Ebay annulering {{forumTopicSubject}}
Hey
Har købt nogle nye baglygter til audi'en på ebay.
Det var et "køb nu" køb, så "vandt" selvfølgelig.
Betaler så med det samme med Paypal, så det hele burde være i orden
Kort efter finder jeg så de samme lygter til omkring 500kr mindre fra en anden sælger. (Skal lige siges jeg længe og flere gange inden, over flere dage, havde kigget efter billigere lygter, men de lå alle på samme pris som ham jeg købte ved så regnede ikke med at finde dem billigere)
Sælger er en stor sælger og har over 280.000 salg så han er nok vant til lidt "problemer" med kunder, men det er jeg ikke :b
Så hvad har jeg af muligheder og hvordan gør jeg, for at annullere købet?
Tog naturligvis hurtigt kontakt til sælger, hvor jeg skrev jeg ønskede at annullere ordren og om det kunne lade sig gøre, og han svarer sig med om jeg ønsker at annullere bare for at være sikker da han åbent ikke forstår det jeg skriver så godt (Skriver på engelsk og han er tysker)
Men har ik lige fået svar siden.
Så vil høre om nogen her ved hvordan det foregår, mest med hensyn til Paypal og om at få pengene igen
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 475
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 202
Mere ang pengene der skal retur, og det..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 713
Der findes nogle sælgere fra f.eks. Hong Kong der sælger på en masse forskellige landes Ebays og der er derfor nogle gange store forskelle i deres priser pga valuta konverteringer. Der må man bare være ekstrem opmærksom. Plus man skal huske at der kommer moms+told oveni når det købes udenfor EU.
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
dec 2006
Mente nemlig nok ja, at jeg ikke havde ret til at annullere når jeg køber noget på denne måde.
Men da han er en stor sælger har han også skrevet i bunden af varen (på ebay siden) at "Returns accepted" så håber da han er flink og vil annullere ordren da vi jo nok ellers begge ved at det bare vil være spild tid for os begge hvis han sender sættet afsted, da jeg så bare vil sende det retur (Som jeg gerne gøre for at spare 4-500 kr nå det jo nærmest svarer til 1/3 af lygternes pris.
Men The Chicken * ved godt man bør lade vær med at kigge videre, og det var heller ikke meningen, men prøvede at finde andre sælgere af samme lygte der havde flere billeder af den, da jeg lige ville tjekke bagsiden af den, og der snublede jeg jo så lige over en der var 500 kr billigere ;b
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Så derfor kan man ikke bare sige, "jeg har fortrudt" og tro alt er i skønneste orden!
Som de fleste skriver, "du byder for at købe, ikke for at få lov at prutte når du har købt"!
Alle moms reg på Ebay SKAL give returret, mener jeg! (tyskland)
Er du nu sikker på de ny du har fundet ikke er fra en fusker, et prishop på 500 lyder noget vildt?
dec 2006
Er sikker på det ikke er fusk ja, da sælger som sagt har solgt over 280.000 items (Og ham jeg har købt af nu har lige knap 70.000) og tror grunden til forskellen er at det jeg har købt har været hvor man kun har kunne købe her og nu, hvor ved prisen jo så ofte er højere, og den nye jeg har fundet er en aktion, så den selvfølgelig starter en del lavere.
Den har pt. ikke andre der byder så ku jo være heldig at få den billig, og sq jeg være uheldig at andre byder er der jo stadig en del fri rum før jeg kommer op i sammen pris som den nuværende, hvis du kan følge mig
nov 2009
De har alle den samme indkøbspris og opererer ca med den samme lave avance, ellers dør baby simpelthen, de skal jo tjene lidt på det!
Grunden til at nogen sælger en Audi A6 med en startpris på 1 euro er at det er Ebays mærkesag at alle varer sælges fra den lave startpris for at small time dealers også kan gå ind og byde! "Jeg har lige budt 33 euro på en audi, gad vide om jeg får den"? Nej du gør ej, men man har lov at håbe:)
Kan du ikke sende et link til den lygte, kunne godt tænke mig at se dem, altså den nye sælger?
Men du vil altså annullere købet med den ene, for at se om du får den anden billigere?
Hvad så hvis den bliver dyrere?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
nov 2009
Men det ville da være træls at starte sin Ebay karakterbog med et minus!
Den gik ikke med en privat, han havde gjort livet surt for dig, husk at det svarer til en underskrift!
Jeg købte engang en bil i Belgien og kom til at sætte et tal for meget på, 5000 istedet for 500, sad sgu og sov må jeg erkende, men det var jo helt klart en fejl, og der siger Ebay så at man kan annulere indenfor meget kort tid, og det gjorde jeg så, max 10 minutter efter, men 3-4 dage efter sendte sælgeren en email og spugte hvornår jeg kom og hentede bilen! Forklarede ham sagen og han erkendte han ikke havde været hjemme, så han kunne ikke gå ind og annulere mit bud, men han kunne give en "second chance offer" til den næsthøjest bydende og sælge den til ham!
Jeg kom godt nok til at svede der, for bilen var max 3.500 værd så jeg var jo stensikker på at buddet ville gå til mig!
Jeg har 83 handler bag mig og nul fejl indtil videre!
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Det jeg ked af, men det syntes jeg er dårlig stil.. Lær af det.. Som The Chicken siger.. Der findes altid billigere og bedre..
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
nov 2009
Kommer sikkert heller ikke ud og køre i år, andet end prøveplader,men så er jeg tidligt klar til næste sæson.
dec 2006
Og så har han tilmed givet mig en positiv bedømmelse, så det er jo bare super.
Kvitterede jo self med at give ham fuld positiv anmeldelse
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 3.635
Men så tænk på at når du byder på det andet sæt lygter som du siger er på auktion, så hvis du giver et bud og dermed virker interesseret er der altså mange sælgere der selv sidder og byder varen op, så du alligevel ender med at give noget nær det samme som alle andre steder... Ellers også kan tricket fra nr 2 sælger være at hans forsendelse bare er dyrer... Har tit set på dele i tyskland hvor der kan være rimelig stor prisforskel, men så er grunden tit og ofte at den billige vare, bare har dyrer forsendelse..
dec 2006
Så kan bare sidde nu og håbe der ikke er andre der byder, så jeg kan få et billigt sæt lygter
nov 2009
dec 2006
Har lige for få minutter siden vundet aktionen og fik mig et sæt nye LED lygter til kun 800 kr inkl fragt
Det er denne lygte jeg har købt:
http://bilder.afterbuy.de/images/39955/ra02dlrc.jpg
Ebay annulering