{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.042 visninger | Oprettet:

Betale skat af befordring ? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter !

Ville lige høre om det virkeligt kan passe at man skal betale skat af ens befordringsfradrag ?

Jeg stod i forvejen til at skulle have penge tilbage i skat, og da jeg så retter min befordring i opgørelsen, står der et meget mindre beløb end skats egen udregner havde regnet ud.. Syntes at dette virker underligt.

Nogen kloge hoveder derude der kan forklare mig hvorfor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale skat af befordring ?
  • #1   14. mar 2010 ja det skal man og det skal man af alt hvad man får her i danmark

• #2   14. mar 2010 Har du rettet km antal op eller ned?

• #3   14. mar 2010 Næste gang inden du retter din befodring så check lige om skat evt. har skrevet for meget eller for lidt ind. Inden du selv retter til. Hvis de har skrevet for lidt ind så ville det nok være smart at rette til. hvis du har skrevet for meget, ja figure the rest. smiley

• #4   14. mar 2010 Du har jo betalt skat af befordringen, så det er kun skatten du får tilbage...

• #5   14. mar 2010 Jacob - Gruppe-Admin .

Har ikke trukket kørsel fra sidste år, da det var meningen at jeg kun skulle arbejde weekend, men i takt med at der blev mere at lave, skulle jeg oftere på arbejde..

Så for at besvare dit spørgsmål, så er det sat op fra 0-152 dage

• #6   14. mar 2010 Undre mig over at jeg skal have 2/3 mindre end deres egen udregner havde skrevet..

• #7   14. mar 2010 Du betaler ikke skat af befordring. befordring er ikke penge du får, men et fradrag som du kan trække fra i skat.

• #8   14. mar 2010 Da jeg ændrede mit fra 0 til 22 km om dagen fik jeg 2500 mere tilbage i skat... Så det lyder sq sært.

• #9   14. mar 2010 Amen ffs. Kører du 50 km frem og tilbage hver dag så er det (50-24) = 26 * (Antal dage) * 1,90 = Det beløb du skriver på din selvangivelse.

Efter 100 km pr dag frem og tilbage er satsen 0,95 kr.

• #10   14. mar 2010 jonas J

Ja den var jeg godt klar over, men derfor skal de penge da stadigt modregnes det beløb jeg har betalt i skat..

Undre míg over at det endelige resultat af befordringen er 2/3 mindre end deres beregner har skrevet.

Køre 276 km om dagen, for at passe mit arbejde, og som det ser ud nu kunne det sgu bedre betale sig for mig at bede om en fyreseddel (men egner mig ikke til at gå hjemme, vil hellere arbejde)

• #11   14. mar 2010 Du får kun skatteværdien tilbage

• #12   14. mar 2010 Der visse regler hvis i visse kommuner samt hvis du kører over broen.

• #13   14. mar 2010 S T

Bor i en udkants kommune, så efter hvad jeg har læst mig til så er det 1,90 kr per km.

Og din beregning er jo det samme som skats egen.. Prøv lige at læse mit spørgsmål igen..

• #14   14. mar 2010 kontakt skat imorgen, det kan være der er en fejl på deres side, min moster prøvede det samme sidste år efter vi skrev 200 dage på af 33 km (+ de 24 km) skulle hun også betale restskat og der var det en fejl på deres side...

• #15   14. mar 2010 Håber da at det er en fejl, da det er pænt mange penge det drejer sig om..

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #16   14. mar 2010 dem der stod før du rettede det var jo regnet ind i det skat du skulle betale hele året og derfor er fradraget fordelt på hele året. men dem udover skulle du jo gerne få ekstra tilbage her når det blev opgjort....lyder som om at du hellere på få fat i skat

• #17   14. mar 2010 Steffen M

Feltet var tomt, har selv været inde og rette det til..

Da jeg var derinde var der 276 dage skrevet på, men beløbet var ikke ført ud i feltet (hvis du forstår mig ?)

• #18   14. mar 2010 Håber da at der er tale om en fejl, da jeg da godt kunne finde på noget sjovt at bruge de penge på (så som at betale min bil ud)

• #19   14. mar 2010 har du ikke 2 årsopgørelser så? dvs at der er lavet en ny hvor på det nye befordring er på.
    Dvs du får det tilbage som du har set, men så er der lavet en ny årsopgørelse så du får det beløb også.
    Sådan fik jeg det nemlig sidste år.

• #20   14. mar 2010 Steffen
    Nu er det jo sådan at SKAT de laver en ÅRSOPGØRELSE så de kikker ikke på noget månedligt, om du så først oplyser ALLE dine fradrag den 31. 12 så er det fint nok, men hvis du derimod oplyser dem den 01. 01 ja så bliver de beregnet så du får 1/12 hver måned, men nu er det jo ikke alle dine fradrag du kender på forhånd, og som regel heller ikke dine indtægter så derfor skal man selvangive rettelser når året er omme hvis SKAT ikke allerede kender til dem.
    Renteudgifter oma bliver automatisk indberettet så dem skal man blot selv afstemme, det samme gælder den skat din arbejdsgiver har trukket dig for den skal du OGSÅ selv tjekke om det er den samme som der står på dine lønsedler da det er dig som bliver bonget hvis der er fejl i indberetningerne fra arbejdsbiver ect.

• #21   14. mar 2010 Kørselsfradragsberegneren inde på Skat er nogen gange lidt mærkelig.

Da jeg ville ind og rette i min årsopgørelse, havde den automatiske beregner beregnet 180 dage med én daglig kilometerafstand og 36 dage med en anden.???

Så det er altid en god ide at checke hvad der aktuelt er ført ud i feltet.

• #22   14. mar 2010 som andreas siger, så prøv at tjekke din skatte mappe for 2009 og se hvor mange årsopgørsler der er, hvis du har godkendt de rettelser du har lavet vil der være minimum 2, den som du har fået samt den du lige har lavet, der står også kørselsdato ved dem dvs at den og den dato har de lavet en årsopgørsel
    på den seneste står der oplysninger om der er blevet udbetalt restskat på tideligere opgørsler.
    men det er ikke sikkert at den er dannet endnu så du kan se den, men det burde du kunne imorgen efter klokken 8 mener jeg det er

• #23   14. mar 2010 Når jeg kigger i mappen er der. Årsopgørelsen og bilag til årsopgørelsen og intet andet.

• #24   14. mar 2010 du får kun ca 1/3 af det totale beløb til udbetaling.

har du 90.000 kr i fradrag, giver det kun 30.000 kr på kontoen.

• #25   14. mar 2010 Det er sgu da klamt at deres egen beregner ikke tager højde for det.. :s

• #26   14. mar 2010 Så dvs at man faktisk betaler "skat" af det.. Længe leve Danmark.. Eller.. Nej

• #27   14. mar 2010 hehe så det godt man skal ha næsten 60000 tilbage i år

• #28   14. mar 2010 Ja havde regnet med lidt over 70000 i befordring og 10000 i overskydende skat, nu må jeg "nøjes" med 35000 total.. :s

• #29   14. mar 2010 Igen.....det er forkert at sige, at du betaler skat af din befordring, - men du reducerer derimod dit skattegrundlag ved at trække befordringsfradraget fra din skattepligtige indkomst.

Dermed er skatteværdien af dit befordringsfradrag også kun lig med skattesatsen ganget med det befordringsfradrag du har angivet.

• #30   14. mar 2010 Hans O

Vil nu vælge at kalde det skat, når deres beregner siger 70000, men reelt får man kun 25000 ud af det..

• #31   16. mar 2010 der er et loft på hvor meget du kan få tilbage måske du er kommet over det.

ud fra mine tal hos mig skulle jeg have 66k tilbage i kørsels fradrag+have betalt 4500 for meget i skat så det er 70500 men jeg for kun 9300 da det er loft på hvor meget jeg kan få tilbage lidt neder men sådan er det

• #32   16. mar 2010 Steffen K Hva snakker du om.. Der er ikke loft på...

Du får ikke det fulde beløb retur af befordringsfradraget. Regn med 1/3 af beløbet.

• #34   13. mar 2017 Du får 1/3 af det totale fradragsbeløb

• L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 1 Svar: 197
    #35   13. mar 2017 Det er ikke en befordringsgodtgørelse du beregner, det er et fradrag. Hvert år er der folk der brokker sig over, at de kun får 1/3 af beregningen tilbage, og det er samme misforståelse hver gang.

#33 Beregningen viser at du har et fradrag på 26.000 kr, hvilket betyder at du slipper for at betale skat af de 26.000 kr, hvilket igen passer meget godt med, at du får godt 8.000 kr tilbage.

Kommentér på:
Betale skat af befordring ?

Annonce