{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Afrika's indsamling ? {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens!

Jeg begriber det ikke. Måske det her ender i en lille debat.
Hverken for at være racistisk eller for at skabe problemer.

Men jeg begriber ikke - ALLE de penge, mad, medicin, tøj, humanitær hjælp og sågar frivillige hjælpere, der betaler af egen lomme, for at få lov, fordi det er så "populært".

Nu også aften indsamling + diverse tilskud fra de "rige lande" årlig.

Men jeg må ærligt indrømme, jeg synes ikke det ser ud til noget bliver bedre dernede. Det ser nærmest lige så skidt ud, som det altid har gjort.

Nu kan jeg ikke tænke på, at de offentlige etc. må skære ned pga. finanskrise. Vi kan hjælpe u-landene men ikke sørge for vores eget folk har et job?

Gør mig klogere, jeg må have misforstået det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afrika's indsamling ?
  • #2   30. jan 2011 Ældre mennesker, der lever uden nødvendig hjælp og medicin.. Psykisk syge, som ikke kan få den nødvendige behandling.. Familier, der er økonomisk bankerot.. osv, osv..

Men.. vi donerer millioner af kroner, til andre lande uden at hjælpe vore EGNE FØRST !!!....

• #3   30. jan 2011 Altså, man ændrer jo ikke "bare lige sådan" på et lands struktur osv. Tror meget det er de små ting der gøres noget for, og det er jo også der der skal startes smiley

Har da også selv støttet med 150kr. Men det var også til lodtrækningen af Jetta'en smiley .. Nogen skulle jo vinde den, kunne jo lige så godt være mig smiley

• #4   30. jan 2011 Mikkel F

kunne ik blive mere enig!

• #5   30. jan 2011 Vi har trods alt en nogenlunde velstand i Danmark og resten af de europæiske lande.

Hvis vi ikke hjalp u-landende økonomisk ville hele deres infrastruktur kollapse og mange mange mennesker ville få det endnu dårligere.

Jeg har en god følelse i kroppen efter et bidrag i aften på 2500kr.

• #6   30. jan 2011 jeg gider hverken støtte eller se showet !

for det første giver vi via skatten
    og for det andet er Afrika et bundløst hul ..

• #7   30. jan 2011 jeg må nok sige jeg forstår heller ikke hvorfor folk smider alle de penge ud af vinduet. det var sku bedre vi lavet en danmarks indsamling til og stytte de ældre i det her land tror godt vores plejehjem og vores ældre kan bruge de penge der er blevet samlet sammen i aften

• #8   30. jan 2011 Men Medinas bryster var da et af de bedre indslag

• #9   30. jan 2011 Jeg ser det skam heller ikke.
    Det kører i baggrunden inden jeg skal sove ;0)

Men fair nok, hvis man vil donere - så gør man det.
    Men jeg synes nok det er lidt usmageligt, at vi skal bruge så mange penge dertil.

Og nu - melder de, at der er indbetalt 87 millioner !! Hold da fest .. Hvad skal de penge? Hældes ud i systemet?

• #10   30. jan 2011 Det er et stort reklameshow.

De "sorte" yngler som rotter og spreder aids, de må bare tage sig sammen.

• #11   30. jan 2011 Pengene går lige direkte til direktør lønninger herhjemme og det der kommer til afrika ryger i korruption. Gir aldrig penge til nødhjælp.

• #12   30. jan 2011 lige en ekstra kommentar

er i klar over hvor mange arbejdspladser som er røget til feks Kina de sidste par år fordi deres levestandard er steget helt vildt ? MANGE
    lad os sige det samme skete med afrika de næste 20 år..
    så vil der ryge endnu flere arbejdspladser i feks danmark

min pointe er .. at der er nød til at være nogle som ikke har så mange og nogle som har mange penge at gøre med for at tingene kan løbe rundt .. hvis alle havde lige mange penge ville det lynhurtigt ende med at nogle igen havde masser af penge og andre igen ingen..

det lyder pisse koldt og kynisk ..
    men sådan er virkeligheden desværre bare..

• #13   30. jan 2011 altså nu rækker 100000000 kr jo ikke langt i et stort land som afrika hvor alt er .. ja.. lort.
    men medinas bryster var nu et godt indslag smiley

• #14   30. jan 2011 fatter heller jeg heller ikk

danmark er i øko krise og skylder 7mia vek om 12 år mener forskere at vi skylder 70mia

vi ender jo ligsom dem hvis vi bar kaster vores penge væk. plus alle lande har været lig som afrika, hvis alle lande selv kunne finde ud af at blive rige ka de fandme os

intet racistisk ment, det er bar min mening

• #15   30. jan 2011 Afrika er ikke et land.. men et kontinent
    selv om danmark gav hele vores brutto indkomst og donerede det til afrika.. ville det kun være en dråbe i havet..

held og lykke med at gøre afrika til et godt sted at være ... !
    det kræver mere end penge..

• #16   30. jan 2011 Der er ikke 87 millioner når DR har taget deres andel, og diverse andre snyltere.

Jeg vil hellere støtte børnehaven (de har ikke råd til simple ting, som sakse, papir, blyanter, osv.)

Hvornår er der andre lande der støtter os?

• #17   30. jan 2011 damn i just pulled a palin'

• #18   30. jan 2011 Jeg er enig!
    Vil hellere betale lidt mere i SKAT og sørge for et bedre velfærd herhjemme!!!

• #19   30. jan 2011 jeg skal sku heller ikke give 1 kr væk nogle steder.

hvad med og starte en indsamling til mig, vis alle bare i dk gav mig en kr så er det fint

• #20   30. jan 2011 Det eneste jeg kan sige ik tænk på jer selv, selv de fattigste her i landet
    har det ok men hvordan har de det i andre lande ?
    http://www.youtube.com/watch?v=Nt4aWojF9Rg&feature=related

• #21   30. jan 2011 hun har jo ingen patter hende spidsmusen med den skingre stemme?

• #22   30. jan 2011 det sjovt du skriver det mikkel. Jeg har netop skrevet det samme på fjæs. Syns det er klamt man forærer 34 mill væk. Lige meget hjælper det. Ville samle ind da krisen startede, så ved vi jo hvad svaret ville være. Vi kunne sagtens selv bruge de penge..

• #23   30. jan 2011 hvis de bare tog sig lidt sammen i afrika, kunne de sikkert ved egen hjælp vende det til noget godt. Det er sgu lissom at fodre naboens kat..

• #24   30. jan 2011 Hvis man havde set programmet så kunne man jo se flere der arbejdede i Afrika fortælle om hvormange og hvordan nogle af de andre indsamlinger har hjulpet.

Afrika er et meget fattigt kontinent fordi det gentagne gange er blevet udnyttet af folk ude fra

Der er en del herinde der aldrig kan se længere end deres egen næsetip og fred være med det.. Så må i bare håbe at det ikke er jer der en dag står med brug for hjælp

• #25   30. jan 2011 Hvis det er det der egyptiske demonstration med brande, skud osv i taler om.. så burde de squ selv betale, de har jo selv tændt tændstikken, de har selv trukket pistolen, Altså de har redt deres egen seng, fejet for deres egen dør, eller det modsatte, så jeg mener squ at de må selv ryde op i deres egen baghave

• #26   30. jan 2011 AFILI8ED> men hvor længe mon der går før en eller anden diktator eller folkebevægelse får stjålet alle traktorerne og myrdet farmerne?

• #27   30. jan 2011 Flere af de opgave der var gang i var at skabe uddanelse og hjælpe bønder med at lære at gro deres afgrøder altså hjælp til selvhjælp

Der kan gøre meget i Danmark men der er stemt venstre og så må man forvente at der sker det som sker nu

• #28   30. jan 2011 Ja jeg forstår det heller ikke.... Men med sådan et indlæg AFILI8ED kommer med, kan jeg måske bedre se fidusen, men man tænker ikke selv over det fordi vi lever på sin vis ok.

• #29   30. jan 2011 i 2009 var der indsamlet lidt over 79 mill af dem kom næsten 68 mill til udbetaling til 12 forskel aktøre på nødhjælps marked

Så ja det koster at lave men sådan er det jo

• #30   30. jan 2011 Det er fanme altid nemt og sidde på BG og sige de ikke skal have en skid.

Mange af de børn der idag lever i extrem fattigdom gør det fordi vesten systematisk har røvet afrika for rigdomme gemmem mange mange år

Man er bare heldig at man er født her og ikke der

• #31   30. jan 2011 Åhhh, jeg elsker pladderhumanister der er så naive at de ikke kan se at de penge de glædeligt har betalt ender i lommerne på de forkerte.

Afrika har så meget god jord at de kunne klare sig, sålænge de fik deres hoved ud af røven og begyndte at udvikle jorden. Hvorfor skal vi sende penge derned så de ikke lærer at klare sig selv, når vi for over 2000 år siden lærte at få vand ud til hele jorden?

Eller kineserne.. Det meste af Kina har engang været næsten gold ørken - men hey for flere tusinde år siden byggede de vandanlæg i det vestlige Kina der gjorde jorden frugtbar. Samme kunne ske dernede, men nej.. Spyt penge i deres krigsmaskiner ! Ufatteligt at voksne mennesker kan være så naive.

• #32   30. jan 2011 Mathias M

lig min mening, selv dk og alle andre lande har levede under de forhold engang og vi har alle sammen kunne klarre os ud af det men det utroligt de ikk ka

• #33   30. jan 2011 hvad er sammenhængen mellem vinkelslibere og minearbejdere? Støtter man med noget hvis man køber sådan en?

• #34   30. jan 2011 haha...nå for pokker...troede lige du mente bogstaveligt at der var tale om at overskuddet gik til minearbejdere....

Får kodein mod min hoste pt. så jeg er lovligt undskyldt...hehe

• #35   30. jan 2011 Haha.. det der Landsindsamling er sku da også en joke...
    vi har doneret så mange penge derned.. de har jo ikke brug for penge, men hjælp til selvhjælp..
    Der har været sult og hungersnød i Afrika i hele min levetid, hvis dem der styrer verden ville have at Afrika skulle have samme velstand som os var det nok sket.. måske har de indset at planeten ikke kan forsørge den overdrevne velstand som vi i vesten lever i.. og det går så ud over afrika bl.a...

Man kan sige at fordi du skal have råd til den nye Ipad og Iphone, hver halve år, så skal sambo og swatlana's familie dø af sult..

• #36   30. jan 2011 Nikolai J
    VIP

Selvfølgelig vil jeg ikke gøre det

Jeg har arbejdet hårdt for alt jeg har og ikke fået noget forærende men jeg ville være glad hvis jeg var i nød og andre hjalp mig med uddanelse eller lærdom som kunne forsørge mig

Vi ville alle ha talt tysk hvis der ikke havde været nogle der hjalp os i 40erne

Det lyder som de fleste herinde tror at der køre en lastbil ned med penge de bare uddeler i poser og så skrider igen.

Tåbelig tanke

• #37   30. jan 2011 JA kan kun give dig ret i, men mange af de penge de rige nationer samler sammen og sender til dem, ender i de forkerte lommer og de køber så Ferrari og stor huse med de penge vi sender.

Så det er derfor at der ikke er sket en skid der nede, men det har også med folket er gør!!
    IKKE fordi jeg er racist eller noget, men giv mig ret hvornår har en afrikaner opfundet noget, eller udrettet noget godt?? AIDS og jeg ved ikke hvad, det er ikke noget godt.

Havde de mennesker været kloger så havde de levet meget beder, med alle de trillioner penge (næsten) de har fået

• #38   30. jan 2011 Så hverken showet eller gav noget.

Medinas bryster ? Ja og ? Små gajoler sgu da, og mærkeligt at vise dem på dr1 lørdag aften i den gode sendetid, hvor fam. danmark sidder og kigger med. Og så med playback. Til grin.

• #39   30. jan 2011 Mikkel F: Er helt enig med dig.. De firmaer/butikker der støtter er jo kun for at få reklame så de kan få flere kunder..

• #40   30. jan 2011 Altså de bryster fra Medina.? Hvor kan man se dem henne?

• #41   30. jan 2011 Nikolai J: Skål. Link

• #42   30. jan 2011 En vigtig faktor for de store donationer er jo også at det er fradragsberettiget, hvilket i mine øjne er helt til grin.

• #43   30. jan 2011 Det er jo helt fint vi prøver at redde afrika. Nu er hele afrika ikke lort. Der er faktisk mange byer hvor de har det skide godt. Men stadig mange fattige uden for de store byer. Mange afrikanske byer har gjort ønske om at komme til at leve som vesten gør i dag. Så kan man så begynde at tænke på hva alle de miljø tiltag de siger vi skal lave for at redde planeten. For hvis der kommer lige så meget gang i afrika som vesten hva så.

Men det er jo fint vi redder så mange vi kan. For jo flere vi redder jo flere mennesker kommer vi til at skulle redde i fremtiden.

i 2000 var der ca 819 mio mennesker i Afrika. i 2050 anslås det at de vil være 1.998 mio mennesker. BARE I AFRIKA. Hvis de stiger 1 mia mennesker fra 2000 til 2050. Hvordan ser det så ikke ud fra 2050 til 2100?

Ja Jorden er jo faktisk allerede overbefolket med den livsstil vi gerne vil ha. Vi burde faktisk gå ind og lave 1 barns politik som Kina har selvom jeg ikke bryder mig om tanken. Så vil det nok være bedst for os alle. Jeg er satme glad for jeg er født i denne her tid og ikke før eller senere.

• #44   30. jan 2011 Jeg vil se medinas patter uden at betale er nemlig sortseer og mangler donationer og en vandbrønd !! smiley

• #45   30. jan 2011 VOLLE - Jeg er 110% enig med dig! Det er til at brække sig over..
    Ligesom da DK sendte - var det 40 millioner dengang til Haiti. Ja, synd er det!!?
    Men dagen forinden, var der fyret en hulens masse personale på sygehuset i KBH!

• #46   30. jan 2011 lol jeg syntes altså det er lidt sjovt i sammenligner nogle i nød med folk her hjemme der bliver fyret fra deres arbejde.

I skulle vist selv prøve at miste det halve af jeres familie, hus og alt hva i ejer også gå hjælpeløs rundt.

• #47   30. jan 2011 Nikolai J

Det jeg mener med det er jeg ikke i mit liv har været krævende og suget af den store fælles kasse. Jeg har via min skat i mit liv betalt meget mere end det har kostet statskassen at jeg er vokset op i Danmark

Vi skal hjælpe andre osse selv om vi er i krise.

Det var der faktisk flere store virksomheds ledere der var ude og sige men igen pøblen på BG ved bare bedre

• #48   30. jan 2011 Nikolai J

Jeg ser meget fint forbi min egen næse

Jeg taler om hvad JEG bidrager med til samfundet

Alt det du nævner kan deles ud på hvad det koster pr. person i dk Besværligt ja men sådan er det

Ved ikke at være syg og altid arbejde vil jeg da være bedre for et samfund end en der altid er syg og ikke er på arbejde hvis man vælger at nævne bare en ting

• #49   30. jan 2011 Nikolai J

Selvfølgelig er jeg det

Du skal jo osse bare forstå der er nogle der er aktive i samfundet og nogle der er passive

Du skal lige i dette tage højde for du jo ik ved hvad jeg laver når du kommer med denne påstand

Kommentér på:
Afrika's indsamling ?

Annonce