{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.899 visninger | Oprettet:

Første knallert. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg HAR lagt dette emne under Off-topic..

Jeg er 26. og skal have mig en knallert. jeg har en bil og kørekort, men jeg syntes at 2500 i benz, når jeg stort set kun kører korte turer er alt for dyrt, så jeg vil købe mig en brugt knallert ved siden af for at spare lidt. og stadig beholde bilen.

Jeg har aldrig før haft en knallert, så jeg har et par spørgsmål:

Hvis jeg tuner min knallert, er mit kørekort så i fare?
Er der forskel på om det er en 45 eller en 30. med hensyn til mit kørekort?

Og sidst vil jeg gerne have lidt hjælp til valget:
Det SKAL være en Off-roader, men jeg har indtil nu kun fundet 2 som modeller, er der virkelig ikke flere off-road knallerter??
Dem jeg har fundet er: Derbi Senda og Suzuki RMX.. Hviklen af disse er bedst? og er der andre alternativer?

Jeg takker på forhånd for alle svar der måtte komme..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første knallert.
  • #1   6. mar 2010 der er saks også i den kategori...

• #2   6. mar 2010 altså når du er over 18 skal du ikke have kort for at køre på en 30 knallert, kun til en 45. så jeg vil ikke mene at dit kort er i fare hvis du bliver stoppet på en 30 som er tunet. det så kun bøde og så bliver den nok nappet med.

• #3   6. mar 2010 gillera rcr de kan ikke gøre noget hvis det er en 30.
    45 må være tunet men hvis du blir målt med over 45 km/t får du problemer

• #4   6. mar 2010 Du skal holde dig fra en 45'er, hvis du vil tune. Der gælder de samme regler for overtrædelser af fartgrænser som i bil (dvs. 30 % over 45 = klip og 60 % over 45 = betinget frakendelse)

En anden mulighed er en Gilera SMT. Den har "kun" 3 gear, hvilket altså er mere end rigeligt, når de ikke kører hurtigere end 70-80 (hvis du fjerner begrænsninger). Min lillebror har én, som han er utroligt glad for.

• #5   6. mar 2010 Køb en 30'er, så sker der ikk noget med kortet.
    Du kan få klip i kortet, hbis du kører for hurtigt på en 45'er smiley

Når du siger offroader, er det så med gadedæk, eller offroad dæk? Eller er det sådan en Gear/crosser knallert du er ude efter :)?

• #6   6. mar 2010 ja hvis du har kørekort og kører på en 30 så kan det godt gå udover dit kørekort..

• #7   6. mar 2010 Arh det er vist en RCR og ikke en SMT, du skal have. Det er vist offroad-dækkene, der er forskellen på dem. Til gengæld vil sådan en SMT nu være langt mere behagelig at køre på til daglig...

• #8   6. mar 2010 Tak for alle de gode svar..

Nøj ja, sådan en Sachs Madass havde jeg ikke set før, den er da fed..

Godt, så bliver det en knallert 30.. helt sikkert.. ikke fordi den skal køre 150 kmt. men den må da gerne køre 60-80..
    Ja det er en gear-knallert jeg er ude efter, og den skal kunne klare en tur i skoven eller genvej over marken.. altså en alm. scooter har for små hjul syntes jeg..

• #9   6. mar 2010 Så synes jeg stadigt, du skal købe en SMX, SMT og hvad de ellers hedder, de udgaver som har almindelige dæk smiley De kan nu alligevel godt klare en smule offroad!

• #10   6. mar 2010 Jim A - Undersøg lige hva du snakker om. Du kan ikke få klip i kortet på en 30 knallert, ligesom de heller ikke kan tage dit kørerkort for sprit. Grunden til de ikke kan det er pga, 30knallert ikke kræver førebevis.

De er straks noget andet på 45 knallert....

• #11   6. mar 2010 Kan jeg ikke bare have ekstra sæt fælge liggende med gade-dæk på??

Marc C - Den er flot. det er noget i den stil jeg skal have.. men jeg tror din er for pæn (læs dyr) jeg regner med at købe en med lidt skrammer og ridser for max. 5000,- og ejg skal lige have mine skatte penge udbetalt først..

• #12   6. mar 2010 Martin J - Jeg tror Jim lavede en Tryk fejl.. og mente 45.. men er ikek sikker..

• #13   6. mar 2010 ja selvfølgelig.. :o)

• #14   6. mar 2010 Man kan i ganske få tilfælde godt få taget sit kørekort, hvis man gentagne gange bliver taget for sprit på en 30'er smiley Men det sker næsten aldrig...

• #15   6. mar 2010 jonas g
    du får sku ikke meget gilera eller derbi for 5000 !
    kender en der har en mad ass tilsalg med 125 cc motor:)

• #16   6. mar 2010 Nej, den skal godt nok være totalt smadret, hvis den skal ned i 5.000 kr., sådan en Gilera/Derby. Min bror gav lidt over 20.000 kr. for sin SMT!

• #17   6. mar 2010 JEg har da fundet et par stykker på Dba.. til under 5K.. det har så været de Senda'er.. og de har været 45'ere de fleste. men de starter fra 2500,-

BAY - nu var det jo ikke en spritter-knalelrt jeg sku ha.. hehe.. men bare et 2-hjulet alternativ til bilen..

• #18   6. mar 2010 jonas g se lige din indbakke smiley

• #19   6. mar 2010 Som sagt skal du ikke ligge og køre stærkt på en 45'er - så ryger dit kort smiley

Det er muligt, du ikke skal køre sprit - og det er da også fint, du holder dig inden for loven på det punkt, synes jeg - men jeg ville alligevel lige oplyse dig om risikoen.

Men du skal som sagt blive stoppet fuld på en 30'er en del gange, før der sker noget.

• #20   6. mar 2010 Lundsgaard - har svaret, tak..

B A Y - Jamen jeg er også glad for din oplysning.. og ja det er helt sikkert en 30'er jeg skal have, men når jeg har fået pengene fra skat osv. skal jeg lgie habve regnet sammen nøjagtig hvor meget jeg skal bruge på den, og så opretter jeg en annonce på SG omkring køb af knallert..

Til alle - TAK FOR HJÆLPEN, JEG HAR FÅET SVAR PÅ HVAD JEG SKULLE BRUGE, jeg lader tråden stå, i fald at der er en anden en dag der har samme spørgsmål..

• #21   28. mar 2010 hmm du vil spare penge. men du vil købe en knallert og bruge penge på at tune den og der ved bruger den jo mere benzin osse. så kan du lige så godt bare kører i bilen jo!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
Første knallert.

Annonce