   20. feb 2010 Har du selv taget dit profilbillede? smiley

• #5   20. feb 2010 det er jo ikke vejre til og tage billeder nu på denne tid af året

• #6   20. feb 2010 men nu har jeg ikke selv set dem så har der forheller ikke stemt på din bil.. smiley

• #7   20. feb 2010 At du benytter billeder der i forvejen er i brug på siden. Husker at der var dobbelt vandmærke på dine billeder.

Billederne skal være dine egne, det krydser du også af lige inden du trykker godkend

• #8   20. feb 2010 HVOR står det at det skal være mine.

Jeg kan ikke se det i reglerne

Der står bilen skal være min

• #9   20. feb 2010 Det skal de vist være, kvag regel nr. 7, at du skal have ophavsret til billederne, så jo, det fremgår af reglerne! smiley

• #10   20. feb 2010 ved at du ikke har taget billederne af bilen har du ikke rettighederne over billeder (de tilhøre ikke dig)
    og da det er en "lov overtrædelse"

hvis du ikke nævner at det ikke er dig der har taget billederne og der ikke er tale om kopi billeder hvor der står f.eks bilgalleri på så kan jeg ikke se hvorfor din bil ikke skulle komme ind.

• #11   20. feb 2010 her har du reglen om ophavsret på billederne.... tjek nu reglerne inden du piver..

1.6 Ophavsret
    Der er ophavsret på alle billeder.
    I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på BilGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    Alle billeder der lægges ud på BilGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver, vil det medføre slettelse af billederne og i grove tilfælde, slettelse af den pågældende profil eller fotoalbum samt evt. dertilhørende brugerkonto.

Benyttelse af ovennævnte billeder vil under alle omstændigheder medføre en advarsel og besked om at fjerne de pågældende billeder straks.

Billeder der af brugeren lægges på BilGalleri.dk, forsynes automatisk med et logo tilhørende BilGalleri.dk

du kan jo selv kikke under brugerbetingelser..

• #12   20. feb 2010 Så når tidligere ejer af bil og billeder sælger bilen til mig og oplyser når jeg spørger at jeg selfølgelig kan bruge de billeder da det jo er MIN bil nu

• #13   20. feb 2010 Så må du be tidligere ejer om at sende de originale billeder. UDEN bilgalleri.dk logo i nederste højre hjørne

• #14   20. feb 2010 eller vente til imorgen og tage nye billeder, eller hvornår du vil.
    det jo ikk fordi det er mega vigtigt at bilen kommer herinde idag.

• #15   20. feb 2010 Kopi billeder er ikke tilladt, læs reglerne igen.........Længere er den ikke.
    Så ta dine egne billeder, og prøv igen.

• #16   20. feb 2010 Nogle folk er virkelig også bare en flok lyseslukkere. Skid da hul i at der står Bilgalleri.dk på billedet i forvejen - det er gemt godt væk nede i hjørnet. Havde der stået navnet på et andet website som måske var amerikansk kan jeg se logikken i det... Men sgu ikke når det er fra den forrige ejer som måske har billeder af bilen i lækker solskin - det vil jeg sgu hellere have, i stedet for at tage billeder i 50 cm sne! Og I ved hvordan det er med en ny bil - den skal vises frem, fordi man er stolt af sit nye køb, og det med manér = ordentlige billeder.

• #17   20. feb 2010 "I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på BilGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    Alle billeder der lægges ud på BilGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. "

Dvs. ALLE billeder... Så jer med billeder fra internettet som profilbilleder, skal kunne bevise at I har rettigheder til billederne, hvilket de færreste nok har.

• #18   20. feb 2010 dig selv f.eks..??

• #19   20. feb 2010 Hvaa *XXX*Krongaard !

Har du rettighederne til det der James Bond billede ?? tror ikke på du selv har taget det.

Så det DU gør er vist mere strafbart end det jeg gør

• #20   20. feb 2010 Anders J tak

Det virker sku som om du er mere ovenpå end alle de afvisere

Jeg kunne forstå hvis det var en bugatti eller en eller anden super bil at folk tvivlede

Det er bare en golf

• #21   20. feb 2010 hvis alle bare holdt sig til reglerne, ville der jo ikke være nogen problemer,

Det er jo ikke for sjovt de er her.

• #22   20. feb 2010 Jeg synes bare det er dobbeltmoralsk at begynde at prædike om den slags, når det for fanden bare handler om at oprette sit nye kæreste eje - alle kender følelsen, så drop det da og giv plads til en ny glad bilejer, når man selv har et billede, som man på ingen måde har rettighederne til.

Skulle vi så også begynde at afvise biler, som har ulovlige skørter, tuning osv?

• #23   21. feb 2010 jeg kan ikke se at det skulle være i mod reglerne at bruge de billeder når ejeren af billederne har givet tilladelse til at bruge dem der står at man skal have rettighederne til billederne og når ejeren har har givet lov til at bruge dem så burde der jo ikke nogen problemer i dette

• #24   21. feb 2010 men mener nu at når man uploader billeder til bg, bliver det faktisk deres eje og derfor deres logo der er på, jeg tvivler stærkt på at vedkommende der prøver at oprette sin bil med bg logo på har fået tilladelse fra bg til at gøre det..

Men ja det er en lille ting, som man måske nok kunne se igennem finger med, men reglen er der nu engang og den skal overholdes lige som alle de andre regler her inde, som sagt så er de her for en grund.

så overhold reglerne, tag sine egne billeder lav en ordenlig oprettelse, så bliver det ikke et problem at komme ind.

Jeg har altid fået mine biler ind i første forsøg.

• #25   21. feb 2010 Hvis man er glad for sin egen bil, så tager man også lige sine EGNE billeder, Det tager 5 min at tage sine egne billeder, og så slipper man også for brokken og alle de afvise stemmer og evt udstemmer der ofte følger med.

Det er nu stadigvæk brugerne herinde der selv bestemmer om de Afviser eller Godkender.

• #26   21. feb 2010 Billederne skal være dine egne - der står ingen steder folks profilbillede skal være deres eget, så tag nu bare for fanden dine egne billeder.

• #27   21. feb 2010
    Sajmon™ hmm sikker.... læs lige

"I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på BilGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    Alle billeder der lægges ud på BilGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. "

• #28   21. feb 2010 Sajmon prøv nu at læse hvad jeg citerede ovenfor!

"Alle billeder der lægges ud på BilGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. "

ALLE billeder. Det betyder at ALT billedmateriale du uploader på Bilgalleri.dk skal være dit, eller noget du har rettigheder til.

Er det så svært at læse???

• #29   21. feb 2010 Bemærk at det er mørkt ??

Det plejer billeder ikke at blive bedre af

• #30   21. feb 2010 LOL..!
    Uskrevne regler?? De står sort på hvidt..

Drop at oprette hvis du ikke magter at tage billeder.. så er det her nok den forkerte side at være på..!

• #31   21. feb 2010 sajmon hvis det er rigtig at du er admin på mc galleriet så syntes jeg satme at der for dårlig at du ikke har læst og kender reglerne inden at du begynder og udtale dig

• #32   21. feb 2010 Billederne skal væredine egne, det vil sige ikke noget dobbelt vandmærke fra andre hjemmesider, eller Bilgalleri.
    Hvis du kan fremvise bevis på at du har rettighederne til billederne så er den god nok. Få den tidligere ejer til at skrive en besked under oprettelsen, så kan folk jo se at du måbruge dem(under forudsætning af at han også selv har rettighederne til dem). Men det bedste er selvfølgelig at tage dine egne, det er ikke svært, der er ingen krav om at man skal være proffesionel fotograf, blot at billederne er tydelige og af selve bilen. Et fra hver thjørne, forfra, bagfra og et par af kabine og motor, så er den hjemme.
    Ved godt at der i Bilgalleris generelle betingelser står at der bare skal være 5 billeder, men det er brugerne selv, der byder velkommen og vi er en del,der ikke bare godkender hvad som helst, men gerne vil have en seriøs hjemmeside.

• #33   21. feb 2010 Måske ikke for dig, men for os andre er det. Så hvis ikke du kan tale ordentligt, så lad være med at sige noget overhoved, lad da være med at tale nedladende til andre, og kalde dem for fjolser, den slagsindlæg hører til på scootergalleri.

• #34   21. feb 2010 jeg holder stadig på at hvis man har rettighederne til at bruge en andens billedr så SKAL billederne nødvendigvis ikke være ens egne

• #35   21. feb 2010 Enig med Bo P, men man skal som sagt kunne bevise at man har de rettigheder.

• #36   21. feb 2010 F-S - ja hader bare når man skal vise reg attest osv på sin bil.. Men sådan er livet jo for os med de fede biler... haha

Havde det været mig der havde fået lov at bruge en anden persons billeder og problemet var at der var et bilgalleri mærke i forvejen, havde jeg da bare fjernet det i et program...

Er desværre folk som tror de er bgs selvudnævnte betjente herinde.. Og er sgu okay at folk afviser en bil som forsøges oprettet som virkelig er i strid med reglerne, f.eks uden tekst, kun 1 billede osv, men forleden var der jo en som blev afvist igen og igen og den ene begrundelse var, at han ikke kunne have sådan en bil når han kun var 18.. Det er sgu JAntelov der vil noget og det er bare IKKE i orden, medmindre vedkommende har direkte bevis på at det ikke var mandens bil!

• #37   21. feb 2010 Løsningen er meget simpel:

1. Tag dine EGENE billeder af din nye bil - og det kan man nemt trods vejret, faktisk bliver billeder ret fede i snevejret pt !!!!

2. lav et fotoalbum med et mix af tidl. ejers billeder og dine egne nye - henvis til dette album i din oprettelse.

På den måde ved vi med sikkerhed at bilen ER din, du har gjort en minimal indsats for at komme på BG og det er tydeligt at bilen endnu findes og ike bare er lånte billeder af en smadret bil der ruster på bilkirkegården.

Jeg forstår ikke hvorfor nogen overhovedet vil på BG med billeder , lavet af den tidl ejer - hvor er tilfredsheden i det ?

• #38   21. feb 2010 B:

Come on.....jeg har afvist en person som påstod at være ejer af en hidsig Mercedes, fyldt med special udstyr osv til den nette sum af små 7-900.000,- i dk...og han var 18 år !

Efter lidt roden rundt på nettet fandt jeg sørme hans bil hos en svensk bilforhandler - så påstod han at bilen var købt der og stod i hans garage hjemme i DK.

Uheldigvis skrev jeg til forhandleren som kunne oplyse at bilen skam stod 6 meter fra ham i det samme øjeblik, den havde aldrig forladt butikken og at INGEN fra DK overhovedet havde spurgt på den bil nogensinde.

DERFOR er jeg yderst kritisk overfor en 18-19-årig som arbejder som flaskedreng i Netto og som tilfældigvis ejer en Mercedes SLR XXX til over 500.000..... - disse ting hænger slet ikke sammen.

• #39   21. feb 2010
    Jeg kan godt afvise på min fornemmelse - feks. en bruger som har oprettet 7 biler på få måneder, og alle i den dyrere ende af skalaen.

Der er visse brugere som jeg kraftigt mistænker for at have nakket billeder på nettet, men har ikke kunnet bevise det - dog har det givet afvisning fra mig aligevel når bilen tydeligt står på en vej i et sydeuropæisk land (kan ses ved vejbelægning, planter, bygninger oa) og så får jeg røde knopper af alle de biler på svenske plader som oprettes med beskeden om at "dem omreg til danske plader om lidt".....igen, primært de meget unge brugere som sjovt nok køber alle disse biler i den dyre ende og som koster kassen at få på danske plader.

Igen - der tvivler jeg meget på at indtjening og købsmulighed hænger sammen, men kan jo ikke bevise det.

• #40   21. feb 2010 Jeg må altså indrømme at jeg afviser biler på begrund af jeg er i tvivl om ejerskab, der har f.eks lige været en som har prøvet at oprette først en 911 der var ikke skrevet særlig meget og teksten var meget tynd, da den blev afvist, prøvede vedkommende at oprette en boble på sorte plader, samme fremgangs måde, 2 - 3 billeder og lidt tekst, jeg mener ejer man sådanne biler, kan man nemt skrive noget mere om dem, hvis ikke så tvivler jeg på egerskab og afviser den på dette grundlag.

Vil en person ind, må vedkommende overbise mig om at bilen rent faktisk er hans/hendes, det er ikke svært kom med nok billeder og information om den.

Kommentér på:
afvisninger pga egen uskrevne regler ?

Annonce