{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvarets dag...
  • #1   19. jun 2010 Lytter lige med også smiley
    Men har hørt mange sige at dem forsvaret mangler kommer derind frivilligt smiley

• #2   19. jun 2010 du kan ikke gøre noget vær erlig derinde jeg trak fri nummer som man har størst chance for at trække

• #3   19. jun 2010 Sav dit ben af, så kommer du ikke ind

• #4   19. jun 2010 bliv militærnægter.... så kan du komme til at skifte bleer i en børnehave.
    Der er ingen der tager skade af at komme ind og springe..

• #5   19. jun 2010 De tvinger ikke nogen derind mere, pga. de er overfyldt.
    Det er pænt nemt at slippe, du må bare spille lidt dum og fortælle lægen du har rygsmerter el. lign, pas på ikke at spille alt for dum for så checker de dine karakterer og bonger dig. (:
    Chancen for ikke at trække fri nummer er pænt lille.

• #6   19. jun 2010 De har fået de 6500 menige som de skal bruge. Alle har meldt sig frivviligt så reelt er værnepligten sat ud af drift i år :o)

Faktisk en god ting, for så kan det være at det bliver lidt mere effektivt i stedet for alle de negative hoveder der går og ødelægger det for andre fordi de er blevet "tvunget" derind.

Tag det dog som en oplevelse - det er trods alt kun 4 mdr.!!! :o)

• #7   19. jun 2010 er utrolig dårlig til matematik... der får jeg bare bundkarakter... har jeg altid gjort.. og i engelsk fik jeg 10 i mundtlig på teknisk... og 7 i dansk... og lige fået 4 i naturfag.....

• #8   19. jun 2010 Den med bare at sige man har rygsmerter, den går nu ikke. I hvert fald ikke i Fredericia. Jeg fortalte at jeg havde rygsmerter og det troede lægen ikke på. Og trak ikke frinummer. Så jeg måtte troppe op med journal og røntgenbilleder før han troede på mig.

Men som jeg også fik at vide, chancen for at komme ind er minimal, men frinummer trak jeg sgu ikke.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #9   19. jun 2010 Du skal passe meget på med hvad du siger, især hvis du påstår du har en eller anden skavank. Min far lavede i sin tid et nummer, hvor han løj omkring sin hørelse. PÅ et senere tidspunkt viste det sig, i forbindelse med at han skulle tegne en forsikring, at dette handicap var blevet registreret, og at hans forsikringspræmie derfor ville blive temmeligt høj. Det klagede han så over, og gik til lægen og fik papir på, at hans hørelse var normal.

Efterfølgende blev han kontaktet af Forsvaret, fordi de var blevet gjort opmærksomme på hans snyderi, og han fik så valget mellem at komme til en ny session eller få sagen kørt igennem retssystemmet.

Så med andre ord, lyv ikke for voldsomt, og eftersom rigtigt mange melder sig frivilligt for tiden, er sandsynligheden for at komme ind alligevel ikke særligt stor

• #10   19. jun 2010 Sørgelig attitude... det var aldrig skadet nogle at komme ind og springe.

Tag derind, du vil aldrig fortryde det - trust me !

• #11   19. jun 2010 Ta' 4 måneder i Aalborg; det er konge smiley

• #12   19. jun 2010 Jeg havde samme mening som dig, men da jeg så var inde ombestemte jeg mig. og selvom jeg trak frinummer og var begrænset egnet, så valgte jeg at tage min værnepligt alligevel smiley tror det er meget godt at have på sit CV. smiley

• #13   19. jun 2010 gå ud og leg med nogen kanonslag. !

, hvis du ikk trækker fri nummer , så betyder det ikk du skal ind, fordi der er så mange frivillige, men skal ind kan du også tidligs komme ind til august 2011 , har selv lige været til forsvarets dag for 3 uger siden

• #14   19. jun 2010 Sig du er farveblind..

• #15   19. jun 2010 Det er TOTALT frivillig om du vil ind i mili, man skal bare til forsvarets dag for at vide hvad man går glip af, hvis man ikke vil ind. Har selv lige været inde for 3mdr siden.

• #16   19. jun 2010 Nogen der skal ind til februar 2011 ?

• #17   19. jun 2010 Rasmus D : Jep smiley

• #18   19. jun 2010 hvorhenne?

• #19   19. jun 2010 gør som mig... skal lige siges jeg ikke er den bedste til de skide prøver man fik haha shit noget tis.... havde intet papir med da jeg kom skriv forkert på næsten alt og sage til lægen jeg havde det fint... men kan sage så ham millitær manden der at jeg ikke kunne komme ind pga.- for mange fejl :D..

Mikkel

jeg ville ski heller ud og bruge mit fag.

• #20   19. jun 2010 bare sig du har røget hash en enkelt gang - så kommer du ikke ind.

• #21   19. jun 2010 sig du er bøsse... så kommer du heller ikke ind

• #22   19. jun 2010 Ja det hjælper jo ikke at du siger du er en svag bøsserøv.... MEN læs evt. de papirer du har modtaget der står alt hvad du skal bruge,, også hvis du gerne vil være militærnægter....

Førhen kunne folk der var uduelige jo bruges som kanonføde,,, men det er jo også snart en tidsalder siden...

Men vil man ikke tage sin tjans på sølle 4 måneder skal man jo heller ikke pive når et familiemedlem bliver terrorbombet, eller man ikke kan komme på sin "billig" ferie, fordi landet man skal til ikke er sikkert nok, og strander men evt. i et land der bliver katastroferamt skal vi da heller ikke bruge militærrecourser på at få fladpanderne hjem fra evt. ferie..

Såeee Alt med måde... men fint du ikke gidder lege soldat, så kan du blive militærnægter,,, men hvis du ytrer din holdning til sessionen, så gidder sikkert slet ikke have en der ikke har ansvarsfornemmelse... ;-))

Ja det pisregner idag... he he...

• #23   19. jun 2010 Det er jo nemt at sige som kvinde.

Lige så let som for mig at sige, kvinder ikke skal pyldre over ikke at få topposter og chefstillinger i virksomheder - for hvem gider at ansætte en kvinde, hvis man med stor sandsynlighed ved, at hun skal på barsel 2-3 gange i løbet af de næste 5 år?

• #24   19. jun 2010 Andersen, hvorfor siger du ikke bare at du vil i beredskabsstyrelsen. Så kan du blive en rigtig mand (brandmand). Du får stort kørekort, bliver uddannet brandmand, røgdykker, får udvidet førstehjælp og en masse viden du kan bruge fremover.
    Desuden scorer du alt det fjas du overhovedet kunne tænke dig og du kan lege helt ude i den virkelige verden når du er færdig.

Jeg gad heller ikke det soldat-pis, men brandmand kan man sgu altid bruge til noget.

Desuden findes der ikke noget federe end at løbe ind i en overtændt bygning hvor der er mindst 800 grader inde. Når du kommer ud og har svedet 2-3 liter væske ud på under 20 minutter, så føler du dig satme i live kan jeg love dig for.

• #25   19. jun 2010 WTF!?

Hvad har værnepligt på 4 måneder med billige ferier at gøre?

Kan slet ikke se sammenhængen i dit indlæg Heidi M

• #26   19. jun 2010 Og desuden kan det være du er så heldig du får lov til at lære de små soldaterdrenge hvordan man slukker en brand når de sætter ild til sig selv smiley

• #27   19. jun 2010 Bay

Hvem har sagt noget om kvinde..?

Mit rigtige navn er faktisk Arne, 210cm. høj og har den største daggert og aftjente min værnepligt i 80érne, 24 måneder som frivillig... ;-/

Bare fordi man har været ved numerolog skal man trampes ned, fordi navnet ikke lige passer.....

,-)))

• #28   19. jun 2010 Kenneth C
    Det ændrer ikke på det faktum, at man skal hive mindst 4 måneder ud af kalenderen, hvilket som regel passer utroligt dårligt i forhold til uddannelse, arbejde osv.
    Jeg ville være ekstremt træt af at sætte min uddannelse på stand-by et år for at komme derind. Jeg kom heldigvis heller ikke ind, så jeg kan ikke klage.

• #29   19. jun 2010 Tag nu bare de 4 mdr og få det overstået.. jeg har selv været i forsvaret i lidt over 6 år og er stadig glad for det..

Og nej det hjælper ikke at sige du er bøsse og JA vi har bøsser i forsvaret

• #30   19. jun 2010 Fair nok, hvis du hedder Arne. Så holder mit argument ikke over for dig - det er vi enige om.

Jeg ved dog alligevel ikke, hvorvidt jeg er enig med dig i øvrigt smiley

• #31   19. jun 2010 Uddannelse... Ja men værnepligten kan da udsættes til man er færdig.... he he...

Det er da lige hvad min søn har gjort de sidste 5 år... ;-))

• #32   19. jun 2010 Den kan ikke udsættes mellem to uddannelser. Da jeg var færdig med min første uddannelse, blev jeg tvunget til session - og kunne altså først fortsætte min uddannelse <i>efter</i> eventuelt aftjent værnepligt.

Selv om det <i>havde</i> forholdt sig anderledes, og man bare kunne blive ved med at udsætte, ville det alligevel ikke ændre på det faktum, at selve <i>karrieren</i> bliver sat på stand-by.

• #33   19. jun 2010 Tag derind og træk nummer.. Du kan højst trække måske nummer idag.. Og det kommer du heller ikk ind ved.. Så det bedste er at du bar tager derind.. smiley

Jeg meldte mig frivilligt, og skal ind D. 1. Feb.. 2011

• #34   19. jun 2010 Bay, hvis du har dato for hvornår du starter så kan du sagtens få den udsat og det samme med fremtidig uddannelse. Vi havde da folk i 30'erne inde i beredskabet som bare havde udsat det pga uddannelser, børn osv. osv. Dt er sgu nemt at få den udsat.

Hvorfor ikke bare få det overstået? Jeg fik det overstået og hr ikke fortrudt.

• #35   19. jun 2010 Kenneth C
    Så er det blevet lavet om siden du var inde, for det kunne jeg <i>ikke</i>. Jeg havde meldt mig ind på min næste uddannelse, men det var ikke nok. Jeg måtte udsætte uddannelsen, hvis jeg skulle have været inde. Det skulle jeg så heldigvis ikke.

Og det vil alligevel ikke ændre på det faktum, at man skal ind på et tidspunkt. Så på et eller andet tidspunkt <i>skal</i> man altså spilde det halve år derinde.

• #36   19. jun 2010 hmm er der er jo sygt mange der vælger sig frivilligt lige for tiden. så hvis du trækker så bliver det et MÅSKE nummer, dvs. det kun er måske du skal ind, (=meget lille chance!) og det først til febuar næste år der er plads

• #37   19. jun 2010 Giver Bay ret. Jeg kunne heller ikke udsætte mellem 2 uddannelser. Det var kun på grund af min ryg at jeg ikke kom ind, efter anden omgang.

• #38   19. jun 2010 hmm okay, fik jeg baer at vide jeg kunne. Men kan godt se det er træls mellem 2 uddannelser at man skal holde en pause. Medmindre man trænger til det smiley

• #39   19. jun 2010 Det er både surt mellem to uddannelser og efter endt uddannelse, hvis du spørger mig. Når jeg er færdig med min uddannelse engang om 3-5 år, så vil jeg da gerne ud på arbejdsmarkedet for at bruge mine kundskaber - og ikke ind som værnepligtig, hvor man kun i bedste fald kommer i fysisk bedre form.

• #40   19. jun 2010 Jeg synes, det virker som om, ham lægen ikke kunne være mere ligeglad med, hvor autoritetstro, man er. Jeg kunne nærmere forestille mig, en læge tænkte "Så kan du trænge til at <i>lære</i> at respektere autoriteter" frem for at lade én gå...

• #41   20. jun 2010 uden tvivl... tror godt på det er fedt og sådan FOR NOGLE for mig virker det bare som et fitness center hvor du også lære at dræbe og det kan jeg allerede hvis det var det jeg ville.... men det gider jeg ikke og er allerede i et fitness center.... dog får jeg ikke 13 - 14 k om måneden for det... eneste plus jeg kan se der inde fra det er pengene.....

Kommentér på:
Forsvarets dag...

Annonce