{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

støt op om RIGTIGE hunde ! {{forumTopicSubject}}

rigtige hunde har både hale og begge ører

ah ved godt det ikke er et helt passende sted at poste det her. men syntes alligevel at vi skal tænke på hunden her i julen smiley

støt op her

http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=133060133370852

og vis dem på din venneliste som har hund at den ikke bliver smartere ved at undvære sin hale og noget af ørene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støt op om RIGTIGE hunde !
  • #1   24. dec 2010 Er det ikke mere et spørgsmål om hvad men bedst kan lide?

• #2   24. dec 2010 så du mener det er i orden at klippe i hunden for at den skal se pænere ud ?

• #3   24. dec 2010 Næh, men dem der klipper deres puddel skaldede er vel ikke bedre så?

Det er jo et fuldstændigt ligegyldigt emne når alt kommer til alt. I kommer jo ingen vegne med det.

Jeg selv har intet til overs for folk der mishandler deres dyr, men det er jo en uendelig debat om man må/skal det ene eller det andet.

• #5   24. dec 2010 det kan man nemt mene polo doktoren

men pointen er at vise dem man kender at man ikke går ind for kupering af hale og ører..

at nogle dyr er født uden hale .. jamen fred være med det

og syntes ikke du kan sammenligne klippet pels med en fjernet hale.

• #6   24. dec 2010 nu bruger en hund så hale og ørene til at komunikere med og udtrykke sig..
    Så det er mega dyreplageri at øre og halekupere dem, men det tænker folk bare tit ikke over!!! de tænker jo åbenbart bla bare på om de kan lide det... Wtf tænk dog på hunden i stedet for..

og god jul til jer alle..

• #7   24. dec 2010 Fint emne... At klippe en hunds øre, svare jo til i det gamle Japan, hvor man snørrede kvinders fødder sammen, da man syntes at små fødder var pænere.. At kvinderne så ikke kunne gå ordenligt betød mindre.

Tænkt at folk klipper en hunds øre for at få den til at se "hård og farlig ud" Så betyder ørebetændelse og ubehag for hunde straks mindre...

• #8   24. dec 2010 hvad så med alle de grise der bliver kastereret og får tænderne klippet af uden bedøvvelse. det er det lige så synd

• #9   24. dec 2010 Bo P well nu startede jeg lige ud med hunden så lad os lige holde os til dem i det her topic

• #11   24. dec 2010 Det er sgu desværre noget der har været under vejs , siden vildhunden/ulven... Den er lige siden blevet avlet og lavet om som vi mennesker syntes den skal være, uden at afveje hundens interesse.

Så hunden tilbage til fortiden...Ulven længe leve... smiley

• #12   24. dec 2010 vores jagthund, en Breton, har ingen problemer med at kommunikere, selvom den er halekuperet. Synes på ingen måde det er dyremishandel, hvis der er et ordentligt formål med det smiley

• #13   24. dec 2010 joachim hvad er et ordenligt formål ?????

• #14   24. dec 2010 At sammenligne med grise og får er jo helt skævt... Jovist er det også dyr.. Men herhjemme er får og grise noget der bliver brugt til et formål, at tjene penge og lave føde ud af... Det er ren forretning.

En hund er et kæledyr for de fleste... og så er der dem der bruger hunden til alt det forkerte, det er sjovt nok også dem klæder dem ud, enten med tøj, eller ved at skære og klippe i hunden til den ser tilpas "flot" eller "farlig" ud... Om jeg forstår det...

• #15   24. dec 2010 min jagthund som er en Breton, er født stumphalet og har ingen problemer med og kommunikere den virkker bare lidt med røven xD

joachim C
    er 100% enig med dig

• #17   24. dec 2010 selv om dyrende skal bruges til føde, så skal de sku da alligevel behandles ordenligt . desuden er der mange tager til udstilling med deres får. min onkel går meget op i at udstille hans får, og de har også fået halen klippet af. og der er sku da lige så synd som på en hund.

• #18   24. dec 2010 Bare forbyd hunde i det hele taget, så er vi ude over de her åndssvage diskussioner!

• #20   24. dec 2010 selv om hunde blev forbudt, ville der jo stadigvæk være masse andre dyr, der ikke bliver behandlet ordenligt.

• #21   24. dec 2010 Rocco: Ej, hvor i min tekst står der noget om at udrydde?
    Jeg mener forbyd hunde til privat brug, så er vi ude over de her problemer, eller har i værste fald mindsket dem

• #22   24. dec 2010 Det er det jeg siger; det er en uendelig diskution som ingen steder fører.

• #24   24. dec 2010 Hvad er en forkert hund

• #25   24. dec 2010 De hunde man gør det på er alligevel ulovlige i dk nu smiley så det sker jo ikke mere

• #26   24. dec 2010 Rocco: Der findes jo masser af forskellige tjeneste/arbejdshunde som er meget nyttige.

• #28   24. dec 2010 Rocco: Nej, jeg har ikke hund.

• #29   24. dec 2010 Rocco [C N] N

ja så må de jo så bruges som arbejdshunde:

vagthunde
    narkohunde
    bombehunde
    førehunde osv

men går nu også ind for man ikke skal forbyde hunde, fordi man diskutere lidt om hvad man mener der er dyreplagerig og hvad der ikke er. Så er det for nemt bare at sige, så forbyder vi dem bare smiley

• #31   24. dec 2010 Det var nu heller ikke for at undgå denne diskussion at jeg ville forbyde dem. At undgå diskussionen ville bare være en sidegevinst kan man sige smiley

• #32   24. dec 2010 ^^ det er kun for øje med jagt man halekupere dem med et formål..
    Det er så den ikke kommer til at side fast i krat,torne osv. Det gør så den kan bevæge sig hurtigere rundt i tæt krat og skov..
    Det bevirker så den kun kan udtrykke når den er glad med bagdelen. da den så bare lovre med hele bagpartiet.
    den kan så ikke vise når den er bange, nervøs, eller på stikkerne med halen. disse ting kan man så dog i mange tilfælde se på dens øre(hvis ikke de også er væk) eller på selve kropssproget..
    Men kupering af halen bevirker hundens måde at komunikere på lige meget hvordan man vender og drejer det..og så det vel op til den enkelte person om de mener det er dyreplagerig..

• #33   24. dec 2010 Syntes sku det er oki.. Hvor ville en Dobberman se latterlig kedelig ud, uden kuperet hale og øre..

Og igen hvad med de små grislinger der får fjernet nosserne??

• #34   24. dec 2010 Hahahaha what! Du er jo helt væk!
    Der findes sku mange racer der fødes uden hale, de skal simpelthen bare aflives hele bundet eller hvad?

• #35   24. dec 2010 Good point, MB.

• #36   24. dec 2010 nårh jamen man kan jo vende den om.
    tænk hvis jeres mor fjernede jeres ører fordi at de strittede ?

ok regner ikke med i kan se sammenhængen

• #37   24. dec 2010 der er da vist en som keder sig og laver et røvsygt emne uden nogen form for mening

• #38   24. dec 2010 Hold kæft et røvsygt emne .. Så lad dog værre med at købe sådan en hund hvis du ikke vil have det :s

• #39   24. dec 2010 nederen mennesker klipper i deres dyr, for at de selv kan fremstå "seje" LOL grow up og lad dyrene selv bestemme. Så er de nok ligeglade med om i syntes i er seje, de il nok gerne beholde deres lemmer

• #40   24. dec 2010 MB .
    wtf ! smiley det handler sgu da ikke om hvad i syntes ser sejt ud. det er sgu da for tyndt at klippe ørene af for at style hunden.

• #41   24. dec 2010 Magnus og alligevel skriver du i det ! Dobbelt moral når den er bedst !

Jeg synes også det er noget værre fis at kupere, grunden til man kan få rotter uden hale der er født sådan er fordi deres forfædre i længe har været kuperet ! Så det er ikke normalt ! Der er jo en grund til nogle hunde har fået hængeører bla. doberman'en så at kupere dem vil jeg mene er mishandling !

• #42   24. dec 2010 Jamen det er da fint med en debat om kupering.

MEN HVAD FANDEN ER DET LIGE EN FACEBOOK GRUPPE GØR AF FORSKEL????????????

• #43   24. dec 2010 Det er sgu da ligemeget om folk klipper lidt i deres hunde, det er jo bare dyr. Vi slagter, dræber, udrydder milliarder af dyr hver dag.

• #44   24. dec 2010 nu kan hunden jo også komme galt afsted med halen, specielt rottweilere da de pisker temmeligt hårdt med halen, havde jeg en der ville slå hul på halen hele tiden, og rende rundt med konstante sår ville jeg få den fjernet for hunden skyld.

• #45   24. dec 2010 Min hund har ingen hale. Og det er ikke fordi han er halekupepret, men fordi han for mange år siden blev kørt ned af en bil, og der brækkede den.
    Derfor blev den opereret væk.

Men derfor er han sgu en rigtig hund alligevel.

• #46   24. dec 2010 Jesper !
    Der er forskel, det er jo en skade og amputering som konsekvens. Folk kan også få amputeret et ben hvis det er nødvendigt, eller der ikke er anden udvej. Selvfølgelig er de også rigtige mennesker.
    Men der er tale om unødvendig styling af sine kæledyr, udelukkende for at behage sig selv eller fremstå "sej"... syg holdning i min verden smiley Hvem gavner det at den går fra almindelige naturlige øre til små spidse der stritter?

• #47   24. dec 2010 Sikke en go jule diskutionstråd......

Der er ik nogen forkerte eller rigtige hunde..... men der er dog nogen slags hunde der har forkerte ejere !!!!!

• #48   24. dec 2010 syns hellere bare der skulle gøres noget ved avlen... der er hunde der bliver født med sygdomme hvor kraniet stopper med at vokse før hjernen, hunde der dør hvis de ikke får kirurgisk hjælp til fødslen, hunde med deforme rygsøjler der gør at de dårligt kan styre bagbenene
    alt sammen for at de lever op til standarden om udseende og retfærdiggjort med sætningen "sådan skal racen se ud og være"...

når du nu ved det hvor meget bekymrer du dig så egentligt lige om de enkelte der får en kirurg til at lave plastik operation på hunden med bedøvelse og smertestillende piller bagefter?

hvis du stadig mener det med øre og hale er det værste som skal stoppes er du ikke en skid bedre

• #49   24. dec 2010 Jeg syntes det burde være op til den enkelte om man vil kupere sin hund..
    Hunden skal sku nok kunne fungere selvom den har mindre ører eller ingen hale.. Det jo ikke sådan at man ikke kan kommunikere med en kuperet hund..?

Dem der siger at det er synd kan jeg slet ikke følge.. det er jo en dyrelæge som bedøver dyret inden han går igang, og det er under ordenlige forhold.
    (selvfølgelig er der nogle fjolser der maltrakterer hunde, fordi de ikke ved hvad de gør, sådan vil det nok altid være, ligemeget hvad vi gør)

Hunden kan stadig spise og sove og gø og hvad hunde ellers laver selvom den ikke har hale eller lange ører..

Men ja, der sikkert mange der er vokset op i sådan en eventyr verden hvor den slags er "dyreplageri".. :o)

Jeg er selv vokset op med jagthunde og dobbermann i familien..
    :o)

• #50   24. dec 2010 hvis man kuperer hunden med en god grund, jagt osv er det helt fint.
    MEN der hvor jeg syntes det går galt er alle de "hård fyre" og små kriminelle, der bruger en hund som et status symbol og potens forlænger fordi de inderst inde har et lille og undertrykket ego og lavt selvværd som de vil skjule for alle deres gårde "gangster" venner.. Dem der kuperer hunden for at den skal se farlig ud, det er DER det er forkert.

Hele princippet i at bruge en hund som et symbol for at man er "sej" er komplet hjernedødt.
    Ved godt at jeg sikkert rammer nogle brugere her inde med den kommentar her, men lad for guds skyld være med at lade jeres hund posere på billeder som om det var et våben, der er ingen der syntes det er sejt ud over dem som selv gør det, resten af os tænker bare at personen er en klaphat (:

• #51   24. dec 2010 Mikael - LOOOL, har du set vore "kamphund" smiley

En hund bruger sin hale samt øre til at kommunikere med andre hunde, f.eks. amstaff har andre hunde svært ved at læse da de ikke har samme sprog !

Man fjerner noget af hundenes sprog ved at fjerne dens øre/hale ! Så jeg synes bestemt at det er synd

Kommentér på:
støt op om RIGTIGE hunde !

Annonce