{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KOMFUR! Grøn, blå, brun og 2 Sorte
  • #1   16. apr 2010 ja

• #2   16. apr 2010 Nej... Der er et fasedrej mellem dem og det er ikke altid lige meget hvilken fase der er til hvad for en fase på komfuret....

• #3   16. apr 2010 flere der kan bekræfte det`??? sidste gang jeg roddede med EL brandte jeg min vaskemaskine af:-)

• #4   16. apr 2010 Det er ligemeget på komfuret, men til motore er det ikke ligemeget, da de netop bruger faseforskydningen til fremdrift

• #5   16. apr 2010 Jo det er lige meget på et komfur.

• #6   16. apr 2010 GG det er altså skide skægt når folk bare ikke vil overgive sig til at bruge en fagmand. Prøv dig frem i værste fald siger det puf Alternativt, så se den vejledning der sidder bag på komfuret og mål dig frem så du tilslutter korrekt. Hvis du stadig er i tvivl, så find en der har styr på det.. Du kan jo ikke stole på at farverne bare passer og du skal også vide om du har 2 eller 3 faser til rådighed.

• #7   16. apr 2010 Ring efter en elektriker istedet for at fedte selv hvis du ikke har mere styr på det... 9 ud af 10 el ulykker der skal i DK er på grund af "gør det selv"

• #8   16. apr 2010 Per L, det med om farverne passer, hvis de ikke gør det, er det enten en MEGET gammel installation eller også, så er det ikke lavet efter bogen.

• #9   16. apr 2010 At tro man kan stole på farve i en el installation viser bare man IKKE er uddannet og aldrig har arbejdet i faget.. man måler ALTID, ikke bare altid men ALTID..

• #10   16. apr 2010 Emil J, selvfølgelig måler man og jo jeg har arbejdet i faget, og jeg har set forkerte farver, men det var ikke det jeg sagde, jeg sagde at hvis farverne ikke passer, så er det ikke lavet efter bogen.

• #11   16. apr 2010 Prøv nu bare et eller andet og så smid lige en opdatering på hvor høje flammerne var;-)

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #12   16. apr 2010 Jup, medmindre det er noget man selv har lavet, så stoler man ikke på farver.

• #13   16. apr 2010 Jesper-- Men når manden tilsyneladende ikke kender en skid til el nytter det jo ikke at sige han "burde" kunne stole på farverne..
    Det er bedre at sige man aldrig kan stole på farverne, men kun på sine egne målinger..

• #14   16. apr 2010 Emil J, jeg siger ikke nogen steder at han kan stole på farverne.. jeg kommentarere blot at hvis de ikke passer så er det fordi det ikke er lavet efter bogen

• #15   16. apr 2010 Jeg er elektriker...

Den blå til den blå MEGET vigtigt...
    den gulgrønne er jord og skal til gulgrøn..

Den brune sorte og grå er faser
    gammel installation brun sort sort... stadig de 3 faser...

du kunne for den sags skyld sætte den brune til en sort osv... så længe det er et komfur...

det er kun ved elmotor du ikke kan, da det vil vende dens omløbsretning at ændre på farvetilslutningerne...

• #16   16. apr 2010 håber det gir mening ellers er du velkommen til sende en PB...

• #17   16. apr 2010 eller en installation fra 60,70 eller 80'erne.. smiley og dem er der stadigvæk mange af, jeg går og renoverer nogle køkkener i et boligselskab og der er, sort = nul, blå og hvid = fase og rød = jord..
    Iøvrigt er der ikke noget krav om farvene på ledningerne i en bolig, det eneste der er krav om er at Gul/grøn KUN må være beskyttelses ledning..

• #18   16. apr 2010 Som emil skriver ku det jo godt være at nullen var en af de sorte. hvis det er tilfældet og du montere det som daniel siger så er der stor mulighed for at brænde dit komfur af.

• #19   16. apr 2010 Polsøger på så er den skid slået

• #20   16. apr 2010 Ikke alle polsøgere fortæller om spændingens størrelse..

• #21   16. apr 2010 Man kan alså ik side og sige at det L1 er brun og at den ved siden af er L2.

Det kommer helt an på hvem der har monteret det den gang det blev lavet.

Der er mange der ik burde rode med el derude.Det ku jo os være det var en polak der havde lavet det.

Og iøvrigt er det skide ligemeget om man montere nulle først hvis man monter uden strøm på (hvilke jeg håber man gør)

• #22   17. apr 2010 som emil j siger er farverne ikke til at stole på, har lavet noget el hos min søster, der var faserne sort, rød, gul. nul var hvid, jord var brun.

det var mildt sagt et helvede smiley

• #23   17. apr 2010 Hva så sagde det bum eller hva? Venter spændt på et resultat. Kom nu gør noget;-)

• #24   17. apr 2010 Det er nu altid spændende at følge med, når alle amatørerne på bilgalleri, diskuterer el, det eneste man kan konkludere, er, at alle lige på nær trikkerne, ikke aner hvad de snakker om..

• #25   17. apr 2010 Kom lige til at sidde og smile lidt, ved indlæggene... mest af følgende.... ( Tag til en fagmand ) & ( utroligt af folk sparer ved en fagmand )

Det jeg syntes er det sjove i jeres kommentarer er følgende:

Fagmand,,, ? Når det gælder el - vand - losv. men gælder det en bil hvor andre uskyldige personer kan komme til skade i trafikken, lige der har mange ofte IKKE den samme kommentar til reparetioner, osv.. lidt komisk, men også bare lige en kommentar som "lige" skulle ud.

• #26   17. apr 2010 DET sagde ikke Bum...
    det virkede i første hug

Kommentér på:
KOMFUR! Grøn, blå, brun og 2 Sorte

Annonce