{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Priser på biler i Thailand? {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har en meget ung knægt herinde med den HELT nye skyline.
Han siger prisen derovre er 1,5 millioner danske kroner for en.

Så det her jeg tænker: Hvorfor så dyr?
Jeg har hørt fra en der er bosat derovre at f.eks ludere koster 35 danske kroner for 1 time, og 50 kroner hvis man bestiller via hotellet og så får man en luksus en som også overnatter.
Og så har jeg hørt at en skolelærer tjener 1500 danske kroner hver måned eller sådan noget.

Hvordan kan den nye skyline så koste 1,5 millioner derovre? smiley

Så bl.a fotoalbums han havde oppe.
Der var lamborghini'er, porsporsche cayenne turbo, ferrarier osv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Priser på biler i Thailand?
  • #1   2. jan 2011 link?

• #2   2. jan 2011 .

• #3   2. jan 2011 Må ikke udhænge folk smiley
    Men bare skriv R35 under biler og så sku der ikke være tvivl om den dukker op smiley

• #4   2. jan 2011 man kan måske ikke købe den i thailand for ellers er det godt nok dumt at impotere...

de har en afgift af bilen verdi på 200% når man impotere....

plus moms af transporten

• #5   2. jan 2011 vel og mærket da den var NY...

hvis jeg sku impotere min mercedes der ned så ville den koste mig 2.5 mil. pga ny prisen

• #6   2. jan 2011 hehe det koster den nok ikke smiley bare lige som ekspempel så koster en honda hornet i japan før den kommer i butikken omkring 2000 euro. Så den skyline burde ikke koste måske en halv million i Thailand (den kan jo ikke være billigere bare fordi arbejdskraften er billig, en mercedes derovre koster nok mere end en mercedes i Tyskland)

• #7   2. jan 2011 Dr. Bombe

Hvorfor sku en mercer koste mere i thailand end i tyskland? (:
    Bare fordi Mercedes er tysk? smiley
    Kan huske jeg så Top gear hvor de var i derovre og teste den.
    Husker ikke hvad den kostede men det var ikke særlig meget.

• #8   2. jan 2011 ja han skriver godt nok det der import tax. Lyder godt nok underligt.. Fordi naturligvis er den importeret da den nok ikke bliver bygget i Thailand smiley

• #9   2. jan 2011 Dr. bombe hvad mener du`?

• #10   2. jan 2011 hvis han har købt den i japan og impoteret den så skal han betale 200% i afgift...

• #11   2. jan 2011 anders

Hvad så med alle de ferrari'er og dyre lamborghini'er man ser i hans fotoalbum til træfs?
    Tvivler på de også betaler 200%.
    Så er det jo dyrer at få biler derovre end herhjemme og det kan da umuligt passe når vi har de højeste afgifter i verden, og når ALT er så billigt dernede.
    Så tvivler jeg på at de lige har penge til en Ferrari F40 der er en meget dyr bil og hvad der ellers er at se i det fotoalbum smiley
    'Uden afgift herhjemme kan man jo finde en F40 til 400-500.000 Euro.

Overvej hvad den koster derovre så.
    Ja, så langt vil jeg slet ikke tænke. Vi har set Mercedes SLR McLaren herhjemme til 10 mio på danske skilte, men vi har endnu ikke set en F40 på danske skilte.

• #12   2. jan 2011 Brabus .

Din sammenligning af salgsprisen på henholdsvis en prostitueret og en Mercedes kan du ikke bruge til noget som helst.

En prostitueret tilbyder en serviceydelse - Er udbuddet efter hende stort, kan hun også sætte prisen højt. I handelssprog kaldet udbud-efterspørgsel.

En Mercedes vil sandsynligvis (uden at jeg ved det med sikkerhed!) være dyrere i Thailand end i Tyskland grundet transporten derned og et sandsynligvis snævert marked at sælge på (få aftagere af nye luksus-biler). Til sidst lyder det som om der er en import-afgift på, og det afgører naturligvis slutprisen.

Og ja - Prisen på arbejdskraften i Thailand har ingen betydning, hvis vi snakker om en vare der er produceret/fremstillet i et andet land, med helt andre priser. Logisk nok smiley

• #13   2. jan 2011 Mark

Der jeg vil hen er, hvorfor pokker koster det intet at bo på hoteller? Man kan få 1 nat på hotel for 30-40 danske kroner.
    Og det er uden det er noget lort man bor på smiley
    Luder får man fra 35 kroner og til 50, og så kan de sikkert også være dyrer hvis der er stor efterspørgsel på dem, men tvivler på der er.
    Og en folkeskolelærer tjener 1500 danske kroner hver måned (rigeligt til en hel måned på nogenlunde hotel)

Så kan jeg bare ikke forstille mig at de også dernede betaler 4-5 millioner for noget man betaler 1,5 millioner for i USa eks.

• #14   2. jan 2011 Hvad med et link til det album?

• #15   2. jan 2011 Og så igen, han har billede af hans egen GTR han siger har kostet 1.500.000 danske kroner.
    Han kan leve for en konge dernede for de penge, måske endda få hus eller lækker lejlighed med udsigt til det lækre vand de har dernede?
    Og så har han også lige et billede hvor hans vens porsche 911 er med på som også sku være en dyr bil herhjemme, men åbenbart er dyrer derovre.
    Og hvordan har 2 knægte lige så mange penge? Rige forældre? Tjah, men hvorfor sku de dog ville købe så dyre biler til deres sønner?
    Altså, come on? Folk flygter for det meste til de varme lande fordi der kan man få billigere biler, huse og alt sådan noget.
    Så syntes ikk rigtig det giver mening.
    Og slet ikke når man ser 100000000000000 ferrarier i et af hans fotoalbum dernede smiley

• #16   2. jan 2011 Her er link til fotoalbum,.
    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=48668

• #17   2. jan 2011 Brabus .

Svaret har du i mit første indlæg. Pga. en sandsynligvis høj import-afgift (som den Thailandske regering så har vedtaget) og fordi arbejdskraften til at bygge et hotel i Thailand er væsentligt billigere end hvis du skal bygge et hotel i f.eks. Sverige, England eller andre steder. Dermed er slutprisen på et Thailandsk hotel billigere, og kræver dermed væsentligt lavere indtægter (og udlejningspriser/salgspriser) end på et Skandinavisk eller Europæisk hotel.

Dit svar har du i, at den Thailandske regering sandsynligvis har sagt, at dem som har råd til biler over en hvis norm (værdi, størrelse eller andet) skal "beskattes" med x antal kroner. Dermed ender prisen på luksus biler i en ende der måske lyder absurd.

Det giver faktisk god mening. For selv Thailand SKAL have én eller anden form for indtægt hentet hjem, og det giver god mening at gøre det på netop biler, når alt andet i landet er forholdsvist billigt.

Du skal forstå strukturen og opbygningen af deres land.

• #18   2. jan 2011 Ja misundelse er en grim ting:)
    Han kan da have vundet i lotto

• #19   2. jan 2011 og?

brabus... der nede har de rige så mange penge at man slet ikke forstår det...

det koster ingen penge at bo der nede det er kun import vare der er dyre der mede... der for kan folk med eiks. en dansk normal indkomst nemt spare de penge til en "stor" bil.

nogen af de rigeste folk der nede har jo lige så mange penge som som den danske stats kasse få ind om året...

• #20   2. jan 2011 Her er hvad en Nissan GT-R koster i Thailand og JA den er dyr.

http://www.one2car.com/search/search_result.aspx?Brand=B0035&Model=S0983&

• #21   2. jan 2011 anders K >> HAHA

"nogen af de rigeste folk der nede har jo lige så mange penge som som den danske stats kasse få ind om året... "

Den sætning var forhåbentlig en joke.

• #22   2. jan 2011 Google "import tax on cars in thailand" og læs mere om dette.

• #23   2. jan 2011 Ole

Ja, ha vundet i lotto.
    Hehe, den var god. Sku hans ven også lige ha været heldig og vinde i lotto så han ku flytte derned med sin kammerat og de begge ku få superbiler? smiley
    Men okay, mener jeg har læst at han selv har købt den af sine egne penge, men folk kan jo sige så meget smiley

• #24   2. jan 2011 Har kigget lidt rundt på google.

Og biler der IKKE er markedsføres i Thailand ligges der en KÆMPE afgift oveni. Så prisen svarer ca til den i danmark ved IMPORT biler.
    Så manden må bare have mange penge.

• #25   2. jan 2011 Og de har været så smarte kun at markedsføre bambus biler smiley

• #26   2. jan 2011 Martin

Jeg forstår ikke dit link smiley
    Jeg ved ikk hvor mange penge 6,5 millioner er af deres penge smiley

• #27   2. jan 2011 Du skal gange 6500000 med 0,19 = 1,2 million KR cirka.

• #28   2. jan 2011 Hvor er det klamt.

• #29   2. jan 2011 Hvilke biler kan man overhovedet få i Thailand der er noget ordentligt?

• #30   2. jan 2011 www.valutakurser.dk

Hvordan han har pengene eller om han overhovedet har dem ved jeg ikke noget om og er egentlig også ret ligeglad for gad sgu alligevel ikke køre rundt i en bil dernede. Det land er til ferie og ikke andet.

• #32   2. jan 2011 Altså hvis man søger lidt på one2car så vil man hurtigt finde ud af at alt hvad der er sjovt er dyrt.

• #33   2. jan 2011 Per

Kig på www.flybillet.dk

Der kan du eks. se hvad det billigste hotel i Bangkok koster.
    Eller i andre lande f.eks

• #34   2. jan 2011 En fed lejlighed i thailand du kun kan drømme om i danmark med møbler koster ca. 300.000.

Altså i et komspleks med Pool og hvor det er flot og nyt smiley

• #35   2. jan 2011 Mr K

Nu taler jeg om en villa på 150-200 kvm med udsigt til vandet og evt egen pool smiley

• #36   2. jan 2011 Min kammerat er fra Thailand, han fortæller mig, flytter du derned, og får pension i Danmark, du ved de 12.000 kr fast hvermåned, har du råd til en luksus villa inde tæt på byen, samt en audi r8 f.eks, hvor du betaler ca 10.000 dkr hver måned. biler er billige dernede. Han var på ferie dernede her for ikke så længe siden, der lejede han en audi rs4 2009 model, til ca 3600 pr måned.. Så det sir lidt om hvor billigt det er.. hehe

• #37   2. jan 2011 - Danner - >> En R8 koster omkring 1,4 mio i Thailand så det passer vist ikke helt det din kammerat siger.

Men overdrivelse fremmer jo forståelsen.

• #39   2. jan 2011 Så meget koster den herhjemme. Jeg tvivler på den koste det samme i Thailand smiley

• #41   2. jan 2011 - Danner - >> Søg lidt rundt på one2car som jeg linker til højere oppe og du vil blive overrasket over hvad sådanne biler koster dernede.

Der er kun en R8 til salg derinde, men den koster 1,4 mio og der er "kun" en 4,2 med hårdt tag.

• #43   2. jan 2011 - Danner - Har du overhovedet læst tråden?

• #44   2. jan 2011 Du må IKKE eje jord i thailand.. så endten skal du leje et hus, eller leje grunden og eje huset.. men hvad gør du den dag du ik gider at bo der mere? du kan jo ikke tage huset med smiley

derfor køber man lejligheder smiley

• #45   2. jan 2011 og en luxus luder i thailand, altså hvor du finder dem på de fine bar og de er i top stand, koster ca. 600 kr for en HEL nat.

tjek lige jeres priser først...

men en luder kan fås ned til 200kr for en nat.

• * - *

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #46   2. jan 2011 - Danner -

Men det gør den, også selvom du tvivler smiley

• #47   2. jan 2011 Danner

Prøv at læs tråden. Din kammerat har vidst tale-gaverne iorden, men fakta'erne halter en del smiley

• #48   2. jan 2011 Mr K

Jeg har fået det fortalt af en der har boet i thailand i 6 måneder smiley

• #49   2. jan 2011 kommer an på hvor klamme de skal være...

Min ven havde billeder med hjem, og dem til 600..

FUCK de var modeller og lækre smiley og så for en nat? jeg går ind for go kvalitet.

• #50   2. jan 2011 Jeg går ind for at de kvinder jeg har sex med ikke har sex med flere tusinde mænd om året....føj for satan.

Men hver sin smag, der er jo nogle der ikke kan finde sex selv og bliver nød til at betale sig fra det.

• #51   2. jan 2011 Martin E

det har jo ikke noget med det at gøre..
    Det er jo det arbejde de kan få, ellers kan de ikke tjene penge.
    Ved godt det er en ond verden, og de skal behandels med respekt.
    Det var ikke et forum til haters, så bliv du hjemme ved lille mor smiley

• #52   2. jan 2011 Ytre da bare min mening, det er der vel ikke noget galt i.

At du så tager det som "hate" er jo ikke min fejl men din.

• #53   2. jan 2011 det er jo ikke andet end små 300.000 kr det er da meget billigt

• #54   2. jan 2011 Nej men det er den typiske danske fejl. forum topic = priser på biler og huse + det løse. Altså hvad koster det.

Ikke at du synes det er synd for dem.

Du bliver jo også sur når du bestiller bøf på jensens og så får salat bar...

• #55   2. jan 2011 kiggede lige mazdas side i thailand.. smiley

de har mazda 2, 3 og MX5 og så har de 2 4X4 som vi ikke har her hjemme smiley

• #56   2. jan 2011 - Danner -

R8 er ikke en markeds ført model i thailand.. der for er den ikke billig.. men biler der er markeds ført der nede er billige...

• #57   2. jan 2011 men drenge når alt der nede er billigt så kan man jo også ha råd til at købe en dyr bil...

• #58   5. jan 2011 hvordan kan det være så svært at forstå at danmark ikke er det eneste land i verden med en sindsyg bilafgift?? i vietnam ligger de også højre ind i Danmark..

Kommentér på:
Priser på biler i Thailand?

Annonce