{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.632 visninger | Oprettet:

rep. af lift {{forumTopicSubject}}

jeg har fået mig en ældre stenhøj lift, hvor de der modstykker til de store spindler skal skiftes, altså dem der kører op og ned på spindlen

de sidder ikke fast i løfte armene, de kan tages ud for sig selv, så det er jo ik den helt store dims der skal skiftes,

er der nogen der har erfaring med det, som ved hvad det koster ca?

er der nogler formaer i esbjerg eller nærheden, der laver service, reparationer på lifte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rep. af lift
  • #1   20. jun 2010 det er en to søjlet lift

• #2   20. jun 2010 stenhøj er jo dansk, så det vel bare ringe til dem?

• #3   20. jun 2010 ja men det er jo ligesom søndag nu..så det var mere hvis der var nogen der selv har erfaring med det og vidste hvad det ca koster..
    og så har de vidst ik nogen afdeling i vestjylland, men der findes ved andre der reparerer, selger reserve dele end stenhøj selv?

• #4   20. jun 2010 Møtrikker koster 3.000 + moms mener jeg!
    Har selv lavet en del af dem, men har ikke adgang til en drejebænk nu hvor jeg er arbejdsløs! Bare en meter af det gods der bliver brugt koster 1.500,- det er bronze!
    Husk det er vigtigt at gøre spindlerne HELT rene inden montage af de ny møtrikker og så masser af godt nyt fedt på!
    Hvorfor køber i ikke en ny uden spindler, kun hydraulik, servicefrit og nyt!

• #5   24. jun 2010 prisen på en møtrik+sikkerhedsmøtrik er 4300kr hos stenhøj, ved dog ik lige om det var med eller uden moms..

men fandt et sted i udland hvor jeg kan få dem til det halve..også til mange andre lifte

så skulle der være nogen der mangler det send en pm

• #6   18. apr 2013 du må meget gerne give mig det link

• #7   18. apr 2013 Haha TS, det er en tråd fra 2010 smiley
    Men giv mig nogen mål eller send mig delen, så skal jeg lave dem billigt, i Johnson bronze.
    Jeg er igen i arbejde og står bl.a. ved sådan en som på mit billede, dog på en anden arbejdsplads.
    Jeg skal bruge diameter på din spindel, stigningen på gevindet og dybden på geveindet, kaldet gevindhøjden.
    Det er et trapez gevind eller et Acme ditto.
    Bedst er det hvis man har spindlen, så kan man lave dem så de går lidt trægt i toppen hvor der er mindst slid, så går de bedre på midten hvor der er mest slidt.
    Spændt på hvad det bronze koster i dag?

• #8   12. feb 2017 Hej, ved det er en gammel tråd, men håber på hjælp smiley Jeg har sådan en gamle stenhøj ds2 som jeg har sat op, mit spørgsmål er så, ved i hvor meget afstand der skal være mellem hovede møtrikken og sikkerheds møtrikken? smiley

• #9   12. feb 2017 Ja, den skal kun drejes så meget tilbage at den bare følger med, men ikke bærer noget vægt, så gevindene er som nye når selve møtrikken er slidt ned, så bærer den hele vægten af den side af bilen, så den er vigtig.
    Husk spindlerne skal være pinligt rene så møtrikkerne ikke bliver slidt ned på kort tid.

• #10   12. feb 2017 Spindlen er feddet helt ind, og efter at have monteret sikkerheds wire er møtrikkerne også blevet feddet ind, gør det noget?
    Men så har jeg gjordt det rigtigt, troede bare der sku være fx 1cm i mellem så den faldet ned og den wire blev løs og slog motoren fra?

• #11   12. feb 2017 Husker ikke lige det med wiren, men man står jo som regel ved liften og kører når det sker, så slipper man jo automatisk knappen og motoren stopper.
    Mail eller ring til producenten, de har det 100% rigtige svar til dig.

• #12   12. feb 2017 Ja rigtigt, men takker for svar smiley

Kommentér på:
rep. af lift

Annonce