{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Gode råd ved køb af Villa? {{forumTopicSubject}}

Nogen som råd og dåd til køb af villa, det kan være alt lige fra A-Z. Vi skal nemlig ud og lave første gangskøb og i den forbindelse er det ikke meget vi er inde i mht til køb af villa.
F.eks. hvilken finanseringsform skal man vælge fastforrentet/flekslån med/uden afdrag mm? Hvad skal man være særlig opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd ved køb af Villa?
  • #1   5. jan 2011 mener du hus ?

• #2   5. jan 2011 Ja smiley

• #3   5. jan 2011 30år fastforentet, evt 20 år hvis du har råd..

ALDRIG flex/uden afdrag som førstegangs køber, med mindre du ved du har råd til at huslejen stiger

• #4   5. jan 2011 Køb et hvor du er istand til at betale et fastforentet lån med afdrag. Så er du sikret 100% på at du ikke har sat dig for dyrt.

Få lavet en tilstandsrapport og medbring evnt en tømmer eller murer ved besigtilse. Husk forældrene som kan komme med gode råd.

Jeg vil også mene at du kikker på vedligeholdelses udgifter 12 måneder frem. Samt varme forbrug.

• #5   5. jan 2011 Få dig en advokat smiley
    Når det er så mange penge de drejer sig om, så er det rimelig klogt at få en advokat. Han/hun hjælper dig med det hele. Dte kan godt være det koster 10000 kr +++ Men de penge er givet godt ud.

• #6   5. jan 2011 Har også selv overvejet/læst at fastforrentet lån skulle være at foretrække. Hvordan kan man regne udgifterne ud til et evt lån. Jeg vil gerne vide, hvad jeg skal af med om måneden, hvis jeg vælger henholdsvis 20 eller 30 årig lån.

• #7   5. jan 2011 Det er altså ikke lige så nemt at fortælle om... Et ret stort emne at gennemgå... Hvis ikke du er håndværker så alierer dig med en når du skal kigge brugt, hvis altså det er det du skal...

Ang. lån så afhænger det jo fuldt ud af dig som person og selvfølgelig din økonomi...

Der er næsten uoverskueligt mange valg der skal træffes...

Tag et par specifike spørgsmål, så kan det være der noget hjælp at hente...

God fornøjelse...

• #8   5. jan 2011 Hvis jeg køber en villa til 1.5 mio og ligger 200 000 i udbetaling og vælger et 20årigt fastforrentetlån, hvad må jeg så påregne at den månedlige ydelse er?

• #9   5. jan 2011 tag et fast lån med afdrag,

• #10   5. jan 2011 Tjek rådene her, og lav evt en beregning på de forskellige lån så kan du se hvad der passer dig bedst

http://www.totalkredit.dk/TKdk/page?js=t

• #11   5. jan 2011 Og forresten så er det noget fis man som førstegangs køber aldrig skal vælge flexlån med afdragfrihed... Det er netop nu markedet er til at vælge de her låm. hvor man får en kanon billig rente så man kan betale mere af på det dyrere boliglån...

Så længe man har det i baghovedet at renten kan stige og ens økonomi skal kunne bære det, evt ved at tage de penge man betaler ekstra af på boliglånet til at betale for rentestigningen...

• #12   5. jan 2011 Om jeg fatter dem der vælger fastrentet lån.. Vi andre tjener kassen her i tiden med lav rente, og skulle den begynde og stige, så lægger man bare lånet om til evt fastrentet....

Jeg tror vi har sparet imellem 60.000-100.000 kr i renter i de 5 år vi har haft huset, jeg tror da nok rigeligt der er til nogle omlægninger smiley

Karsten

• #13   5. jan 2011 Who Am I

præcis

• #14   5. jan 2011 fastrentet lån og min bare røv! i snakker som i har for stand til!.. der er ingen der ved det! personligt synes jeg at det er helt fuldstændig skørt!

• #15   5. jan 2011 Det er billigt pt. at have et flexlån. Problemet opstår først når renten begynder at stige ( de fleste økonomer spår at renten vil stige i 2011-2012).

"man kan jo bare lægge lånet om når renten stiger!"
    Disse udtalelser kommer ofte fra folk der ikke har haft et flexlån da renten var 6 % = dyrt! Det er ikke sikkert du kan nå at omlægge lånet til et fastforrentet før det er for sent.
    Hvis renten på et et fastforrentet lån stiger til evt. 6-7 % FØR renten på flexlånene stiger, så har man ikke mulighed for at lægge om til et billigt fastforrentet lån på 4 % som det er lige pt. (Husk hvis du tager et fastforrentet lån idag på 4% - så er det 4 % i alle 30 år! Det betyder at du ikke skal bekymre dig om at renten stiger. Så kan du grine af alle dem som er blevet fanget med et flexlån der i teorien sagtens kan være på 6-7 % om 10 år.
    Så det hele kommer an på om du vil have sikkerhed, eller om du er villig til at løbe en risiko og tage et billigt lån idag, som kan blive en dyr affære i sidste ende.

Derudover må det anbefales at du får købet betinget af en advokats godkendelse, så kan du nemlig komme ud af købsprocessen hvis der skulle opstår "noget", uden at være tvunget til at betale sælger 6 %!

held og lykke med det hele:)

• #16   5. jan 2011 det lyder virkelig som om at det er første gang ... i har vel forhåbentlig financeringen på plads inden i begiver jer ud for at se på huse, dermed mener jeg at i har vel fet lavet et lånebevis ,samt et betalingoversigt fra banken, ellers spilder i bare jeres og andres tid.

• #17   5. jan 2011 livrem og seler, noget i altid kan blive i, uanset arbejde eller understøttelse (VIGTIGT), et fast forentet lån med afdrag, 20-30 år.
    hvis muligt så undgå pantebreve , da renterne er dyre der, lad der være så meget luft i økonomien, at i har råd til at gå ud og spise, købe noget nyt til evt huset i ny og næ, en film og guf fra tanken,en bil rep.. osv, ellers er 20-30 år sku lang tid, i fattigdom, og det blir for surt, og lad være med at hoppe på tips og triks, fra bankern,ang friværdi mm.
    fri værdi har du først den dag du sælger, hvis du får mere for det end du gav, , men en fed fidus fra dag 1 af, ( hvis man var bank)
    mvh hc

• #19   5. jan 2011 Per R

Ja det er da klart den bedste løsning..

Karsten

Kommentér på:
Gode råd ved køb af Villa?

Annonce