{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

Manglende faktura - Inkasso varsel {{forumTopicSubject}}

Har et lille spørgsmål, jeg gidt kunne tænke mig at høre andres mening omkring...

Jeg har tilbage i Oktober, købt nogle ledninger hos en "konkurrent" af mig, da jeg stod og skulle bruge de kabler til min demobil og ikke kunne få dem hurtigt nok, af min leverandør.

Ved dette køb, fik jeg at vide, at de ville sende mig en faktura med posten. Denne faktura lod sig vente på sig og lige pludselig fik jeg en rykker. Da rykkeren kom, ringede jeg selvfølgelig til butikken og bad dem om at sende mig den fakrura jeg aldrig havde modtaget, da jeg ikke kan betale en regning, uden at have min faktura. Fik at vide at det var en fekæ, at der var sendt en rykker og jeg bare skulle se bort fra både rykker og fremtidige inkassovarsler, da jeg nok skulle få tilsendt min oprindelige faktura.. Har efterfølgende snakket et par gange med personen og blevet lovet at fakuraen nok skulle komme. For 1,5 måned siden, fik jeg så endnu en rykker, med et inkassovarsel. Ringer så til deres bogholder og forklarer sagen igen og beder dem om at sende mig en faktura. Giver ham min Email og beder ham sende den dertil, da jeg golder på, at jeg vil have min faktura, inden jeg betaler regningen. Han sagde han ikke vidste hvordan man sendte en faktura på Email, men ville give sagen videre.

Idag har jeg så IGEN modtaget en rykker, med en inkassovarsel, om at hvis jeg ikke betaler inden to dage, vil den komme i retten.. Jeg er personligt ved at værre RØVtræt af at ringe til dem og bede dem om at sende mig en faktura og er stort set klar til at gå i reten med den. Det er et latterligt beløb på 1500,- men da det er firma Vs firma, kan og vil jeg ikke betale den regning, medmindre jeg har en faktura. Jeg aner jo ikke om jeg nogensinde ser den faktura, hvis jeg først betaler den..

Hvad havde i gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende faktura - Inkasso varsel
  • #1   23. feb 2010 Præcist det samme..... !

• #2   23. feb 2010 har de ikke en fysisk butik?

• #3   23. feb 2010 Jeg ville nok sende et anbefalet brev til dem, hvor i du gør klart at du skal bruge en faktura og vedlægger en kopi af dine rykkere, fortæller dem desuden i brevet at du er villig til at gå rettens vej så fremt de ikke sender en fakture og annulere deres rykkere+gebyer.

• #4   23. feb 2010 Må svare dig at jeg nu heller ikke bar havde givet mig sådan... Men utroligt de ikke er istand til at sende en faktura..?... Burde ikke være så svært...

• #5   23. feb 2010 Jo, de har en fysisk butik, som jeg også har været i efter jeg skulle have haft tilsendt den faktura.. Fik at vide den ville blive sendt..

Jeg er selvstændig med 2 forretninger og har ikke tænkt mig at lukke min forretning, for at tage over i en anden forretning og bede om en faktura. .Vores åbningstider er de samme..

• #6   23. feb 2010 Jeg havde i hvert fald ringet og rykket for den faktura et par gange mere inden i går i retten, denne gang skal du bare optage samtalen... Så r der i hvert fald ingen der kan påstå at du ikke har rykket for den.

• #7   23. feb 2010 Om jeg sender dem et anbefalet brev, eller ringer til dem, må i sidste ende være det samme.. Det eneste jeg får ud af brevet, er jo at jeg får en kvittering på det er sendt.. Får konstant at vide, at jeg skal se bort fra rykkere og inkasso gebyrer, men jeg har bare en fornemmelse af, at pludselig så er den gal, hvis jeg bare ser til.. Men kan simpelthen ikke forstå, at det kan være så svært, at sende mig en faktura..

• #8   23. feb 2010 Det der med at optage en samtale, kan man ikke bruge til en skid. .Og hvor mange gange er et par gange mere.. Det er siden Oktober måned og har efterfølgende fået 5 rykkere, med tilsvarende telefon opkald.. Jeg har sku bedre ting at bruge min tid på, end at ringe konstant, for at få lpv til at betale min regning.. :0)

• #9   23. feb 2010 Med anbefalet brev, har du din sikkerhed for at brevet er sendt og afleveret, som kan bruges som bevis ved evt. retsag.

• #10   23. feb 2010 BDOG

Hvis du optager en samtale hvor de klart og tydeligt siger at du skal ignorere alle rykkere, så har du da dit på det rene... I hvert fald i min verden.

• #11   23. feb 2010 Hva er det der gør et anbefalet brev bedere end et normalt brev, sådan rent retsmæssigt?

Sorry for OT

• #12   23. feb 2010 du vedkender dig at du har bestilt og .modtaget vare til en aftalt pris . så kan jeg ikke se at du ikke bare skal betale , altså du slipper ikke ,

• #13   23. feb 2010 ¤ Pede ¤: At de skal skrive under på, at have modtaget brevet.

• #14   23. feb 2010 Tom.. Du misforstår en meget vigtig ting her.. Jeg vil GERNE betale, men som firma skal jeg have en faktura, inden jeg skal betale og den får jeg ikke.. Ved ikke om duoverhoveedet har læst indlægget, inden du skrev..

• #15   23. feb 2010 Tom A

Han vil jo gerne betale, bare ikke før fakturaen kommer... Det er for regnskabets skyld tænker jeg.

• #16   23. feb 2010 Dan c

Aha... så kan jeg godt fordelen... smiley

• #17   23. feb 2010 se fordelen*

• #18   23. feb 2010 **BDOG**: Nu er det ikke sådan, at de sender den elektronisk og mailen havner i et aggresivt spamfilter du har?

• #19   23. feb 2010 Ja, de skriver under på at de har modtaget ét brev, men ikke hvad der står i det..

Og man kan ikke bruge en optaget mobilsamtale i retten..

• #20   23. feb 2010 Du må da kunne få nogen kopier fra dit teleselskab på dine tlf regninger, så har du et bevis på at du har kontaktet dem...

• #21   23. feb 2010 Dan.. Nej, for modtog en anden faktura med posten, inden det andet blev købt.. Og da de fortæller mig, at de ikke ved hvordn man sender en mail med en fktura, har jeg svært ved at tro de gør det.. Og har ingen problemer, med alle andre elektroniske faktura.. Havde det været dér problemet lå, var det jo løst for flere måneder siden, ved første opkald..

• #22   23. feb 2010 Michael. .Måsle lige drastisk nok, at sidde med telefonregninger fra 5 måneder, for at finde 5 opkald, mellem 5000.. Og det beviser jo heller ikke noget...

Egentlig er bevisbyrden mit mindste problem, for de kan da bare sende mig i retten... Jeg er bare træt af at blive ved med at rykke for noget, som jeg bare gerne vil have ud af verden...

• #23   23. feb 2010 har du ikke en ungarbejder du kan kaste over efter den faktura mens de har åben ?

• #24   23. feb 2010 "Jo, de har en fysisk butik, som jeg også har været i efter jeg skulle have haft tilsendt den faktura.. Fik at vide den ville blive sendt.."

• #26   23. feb 2010 Fordi jeg fik at vide, at de kabler jeg købte, skulle jeg have en faktira tilsendt på.. Jeg betaler altid kontant, hvis jeg kan kommet il det, men det er en fuldstændog ligegyldig faktor lige her.. Det er faktisk de færreste fimaer, der betaler deres køb kontant..

• #27   23. feb 2010 nu har jeg selv firma og har også prøvet at blive truet med alt muligt l*** fra andre firmaer som ikke kan finde ud af at sende en faktura man skal betale.

men send et anbefalet brev samt et med almindelig brevpost gem en kopi af brevet samt kvitteringen fra posthuset, og send evt en kopi på mail af brevet til dem - SØRG FOR at skrive i det brev du sender til dem at det er sendt både anbefalet samt med almindelig brevpost samt at det sendes pr mail også hvis du gør det.

når/hvis de vil smide dig til incasso fremsender du KOPIER af sendt brev samt kvittering fra postdanmark til incassoen herefter plejer der at komme styr på tingene, dog skal du huske at gøre det klart i dit 1. brev til firmaet at du meget gerne vil betale de penge du skylder dem, dog ikke før du modtager en faktura på beløbet samt at du ikke har i sinde at betale hverken renter eller incasso da du ikke er skyld i at de har fejlet i sagen, og bed om at al komunikation foregår på skrift fremover.
    hvis du så skulle ende i fogedretten står du super godt med disse dokumenter.

Kommentér på:
Manglende faktura - Inkasso varsel

Annonce