{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Træt er langsom Windows {{forumTopicSubject}}

Hvis du er blevet træt af den langsomme og virus fyldte windows...

Så skulle du tag at prøve et linux baseret styresystem.

Mint og Ubuntu er gode til nybegynder...

Til Mint og Ubuntu findes der en super god forum med maser af suport.

http://www.ubuntudanmark.dk/

http://www.whylinuxisbetter.net/index_da.php?lang=da

http://www.linuxin.dk/

Tag en kig på linkene og blive overbevist..

Linux er dog ikke godt til spille maskine...
Det kan dog løses med at ha både windows og Linux på pc/laptop...

Så bruge windows KUN til spil og linux til alt det andet....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt er langsom Windows
  • #1   8. mar 2010 øh

• #2   8. mar 2010 Mac er vejen frem.. skifter sku ikke tilbage til vindåse eller andet igen..

• #3   8. mar 2010 øhh ellers tak.. bruger nu bare windows 7 det fungerer super godt og kører ultra hurtigt...

Hvis ens windows er så langsomt så burde man nok opgraderer sin computer... ellers er der et eller andet helt galt...

• #4   8. mar 2010 Ja jeg skal sku heller ikke af med min Macbook Air...

• #5   8. mar 2010 Nicklas O - jeg kan godt lide at du forsøger at løse et software problem ved at opgradere dit hardware *G*

• #6   8. mar 2010 lyder som om du køre vista smiley prøv windows 7

• #7   8. mar 2010 Ubuntu og Mint er finfin, men til erhverv er det intet værd.
    Windows 7 kører iøvrigt stabilt.

Der findes iøvrigt også virus til Linux, grunden til at der ikke er så mange som til Windows, skal nok ses i lyset af at Windows har en DEL år på bagen som konsumer OS og at det stadig har 95% markedsandele..

Den eneste fordel ved Ununtu/Mint er da at det er gratis..
    Men køber du en ny PC, så betaler du stort set ikke mindre for at få den uden OS..

• #8   8. mar 2010 det har meget at sige hvad dine ram køre i Cas time om de køre 5 5 5 eller 9 9 9 det en stor forskel..

• #9   8. mar 2010 Jim A, en indstilling der kun er på "bambus-PC´er" ikke noget du finder på et færdigt system.

Mange PC problemer opstår fordi man kan pille for mange steder smiley

• #10   8. mar 2010 Jesper S - der er nu ellers flere og flere firmaer der skifter til linux.

• #11   8. mar 2010 heh ja det også rigtigt.. men han skriver jo ikke hvad han har

• #12   8. mar 2010 vi køre stadig windows Xp på hvors arbejdes plads. smiley

• #13   8. mar 2010 Lars K, det er ikke mange og de bøvler utrolig meget rundt i det, jeg har selv været der, det er bare ikke godtnok som erstatning til virksomheder der har kørt AD struktur med Exchange og sharepoint.

Styresystemet er måske gratis, men hvad med al den tid teknikkerne skal bruge på at omskoles til at kunne installere og supportere det?

Og ikke mindst omskoling af brugerne, det er dyrere end at betale for Licenser til Windows, du kan ikke omskole en bruger for 500kr

Jeg ved godt det lyder som en dårlig undskylding der siger "vi bliver ved det kendte, fordi det er nemmest og billigst", men nu er det sådan at virksomheder tænker..

• #14   8. mar 2010 Windows er langsom og meget ustabil i forhold til Linux...

Min computer dog gammel og grå (ca 2,5år gammel)

Det tag ca 30sek (4 minuter med XP) at starte den op og klar til at bruge og 5sek til at lukke ned efter jeg har trykket på sluk
    Det skal lige nævns at den er 75% fyldt op med billeder, MP3 og tekst dokumenter.

Jeg har lige installeret den på en halv år gammel laptop med med virus fyldt vista...

Den er ca blevet otte gange hurtiger end vista....

Jeg har prøvet en ny PC med windows 7..

Den var så ca halv så hurtig som min gamle Linux maskine....

• #15   8. mar 2010 Jesper S - hvilken it supporter og datafagteknikker har ikke lært mindst lige så meget om linux som om windows ?
    Man kan derudover få sin ubuntu til at ligne og opføre sig som en windows xp men som du selv siger er det bare nemmere at blive i den rille man har kørt i, i årevis fordi den er så dyb at man ikke vælter smiley

• #16   8. mar 2010 Jesper S...

Jeg har brugt hvad der liner 2 timer i at sætte mig ind i de besale ting.

Som hentning af programmer fra software center/pakkenhåntering/programhåntering.
    sætte flash player og mediecenter op.
    Bruge koder i terminal. Masser er hjælp i dvs forum...

• #17   8. mar 2010 "Windows er langsom og meget ustabil i forhold til Linux..."

Den påstand har du vist ikke meget belæg for, enten er du et får til Windows eller også er du ignorant.
    Vi kører Windows XP og 7 på alle vore kunders PC´er og de oplever ikke Bluescreens eller langsomme PC´er..

"Det skal lige nævns at den er 75% fyldt op med billeder, MP3 og tekst dokumenter."

Gør ingen forskel for opstarten, som på en XP kan gøres på under 30 sek, hvis man ved hvad man laver, du kan starte med at defragmentere, så kører en Bootvis og dereefter tjekke alt det crap din PC starter op, som du i tidens løb har installeret.

• #18   8. mar 2010 Lars K, jeg kender ingen It-supporter/Datafag tekniker der bliver undervist i lige dele *nix/Windows... jeg har også selv været der og kender flere der er idag, vi har en fin dialog med lærlingene..

Og ja, det er nemmere at blive i den samme rille, men fakta er desværre at TCO er billigere med MS produkter end med *nix, endnu!

Jeg er ikke ognorant og jeg håber da at fremtiden bliver bedre for *nix, så vi kan få noget konkurrence.
    Men pt. er det i virksomhedsøjne bare ikke aktuelt endnu.
    Og i disse tider er der INGEN der tør satse...

• #19   8. mar 2010 30 sekunder er pænt hurtigt på en xp, det må være en rimelig frisk installation ?

ubuntu er nede under 25 sekunder smiley

• #20   8. mar 2010 *nix har noget utrolig gode egenskaber til nogle server apps, de tilstår jeg blankt, der er nogle ting hvor de slår Windows af banen..
    Selv MS har indset det og derfor lanceret Server 2008 R2 Core.. at der så er nogle basale mangler i det system er en anden sag..

• #21   8. mar 2010 jesper - okay, euc midt gør åbenbart meget ud af linux så smiley

• #22   8. mar 2010 Lars K, jeg lever bl.a af at "redde" røven for folk der har pillet for meget og ikke har forstand på det og selv den mest knuste XP kan altid komme under 30sek, selvfølgelig forudsat en fornuftg hardware med min. 512MB ram

Og at Ubunte er nede på 25 sek er muligt.. jeg har ikke testet det, men om det er 30 eller 25 er vist ligemeget, men 2-4 min. er uhørt og så er det fordi der er noget galt.

• #23   8. mar 2010 var mere hvis man havde som nævnt fyldt sin computer op med alt muligt crap... fx. den computer jeg sidder på nu er en bærbar på et kursus der køre xp... den er 4 år om at starte op.. men den åbner også alt muligt crap op... og der lægger stort set intet på dem da hver gang med slukker dem så slettes alle ens instillinger og ting man har gemt

men hvis man har en gammel computer så tager det self. lang tid at starte den op og kører ultra langsomt ligemeget hva man bruger.... jeg har selv lige opgraderet min egen computer... og den kører meget hurtigere nu.. så JA det har da noget at sige om ens computer er langsom eller hurig..

p.s. Det tager under 30sek. at starte min computer op og den er fyldt op med film, musik, spil osv. der lægger 3TB... så jeg klager ikke over hastigheden...

C")

• #24   8. mar 2010 Lars K, jeg har ikke kendskab til EUC midt, men EUC syd har nogle meget kompetente 'nix nørder som underviserere, men da de fleste virksomheder som lærlingene er ansat hos, kørere Windows, bliver de også uddannet primært i dette, da de ellers ikke vil være interessante nok (det er svært nok at finde en læreplads i forvejen,.)

Men det er da godt at EUC Midt gør noget ved det.

Men hvor er Exchange og Sharepoint erstatningen i *nix?
    De 2 ting er de bærende produkter for en alm. virksomhed idag

• #25   8. mar 2010 jesper - jeg har ikke arbejdet med nix længe så kan ærlig talt ikke huske hvad de forskellige software løsningen hedder men vi havde på et tidspunkt lavet et fiktivt firma der sagtens kunne erstatte en windows baseret løsning. Vores konklusion efter at have leget med de forskellige miljøer var at AD ikke var så imponerende som først antaget smiley

• #26   8. mar 2010 Jeg er enig med Jesper S, Windows 7 er bare sagen. Jeg haren rimelig vild stationær pc samt en bærbar der er over 3 år gl og begge har W 7 installeret og aldrig har de to maskiner kørt så godt. Har aldrig haft et eneste nedbrud med nogen af dem siden der er kommet Windows 7 på dem.

• #27   8. mar 2010 futte - hvad har du så sammenlignet med ?

• #28   8. mar 2010 Hmm ja før kørte de begge XP og det var sku langsomt i forhold til 7, men min kammerat har en stationær næsten ligesom min og han prøvet Linux på hans og det var da det værste lort han længe havde prøvet. Min den tog hans hele vejen, opstart af styresystem samt indlæsning div programmer og hvis man spiller online hvilket vi begge gør en del i så kan linux ik bruges til en rygende bananskid.

• #29   8. mar 2010 - -Futte- - - okay jeg synes nu ellers min xp starter væsentligt hurtigere på end min win 7. Hvad spiller i online ? de fleste spil kan faktisk køres med paralels wine eller cedega smiley

• #30   8. mar 2010 Hvis du eksempelvis skal spille COD MW2 som skal køres gennem Steam client så kan du ik bare køre den på Linux uden at skal ha visse andre ting installeret inden du kan køre steam. Og i det at Steam bliver mere og mere udbredt ser jeg det som et meget stort minus. Og mht XP vs Win 7 så har jeg meget svært ved tro din XP er hurtigere end Win 7 men fair nok. Altså i min stationære sidder 8GB 1333mhz ram samt 2 Sparkle grafikkort med 2 gb på hver og med XP 64 bit tager den bestemt meget længere tid at starte op end Win 7 64 bit.

• #31   8. mar 2010 - -Futte- - - har aldrig leget med steam så det kan jeg faktisk ikke udtale mig om smiley men mon ikke de laver en steam klient på et tidspunkt smiley

• #32   8. mar 2010 Jo det burde de da gøre, for flere og flere af de store udgivelser skal køres gennem steam og det er jo ik alle der køre Windows og Mac.

• #33   8. mar 2010 Lars K, nu ved jeg ikke hvornår du sidst har været på skole, men det er rigtigt at hvis du tager AD fra 2000, så er det sq ik sagen... men der er virkelig sket ting og sager siden Server 2000 smiley

• #34   8. mar 2010 jesper - jo det var en 2000 server men mon ikke linux verdenen også har udviklet sig siden dengang ? smiley

• #35   8. mar 2010 Jo, men desværre ikke i den rigtige retning, hvis du spørger mig, så skulle de have satset 100% på server miljøet og banket MS en gang for alle..

• #36   8. mar 2010 jesper - tror nu det er fint nok de lige får de almindelige mennesker med på vognen smiley

• #37   8. mar 2010 Uanset hvad har *nix været med til at præge tingene som de er idag, det synes jeg er fedt, der er kommet mange fede software tools ud af det bl.a.

• #38   8. mar 2010 jep det er helt sikkert

• #39   8. mar 2010 Måske ikke lige den rigtige side at sidde og prøve at få folk overbevist om at de skal skifte styresystem... 90% af brugerne herinde ligger i alderen 16-30, og mon ikke min. 75% spiller spil på deres computer så hvor mange gider lige skulle bøvle med at skifte rundt i styresystemer hver gang de vil spille = nok de færreste...

Desuden så kommer næsten alle nye computerer med W7 som faktisk kører overraskende godt, så hvorfor skifte...

God dag...

• #40   8. mar 2010 WAI - som vi allerede har snakket om hvis du læste kan man godt spille på linux.

• #41   8. mar 2010 Lars K - Eftersom jeg har læst kan jeg jo også se man ikke kan spille uhæmmet lige hvad man vil uden at der er forbehold, så nej, we aint buying it smiley

• #42   8. mar 2010 WAI - det er rigtigt nok men der findes også spil til linux du ikke kan spille på windows smiley

Kommentér på:
Træt er langsom Windows

Annonce